معرفی و دانلود کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند: قدرت خودکنترلی

برای دانلود قانونی کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند: قدرت خودکنترلی

رایان هالیدی در کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند، فضیلت اعتدال، خودکنترلی، خویشتن‌داری و انضباط را ستایش می‌کند و اهمیت آن را به‌عنوان یک ویژگی شخصیتی متعالی یادآوری می‌نماید. او در این کتاب موفق و پرفروش نیویورک تایمز می‌کوشد این فضیلت رواقی را بازتعریف کرده و با مرور زندگی افراد بزرگ تاریخ، اصول و قواعد آن را آموزش دهد.

درباره‌ی کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند

«قوی‌ترین فرد کسی است که اختیارش تحت کنترل خودش باشد.» این جمله‌ای است که سنکا، فیلسوف رواقی قرن‌ها پیش درمورد اعتدال گفته. سنکا اعتقاد داشت هر کس که بر روحش کنترل داشته باشد، از حاکمان زورگو و مستبد و ثروتمندان فاسد قدرتمندتر خواهد بود. در فلسفه‌ی رواقی‌گری، اعتدال یکی از چهار فضیلت اصلی محسوب می‌شود؛ در کنار شجاعت، عدالت و حکمت. اعتدال می‌تواند معادل خودکنترلی، میانه‌روی، متانت، نظم و انضباط و هر ویژگی متعادل دیگری باشد. از دید رواقیون این یک مشخصه‌ی متعالی است و به زندگی شکوه می‌بخشد. رایان هالیدی (Ryan Holiday) از فیلسوفان و رواقی‌های معاصر بوده و به‌شدت تحت تأثیر اندیشه و بینش آن‌هاست. او تصمیم گرفت چهارگانه‌ای در باب 4 فضیلت رواقی‌ها بنویسد. کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند (Discipline Is Destiny)، کتاب دوم این مجموعه است که به قدرت خودکنترلی، خویشتن‌داری و انضباط می‌پردازد. نویسنده این مفهوم باستانی را به زمان معاصر می‌آورد، بازتعریف کرده و سعی می‌کند به مخاطبش بیاموزد که در عصر حاضر چطور رفتار خود را تحت کنترل داشته باشد.

تقریباً تمامی شخصیت‌های بزرگ و برجسته‌ی تاریخ، از ویژگی‌های مشابهی برخوردار بوده‌اند: آن‌ها بر رفتار خود کنترل داشتند، از نظم و انضباطی مشخص تبعیت می‌کردند و شخصیتی متعادل و آرام داشتند. در حقیقت ایشان با اتکا بر این فضیلت توانستند به موفقیت برسند. کامیابی پایدار مرهون استمرار در انضباط و خویشتن‌داری است و فقدان این استمرار، باعث سقوط انسان خواهد شد. رایان هالیدی در کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند، زندگی چندین تن از این شخصیت‌ها را مرور می‌نماید و نشان می‌دهد که چطور با این فضیلت توانستند بر جهان و اطرافیان خود مؤثر باشند. کسانی همچون مارکوس اورلیوس، لو گریگ، آنگلا مرکل، مارتین لوتر کینگ، جورج واشنگتن و وینستون چرچیل مورد توجه کتاب حاضر بوده‌اند.

هالیدی اثر خود را در سه بخش نگاشته: او در بخش اول به بدن می‌پردازد و شیوه‌های کنترل بدن و رفتارهای بیرونی را می‌آموزد. بخش دوم درمورد خلق‌وخو است و خویشتن‌داری را در سطوح درونی بررسی می‌کند. بخش سوم کتاب نیز به تسلط بر روح اختصاص دارد. در این قسمت، هالیدی به مخاطب یاد می‌دهد که چگونه روحش را تحت اختیار داشته باشد و از آسیب‌های گوناگون حفظ کند.

کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند، به ما می‌آموزد با نظم و انضباط به آزادی برسیم و زندگی‌مان را در کنترل خود بگیریم. این اثر تحسین‌شده و پرفروش را انتشارات اندیشه آگاه با ترجمه‌ی سیده مرضیه طاهائی، سمیرا آزادپیما و فرزانه کامگاری چاپ و عرضه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی فضیلت‌های رواقی

مجموعه‌ی فضیلت‌های رواقی (The Stoic Virtues) چهارگانه‌ای در ستایش چهار فضیلت اصلی فلسفه‌ی یونان باستان هستند و سعی دارند آن‌ها را با زندگی، جامعه و انسان امروزی تطبیق دهند؛ چهار عنصری که آنها را با نام شجاعت، اعتدال، عدالت و حکمت می‌شناسیم. رایان هالیدی نویسنده‌ی این مجموعه است و تاکنون دو جلد از آن را منتشر نموده.

جوایز و افتخارات کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند

  • در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز
  • در لیست پرفروش‌های وال‌استریت ژورنال
  • در لیست کتاب‌های پرفروش یواِس‌اِی تودِی

نکوداشت‌های کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند

  • رایان هالیدی آموزه‌های باستانی رواقی‌گری را به میلیون‌ها خواننده ارائه داده است... از ورزشکاران و سیاستمداران تا مدیران. (برنامه‌ی صبح بخیر آمریکا)
  • کتابی قدرتمند درمورد فضیلت‌ها و ارزش‌هایی که رهبران دنیای مدرن باید با آن‌ها زندگی کنند. (ارتشبد جیمز استاوریدیس، از فرمانده‌هان سابق ناتو)
  • کتابی جذاب! (آنی داک، نویسنده)

کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید با قدرت خودکنترلی آشنا شوید و آن را فرابگیرد، می‌توانید این کتاب را مطالعه کنید.

با رایان هالیدی بیشتر آشنا شویم

رایان هالیدی (متولد 1987) نویسنده، فیلسوف و استراتژیست روابط عمومی است. او در افکار و فلسفه‌اش به شدت تحت تأثیر رواقیون بوده و در همه‌ی آثارش به‌نوعی مخاطب را به ایشان ارجاع می‌دهد. او در رشته‌ی علوم سیاسی و نویسندگی خلاق تحصیل کرده و پیش از نویسندگی، چندین سال مدیر بازاریابی و مشاور شرکت‌های تجاری بوده.

این نویسنده در 25‌سالگی اولین کتابش با عنوان «به من اعتماد کن، دارم دروغ می‌گویم» را منتشر کرد که بلافاصله در لیست پرفروش‌ترین آثار وال‌استریت ژورنال قرار گرفت. «مانع یک راه است»، «دشمنى به نام خودپرستى» و «رواقی‌گری روزانه» سه‌گانه‌ی معروف او هستند که آن‌ها را براساس فلسفه‌ی رواقی نوشته است. او بیشتر از ده کتاب را به نگارش درآورده که به حداقل 30 زبان ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند می‌خوانیم

انضباط فردی یعنی رها کردن هر چیزی که دارید و آگاهی از اینکه چه چیزی را باید حفظ کنید. تناقضی در کار نیست و تنها هدف، تعادل است. در مقابل بعضی چیزها مقاومت کرده و بعضی چیزها را دنبال می‌کنیم. در همه‌چیز با اعتدال پیش می‌رویم، عمداً و معقولانه، بدون اینکه تحت تأثیر قرار گرفته و کنترل خودمان را از دست بدهیم.

اعتدال محرومیت نیست، بلکه فرمان دادن به خود از لحاظ بدنی، ذهنی و معنوی است. اینکه بخواهیم بهترینِ خودمان باشیم، حتی زمانی‌ که هیچ‌کس نگاه نمی‌کند یا حتی اگر کمتر اجازه آن را داشته باشیم. این‌گونه زندگی کردن به شجاعت نیاز دارد، نه‌فقط به این دلیل که سخت است، بلکه به این دلیل که شما را از سایرین متمایز می‌کند. بنابراین انضباط هم دوراندیشانه است و هم جبری. احتمال موفقیت شما را بیشتر کرده و تضمین می‌کند که در صورت بروز موفقیت یا شکست (یا هر اتفاقی که بیفتد)، شما عالی هستید. عکس آن نیز صادق است، فقدان انضباط شما را در معرض خطر قرار می‌دهد و بر ماهیتتان اثر سوء می‌گذارد.

اجازه دهید به آیزنهاور و ایده او برگردیم که گفت آزادی فرصتی برای انضباط فردی است. آیا زندگی خود او تأییدکننده گفته‌اش نبود؟ او پیش از اینکه ژنرال شود، حدود سی‌سال یک پست نظامی نامناسب و غیر جذاب را پشت سر گذاشت و مجبور بود مدال گرفتن و تحسین شدن هم‌رزمانش در میدان نبرد را به نظاره بنشیند. اما در سال 1944، زمانی که به‌عنوان فرمانده عالی نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم منصوب شد، ناگهان ارتشی متشکل از سه میلیون نفر تحت کنترل او قرار گرفت. این رویداد نقطه عطف عملیات‌هایی بود که درنهایت بیش از پنجاه میلیون نفر را درگیر کرد. در آنجا، در رأس اتحادی از ملت‌ها که مجموعاً بیش از هفت‌صد میلیون شهروند را شامل می‌شد، دریافت که به‌واسطه این قدرت و جایگاه، باید نسبت به خود سخت‌گیرتر از همیشه باشد. او به این نتیجه رسید که بهترین راه برای رهبری نه با زور یا دروغ، بلکه از طریق متقاعد کردن، سازش، صبر، کنترل هیجانات و مهم‌تر از همه با الگو گرفتن است.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
چهار فضیلت
مقدمه
بخش اول: سطح بیرونی (بدن)
حکمرانی بر بدن
در سپیده‌دم حمله کن
بهترین زندگی، زندگی پرمشقت است
از برده بودن دست بکش
از چیزهای غیرضروری و زائد دوری کن
میز کارت را تمیز کن
فقط حضور داشته باش
از جزئیات غافل نشو
شتاب، شتاب، شتاب
برای سریع‌تر رفتن، سرعتت را کم کن
ابتدا تمرین را شروع کن و رفته‌رفته میزان آن را افزایش بده
فقط کار کن
برای موفقیت لباس مناسب بپوش
گاهی به دنبال سختی کشیدن باش
فشار و مسئولیت را مدیریت کن
خوب بخواب
چه چیزی را می‌توانی تحمل کنی؟
فراتر از بدن
بخش دوم: سطح درونی (خلق‌وخو)
حکمرانی بر خود
نور آرام و ملایم فلسفه
هدفت همواره اولویت اصلی‌ات باشد
تمرکز، تمرکز و تمرکز
منتظر میوه شیرین و رسیده باش
کمال‌گرایی را کنار بگذار
کارهای سخت را اول از همه انجام بده
آیا می‌توانی بعد از شکست خوردن دوباره بلند شوی
مبارزه علیه درد
مبارزه علیه لذت
مبارزه با وسوسه‌ها و تحریکات دیگران
مراقب جنون ناگهانی باش
سکوت یعنی قدرت
شلیک خود را برای لحظه مناسب نگه دار
جاه‌طلبی‌ات را تعدیل کن
پول ابزار خطرناکی است
هر روز بهتر بشو
کارها را تقسیم کن
برای زمان احترام قائل شو
حدومرز داشته باش
تمام تلاشت را بکن
فراتر از خلق‌وخو
بخش سوم: تسلط (روح)
خودت را بهتر کن
با خودت سخت‌گیر باش و با دیگران مدارا کن
باعث بهتر شدن دیگران بشو
هنگامی که تحت فشار و سختی‌ها هستی متانت داشته باش
فشارها و مسئولیت‌های دیگران را به دوش بکش
با خودت مهربان باش
کنار کشیدن از قدرت
بدی را با خوبی پاسخ بده
گاهی عقب‌نشینی کن
دردهای طاقت‌فرسا را تحمل کن
بهترین خودت باش
قدرت در انعطاف‌پذیری است
وقتی موفق می‌شوی جوگیر نشو
انضباط فردی یک فضیلت است
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند: قدرت خودکنترلی
نویسنده
مترجمسیده مرضیه طاهائی، سمیرا آزادپیما، فرزانه کامگاری
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-622-92760-8-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
44900 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند

M.m
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتاب خیلی خوب و آموزنده ای بود مثل یک کتاب راهنما عمل می کرد و تقریبا تمامی چیز هایی که برای داشتن یک زندگی منظم داشته باشیم را در آن ذکر کرده بود ولی بیشتر جنبه ی انگیزشی داشت و خیلی به انجام راه حل هایی که باعث منظم شدن می شود اشاره نکرده بود. در بخشی از کتاب جملات فصل (ابتدا تمرین را شروع کن و و رفته رفته میزان آن را افزایش بده) توجه من را بسیار به خودش جلب کرد جملاتی همچون تمرین طولانی مدت به طبیعت دوم شما تبدیل می شود جمله ای که سر زبان موساشی بود: (چو تان سکی رن) یعنی (از صبح تا شب تمرین) و یا جمله ای دیگر از موساشی همچون هزار روز تمرین برای کسب مهارت و ده هزار روز تمرین برای سرعت دادن به آن مهارت.) در کل کتاب خیلی خوبی بود و بیشتر جنبه ی انگیزشی داشت. استفاده از کلمات سلیس و روان در این کتاب باعث شده بود تا فهم کتاب خیلی بهتر باشد و باعث درخشش بیشتر این کتاب شود.
Mint chocolate
۱۴۰۲/۷/۱۰
من خیلی کتابای خودسازی نمیخونم و این کتابم جز دو سه کتابی بود که تو این حوزه رفت تو قفسه اما این کتاب نحوه نگارشش و مثال‌هایی که نوشته شده باعث تاثیر عمیق روی ذهن و افکار میشه کتابی که خوندنش لذت بخشه اما عمل کردن بهش لذت بخش تر برای من شبیه یک مربی انگیزشی بود که تو دوره‌ای از زندگیم باهام بود و و من افتخار همراهیش رو داشتم چون واقعا وقتی روحیه‌ام انرژیم پایین بود میومدم سراغ این کتاب... تنها نقدی که بود تو بعضی از فصول مطالب به نوعی تکراری بود و بعضی نکات تکرار شده بود.. در آخر حتما پیشنهاد میکنم بخونین:)
Milad SabzehAra
۱۴۰۲/۱/۲
این کتاب پر از الگوهای رفتاری افراد موفق است. ضمن اینکه بسیار خواندنی است، یک راهنمای جامع برای تبدیل شدن به فردی موفق است. رایان هالیدی با نثری شیوا و روایت داستان‌هایی جذاب، کتابی زیبا و آگاهی بخش نوشته است که خواندن آن توصیه می‌شود. ترجمه کتاب نیز روان انجام شده است. با تشکر از مترجمان، انتشارات اندیشه آگاه و کتابراه
بیتا جوان
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب خوب و آموزنده‌ای بود و نویسنده نکات مورد نظر خود را با مثال‌هایی واقعی از زندگی افراد موفق و سرشناس بیان کرده است. البته به نظر من اگر فصول طولانی تر و به نکات بیشتری از زندگی بزرگان اشاره میشد بهتر بود. ضمن اینکه بهتر بود نویسنده برای هر مبحث راهکارهایی را به منظور گسترش هر فضیلت ارائه می‌داد تا مطالب کاربردی تر می‌شدند. من شخصا کتاب‌های رابرت گرین را در حوزه رشد شخصی و دانش زندگی ترجیح میدم که پربارتر از این کتاب هستن.
کریم فروغی
۱۴۰۲/۱/۵
مطالعه چنین کتابهایی به خصوص در اول صبح باعث افزایش فعالیت انسان در طی آنروز میشود. در نظر داشته باشیم که اگر فقط ده درصد کاراییمان را بالا ببرد بعد از یکسال ده درصد جلوتر از فردی خواهیم بود که قرار بود باشیم.
AliReza Nasabolhosseini
۱۴۰۲/۱/۷
از دیدگاه روانشناسان انضباط و نظم فردی یکی از شروط لازم موفقیت در دنیای پیچیده و بی نظم امروز است. این کتاب به قلم رایان هالیدی و ترجمه فارسی به نسبت خوبی که دارد شیوه‌ها و الگوهای نظم فردی را ارایه می‌دهد. مسلماً تمرین و تکرار توصیه‌های کتاب می‌تواند روتین‌ها و شیوه‌های نظم فردی را به عادت تبدیل کند.
masi
۱۴۰۲/۲/۱۹
کتاب بسیار عالی و تاثیرگذاری بود
نویسنده با استفاده از روایت زندگی افراد موفق و بافضلیت تونسته خواننده رو با خودش همراه کنه و مطالب رو راحتتر انتقال بده
این کتاب بر روی شخصیت انسان تاثیرگذاره
همه افرادی که علاقمند به رشد شخصیت و کسب فضلیت‌های انسانی هستند از این کتاب لذت خواهند برد. ممنون از کتابراه
سارا اسدی
۱۴۰۲/۶/۱
کتاب‌های رایان هالیدی بسیار خردمندانه و واقعگرایانه هستند چون از فلسفه کهن رواقیون الهام گرفته و با انطباق خرد نهفته در این فلسفه با تحلیل رفتار و تصمیمات افراد بزرگ مفاهیم تازه و کاربردی برای مخاطب کتابهایش دارد. به نظر من اول کتاب ایگو دشمن من است رو بخونید بعد این کتاب رو
farbod you
۱۴۰۲/۵/۶
به نظر من یک کتاب فوق العاده خوب هستش، من کتاب زیاد خوندم این کتاب برای کسانی که اراده کمی دارن و نمی‌دونن حتی اگر ثروت مند‌ترین هم باشن نیاز هست که به قول خود کتاب رنج داوطلبانه رو قبول کنن برای پرورش شخصیتشون لازمه، این کتاب از اصلی می‌گه که هویت شما رو می‌سازه
مهدی گوران
۱۴۰۲/۳/۲۱
راهکار بسیار عاقلانه و مفیدی است که راهگشای ایجاد نظم در رفتار و کردار میشه. با ارائه مثالها و شواهد دستیابی به موفقیت در بکاربردن این سبک، باور پذیری و انگیزه کافی برای تبعیت و پیروی از اون رو به خواننده القا میکنه.
B.o.o.k
۱۴۰۲/۱/۲
کتاب‌های رایان هالیدی ارزش خواندن زیادی دارند. این کتاب هم از همان ابتدا نثر بسیار قدرتمندی دارد و ترجمه بسیار روان و خوبی دارد.
محمد حسین قنبری
۱۴۰۲/۱۰/۳
این کتاب مثل یک مربی نقاط منفی که داری رو یه کاری میکنه خودت تشخیصش بدی و درستش کنی
از مشکلات کمال گرایی، به تاخیر انداختن کارهاو... بگیر تا اینکه چطوری سر نظم باشی و کارهاتو انجام بدی
واقعا عالیه حتما بخونیدش
زهرا فتحی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
در این کتاب راهکارهای خوبی برای داشتن نظم گفته شده و جاداره چندین بار کتاب خونده بشه، واقعا ارزش وقت گذاشتن رو داره، تکنیک‌های خوبی. گفته شده اما گاهی اوقات به نظرم مطلب رو از مسیر منحرف کرده
محمد عنایت‌زاده
۱۴۰۲/۹/۲
پس از سالها مطالعه و تلاش برای ارتقای شخصی، یکی از مهمترین اصول زندگی را در نظام دیدم. مسأله در حدی مهم هست که امام علی (ع) مردم را به نظم و تقوا توصیه می‌نمایند. هر کتابی در حوزه نظام خواندنی است.
Vahid Sadeghi
۱۴۰۲/۱/۲۲
اگر به دنبال دستور عملی برای نظم شخصی هستید در این کتاب چیزی پیدا نمی‌کنید کل کتاب شرح حال برخی از شخصیت‌ها در طول تاریخ مطرح می‌کند که چطور در شرایط مختلف بر اساس نظم شخصی رفتار کرده اند
مشاهده همه نظرات 55

راهنمای مطالعه کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند

برای دریافت کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.