معرفی و دانلود کتاب زندگی لیمونادی: چگونه در کار و زندگی موفق شویم

عکس جلد کتاب زندگی لیمونادی: چگونه در کار و زندگی موفق شویم
قیمت:
۷۵۹۰۰ ۳۷,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی لیمونادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی لیمونادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی لیمونادی: چگونه در کار و زندگی موفق شویم

کتاب زندگی لیمونادی، توسط زاک فریدمن به تألیف درآمده است. این کتاب راهنمای ساده‌ای را برای رسیدن به موفقیت و خوشبختی به شما ارائه می‌دهد. با خواندن این اثر و تنها با به‌کارگیری پنج کلید اساسی، تغییرات پایدار و بلندمدتی در طرز فکر، عادات و کارهایتان ایجاد می‌کنید و زندگی‌تان را در مسیر لیمونادی شدن قرار می‌دهید تا در نهایت به موفقیت برسید!

درباره‌ی کتاب زندگی لیمونادی

از قدیم گفته‌اند: «کار امروز را به فردا نینداز!». اما، کتاب زندگی لیمونادی (The Lemonade Life) می‌گوید اگر لازم باشد، می‌توانید کار امروز را با خیال راحت به فردا بیندازید و نگران چیزی نباشید. با این کار باز هم در مسیر موفقیت خواهید بود. اما واقعاً راز رسیدن به موفقیت چیست؟ این پرسش بنیادی اساس کتاب زندگی لیمونادی را تشکیل می‌دهد. زاک فریدمن (Zack Friedman) در این اثر به شما می‌گوید فقط با تلاش و داشتن استعداد و مهارت به موفقیت نمی‌رسید. از نظر او، راز رسیدن به خوشبختی و پیش گرفتن زندگی لیمونادی در پنج تغییر ساده پنهان است.

معرفی و دانلود کتاب زندگی لیمونادی

کتاب زندگی لیمونادی با توصیه‌های کاربردی و انگیزه‌بخش می‌گوید شرایط گذشته‌ی شما، عاداتتان و کارهایی که قبلاً انجام می‌دادید، با مسیری که برای آینده انتخاب می‌کنید، ارتباطی ندارند. این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور به شکل حساب‌شده ریسک کنید، چگونه تصمیمات بهتری بگیرید و انگیزه‌هایتان را حفظ کنید. با به‌کارگیری توصیه‌های فریدمن در این کتاب طرز فکر، عادات و رفتارهایتان را تغییر می‌دهید، تغییرات پایداری در زندگی‌تان ایجاد می‌کنید و در مسیر رسیدن به اهداف بزرگتان قرار می‌گیرید.

به توصیه‌ی کتاب زندگی لیمونادی، شما باید باید زندگی لیمویی را رها کنید و زندگی لیمونادی را در پیش بگیرید! تفاوت این دو نوع از زندگی چیست؟ در زندگی لیمویی به چیزهایی کمتر از توانایی‌تان رضایت می‌دهید و تلاشی برای بهتر شدن نمی‌کنید. در این زندگی به همان وضع موجود قانع هستید و به جای تلاش برای ایجاد تغییرات مثبت، تسلیم بهانه‌ها و دلایل می‌شوید و از روی دست دیگران تقلید می‌کنید. در نتیجه فعال نخواهید بود و با بی‌خیالی طی می‌کنید. به این ترتیب دیگران با تصمیمات فعالانه‌شان بر سرنوشت شما تأثیر می‌گذارند و به نحوی غیرمستقیم کنترل زندگی‌تان را در دست می‌گیرند. زندگی لیمونادی اما، از هدایت زندگی بر اساس شرایط، اهداف و امکانات خودتان می‌گوید. در این زندگی تلاش می‌کنید تسلیم دلایل و بهانه‌ها نشوید و انگیزه‌تان را حفظ کنید. بنابراین سعی دارید زندگی‌تان را با تمام شرایط و امکانات موجود تحت کنترل بگیرید و بر موانع چیره شوید. اگر می‌خواهید زندگی لیمویی را کنار بگذارید و به زندگی لیمونادی برسید، پنج تغییر پیشنهادیِ این کتاب را اعمال کنید.

پنج کلیدی که در کتاب زندگی لیمونادی مطرح می‌شوند، ربطی به شرایط زندگی شما ندارند. فرقی نمی‌کند چقدر پول داشته باشید یا در چه کشور و خانواده‌ای زندگی کنید. همه‌ی شما این پنج کلید را درونتان دارید، فقط باید فعالشان کنید تا حداکثر پتانسیل‌تان را به کار بگیرید. این پنج کلید یک عدسی را تشکیل می‌دهند که از طریق آن دنیا را می‌بینید، چشم‌اندازتان را عوض می‌کنید و قدرت و آزادی بیشتری برای کنترل زندگی به دست می‌آورید. پنج کلید مذکور عبارتند از: چشم‌انداز، ریسک یا خطر، استقلال، خودآگاهی و حرکت. با استفاده از کلیدِ چشم‌انداز، فرصت‌ها و امکاناتتان را تغییر می‌دهید. کلید ریسک شما را به سوی تصمیمات بهتری هدایت می‌کند. کلید استقلال برایتان آزادی عمل می‌آورد و کلید خودآگاهی، تسلط و شناخت بهتری از خودتان می‌دهد. در نهایت با استفاده از کلید حرکت نیز به اصطلاح لیموناد درست می‌کنید و شرایطتان را تغییر می‌دهید.

معرفی و دانلود کتاب زندگی لیمونادی

راه‌های به‌کارگیری این پنج کلید در فصل‌های کتاب زندگی لیمونادی شرح داده شده است. فصل اول پنج کلید موفقیت را با جزئیات برایتان شرح می‌دهد. فصل دوم به سراغ شخصیت‌های زندگی لیمویی می‌رود و ویژگی‌های این نوع از زندگی را تشریح می‌کند تا از آن دور بمانید. نویسنده در فصل سوم کتاب خود،‌ از فرصت‌هایی می‌گوید که زندگی در اختیارتان می‌گذارد. فصل چهارم راه‌های دور ماندن از ورطه‌ی «نتوانستن» را مقابل پایتان قرار می‌دهد. فصل پنجم ریسک کردن و راه‌های بهره‌مندی از مزایای ریسک را به شما می‌آموزد. در فصل ششم از اهمیت الفبای یونانی باخبر خواهید شد و با استفاده از این الفبا، فرمول موفقیت شغلی را در به دست می‌آورید. فصل هفتم راهکارهایی را برای ترک عادت‌های بد به شما ارائه می‌کند. فصل هشتم روش آنالیز SWOT را برای تحلیل شخصیتتان پیشنهاد می‌دهد و توصیه می‌کند که همیشه مسئولیت تمامی کارهایتان را برعهده بگیرید. فصل نهم به شما می‌گوید پذیرای شنیدن جواب منفی باشید و خودتان هم هر جا نیاز بود، به‌راحتی جواب رد بدهید. فصل دهم نشان می‌دهد که برخلاف باور عمومی، نباید در زندگی برنامه‌ی پشتیبان یا همان پلن بی برای برنامه‌هایتان داشته باشید. به توصیه‌ی فصل یازدهم باید از کوتاه‌ترین مسیر چشم بپوشید و به جای راه‌های میانبر به دنبال مسیر واقعی زندگی‌تان بگردید و این کار را ، هر چقدر هم طولانی و پر پیچ و خم، بود انجام دهید. در نهایت، در پایان کتاب پرسش‌هایی کاربردی مطرح شده‌اند که به‌کارگیری اصول زندگی لیمونادی در زندگی شخصی خودتان را هدف قرار می‌دهند.

کتاب زندگی لیمونادی را علی اکبر قاری نیت به فارسی برگردانده و انتشارات نسل نواندیش آن را ذیل مجموعه کتاب‌های روانشناسی روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

نکوداشت‌های کتاب زندگی لیمونادی

  • زاک فریدمن در این کتاب گنجینه‌ای غنی از توصیه‌های کاربردی ارائه می‌دهد. (Publishers Weekly)
  • کتابی کاربردی، ساده، صمیمی و پخته برای مردم در هر سطح شغلی و در هر مرحله از زندگی. (ست گادین، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • تغییرات با عوض کردن طرز فکر به وجود می‌آید. البته گفتنش آسان است! زاک فریدمن در کتاب زندگی لیمونادی به ما نشان می‌دهد که چطور تغییرات دائمی ایجاد کنیم. این کتاب ورق بازی را برمی‌گرداند. (بث کامستوک، نویسنده)
  • کتاب جدید زاک فریدمن، زندگی لیمونادی، کتابی است عالی و خواندنی که مسیر منتهی به موفقیت و شادی را به شما نشان می‌دهد. برخلاف کتاب‌های دیگر، زاک پیشنهاد می‌کند شروع کارها را به فردا یا روز مشخص دیگری موکول کنیم تا در مسیر رسیدن به زندگی لیمونادی قرار بگیریم. (دیوید اس. پاتراک، مدیرعامل سابق شرکت چارلز شواب و نویسنده‌ی نیویورک تایمز)
  • با پیام کتاب زندگی لیمونادی کاملاً موافقم: «هرکسی جلوه‌ای از عظمت را در خودش دارد». کتاب‌های دیگر نصیحتتان می‌کنند، اما کتاب زاک فریدمن با شما وارد گفت‌وگو می‌شود. زندگی لیمونادی کتابی انگیزشی و تأثیرگذار است که مطالعه‌ی آن به هر کسی که قصد دارد تغییرات مثبت ایجاد کند، توصیه می‌شود. (دیوید نوواک، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت اگولید و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب زندگی لیمونادی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر به علاقه‌مندان کتاب‌های خودسازی و موفقیت توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب زندگی لیمونادی: چگونه در کار و زندگی موفق شویم می‌خوانیم

وقتی افراد راحت‌طلب رضایت از خود را کنار می‌گذارند، درِ دنیای جدیدی از امکانات به روی زندگی‌شان باز می‌شود. راضی بودن از خود، یعنی محدود کردن زندگی‌تان و دست نیافتن به پتانسیل واقعی‌تان؛ یعنی ایجاد موانع ساختگی که قبل از آغاز سفر واقعی‌تان جلوی پیشرفتتان را می‌گیرد. راحت‌طلب‌ها قبل از رسیدن به اوج متوقف می‌شوند، زیرا به اشتباه فکر می‌کنند آن‌ها قبلاً رسیده‌اند. زندگی‌هایشان در یک خلأ بدون ریسک پوشیده از احساس امنیت کاذب ساخته شده است. وقتی از یک زندگی بدون ریسک دست برمی‌دارند، فرصت به دست می‌آورند. این فرصت مسیرهای جدیدی ایجاد می‌کند تا بتوانند موفقیت بیشتری در زندگی‌شان به دست آورند. وقتی راحت‌طلب‌ها بر امکانات بیشتر تمرکز می‌کنند، سکوی قدرتمندی برای رهایی آن‌ها از حد متوسط تصنعی می‌شود.

راحت‌طلب‌های دائمی بیش از حد محتاط هستند، البته این به علت امنیت شخصی نیست، بلکه یک ذهنیت و چشم‌انداز است که در روحشان نهادینه شده است. همچنین بهانه‌ای است برای اجتناب از گسترش جهان‌بینی‌شان. وقتی راحت‌طلب‌های دائمی از احتیاط دست برمی‌دارند، خلاقیت به دست می‌آورند. این خلاقیت به آن‌ها کمک می‌کند تا فرصت‌های جدید کسب کنند، مشکلات را سریع‌تر حل کنند و موفقیت بیشتری در زندگی‌شان به دست آورند.

مسیر کم‌ترین مقاومت و زحمت برای راحت‌طلب‌های دائمی، پیروی از خرد مرسوم است. آن‌ها راحتی را در پیروی از مسیر مستقیم می‌بینند: در ذهنشان، این روش کار می‌کند و دوباره کارساز خواهد بود، ولی وقتی راحت‌طلب‌های دائمی به خرد متداول تکیه می‌کنند، به همنوایی با دیگران ادامه می‌دهند. آن‌ها با سایر راحت‌طلب‌ها قاطی می‌شوند و خیلی زود شخصیت منحصر‌به‌فردشان را از دست می‌دهند. وقتی راحت‌طلب‌ها آگاهانه از همرنگ شدن با دیگران دست برمی‌دارند، استقلال خود را به دست می‌آورند. استقلال، قدرت و آزادی انتخاب سرنوشت خودتان است. راحت‌طلب‌های دائمی ابزاری درونی برای انتخاب یک مسیر مستقل دارند، ولی بیش از حد بر ماندن در میان سایر همفکرهایشان تمرکز می‌کنند.

سرانجام، وقتی راحت‌طلب‌های دائمی ذهن بسته‌ی خود را کنار می‌گذارند، قدرت سازگاری را به دست می‌آورند. راحت‌طلب‌های دائمی فرصت‌های پیشرفت را از دست می‌دهند، زیرا ذهنشان نسبت به دنیای اطرافشان بسته است. وقتی ذهنتان را باز می‌کنید، قدرت سازگاری برای تغییر چشم‌اندازتان و تعامل با دنیای اطرافتان را افزایش می‌دهید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه: ناهار با وارن بافت
1. پنج کلید برای تغییر زندگی‌تان
2. با دارندگان زندگی لیمویی آشنا شوید
3. وقتی زندگی به شما لیمو می‌دهد
4. از ورطه‌ی «نتوانستن» دور شوید
5. از مزایای ریسک آگاه شوید
6. شغل شما به الفبای یونانی بستگی دارد
7. عادت‌های بدتان را ترک کنید
8. مسئولیت‌پذیر باشید
9. همیشه برای شنیدن جواب نه آماده باشید
10. هرگز برنامه‌ی پشتیبان نداشته باشید
11. از کوتاه‌ترین مسیر چشم بپوشید
نتیجه‌گیری: زندگی لیمونادی داشته باشید
پرسش‌هایی برای بحث درباره‌ی این کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی لیمونادی: چگونه در کار و زندگی موفق شویم
نویسنده
مترجمعلی اکبر قاری نیت
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-622-220-789-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۹۰۰ ۳۷,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی لیمونادی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندگی لیمونادی

برای دریافت کتاب زندگی لیمونادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.