معرفی و دانلود رایگان کتاب زیست هوشمندانه

عکس جلد کتاب زیست هوشمندانه
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زیست هوشمندانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زیست هوشمندانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زیست هوشمندانه

کتاب زیست هوشمندانه تألیف فاطمه سادات حسینی، دربردارنده‌ی مجموعه‎‌ای از پوسترهاست که سعی دارند خطرات و تهدیدات فضای مجازی را به نوجوانان آموزش دهند تا به آن‌ها کمک کنند با امنیت‌خاطر بیشتری در اینترنت حضور پیدا نمایند. در این اثر ده‌ها پوستر گرافیکی از هنرمندان مختلف وجود دارد که در مورد مسائلی همچون کلاهبرداری بازی‌های آنلاین، ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی، یا اعتیاد به اینترنت هشدار می‌دهند.

درباره‌ی کتاب زیست هوشمندانه

گسترش اینترنت در یک دهه‌ی اخیر، مناسبات اجتماعی و شیوه‌ی زیست انسان را به طور کامل تغییر داد. حالا بخش زیادی از کار، آموزش، تحقیق و تفریح ما در اینترنت اتفاق می‌افتد. اما این پدیده هم مثل دیگر پدیده‌های جهان، جنبه‌هایی منفی دارد. کلاهبردای‌های مالی، ایجاد مزاحمت، و رواج اطلاعات نادرست تنها بخشی از سویه‌های منفی فضای مجازی هستند. قسمت نگران‌کننده اینجاست که یکی از قربانیان اصلی این جریان، کودکان و نوجوانان هستند. امروز بچه‌ها از سنین پایین به اینترنت دسترسی دارند و از آن برای سرگرمی استفاده می‌کنند. این گروه به خاطر تجربه و دانش کم‌ترشان، پتانسیل زیادی دارند که مورد سوءاستفاده قرار بگیرند و آسیب ببینند. طبیعتاً باید به در این زمینه‌ها به آن‌ها هشدار داد و با تهدید‌ها آشنایشان کرد. کتاب زیست هوشمندانه تالیف فاطمه سادات حسینی، به همین مسأله پرداخته و کوشیده در قالب تصاویر گرافیکی خطرات فضای مجازی را به نوجوانان گوشزد کند. در این کتاب ده‌ها پوستر قرار دارد که هر یک از جنبه‌ای به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نگاه کرده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب زیست هوشمندانه

هیچ‌کس نمی‌تواند منکر قدرت و تأثیرگذاری فضای مجازی شود. اینترنت مهم‌ترین اتفاق چند دهه‌ی گذشته است. حُسن اینترنت آزادی آن است که باعث شده اطلاعات به شکل آزاد در گردش باشد و همه به آن دسترسی داشته باشند. اما همین نکته به نقطه‌ضعف آن هم تبدیل گشته و به سوءاستفاده‌هایی منجر شده. طبیعتاً راه اصلی کنترل این شرایط آگاهی‌بخشی است. اگر کاربران بد‌انند که چه خطراتی در فضای مجازی هست و یاد بگیرند چگونه با آن‌ها مقابله کنند، امنیت‌شان تضمین می‌شود. در همین راستا، کتاب زیست هوشمندانه نوشته‌ی فاطمه سادات حسینی تلاش می‌کند به شکلی مصور و با پیام‌هایی ساده و کوتاه راه مقابله با این معضلات را بیاموزد. فیشینگ، ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی، اعتیاد به اینترنت، دوستی‌های ناشناخته، از بین رفتن حریم شخصی و... از‌جمله موضوعاتی هستند که در این کتاب مطرح می‌شوند.

کتاب زیست هوشمندانه را انتشارات پشتیبان منتشر کرده است.

کتاب زیست هوشمندانه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به نوجوانان پیشنهاد می‌شود. همین‌طور والدین هم می‌توانند از راهنمایی‌های این اثر بهره ببرند.

در بخشی از کتاب زیست هوشمندانه می‌خوانیم

هنگام بازی، گاهی برای جمع‌آوری امتیاز بیشتر، خرید سکه و الماس داخل بازی ممکن است زمینۀ کلاهبرداری از حساب‌های مالی‌تان را فراهم کند، پس در خریدوفروش اکانت‌های بازی و امتیازات داخل بازی دقت کنید.

آیا می‌دانید انتشار فیلم، صوت و تصویر یا افشای اسرار دیگران در فضای مجازی، آن هم درصورتی‌که آن‌ها رضایت نداشته باشند، مصداق ایجاد مزاحمت و جرم محسوب می‌شود؟ مجازات هتک حیثیت از افراد، حبس یا جریمۀ نقدی است؛ پس در انتشار هر محتوایی در فضای مجازی دقت کنید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زیست هوشمندانه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-622-255-510-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زیست هوشمندانه

وحید شریفی
۱۴۰۳/۱/۶
در دنیای امروز فضای مجازی به یکی از مهم‌ترین مسائل برای انسان‌ها و مخصوصا در خانواده تبدیل شده که اثر آن بر روی خانواده‌ها و به ویژه کودکان بسیار زیاد شده. این کتاب با استفاده از پوستر‌های متفاوت این مستی و خطرات را به زبان تصاویر به خانواده‌ها و مخصوصا کودکان گوش رد می‌کند و از آن جا که تاثییر پذیری کودکان از فضای مجازی بسیار زیاد است این کتاب می‌تواند آموزش دهنده‌ی خوبی باشد.
Zaynab Vahdani
۱۴۰۳/۱/۱
تولید محتوا‌ی کتاب جذاب بود. پوستر‌ها معانی و تدابیری مفید داشتند و نویسنده با خلاقیتش تونسته بود برای مخاطب جذابیت رو حفظ بکنه اطلاعات خوبی داشت.
هما هدایتی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
سلام این کتاب خیلی عالیه فقط کتاب‌های کامپیوتری رو بیشتر کنید درمورد فوتشاپ
هژیر محمدلاوی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کتاب دقیق و مفید است، اما میتوانست کمی به روزتر باشد!
الهام قره چماقلو
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
خوشم امد خیلی قابل فهم بیان شده بود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب زیست هوشمندانه

برای دریافت کتاب زیست هوشمندانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.