معرفی و دانلود کتاب صوتی وابستگی ممنوع

عکس جلد کتاب صوتی وابستگی ممنوع
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وابستگی ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وابستگی ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وابستگی ممنوع

کتاب صوتی وابستگی ممنوع نوشته‌ی آندری ندلکو، راهنمایی کاربردی و تعاملی برای آن دسته از افراد است که خود را در احساسِ وابستگی ناسالم به دیگران گرفتار می‌بینند و به دنبال راه نجاتی از این مخمصه‌ی ذهنی هستند. اگر می‌خواهید رابطه‌ای پویا و سازنده داشته باشید، مطالعه‌ی کتاب حاضر به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی وابستگی ممنوع

انسان‌ها موجوداتی هستند که در تمام طول زندگیشان، به عشق و محبت دیگران نیاز دارند و این امر بر کسی پوشیده نیست. ارضا نشدن این نیاز در زندگی، ما را به تجربه‌ی حس غم می‌رساند و اگر این غم ماندگار شود، آسیب‌های ذهنی و روانی زیادی را به ما وارد می‌کند. این آسیب‌دیدگی تا آنجا پیش می‌رود که دیگر خودمان را دوست نخواهیم داشت و از درون احساس پوچی می‌کنیم، چون حس بی‌ارزشی در تمام لایه‌های ذهنمان رسوخ کرده و شجاعت و اعتمادبه‌نفسمان را از ما ربوده است. در چنین شرایطی، احتمال وابستگی و علاقه‌مند شدن به دیگران آن هم از نوع ناسالم آن بسیار بالاست؛ زیرا آنچه فقدانش را در درونمان حس می‌کنیم در شخص دیگری و بیرون از حوزه‌ی تسلط و اختیارمان می‌یابیم و ازاین‌رو، کنترلِ خوشحالی و حس ارزشمندیمان را به دست کس دیگری می‌سپاریم که کاری خطرناک و ناپایدار است. این علاقه و وابستگی می‌تواند قدرت نه گفتن را در ما از بین ببرد، زیرا نیاز داریم برای تأمین حس ارزشمندی خود دائم دیگران را خوشحال و راضی نگه داریم. ما در این راه، تن به هر خواسته‌ای از سمت دیگران می‌دهیم؛ چون می‌ترسیم که آن‌ها و محبتشان را از دست بدهیم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی وابستگی ممنوع

اگر حس می‌کنید در چنین شرایطی گرفتار شده‌اید، آندری ندلکو (Andrei Nedelcu) در کتاب صوتی وابستگی ممنوع (Codependent No More) به شما کمک می‌کند تا دوباره زندگیتان را تحت کنترل خود درآورید. او در ابتدا از مفهومی به نام «هم‌وابستگی» صحبت می‌کند که به معنای نیاز به خواسته شدن است. خواسته شدن و ارزشمند شمرده شدن از سمت کسانی که دوستشان دارید حسی سالم و ضروری است، اما زمانی که فکر کنید باید تا حدی در رفع خواسته‌هایشان کوشا باشید که آن‌ها نتوانند بدون شما زندگی کنند و این موضوع بر انتخاب‌ها و رفتارتان تأثیر بگذارد، یعنی دچار شکل ناسالم آن شده‌اید. اگر برای رفع مشکل دیگران سلامتی و امنیت خودتان را به مخاطره می‌اندازید، قادر نیستید به خودتان اعتماد کنید، نمی‌توانید مرزی برای ارزش‌هایتان تعیین و نیازها و خواسته‌های خودتان را شناسایی کنید، به هر قیمتی از درگیری و تنش دوری می‌کنید و احساس تنهایی شدیدی دارید، بدین معناست که باید برای رفع حس هم‌وابستگی خود اقدامی کنید.

دچار شدن به حس هم‌وابستگی روندی فرسایشی و دردناک است، اما باید بدانید که شما مقصر رخ دادن آن نیستید. اولین قدم برای درمان و ایجاد تغییرات مثبت، این است که دانش و اطلاعاتتان را از این وضعیت و علل آن افزایش دهید و سپس از این دانش برای گرفتن تصمیمات سازنده بهره ببرید. کتاب صوتی وابستگی ممنوع، این موضوع را از تمام جهات بررسی می‌کند و تنها به ارائه‌ی راه حل متمرکز نمی‌شود. شما با شنیدن این کتاب درمی‌یابید که هم‌وابستگی چیست و از چه نشئت می‌گیرد، چطور بدون از دست دادن محبت عزیزانتان به درخواست‌های آن‌ها نه بگویید، چگونه با حس خشم، افسردگی و اضطراب ناشی از هم‌وابستگی مقابله کنید و از چه راهی دست از انکار نیازهایتان بردارید. در نهایت، این کتاب، استراتژی‌های مورد نیاز برای غلبه بر این وابستگی ناسالم را در قالبی تعاملی در اختیار شما می‌گذارد و مسیر رسیدن به آزادی و دوست داشتنِ خودتان را برایتان هموار می‌کند.

کتاب صوتی وابستگی ممنوع اثری از آندری ندلکو است که با تلاش فاطمه لطفی به فارسی ترجمه شده. انتشارات یوشیتا این کتاب را منتشر کرده و شما آن را با صدای سحر بیرانوند می‌شنوید.

کتاب صوتی وابستگی ممنوع برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی را به کسانی که به کتاب‌های روانشناسی در حوزه‌ی اصلاح و بهبود روابط عاطفی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی وابستگی ممنوع می‌شنویم

هر کتابی که در مورد هم‌وابستگی نوشته شده است، تعریف خاص خودش را از این اصطلاح دارد. متأسفانه بیشتر این کتاب‌ها، فهم کمی درباره‌ی علل هم‌وابستگی و نحوه‌ی درمان آن دارند. این کتاب‌ها هم‌وابستگی را با عباراتی ترسناک و دردناک توصیف می‌کنند. بسیاری از الگوهای رفتاری نامطلوب به عنوان ویژگی‌های هم‌وابستگی بیان شده‌اند. مسئله‌ی عجیب این است که احتمالاً پس از خواندن آن کتاب‌ها، بسیاری از این مشکلات را تشخیص می‌دهید، اما هنوز نمی‌توانید دقیقاً آن مسائل را توصیف کنید. علاوه‌بر این، از آنجا که نمی‌توانید مشکلاتتان را توضیح دهید، راهکاری برای مبارزه با آن‌ها ندارید بنابراین به نقطه‌ی اول برمی‌گردید. من تصمیم گرفتم ماهیت واقعی این مشکلات را تا حد امکان به وضوح بیان کنم. پس از خواندن دو فصل اول، باید دیدگاه روشنی نسبت به مسائل و راه‌هایی برای شناسایی دقیق آن‌ها پیدا کنید. بیایید مستقیماً به این موضوع بپردازیم: هم‌وابستگی دقیقاً به چه معناست؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
شناسنامه
4 دقیقه
یادداشت نویسنده
6 دقیقه
سخن مترجم
4 دقیقه
نظرات خوانندگان
4 دقیقه
مقدمه - بخش اول کتاب
14 دقیقه
فصل اول: هم‌وابستگی
13 دقیقه
فصل دوم: روابط هم‌وابسته به چه شکل هستند
17 دقیقه
فصل سوم: یک انسان با ویژگی هم‌وابستگی
21 دقیقه
فصل چهارم: راضی نگه داشتن مردم
17 دقیقه
فصل پنجم: من خیلی آشفته، ناراحت و تنها هستم
29 دقیقه
فصل ششم: متوقف کردن هم‌وابستگی
14 دقیقه
فصل هفتم: به تدریج به خودمختاری برسید
14 دقیقه
فصل هشتم: راز رهایی و عدم دلبستگی
14 دقیقه
فصل نهم: شجاعت برای تغییر
20 دقیقه
فصل دهم: غلبه بر هم‌وابستگی
3 دقیقه
نتیجه‌گیری بخش اول کتاب
3 دقیقه
بخش دوم کتاب
31 دقیقه
فصل اول: عوامل هشداردهنده
23 دقیقه
فصل دوم: در روابطم ویژگی‌های هم‌وابستگی می‌بینم
23 دقیقه
فصل سوم: بر حدومرزهای رابطه‌تان مسلط شوید
21 دقیقه
فصل چهارم: رابطه‌ی من تمام شده است
27 دقیقه
فصل پنجم: رقص هم‌وابسته و خودشیفته
25 دقیقه
فصل ششم: کمک به افراد هم‌وابسته
31 دقیقه
فصل هفتم: استراتژی‌های ارتباطی
36 دقیقه
فصل هشتم: یک راه بهتر
35 دقیقه
فصل نهم: ارتباط آسیب‌زا را بشناسیم و متوقف کنیم
46 دقیقه
فصل دهم: فصل هدیه، سوال و جواب
5 دقیقه
نتیجه‌گیری بخش دوم کتاب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وابستگی ممنوع
نویسنده
مترجمفاطمه لطفی
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وابستگی ممنوع

مرضیه مهجوری
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
کتابی که هم در زمان جدایی و هم در زمان تاهل و زندگی لازم است
ساغر علی پور
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
بسیار عالی کاش قبلا با این کتاب آشنا شده بودم.
نشمین باقری
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
من نتونستم با کتاب ارتباط خوبی بگیرم و به نظرم سطحی اومد
رحمان حاتمی
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
خیلی عالی است عالی عالی
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وابستگی ممنوع

برای دریافت کتاب صوتی وابستگی ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.