معرفی و دانلود کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد

عکس جلد کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد

کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد دربرگیرنده‌ی دو داستان در ژانر علمی - تخیلی و جنایی به قلم آیزاک آسیموف، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است. آسیموف در این کتاب داستان وندل اورث را نقل می‌کند که برای حل جنایت‌های مرتبط با فضا فراخوانده می‌شود. جنایت اول در کره‌ی ماه اتفاق می‌افتد و جنایت دوم روی زمین رخ می‌دهد، اما به فضانوردانی ارتباط دارد که پیش از این مدتی را در کره‌ی ماه به سر برده‌اند.

درباره‌ی کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد

پنجاه سال از تشکیل حکومت کره‌ی ماه می‌گذرد. انسان‌هایی که برای زندگی به ماه رفته‌اند، با مصیبت‌های مختلفی دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. افرادی از گرمای زیاد تابش خورشید مرده‌اند و اشخاص دیگری نیز از سرما یخ زده‌اند. علی رغم تمام این مصیبت‌ها، کره‌ی ماه هرگز جنایتی را به خودش ندیده بود تا اینکه یک قتل در فضا، روی کره‌ی ماه، اتفاق می‌افتد و وندل اورث، متخصص علوم فرازمینی، برای بررسی پرونده‌ی این جنایت فرا خوانده می‌شود. این قصه‌ی اول کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد (The Singing Bell and The Dying Night) نوشته‌ی نویسنده‌ی مشهور، آیزاک آسیموف (Isaac Asimov) است.

از میان آثار بی‌شمار آیزاک آسیموف، دو داستان از مجموعه داستان «معماهاى آسیموف» (Asimov's Mysteries) انتخاب و در کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد گردآوری شده است. این داستان‌ها پیرامون شخصیت وندل اورث شکل گرفته‌اند و ماجرای پرونده‌های جنایی را روایت می‌کنند که در ارتباط با فضا به وقوع پیوسته‌اند و حالا او باید در حل معمای این پرونده‌ها یاری برساند. گفتنی است که برخی معتقدند شباهت‌هایی انکارنشدنی میان شخصیت خود آیزاک آسیموف و وندل اورث وجود دارد.

داستان اول کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد نخستین بار در مجله‌ی «فانتزی و علمی تخیلی» در سال 1955 به انتشار رسیده و سپس در مجموعه داستان مذکور قرار گرفته است. ماجرای داستان به لویى پِیتون، جنایتکار بزرگی می‌پردازد که در طمع به دست آوردن زنگ‌هاى آهنگین مردی را در کره‌ی ماه به قتل می‌رساند. بعد از این قتل، بازرسان اداره‌ی تحقیقات زمینی به سراغ وندل اورث می‌روند و از او می‌خواهند برای پیدا کردن قاتل به آن‌ها مشاوره بدهد.

معرفی و دانلود کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد

داستان دوم که در ابتدا در مجله‌ی «فانتزی و علمی تخیلی» در سال 1965 به چاپ رسیده بود، سومین داستان آیزاک آسیموف حول محور شخصیت وندل اورث است. این داستان ماجرای سه فضانورد را می‌گوید که بر روی ماه کار می‌کردند و روی زمین در یک گردهمایی دوباره به هم می‌رسند. این سه نفر در گردهمایی مزبور با یکی از دوستان قدیمی خود به نام رومرو ویلیرز دیدار می‌کنند. او به آن‌ها می‌گوید دستگاه تلپورتی اختراع کرده است که دنیای علم را تکان می‌دهد. این دستگاه می‌تواند بشر را در یک چشم به هم زدن از روی زمین به ماه ببرد. دوستان قدیمی او را جدی نمی‌گیرند و ویلیرز پیش از آنکه بتواند اختراعش را به بقیه نشان بدهد، به طرز مشکوکی از دنیا می‌رود. اینجاست که وندل اورث قدم به داستان می‌گذارد تا هم معمای مرگ او را حل کند و هم اختراعش را از نزدیک ببیند.

دو داستان کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد تلفیق دو ژانر معمایی - جنایی و علمی - تخیلی محسوب می‌شوند و همانند دیگر آثار آیزاک آسیموف به پیش‌بینی فناوری‌های جدید می‌پردازند. معماهای داستان‌های او بر پایه‌ی علم طراحی می‌شوند، علمی که البته نظریات مختلفِ آن دائماً نقض یا تکمیل می‌شود. با این‌همه فارغ از درستی یا نادرستی بُعد علمیِ آثار آسیموف در جهان امروز، پررنگ و پرجزئیات بودن وجه علمی داستان‌های او چشمگیر است.

کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد توسط سیده مینا لزگى به فارسی ترجمه شده و ذیل مجموعه کتاب‌های پانوراما و به همت گروه انتشاراتی ققنوس به انتشار رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پانوراما

مجموعه‌ی پانوراما کتاب‌های کم‌حجم و ارزان‌قیمتی را در برمی‌گیرد که گروه انتشاراتی ققنوس با الهام از مجموعه‌ی Folio 2€ انتشارات گالیمار به انتشار رسانده است. این مجموعه شامل تک داستان‌ها، رمان‌های کوتاه، مجموعه‌ داستان‌های کم‌حجم و بخش‌هایی از آثار چندجلدی جهان می‌شود. هدف از انتشار این مجموعه، آشنا کردن مخاطب فارسی زبان با نویسندگان جهان و ایجاد انگیزه برای مطالعه‌ی آثار ادبی بزرگ است. کتاب‌های «کودکی یک رئیس» اثر ژان پل سارتر، «مسافرخانه‌ی سرخ» از بالزاک و «گربه مادرم» نوشته‌ی کارلوس فوئنتس از جمله عناوینی هستند که ذیل این مجموعه ترجمه و منتشر شده‌اند.

کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ژانر جنایی و علمی - تخیلی از مطالعه‌ی این کتاب غافل نشوند.

در بخشی از کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد می‌خوانیم

پیتون تنها به راه رفتن ادامه داد و دوباره به روند زندگى خود اندیشید. او در بیست و هفت‌سالگى قطعه‌اى زمین در کوه‌هاى راکى خریده بود. یکى از صاحبان پیشین این زمین خانه‌اى در آن بنا کرده بود که طراحى‌اش به گونه‌اى بود که از آن به عنوان پناهگاهى در مقابل خطر بروز جنگ‌هاى اتمى دو قرن پیش استفاده شود، همان جنگ‌هایى که هرگز رخ ندادند. با وجود این، خانه بر جاى ماند، همچون یادبودِ میلى هراسنده به خودکفایى.

این بنا که از فولاد و بتن ساخته شده بود، در دورافتادهترین نقطه‌اى که مى‌شد روى زمین یافت، بالاتر از سطح دریا قرار داشت و قله‌هاى کوه، تقریباً از همه طرف و در ارتفاعى بالاتر، از آن محافظت مى‌کردند. این خانه دستگاه تولید برق مستقل خودش را داشت، منبع آبش از نهرهاى کوهستانى پر مى‌شد، داخل فریزرهایش ده شقه گوشت به‌راحتى جا مى‌شد، زیرزمینش مانند قلعه‌ی نظامى طراحى شده بود، مجهز به انبار تسلیحاتى، براى مقابله با فوج آدم‌هاى هراسان و گرسنه‌اى که هرگز نیامدند. دستگاه تهویه‌ی هواى مخصوصى داشت که قادر بود هوا را آن‌قدر تمیز کند و تمیز کند تا این‌که هر چیزى غیر از رادیواکتیویته (امان از بى‌مایگى انسان) از آن جدا شود.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
مقدمه‌ی مترجم
زنگ آهنگین
شبی که مرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد
نویسنده
مترجمسیده مینا لزگی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-622-04-0401-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد

برای دریافت کتاب زنگ آهنگین و شبی که مرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.