معرفی و دانلود کتاب زندگی در مرگ

عکس جلد کتاب زندگی در مرگ
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی در مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی در مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی در مرگ

کتاب زندگی در مرگ نوشته‌ی علی نقی قاسمیان نژاد، راهنمایی برای درک بهتر تجربه‌ی نزدیک به مرگ است که شامل خاطرات و اظهار نظر افراد مختلف درباره زندگی بعد از مرگ و تجربه‌های ‌مربوط آن می‌شود.

درباره کتاب زندگی در مرگ:

یافتن تعریفی برای تجربه‌ی نزدیک به مرگ ‌که همه آن را پذیرفته باشند، مشکل است. در گذشته، تجارب نزدیک به مرگ را تجربه‌های روشنگری، مذهبی یا عرفانی می‌نامیدند. تجربه‌ی نزدیک به مرگ، تجربه‌ای است ‌‌که طی آن، فرد احساس جدایی از جهان فیزیکی را در طول فرایند مرگ بالینی از سر می‌گذراند. افراد ممکن است در حین تجربه، ضمن ادراک وقوع مرگ فیزیولوژیکی، از موجودیتی جدا از بدن جسمانی خود در وضعیتی متفاوت، آگاهی داشته باشند. این وضعیت متفاوت ممکن است شامل احساس آرامش، ورود به تاریکی، مشاهده‌ی نور، ملاقات با موجودات غیرمادی، مرور وسیع رویدادهای زندگی و احساس قضاوت درباره خود باشد.

قضاوت و اظهارنظر در باب تجربه‌های نزدیک به مرگ، رابطه‌ی مستقیمی با شناخت و بررسی ‌‌کیفیت این تجارب برای افراد دارد. افزایش دانش از تجارب نزدیک به مرگ، علاوه بر این‌که به درک شما نسبت به فرایند مرگ و مردن غنا می‌بخشد، کمک می‌کند که تعامل بهتر و مؤثرتری با تجربه‌کنندگان نزدیک به مرگ و حتی با دیگر انسان‌ها برقرار کنید. تجربه‌ی نزدیک به مرگ کلاس درسی معنوی و روحانی است که ما را به سرزمین محبت، مراقبت و شفقت رهنمون می‌سازد و فهم عمیق‌تری از بودن و زندگی به ما هدیه می‌دهد. داشتن آگاهی و دانش از تجارب نزدیک به مرگ می‌تواند به شما در یاری رساندن و حمایت معنوی از بیماران در حال مرگ، افرادی که قصد خودکشی دارند و همین‌طور افراد داغ‌دیده و دچار سوگ کمک شایانی نماید.

از طرف دیگر پس از گفت‌وگو با تجربه‌کنندگان و محققان، متوجه خواهید شد که کادر درمانی به خصوص پزشکان و پرستاران، دانش اندکی به تجارب نزدیک به مرگ دارند. دانشی که برای شناسایی بیماران تجربه‌کننده و کمک به آن‌ها در کنار آمدن با تجربه‌شان لازم و ضروری است.

جمله‌های برگزیده کتاب زندگی در مرگ:

- تجربه‌کنندگان متقاعد‌ می‌شوند که بعد از مرگ جسمانی، زندگی حیرت‌انگیزی در انتظار آنان است. آن‌ها معتقدند شخصاً این زندگی را تجربه و واقعیت آن را لمس کرده‌اند.

- معتقدان به تبیین‌های متعالی از تجارب نزدیک به مرگ، این تجارب را دلیلی برای وجود هشیاری مستقل از ماده، بُعد غیرجسمانی، روح و حیات پس از مرگ‌ می‌دانند.

- تجربه‌های نزدیک به مرگ در پاره‌ای موارد با برخی تغییر و تحولات فیزیولوژیکی همراه است. از مهم‌ترین تغییرات فیزیولوژیکی‌ می‌توان به تغییر فرایند تفکر، افزایش ضریب هوشی، افزایش قدرت خلاقیت و ابتکار و... اشاره کرد.

مطالعه کتاب زندگی در مرگ به چه کسانی توصیه می‌شود؟

پدیدارشناسی تجربه‌ی نزدیک به مرگ با بهره‌گیری از شرح و توضیح مراحل مختلف آن، می‌‌تواند تصویری روشن از ویژگی‌ها، شباهت‌ها و تفاوت‌های موارد مختلف تجربه‌ها ارائه دهد. مطالعه کتاب زندگی در مرگ به کسانی که به مطالعه مطالب این چنینی علاقه دارند، توصیه می‌شود.

علی نقی قاسمیان نژاد را بیشتر بشناسیم:

او دارای مدرک دکترای تخصصی روانشناسی، زوج درمانگر و مشاور در زمینه روابط عاطفی و سوگ است. قاسمیان نژاد در رشته‌های مهندسی پزشکی و رونشناسی در دانشگاه‌های اصفهان و اهواز تحصیل کرده و دوره‌های تخصصی مربوط به روانشناسی را در آمریکا گذرانده است. از فعالیت‌های او می‌توان به برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای مختف با موضوعات مختلف روانشناسی، برگزاری جلسات مشاوره با مراجعان، ترجمه و تالیف چند عنوان کتاب و انتشار مقالات علمی به زبان‌های فارسی و انگلیسی اشاره کرد.

در بخشی از کتاب زندگی در مرگ می‌خوانیم:

یکی از مشخصه‌های مهم تجربه‌ی نزدیک به مرگ، جدایی از بدن جسمانی یا تجربه‌ی خروج از بدن‌ است. این حالت به وضعیتی اطلاق‌ می‌شود که طی آن فرد تجربه‌کننده احساس‌ می‌کند علی‌رغم جدایی از بدن جسمانی ‌کاملاً هشیار یا حتی در حالتی فراتر از هشیاری عادی‌ است. فرد تجربه‌کننده ممکن است احساس کند بدن خود را مانند لباسی کهنه از تن اصلی خود بیرون آورده‌ و علی‌رغم جداشدن از بدن، هویت او هنوز پابرجاست و‌ می‌تواند ببیند و ادراک کند، درحالتی که هشیاری او به طرز شگفت‌انگیزی قوی‌تر و شفاف‌تر شده است.

افرادی که چنین تجربه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند ممکن است گزارش کنند هنگامی که در وضعیت ناهشیاری یا قطع علایم حیاتی بوده‌اند هنوز‌ می‌توانستند رویدادهای در حال وقوع در دنیای زمینی را تماشا و بدن خود و تلاش‌های کادر پزشکی برای احیا را مشاهده کنند. اغلب، فرد تجربه‌کننده‌ می‌تواند از محل قرارگیری بدن خویش نیز حرکت کرده و به مکان‌های دیگر نیز برود. در اکثر موارد، افراد تجربه‌کننده گزارش‌ می‌کنند که از سطح زمین بالا رفته و در نزدیک سقف قرار گرفته‌اند. در این حالت، گزارش‌های افراد تجربه‌کننده از مشاهده‌ی رویدادهای در حال وقوع، از جایی بالای اتاق ‌مثلاً نزدیک سقف‌ است. ‌معمولاً زاویه‌ی دید افراد تجربه‌کننده به 360 درجه ارتقا‌ می‌یابد و آن‌ها قادرند در یک لحظه، همه‌ی جهات را مشاهده کنند. تجربه‌کنندگان در این حالت، بدن بی‌وزن خود را با عباراتی نظیر بدن غیرمادی یا معنوی توصیف‌ می‌کنند که‌ می‌تواند از دیوارها، درها، و اجسام بگذرد. آن‌ها بیان‌ می‌دارند در وضعیت خروج از بدن قادر نبوده‌اند با افرادی که مشاهده‌ می‌کنند ارتباط برقرار کنند یا آن‌ها را لمس کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول: چیستی تجارب نزدیک به مرگ
تعریف تجربه‌ی نزدیک به مرگ
مرگ چیست؟
شیوع تجارب نزدیک به مرگ
تاریخچه‌ی تجارب نزدیک به مرگ
پدیدارشناسی تجارب نزدیک به مرگ
احساس مرگ یا آگاه شدن از مرگ
احساس آرامش و سکوت و رهایی از درد
خروج از بدن
تجارب نزدیک به مرگ اثباتی
تجارب نزدیک به مرگ نابینایان
فضای تاریک
ادراک‌ نوری درخشان یا وجودی نورانی
ادراک بُعد غیرزمینی
ملاقات و برقراری ارتباط با افراد ‌فوت‌شده
مرور رویدادهای زندگی
دریافت اطلاعاتی از آینده یا فراگیری دانشی خاص یا نامحدود
احساس دگرگونی در ماهیت زمان و مکان
ادراک مرز یا مانع و بازگشت هشیارانه به بدن
غیرقابل توصیف بودن
تجارب نزدیک به مرگ آزاردهنده یا ناخوشایند
تجارب نزدیک به مرگ، شباهت‌ها و تفاوت‌ها
تجربه‌ی نزدیک به مرگ، بقای هشیاری و حیات پس از مرگ
پژوهش‌های آینده‌نگر و گذشته‌نگر
معیار تشخیص و عمق تجربه‌ی نزدیک به مرگ
فصل دوم: پیامدهای تجارب نزدیک به مرگ
پیامدهای فیزیولوژیکی
پیامدهای روان‌شناختی و اجتماعی
پیامدهای فراهنجاری
پیامدهای معنوی و مذهبی
فصل سوم: مدل‌های تبیینی تجارب نزدیک به مرگ
تبیین‌های فیزیولوژیکی
تبیین‌های روان‌شناختی
تبیین‌های غیرمادی
تبیین کوانتومی
فصل چهارم: کابردهای بالینی تجارب نزدیک به مرگ
توهمات شنوایی مکرر
تجربه‌ی نزدیک به مرگ و تمایل به خودکشی
مسخ شخصیت
اختلالات تجزیه‌ای
اختلال استرس پس از سانحه
شرایط آسیب‌شناختی دیگر
درمان مشکلات تجربه‌کنندگان در پی تجربه‌ی نزدیک به مرگ
پیوست اول: گزارش‌هایی از تجارب نزدیک به مرگ از کتاب به وقت مرگ
پیوست دوم: معرفی محققان برجسته‌ی تجارب نزدیک به مرگ
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی در مرگ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات راز نهان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات158
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی در مرگ

ناصر دهقان
۱۴۰۰/۸/۲
بیشتر مانند یک مرجع است و درباره‌ی تحقیقات پیرامون تجربه نزدیک به مرگ اطلاعات می‌دهد. با این حال دو تجربه را نیز گزارش نموده بود.
رزیتا رنجبر
۱۳۹۹/۱۰/۱۱
تجربیات بهتری در کتاب‌های دیگر خواندم توصیه به خواندن کتاب آن سوی مرگ دارم چرا که واقعا کتاب پر محتوا و خوبی هست
sajad
۱۴۰۲/۲/۹
کتابی است معمولی
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب زندگی در مرگ

برای دریافت کتاب زندگی در مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.