معرفی و دانلود کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و گو برای زندگی با عشق

عکس جلد کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و گو برای زندگی با عشق
قیمت:
۳۰۰۰۰ 15000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب محکم در آغوشم بگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب محکم در آغوشم بگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و گو برای زندگی با عشق

کتاب محکم در آغوشم بگیر نوشته‌ی سو جانسون یکی از تأثیرگذارترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌ی زوج‌درمانی است. در این اثر خواندنی راهکارهای عملی فوق‌العاده‌ای برای بهبود روابط عاطفی زوج‌ها ارائه شده است. همسران با اتکاء به مطالب این کتاب می‌توانند به تفاهمی ماندگار و عمیق برسند.

دربار‌ه‌ی کتاب محکم در آغوشم بگیر

همه‌ی ما دوست داریم روابط عاطفی خود را بهبود دهیم و در زندگی مشترک به آرامش برسیم. اما به‌طورحتم در این راه نیازمند کمی کمک هستیم. آیا شما هم دوست دارید رابطه‌ی سالمی با همسر خود داشته باشید و یا رابطه‌ی عاطفی خود را از مسیر انحراف نجات دهید و دوباره احیا کنید؟ دکتر سو جانسون با اتکا به تکنیکِ درمانی مبتنی بر عواطف شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد تا روابط عاطفی خود را تقویت کنید.

کتاب محکم در آغوشم بگیر (Hold Me Tight: Seven Conversations for a Lifetime of Love) اثری جالب و خواندنی از دکتر سو جانسون (Sue Johnson) زوج‌درمانگر و نویسنده‌ی انگلیسی است. پیام اصلی نویسنده در کتاب نامبرده سرراست و شفاف است: اینجا از شیوه‌ی درست بحث کردن با همسرتان، تجزیه و تحلیل دوران کودکی یا معرفی موقعیت‌های متنوع و جدید برای عشق‌ورزی خبری نیست؛ در مقابل این کتاب به شما کمک می‌کند با درک این نکته که شما از نظر عاطفی به شریک زندگی خود وابسته هستید، به زیربنای رابطه‌ی عاطفی خود برسید. درست مثل کودکی که برای رشدونمو نیازمند محافظت والدینش است، رابطه‌ی عاطفی هم به توجه و حمایت شما نیاز دارد.

سو جانسون در کتاب محکم در آغوشم بگیر سراغ علت این موضوع می‌رود که چرا بعد از مدتی از شروع رابطه‌ی عاطفی دیگر خبری از آن شور و احساسات اولیه نیست و به اصطلاح آتش عشق بین زوج‌ها فروکش می‌کند. او می‌گوید در مقابل این تغییرات در رابطه‌ی عاطفی می‌توان راهکارهایی را به کار بست تا آن عشق اولیه همچنان پابرجا بماند. به همین منظور نویسنده برای بهبود روابط عاطفی بین زوج‌ها راهکارهای عملی ارائه می‌دهد. شما با به‌کاربستن این راهکارها می‌توانید سخت‌ترین و دشوارترین چالش‌ها را نیز در زندگی پشت سر بگذارید و از رابطه‌ی مشترک خود نهایت لذت را ببرید.

جوایز و افتخارات کتاب محکم در آغوشم بگیر

  • ترجمه به چندین زبان مختلف در دنیا
  • فروش بیش از یک میلیون نسخه از کتاب در سراسر جهان

نکوداشت‌های کتاب محکم در آغوشم بگیر

- با تمرین‌های عملی، هفت گفتگوی عمیق و توصیه‌های حکیمانه‌ای از «بهترین زوج‌درمانگر در جهان» روابط خود را تقویت و تعمیق کنید. (آمازون)

- کتابی واقعاً انقلابی و پیشگام... مهم‌ترین و ارزشمندترین کتابی که در قرن بیست و یکم برای زوج‌ها منتشر شد. (دکتر باری مک کارتی، نویسندهٔ کتاب راز ماندگاری ازدواج)

- پیامی لازم و ضروری برای همهٔ زوج‌ها و درمانگرها. خواندن این کتاب را به همه پیشنهاد می‌کنم. (هارویل هندریکس، نویسندهٔ کتاب عشقی را که می‌خواهید به دست آورید)

- رویکرد صادقانه و جسورانه این کتاب حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به نظر من با ایجاد امنیت عاطفی کامل و تمایل به بی‌باکی راجع به آن نه تنها می‌توان عشق واقعی را زنده نگه داشت، بلکه می‌توان آن را شکوفا کرد. (بوستون گلوب)

- سو جانسون یکی از اصیل‌ترین افراد در حوزه‌ی زوج درمانی در 30 سال اخیر است. کتاب محکم در آغوشم بگیر قلب شما را لمس می‌کند، ذهن شما را تحریک می‌کند و راهکارهای عملی برای بهبود زندگی زناشویی به شما ارائه می‌دهد. (ویلیام جی. دوئرتی، نویسنده کتاب بازستانی زندگی زناشویی)

- اثری فوق‌العاده... کتاب محکم در آغوشم بگیر ترکیبی از بهترین یافته‌های پژوهشی و پیشنهادات عملی یک پزشک دلسوز و مهربان است. این کتاب شگفت‌آور برای زوج‌هایی مفید است که تلاش می‌کنند راهی برای ارتباط بهتر، عمیق‌تر و رضایت‌بخش‌تر با یکدیگر پیدا کنند. (دانیل جی. سیگل، نویسنده کتاب فرزندپروری از درون به برون)

کتاب محکم در آغوشم بگیر مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب ردهٔ سنی بزرگسال و به‌ویژه همسران است. به همه زوج‌ها و زنان و مردانی که قصد دارند روابط عاطفی خود را بهبود دهند، پیشنهاد می‌کنیم کتاب محکم در آغوشم بگیر را مطالعه کنند.

با سو جانسون بیشتر آشنا شویم

دکتر سو جانسون روانشناس بالینی، زوج‌‌درمانگر و نویسنده‌ی انگلیسی ساکن کانادا است. او به‌خاطر آثار برجسته‌اش در حوزه‌ی روان‌شناسی و روابط بین زوج‌ها شهرت دارد. جانسون مقطع کارشناسی را در رشتهٔ ادبیات انگلیسی در دانشگاه هال در انگلیس گذراند و سپس تحصیلات خود را در رشتهٔ روان‌شناسی مشاوره دانشگاه بریتیش کلمبیا ادامه داد. او در حال حاضر استاد دانشگاه اتاوا است. از برجسته‌ترین آثار او می‌توان به کتاب‌های «محکم در آغوشم بگیر» و «حس عاشقی» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب محکم در آغوشم بگیر

  • دعوا بهتر از تنهایی است! (مثل ایرلندی)
  • هیچ زمانی چون زمان عاشقی، آسیب‌پذیر نیستیم. (زیگموند فروید)
  • قلب انسان پژمرده می‌شود اگر قلب دیگری را پاسخگو نباشد. (پرل اس باک)
  • اصلاح اشتباهات، حتی تمایل برای تلاش دوباره، مهم‌ترین کار است. (دبورا بلوم)

در بخشی از کتاب محکم در آغوشم بگیر می‌خوانیم

تمام رشته‌های مختلف علوم به وضوح به ما نشان می‌دهد ما‌ نه‌تنها حیوانات اجتماعی هستیم، بلکه حیواناتی هستیم که به نوع خاص به رابطۀ نزدیک با دیگران نیاز داریم و اگر این موضوع را انکار کنیم، به خطر خواهیم افتاد؛ در واقع، تاریخ‌شناسان مدت‌ها پیش مشاهده کردند که در اردوگاه‌های مرگ جنگ جهانی دوم، واحد بقا جفت بوده است، نه شخص تنها؛ همچنین از مدت‌ها قبل اعتقاد بر این بوده است که مردان و زنان متأهل، طولانی‌تر از همسالان مجرد خود زندگی می‌کنند.

داشتن رابطۀ نزدیک با دیگران از تمام جنبه‌های سلامت ذهنی، احساسی و فیزیکی، حیاتی است. لوئیس هاوکلی از مرکز علوم اعصاب اجتماعی و شناختی دانشگاه شیکاگو به این نتیجه رسیده است که تنهایی، فشارخون را تا حدی بالا می‌برد که خطر حملۀ قلبی و سکته دو برابر می‌شود. جیمز هاوس، جامعه‌شناس دانشگاه میشیگان اظهار داشته انزوای عاطفی برای سلامتی خطرناک‌تر از سیگار کشیدن یا فشارخون بالاست و جالب است امروزه فقط به دلیل سیگار کشیدن و فشارخون بالا به همه هشدار می‌دهیم! شاید این یافته‌ها منعکس‌کنندۀ این گفتۀ قدیمی باارزش باشد که «رنج کشیدن نعمت است؛ تنهایی رنج کشیدن عذاب».

اما مسئله فقط این نیست که آیا در زندگی خود روابط نزدیک داریم یا نه، بلکه کیفیت این روابط هم اهمیت دارد. رفتار منفی، سلامت ما را تحلیل می‌برند.

فهرست مطالب کتاب

در رابطه با مؤلف
سخن مترجم
مقدمه
بخش اول: نوری جدید در عشق
فصل اول: عشق در پرتویی تازه
عشق، دیدگاه انقلابی جدید
فرضیۀ جدید دلبستگی
عشق و بزرگ‌سالان
شواهد بی‌شمار
عشقمان کجا رفت؟ از دست دادن ارتباط
اضطراب اولیه
گفت‌وگوهای شیطانی
لحظات مهم دلبستگی و جدایی
واکنش عاطفی - راز یک عمر زندگی عاشقانه
شروع درمان
دسترسی، پاسخگویی، تعهّد
هفت گفت‌وگوی درمان مبتنی بر عواطف
بازی و تمرین
پرسشنامۀ دسترسی، پاسخگویی، تعهد
بررسی ارتباط عاطفی خود
بخش دوم: هفت گفت‌وگوی دگرگون‌کننده
گفت‌وگوی اول: تشخیص گفت‌وگوهای شیطانی
گفت‌وگوی شیطانی اول - آدم بد را پیدا کن
بازی و تمرین
گفت‌وگوی دوم: گفت‌وگوی شیطانی دوم - رقص اعتراضی
بازی و تمرین
گفت‌وگوی شیطانی3: رفتار سرد و فرار از موقعیت
بازی و تمرین
گفت‌وگوی دوم: یافتن نقاط ضعف
تشخیص زمانی که نقاط ضعف دچار چالش می‌شود
بازی و تمرین
شناسایی نقاط ضعف شما
پیدا کردن منبع نقاط ضعف شما
با شریک خود درمیان بگذارید
بازی و تمرین
گفت‌وگوی سوم: بازنگری یک لحظۀ دشوار
محدود کردن عدم ارتباط
تشخیص تأثیری که روی شریک زندگی خود می‌گذارید
تشخیص اینکه ترس چگونه شریک زندگی شما را به حرکت وامی‌دارد.
بازی و تمرین
گفت‌وگوی چهارم: محکم‌ در آغوشم بگیر، تعامل و ارتباط
گفت‌وگوی4 دارای دو بخش است:
مشکل زوج‌ها
من از چه چیزی بیشتر می‌ترسم؟
بازی و تمرین
من به چه چیزی بیشتر از شما نیاز دارم؟
علوم اعصاب هماهنگی
بازی و تمرین
گفت‌وگوی پنجم: بخشش آسیب‌ها
رویدادهای کوچک، سقوط بزرگ
شش مرحلۀ بخشش
بازی و تمرین
گفت‌وگوی ششم: پیوند از طریق رابطۀ جنسی و لمسی
رابطۀ جنسی آرامش‌بخش
رابطۀ جنسی هماهنگ
حل مشکلات جنسی
بازی و تمرین
با شریک زندگی خود
گفت‌وگوی هفتم: عشق خود را زنده نگه دارید
انحرافات نقاط خطرناک
جشن گرفتن لحظات رابطه
تشخیص لحظات جدایی و اتحاد مجدد با تشریفات
اول: ایمنی
بیان داستان رابطۀ انعطاف‌پذیر
طرح داستان عاشقانه در آینده
حفظ تغییرات مثبت: ایجاد الگوهای جدید
بازی و تمرین
بخش سوم: قدرت محکم در آغوشم بگیر
التیام زخم‌های روحی - قدرت عشق
سرکوب کردن احساسات
توجه به عزیزان
پژواک آسیب‌ها
کناره‌گیری
بزرگ‌ترین مانع
ارتباط نهایی - عشق به‌عنوان مرز نهایی
عشق چگونه تأثیر می‌گذارد؟
یک دایرۀ وسیع‌تر
عشق میان عاشقان، عشق بین خانواده‌ها
جامعه
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و گو برای زندگی با عشق
نویسنده
مترجمزهرا حسنی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-5911-07-9
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ 15000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب محکم در آغوشم بگیر

majid atamoradi
۱۴۰۲/۱۱/۹
موارد مهم کتاب عبارتند از: ۱. تقویت ارتباطات زوجی: این کتاب با ارائه راهکارها و تکنیک‌های EFT، زوج‌ها را در فهم بهتر احساسات یکدیگر و بهبود ارتباطات عاطفی کمک می‌کند. ۲. افزایش آگاهی از احساسات: جانسون به زندگی عاطفی زوج‌ها نگاه می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کند تا احساسات خود و همسرشان را به طور و و صادقانه بشناسند به اشتراک بگذارند. ۳. کاهش ناهنجاری‌ها خشونت: با توجه به اهمیت ارتباطات مثبت، این کتاب می‌تواند به کاهش ناهنجاری‌ها و خشونت در روابط زناشویی کمک کند. ۴. تأکید بر ارتباطات سالم و محوری: این کتاب تأکید دارد که ارتباطات سالم و محوری به بهبود کیفیت زندگی زناشویی و افزایش رضایت زندگی زناشویی منجر می‌شوند. به طور کلی، این کتاب به زندگی عاطفی زوج‌ها نفوذ کرده و با ارائه راهکارهای موثر و عملی، می‌تواند به بهبود روابط زناشویی و ارتقا ارتباطات عاطفی کمک کند.
فاطمه تاجیک
۱۴۰۲/۹/۵
کتاب بسیار بسیارعالی و در مورد روابط عاطفی هست و پیشنهاد میدم حتما چندین بار بخونید
دکتر جانسون میگه راه نجات رابطه اینه که باهم روراست باشین؛ به احساسات همدیگه پاسخ بدین و رابطۀ عاطفی خودتو از نو بسازین
کتاب محکم در آغوشم بگیر چندتا پیغام ساده داره: لازم نیست یاد بگیرین بهتر بحث کنین، لازم نیست
دوران کودکی خودتونو تحلیل کنین، حتی لازم نیست کار رمانتیکی انجام بدین فقط بدونید که ما از نظر عاطفی مثل کودک به همسر خود وابسته ایم حمایت همسر یا پارتنر خودمون رو میخوایم و این حمایت به ما آرامش میده
Mehran Zarif
۱۴۰۱/۷/۱۰
این کتاب را دو مترجم دیگر بنامهای خانم سمانه پرهیزکاری و خدیجه احمدی به بدترین شکل ممکن ترجمه کرده‌اند ولی این ترجمه واقعا خوبه و مشکلی نداره و حتما پیشنهاد میکنم
mahsa
۱۴۰۱/۱۰/۹
حتی اگر یک جمله از این کتاب رو در زندگیمون عملی کنیم خیلی از بحث‌ها و دلخوری‌های بینمون رو از بین میبریم و میفهمیم که چقدر تا الان زندگی رو اول از همه به خودمون بعد به شریکمون سخت گرفتیم
مرضیه ربانی
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
کتاب خوبیه. منتها بخش اول کتاب بدلیل توضیحات طولانی و مثالهای زیادی که زده یکم خسته کننده ست ولی از بخش دوم مباحث کاربردی تر و جذابتر میشود. در کل کتاب خوبیه.
ام البنین زمانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
این کتاب بهترین گزینه است برای هر کس که بخواهد گام به گام عشق را در زندگی مشترکش بیافریند
عشق یافتنی نیست، ساختنی است و نیاز به نگهداری دارد
هادی جعفریان
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
تعریف بسیار بسیار واقعی از عشق. دیدگاه جدیدی است. عالی بود. اگر ادم با حوصله ایی باشید از این کتاب خوشتان خواهد امد.
حانیه
۱۴۰۲/۴/۴
خیلی کتاب مزخرف بدیهی و خسته کننده‌ای بود نمیدونم چطوری انقد معروف شده قطعا یک کتاب زرده بی خاصیته با یه نویسنده پر چونه!
امیره خالقیان
۱۴۰۲/۱/۷
کتاب خوبیه ولی ترجمش خیلی مشکل داره. کلمات دوباره باید کنار هم چید و جابجا کرد تا مفهوم بشه درک کرد.
حسین داوری
۱۴۰۲/۱۱/۳
به نظرم هر کسی باید این کتاب رو یک بار بخونه تا معنی و مفهوم رابطه رو عمیقا درک کنه و بتونه از پس مشکلات مشترک بر بیاد
فاطمه مقدسی ثانی
۱۴۰۲/۹/۲۴
کتاب خوبی بود ولی ترجمه خوبی نداشت مخصوصا برای کسانی که خودشون میخوان کتاب رو بخونند و بفهمند و بدون درمانگر پیش میرن
Fatemeh82003
۱۴۰۱/۱۲/۶
در کل کتاب مفیدی هست برای بهبود روابط عاطفی و همچنین برای بهبود شناخت روی خلقیات طرف متقابل
فاطمه ابهری
۱۴۰۳/۱/۲۷
کتاب پرمغزی بود نگاهم به دلبستگی متفاوت شد... اما میشد ترجمه خلاصه فقط به موارد کلیدی پرداخته بشه
Ayda
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
سرگرم کننده بود و از ان کتاب هایی بود که مطالب در ذهن آدم نمی‌مونه و باید چند بار خوند ‌
خاطره قیاسی
۱۴۰۲/۵/۲۲
این کتاب فوق‌العاده جذاب هست، می توانیم رابطه خودمان را ترمیم کنیم، پیشنهاد می‌کنم بخوانید.
مشاهده همه نظرات 33

راهنمای مطالعه کتاب محکم در آغوشم بگیر

برای دریافت کتاب محکم در آغوشم بگیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.