معرفی و دانلود کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم

عکس جلد کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم

راهنمایی عالی براى بهبود کیفیت زندگى زناشویى؛ محمدرضا دژکام در کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم، با مجموعه‌ای از توصیه‌های مفید به یاری مردان و زنانی آمده است که قصد ترمیم رابطه‌ی عاطفی و زناشویی خویش با همسرشان را در سر دارند.

درباره کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم

بیایید یک بار برای همیشه بپذیریم که زوج ایده‌آل تنها در جهان فیلم‌ها و کتاب‌ها یافت می‌شود! در زندگی واقعی، هیچ زوجی را نمی‌توان یافت که به طور تمام و کمال با نقایص یکدیگر کنار آمده و زندگی دونفره‌ی بی‌نقصی را با هم رقم زده باشند. هرچند تأسف‌بار است، اما واقعیت دارد که زندگی اغلب مردان و زنان، خصوصاً در جوامع سنتی‌ای نظیر ایران، آکنده از مشکلات و چالش‌های ریز و درشت است. بسیاری از ما گمان می‌کنیم که عشق می‌تواند تمام این دست از مشکلات را حل و فصل کند. این هم امّا خواب و خیالی بیش نیست. عشق تنها می‌تواند دو فرد را به یکدیگر نزدیک کند؛ اما هرگز نمی‌تواند دوام یک رابطه‌ را، خصوصاً پس از ازدواج، تضمین نماید. مرادمان از گفتن این نکات بدیهی، این است که به زوجینی که رابطه‌شان را درگیر بحران‌های گوناگون می‌یابند، قوت قلب دهیم! از این طریق که نشانشان دهیم وجود مشکلات در زندگی زناشویی اگرچه مطلوب نیست، تا اندازه‌ای اجتناب‌ناپذیر است. محمدرضا دژکام در کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم بیشتر در این باب توضیح داده است. او در این اثر ضمن برشمردن ویژگی‌های یک رابطه‌ی پایدار، متعهدانه و بارآور، شیوه‌های دست‌وپنجه نرم کردن با چالش‌های پیش روی مردان و زنان در جریان رابطه‌ی عاطفی را ذکر نموده است.

محمدرضا دژکام با توصیه‌های عملی و کارآمد خود در کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم، قدم به قدم شما را در مسیر بهبود بخشیدن به کیفیت رابطه‌ی زناشویی‌تان همراهی می‌کند. با مطالعه‌ی این اثر پاسخ بسیاری از پرسش‌های خویش در باب ماهیت یک رابطه‌ی عاشقانه‌ی سازنده را خواهید گرفت. مرادمان پرسش‌هایی از این دست است:

چگونه از تعهد همسرم نسبت به خویش مطمئن باشم؟
حدومرزهای رابطه‌ی خود را با پیروی از چه اصولی تعیین کنم؟
چگونه رابطه‌ی خود را از سقوط به ورطه‌ی ملال و دلزدگی نجات دهم؟
چگونه می‌توانم بی‌آن‌که پا بر روی استقلال خود بگذارم، با علایق همسرم همسویی و همراهی نشان دهم؟
و ...

کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم، نخستین بار در سال 1391، از سوی انتشارات ذهن‌آویز در دسترس مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفت.

کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم مناسب چه کسانی است؟

زوجینی که زندگی زناشویی خود را درگیر مشکلات ریز و درشتِ گوناگون می‌یابند، از آموزه‌های مطرح‌شده در کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم بهره‌های فراوانی خواهند برد.

با محمدرضا دژکام بیشتر آشنا شویم

محمدرضا دژکام (متولد سال 1353) روانشناس، مشاور خانواده و یکی از اعضای انجمن روانشناسی ایران است. از دژکام حدود بیست عنوان کتاب روانشناختی در دو حوزه‌ی تألیف و ترجمه در دست است. آنچه در ادامه آمده، اسامی برخی از بهترینِ این کتاب‌هاست: «عاقلانه انتخاب کنید و عاشقانه ازدواج کنید»، «تمایلات جنسی انسان»، «یک فنجان عشق برای تو»، «زندگی زناشویی خود را متحول کنیم»، «آنچه مردان هنوز درباره‌ی زنان نمی‌دانند»، «مشاوره‌ی ازدواج»، «رهاورد زهرآگین هزاره‌ی سوم».

جملات برگزیده کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم

  • نگذاریم که حرف و حدیث دیگران، هرچند والدین، در زندگى‌مان تأثیرگذار باشد.
  • پافشارى روى نظر و ایده‌ى خود، شیرینى ازدواج و رابطه‌ى زناشویى را از بین خواهد برد.
  • یکى از مباحث اساسى در زندگى مشترک، داشتن بهداشت و سلامت روانى همسران است.
  • زوج‌هاى موفق، زوج‌هایى امیدوار و خوش‌بین هستند. افراد خوش‌بین، سالم‌تر و شادتر از افراد بدبین بوده و طول عمرشان نیز بیشتر است.

در بخشی از کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم می‌خوانیم

از نگاه فیزیولوژیست‌ها و پژوهشگران علوم زیست‌شناختى، در زنان یک منطقه‌ى ویژه در قسمت جلوى نیمکره‌ى چپ و چند ناحیه کوچک دیگر در نیمکره‌ى راست مغز، به صحبت کردن اختصاص دارد.

وجود این مراکز در دو نیمکره‌ى مغز باعث مى‌شود که زنان انسان‌هایى سخنگو، پرحرف و هم صحبت‌هاى مناسبى به نظر آیند! اساسا زنان از صحبت کردن لذت مى‌برند و شاید به همین دلیل است که زیاد حرف مى‌زنند!

نکته‌ى قابل توجه این است که مناطق ویژه‌ى کنترل حرف زدن در مغز زنان از سایر نواحى دیگر مغز مجزا بوده و به همین خاطر است که زنان مى‌توانند در حین صحبت کردن، به انجام دادن کارهاى دیگرى نیز بپردازند! این از جمله دستاوردهاى پژوهشگران علوم رفتارى، زیست‌شناختى و فیزیولوژیست‌ها است که مقوله‌ى صحبت کردن زنان به حساب مى‌آید و بسیار قابل توجه و جالب است.

با توجه به آنچه درباره‌ى فعالیت‌هاى نواحى گوناگون مغز از لحاظ سیستم فیزیولوژیکى برایتان گفتیم، اکنون مى‌خواهیم از بعد روان شناختى به ادامه‌ى این مقوله بپردازیم. چرا که زیاد وارد بحث فیزیولوژى شدن براى خوانندگان چندان ضرورى به نظر نمى‌آید. حال شاید این پرسش در ذهن شما عزیزان متبلور شود که به واقع («چرا زنان (خانم‌ها) به صحبت کردن احتیاج دارند؟»)

بدون شک براى دستیابى به پاسخى براى این پرسش نیازمند بررسى و نگرش دقیق روان شناختى هستیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌اى بر تألیف کتاب
بخش اوّل: مباحث عمده در روان‌شناسى و مشاوره‌ى روابط زناشویى زوج‌ها
بخش دوم: آنچه آقایان باید در مورد خود بدانند!
بخش سوم: آنچه خانم‌ها باید در مورد خود بدانند!
کلام پایانى روان‌شناس
منابع فارسى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-118-105-4
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم

زهرا کردی
۱۴۰۲/۷/۲۱
این کتاب عالی، کاربردی و سلیس‌ نوشته شده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم

برای دریافت کتاب زندگی زناشویی خود را متحول کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.