معرفی و دانلود کتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی

عکس جلد کتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی

کتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی تألیف دانش رنجبر، متد درمانی تصویرسازی ارتباطی را معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که چطور می‌توان با کمک آن روابط زوج‌ها را بهبود بخشید و آن را همدلانه‌تر بازسازی کرد. این کتاب، اصول و مبانی ایماگوتراپی را مرور می‌کند و توضیح می‌دهد که چطور می‌توان این شیوه را در فرآیند زوج درمانی به کار گرفت و چه اثرات مثبتی در پی خواهد داشت.

درباره‌ی کتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی

یکی از ایده‌های مهم علم روانشناسی به این موضوع اشاره دارد که بخشی از رفتار فعلی ما، ریشه در کودکی‌مان دارد و تا حد زیادی ناشی از تجربیات آن دوران است. روانشناسان اعتقاد دارند این تجربیات مثل الگو تکرار می‌شوند و بخش‌های مختلف زندگی‌مان را شکل می‌دهند. یکی از همین بخش‌ها، روابط عاطفی است. به‌زعم محققان، انتخاب دوست، شریک زندگی و همسر می‌تواند ناشی از همین الگو باشد؛ یا این الگو می‌تواند روی کیفیت این نوع روابط تأثیر بگذارد و به آن‌ها سمت‌وسو ببخشد. مسأله اینجاست که بسیاری با این روند آشنا نیستند و نمی‌دانند که ناخودآگاهشان چقدر در انتخاب شریک و پیش‌برد رابطه تأثیرگذار است. همین موضوع باعث می‌شود که در زندگی مشترکشان دائماً دچار تردید شوند و به انتخابشان شک کنند. یکی از روش‌های مهم و مؤثر زوج درمانی، که به نام ایماگوتراپی شناخته می‌شود، دقیقاً بر همین فرآیند متکی است و می‌کوشد از الگوهای کودکی و ناخودآگاه برای حل مشکلات رابطه استفاده کند. ایماگوتراپی، ناامیدی روابط عاطفی فعلی را مرتبط با تجربیات کودکی می‌داند و تلاش می‌کند ریشه‌های آن را بیابد و به زوج‌ها نشان دهد. کتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی تألیف دانش رنجبر این متد درمانی را معرفی می‌کند و نحوه‌ی کار آن را توضیح می‌دهد. این کتاب نشان می‌دهد که اصول و مبانی ایماگو چیست و چطور می‌توان از آن در جلسات مشاوره‌ی زوج درمانی استفاده کرد.

امروز همه می‌دانیم که بخش زیادی از هویت فرد در کودکی شکل می‌گیرد و متأثر از آن دوران است. اما این مسأله صرفاً محدود به کاراکتر او نیست، بلکه در تمام شئون زندگی، ازجمله روابط عاطفی هم او تسری پیدا می‌کند. به این معنا که فرد عموماً دل‌بسته‌ی کسی می‌شود که تا حد زیادی منطبق بر تصویر خیالی و کودکانه‌ی او از عشق است، تصویری که در دوران کودکی شکل‌گرفته و بخش زیادی از آن تا بزرگ‌سالی دست‌نخورده مانده. روانشناسان معتقدند او سعی می‌کند شریک و همسری را بیابد که بتواند این تصورات ناتمام، ابراز نشده یا سرکوب‌شده را برآورده سازد. قاعدتاً تصوری که کودک از عشق دارد، از رابطه‌اش با والدینش نشات می‌گیرد. اما والدین هرچقدر هم مهربان و صمیمی باشند، بازهم نمی‌توانند تمام انتظار کودک را از عشق برآورده سازند. بنابراین همیشه کمی ناکامی با کودک همراه است که بعدها سعی می‌کند در روابط عاطفی‌اش آن را جبران کند. این مسأله خیلی ناخودآگاه رخ می‌دهد و ما چندان به آن وواقف نیستیم. درنتیجه اگر پارتنر،‌ همسر، نامزد و به‌طورکلی شریک عاطفی نتواند این تصویر ناتمام را تکمیل کند، دلخوری و اندوه شکل می‌گیرد و کیفیت رابطه زیر سؤال می‌رود. اینجاست که ایماگوتراپی وارد می‌شود و کار خود را آغاز می‌کند.

ایماگوتراپی، که به معنای تصویرسازی ارتباطی است، به زوج‌ها این تصور خیالی و فرآیند ناخودآگاه را نشان می‌دهد و به آن‌ها می‌گوید این انتظارات و ناامیدی از کجا سرچشمه می‌گیرد. درنهایت به آن‌ها یاد می‌دهد که زخم‌های یکدیگر را درک کنند و همدرد هم باشند. دانش رنجبر در کتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی، این موضوع را به‌تفصیل توضیح می‌دهد و اهمیت و تأثیر این متد را در کمک به زوج‌ها و بهبود روابط آن‌ها تشریح می‌کند. با استفاده از این کتاب می‌توانید در اتاق درمان به ریشه‌ی بسیاری از رفتارها،‌ انتظارات و دلخوری‌ها پی ببرید و روابط عاطفی و شرایط زندگی مشترک زوج‌ها را بهبود بخشیده و اصلاح کنید.

کتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی را انتشارات برگ و باد چاپ و منتشر کرده است.

کتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به روانشناسان، روان‌درمانگرها، مشاوران و علاقه‌مندان به حوزه‌ی زوج درمانی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی می‌خوانیم

صمیمیت در بین زوج‌ها، از جمله عوامل مهم در ایجاد ازدواج‌های پایدار است. از سوی دیگر، اجتناب از برقراری روابط صمیمانه، از عواملی است که موجب شکست در زندگی خانوادگی می‌شود. نتایج پژوهش گلپاتریک نشان داد که نوع تعاملات زوجین در محیط زندگی بااحساس بدبختی و یا خوشبختی رابطه مستقیم دارد، زوجینی که روابط عاطفی عمیق، منطقی و دوستانه و صمیمی را تجربه می‌کنند، افرادی موفق، با اعتمادبه‌نفس بالا، مثبت‌اندیش، شاد و با احساس خوشبختی هستند. تحقیقات مختلف داخلی نشان داده‌اند که ایماگوتراپی بر صمیمت زناشویی موثر است. صمیمیت یکی از نیازهای زندگی زن ‌و شوهری و در عین ‌حال از ویژگی‌های بارز یک زوج موفق و شادمان است. افراد فاقد روابط صمیمانه، اشخاص منزوی و معمولاً از زندگی زناشویی ناخشنودند، از زندگی خود رنج می‌برند، کمتر عمر می‌کنند، در بطن روابط اجتماعی نیستند و معمولاً در حاشیه به سر می‌برند. بنابراین، تکامل و رشد شخصیت انسان به کم و کیف روابط او بستگی دارد.

زوج‌های در جریان آموزش تصویرسازی ارتباطی، با تمرین مکالمه آگاهانه می‌آموزند که با در میان نهادن مسائل و مشکلات و نگرانی‌های خود با یکدیگر می‌توانند از گیر افتادن در تعاملات منفی نجات پیدا کنند و تعارضات به وجود آمده در رابطه را حل‌وفصل کرده و صمیمیت بیشتری را تجربه کنند. هرچه تعامل‌ها میان همسران بیشتر باشد و این تعامل‌ها توأم بامحبت و صمیمیت بیشتری باشد، آن‌ها از باهم‌بودن و رابطه زناشویی، رضایت بیشتری خواهند داشت.

در رویکرد تصویرسازی ارتباطی، زوج‌ها همچنین با ارائه هدیه‌های غیرمنتظره، مرور خاطرات خوب گذشته، انجام فعالیت‌های مفرح مشترک، بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی والدین، خود و همسرشان و بازسازی یک تصویر ذهنی واقعی از همسرِ خویش، می‌توانند صمیمیتِ موردنیاز و مطلوب را تجربه کرده و رشد دهند. از سوی دیگر، هر چه زوج‌ها بتوانند خود را از تجربیات گذشته متمایز سازند، صمیمیت، رضایت و سازگاری بیشتری را در روابطشان تجربه خواهند کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ایماگوتراپی
فصل دوم: مبانی و اصول درمانی مبتنی بر ایماگوتراپی
فصل سوم: تأثیرات زوج درمانی به روش ایماگو درمانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-8091-06-8
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی

برای دریافت کتاب زوج درمانی به شیوه ایماگوتراپی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.