معرفی و دانلود کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما

عکس جلد کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما
قیمت:
59500 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما

کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما به قلم الکساندر نورمان، اثری الهام‌بخش و تکان‌دهنده از یک محقق تحسین‌شده‌ی تبتی‌ست. این کتاب استثنایی اولین زندگی‌نامه‌ی معتبر این شخصیت بزرگ است که تمام جوانب زندگی او را به تصویر می‌کشد.

درباره کتاب زندگی شگفت‌ انگیز دالایی لاما:

دالایی‌لاما را می‌توان یکی از محبوب‌ترین چهره‌های روزگار مدرن دانست. او نه رئیس فرقه‌ای است، نه رهبر طریقتی است و نه حتی بانی صومعه‌ای که خود در آن عضو است. او خود را یک راهب معمولی می‌نامد. اما دنبال‌کنندگان این رهبر معنوی و سیاسی در توییتر از پاپ بیشتر است و میزان اثرگذاری‌اش در دنیای مجازی روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

مدارک افتخار و جوایز اعتباری که به او اهدا شده کم نیست؛ از جایزه‌ی صلح نوبل و مدال طلای کنگره گرفته تا جایزه‌ی تمپلتون که گرا‌ن‌ترین جایزه‌ی او محسوب می‌شود. دویست عنوان کتاب در سایت آمازون وجود دارد که دالایی لاما نویسنده‌ی آن‌ها بوده است. از میزان نفوذ او همین بس که تصویرش بر روی ساعت‎ مچی‌ها و محافظ صفحه‌نمایش رایانه‌های بی‌شماری در جهان نقش بسته است و مردم از گوشه گوشه‌ی جهان برای دیدن او می‌آیند.

الکساندر نورمان (Alexander Norman) در این اثر شگفت‌آور که در سال 2020 منتشر شده، شخصیتی را به تصویر کشیده که در سراسر جهان به خاطر صلح، سخاوت و مهربانی‌اش مورد احترام است. کتاب زندگی شگفت‌‌انگیز دالایی لاما (The Dalai Lama: An Extraordinary Life) نگاهی جامع و مقتدرانه به زندگی این شخصیت برجسته و دنیای اوست. روزگار این رهبر بزرگ همانند یک ماجراجویی‌ست. نویسنده به قدری زیبا به ترسیم زندگی او می‌پردازد که زمانی که این کتاب را به دست می‌گیرید، احساس نمی‌کنید مشغول مطالعه‌ی یک زندگی‌نامه هستید، بلکه نثر آن همانند یک کتاب داستانی زیبا و پرکشش است.

با این همه، درباره‌ی دالایی لاما سوءبرداشت‌های زیادی وجود دارد. یکی از مهم‌ترین اهداف نگارش این کتاب رفع این بدفهمی‌ها و شناساندن فرهنگ و آیین این ابرقهرمان به مردمان جهان است. یکی از نکات مثبتی که درباره‌ی کتاب حاضر وجود دارد این است که نویسنده تلاش کرده تا کارهای دالایی‌ لاما را در متن تاریخ و فرهنگ سنتی تبت ثبت کند. به همین منظور اندکی اطلاعات سیاسی درمورد اوضاع تبت در این اثر آورده شده است. با اطلاع از نظام سیاسی که دالایی لاما در آن نفس کشیده، دستاوردها و چالش‌های پیش روی او را بیش ار پیش درک خواهیم کرد.

نکوداشت‌های کتاب زندگی شگفت‌ انگیز دالایی لاما:

- شگفت‌انگیز. (Buzzfeed)
- قسمت‌هایی که مدیتیشن، بحث و زندگی رهبانی را در سنت تبتی توضیح می‌دهند، بسیار عالی است. (American Interest)
- کتاب الکساندر نورمان یک مکاشفه است. (Jim Kelly, Air Mail)
- این کتاب سزاوار خوانندگان گسترده‌ای است. (چارلز تالیافرو)

کتاب زندگی شگفت‌ انگیز دالایی لاما مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید با دالایی لاما آشنا شوید و درباره‌ی دین تبتی بیش از پیش بدانید، کتاب زندگی شگفت‌‌انگیز دالایی لاما منبعی مناسب برای شماست.

در بخشی از کتاب زندگی شگفت‌ انگیز دالایی لاما می‌خوانیم:

اولین شنبۀ ژوئیۀ سال 1935 براساس تقویم میلادی، روز تولد دالایی‌لاماست. ولی اگر داستانمان را در این روز و ساعت آغاز کنیم اتفاقات پیش از تولد وی نادیده می‌ماند. شاید بهتر باشد عصر هفدهم دسامبر 1933 را به‌عنوان نقطۀ شروع داستان در نظر بگیریم که بزرگْ دالایی‌لامای سیزدهم در پایان عمر خود، مثل سایر روحانیان این دین، در آستانۀ دریافت نور و روشنی قرار گرفت و به قول مردم تبت روحش «به بهشت توشیتا پر کشید.» با این اتفاق تبتی‌ها منتظر تولد و کشف دالایی‌لامای بعدی شدند که پیدا کردن او نه ماه طول کشید.

شاید بهتر باشد اصلاً قصه را با ذکر تولد اولین دالایی‌لاما آغاز کنیم و به دالایی‌لامای فعلی برسیم، چون تبتی‌ها به تناسخ معتقدند و براین‌اساس می‌گویند افکار هر دالایی‌لامای قبلی، به ذهن دالایی‌لامای بعدی راه پیدا می‌کند؛ اما پیگیری دقیق اعضای این سلسله در تاریخ، کار سختی است. یکی از سختی‌های این کار، این است که ظاهراً اولین دالایی‌لاما در حقیقت سومین دالایی‌لاما بوده است. آلتان خان مغول فرماندار جدید آسیای میانه (از نوادگان چنگیز) برای کسب مشروعیت برای حکومت خود در سال 1578، مرشدی به نام سونام گیاتسو را از تبت به مغولستان احضار می‌کند. وی معتقد بود سونام گیاتسو که مشهورترین لامای آن روزگار بود می‌تواند مشروعیت مورد‌نظر او را برایش تأمین کند. به همین دلیل براساس رسوم آن زمان، چندین عنوان و لقب به این مرشد تبتی می‌دهد، از‌جمله کلمۀ دالایی که معادل تبتی کلمه‌ای است که در زبان مغولی به معنای اقیانوس است. سونام گیاتسو خود سومین تجسد مرشدان فقید صومعۀ درپونگ در تبت بود و به همین دلیل درواقع باید او را دالایی‌لامای سوم در نظر آورد و این کمی ایجاد سردرگمی می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فهرست
مقدمه
بخش اول: تحقق پیش‌گویی‌ها
فصل اول: کارهای مهم دالایی‌لامای سیزدهم بزرگ.
فصل دوم: سرور عارف؛ تأسیس نهاد نیابت..
فصل سوم: تولد یک کودک..
فصل چهارم: نگاهی از فراز آشیانۀ ببر‌های خروشان: دین بی‌نام تبت..
فصل پنجم: تنها و غمگین: گروگان نام. 
بخش دوم: تخت شیرنشان
فصل ششم: بازگشت به خانه: لهاسا، 1940.
فصل هفتم: دو تازیانه سَر خم.
فصل هشتم: دردسر در شانگری‌لا: شیطنت و فتنه بر بام جهان.
فصل نهم: کمال خردورزی: آموزش عالی یک راهب بودایی تبتی.
فصل دهم: چین در سال 1949-50 به تبت حمله می‌کند.
فصل یازدهم: در لانۀ شیر، دالایی‌لاما در چین: ژوئیۀ 1954 تا ژوئیۀ 1955.
فصل دوازدهم: سرزمین خدایان: هند، نوامبر 1956 - مارس 1957.
فصل سیزدهم: «دالایی‌لاما را به سکه‌های نقره چینی نفروشید!» لهاسا، 1957-1959. 
بخش سوم: آزادی در تبعید
فصل چهاردهم: پرواز یک سوار به‌سوی آزادی.
فصل پانزدهم: آگاهی جدید: آلن گینزبرگ و بیت‌ها
فصل شانزدهم: نمی‌توانیم شما را مجبور کنیم: انقلاب فرهنگی در تبت، خشونت در هند.
فصل هفدهم: «چیزی فراتر از فهم مردم تبت»: کتاب زرد و الهه شکوهمند.
فصل هجدهم: از رانگزن تا اومایلام: استقلال و رویکرد میانه‌روی.
بخش چهارم: بوداسف شفقت
فصل نوزدهم: قطع سر مار: واکنش و سرکوب در تبت.
فصل بیستم: کسی که سوگند می‌شکند خود محصول سوگندهای باطل است: قتل لوبسانگ گیاتسو
فصل بیست‌ویکم: تبت در میان شعله‌های آتش: المپیک پکن و عواقب آن.
فصل بیست‌ودوم: بازی جادویی توهم. 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما
نویسنده
مترجمحمید هاشمی کهندانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات408
زبانفارسی
شابک978-600-461-438-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک
59500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما

برای دریافت کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.