معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند

عکس جلد کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند

کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند از فاطمه سادات حسینی درباره‌ی پیامدهای منفی فضای مجازی و اخبار جعلی و اطلاعات نادرستی است که در آن انتشار می‌یابد. حسینی در این کتاب تلاش کرده تا با روایت یک داستان آشنا به زبانی دوستانه و صمیمانه به کودکان بیاموزد که آگاهانه از مطالب موجود در فضای مجازی استفاده کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند

فاطمه سادات حسینی در کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند حکایت رستم و سهراب از شاهنامه‌ی فردوسی بزرگ را دستمایه قرار داده تا به زبان صمیمانه‌ی داستان، کودکان را از خطرات اطلاعات و اخبار جعلی موجود در فضای مجازی آگاه کند. حتماً برای شما هم پیش آمده که خبرهایی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خوانده‌اید اما کمی بعد متوجه شده‌اید که خبر، جعلی و دروغ بوده است. بخش بزرگی از داده‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، اخبار و اطلاعات ساختگی هستند که در بهترین حالت با هدف جذب مخاطب بیشتر و در بدترین حالت، به منظور تخریب یک شخص یا گروه و جریان انتشار می‌یابند. گسترش اخبار جعلی و فریب رسانه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به معضلی بزرگ و جدی در جهان تبدیل شده است چرا که می‌تواند تأثیراتی به بزرگی ایجاد نوسان در بازارهای سهام داشته باشد و تصمیمات کلانِ سیاسی را تحت شعاع خود قرار دهد.

امروزه سواد تنها به توانایی خواندن و نوشتن ختم نمی‌شود و تعریف سنتی از این واژه، سال‌هاست که متحول شده است. مطابق با تفسیر جدیدی که توسط یونسکو و دیگر سازمان‌های معتبر ارائه شده‌ است، سواد به بخش‌های مختلفی از جمله سواد عاطفی، تربیتی، سلامتی، بوم‌شناختی، مالی، ارتباطی و البته رسانه و رایانه تقسیم می‌شود. بخشی از سواد رسانه‌ای که می‌بایست از همان دوران کودکی به فرد آموزش داده شود، توانایی ارزیابی و تحلیل اطلاعات دریافتی است. بدیهی است که با گسترش روزافزون منابع و شبکه‌های اطلاع‌رسانی، اخبار و اطلاعات در زمانی کمتر از یک دقیقه به سراسر جهان مخابره می‌شوند و همگیِ ما در معرض انبوهی از داده‌هایی هستیم که صحت‌سنجیِ آن‌ها برای ما مقدور نیست. لذا ضروری است که از همان ابتدا کودکان و نوجوانان را با مفهوم داده‌ی غلط و اطلاعات صحیح آشنا کنیم و به آنان راه و روشی را بیاموزیم تا بتوانند در مواجهه با اخبار دریافتی، با حساسیت و آگاهی برخورد کنند و قدرت تشخیص واقعیت از امر غیرواقعی را در خود بپرورانند. یکی از بهترین راهکارهای آموزشی، استفاده از داستان‌هایی است که به زبانی که برای کودکان و نوجوانان آشناست، با آن‌ها سخن می‌گوید و آنان را راهنمایی می‌کند؛ هدفی که کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند بر اساس آن، تهیه و تدوین شده است.

کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند، محصولی به سفارش معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات با همکاری پلیس فتای ناجاست. این کتاب در همکاری با نشر عترت ‌نو، به قلم فاطمه سادات حسینی و خوانش پیمان قریب‌پناه در اختیار عموم علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته است.

کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند به کودکان 7 تا 9 ساله کمک می‌‌کند تا آثار مخرب فضای مجازی را بشناسند و فریب اطلاعات نادرست آن را نخورند.

در بخشی از کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند می‌شنویم

سهراب از روی نقشه‌ی توران و مرز ایران نگاهی به مقصد کرد. هوا بسیار بسیار گرم شده و او در این جنگل مرطوب گم شده بود. قارقارک، کش و قوسی به خودش داد و گفت: «مُردم از گرما پهلوون! من که می‌گم برگرد و بی‌خیالِ این سفر شو! مگه عقلت رو از دست دادی که از اون تختِ گرم و نرمت و اون قصر بزرگ و راحت بیرون اومدی و خودت رو به‌خاطر پهلوونی که نه دیدیش و نه می‌شناسیش، آواره‌ی جنگل و کوه و بیابون کردی!؟»

سهراب از عصبانیت، دندان‌هایش را به هم فشرد. دلش می‌خواست این قارقارکِ لعنتی را پرت کند یک جای دور؛ جایی که آرش خانِ کمانگیر هم تیرش به آنجا نرفته است. سهراب، قارقارک را میان دستانش فشار داد و قارقارک جیغش به هوا رفت. سپس سوار بر اسب شد و راهش را با زدنِ ضربه‌ای به اسب ادامه داد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

30 دقیقه
قارقارک‌ها وارد می‌شوند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند
نویسنده
راویپیمان قریب پناه
ناشر چاپیانتشارات عترت نو
ناشر صوتی پلیس فتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند

مرتضی ظهیری
۱۴۰۳/۱/۸
سرگرم کننده هست ولی خیلی خیلی دردناکه که داستان رستم و سهراب رو این چنین با دست‌های خودمون کم رنگ و نابود کنیم. باید خصوصاً بچه‌ها با این داستان‌های گذشته آشنا بشن.
Mehdi Tehrani
۱۴۰۳/۱/۲
کاشک داستان رو تغییر ننیدادند رستم و سهراب برای کودکان شیرین نیست شاهنامه داستان‌های فوق العاده شیرین و زیبا داره از سلحشوری و عشق و انسانیت این داستان مناسب بالای ۱۲ سال هست
دلارام 0074
۱۴۰۳/۲/۷
فوق العاده بود هم طولانی هم سنتی و با اندکی تغییر ک داستان رستم و سهراب و قارقارک‌هایی ک درواقع خبر چینایی بودن ک گاهی خوب بود و گاهی باعث دردسر میشن
📚 احسان نظری 📚
۱۴۰۳/۱/۵
این داستان با بهره گیری از داستان رستم و سهراب در شاهنامه به برسی تاثیرات فضای مجازی در زندگی مردم پرداخته.... مناسب برای کودکان سرزمین ایران
Asal Abbasi
۱۴۰۳/۱/۵
خب رسما گند زد به داستان رستم و سهراب ولی اقلا سرگرم کنندس واسه بچها واسه خواب کردنشونم خوبه چون انقد طولانیه که بچه خواب بره
نجفی
۱۴۰۳/۱/۴
برای یک کودک جذابیت این داستان کم هست چون اول بایددرباره‌ی داستان رستم و سهراب اطلاعاتی داشته باشه و بعد این داستان رو بشنوه و پند بگیره
محمد مهدی
۱۴۰۳/۱/۲۸
سلام خیلی خوب هست ولی خیلی درد ناکه ولی خیلی باحال بود من که خوشم آمد داداشم گوش داد وهم خواهرم، خواهرم ازش خوشش آمد
فریبا
۱۴۰۳/۱/۲۰
بسیار عالی بود، در بطن شخصیت‌ها و قصه‌های شاهنامه به زیبایی مسئله‌ای از دنیای امروز بیان شده. خیلی خوب بود
سایه سپیدی
۱۴۰۳/۱/۱۰
رطب خورده کی منع رطب کند، حالا خوبه دارید برای همین قارقارک‌ها برنامه میسازید و صداتون رو به گوش دیگران میرسونید....
مائده
۱۴۰۳/۱/۶
عالی بود واقعا از اینک ه این کتاب رو برای خواهر زده‌ام انتخاب کردم خیلی راضی هستم خودم هم گوش دادن بهش لذت بردم
اکبری
۱۴۰۲/۱۲/۲
کتاب با صدای دلنشین بسیار شیوا داستان را بیان کرد و بسیار آموزنده برای بچه‌ها است
مجتبی حسنی
۱۴۰۳/۱/۱۲
بهترین روش آموزش در این حوزه، آموزش غیرمستقیم و در سنین پایین است. این کتاب نسبتا موفق بود.
bidgoli bidgoli
۱۴۰۳/۱/۸
فوق‌العاده است برای کودکان. سپاس از کتابراه به امید ارایه کتاب های بیشتر برای کودکان
Saleh Siamaki
۱۴۰۳/۲/۷
خوب بود. در قالب داستان رستم و سهراب مشکلات گسترش‌ فضای مجازی را بیان میکنه
شهلا مسجدی
۱۴۰۳/۱/۱۰
کاشکی کتابراه هم اشتراک کتابخانه داشت که نخوایم همی کتابهارو بخریم
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند

برای دریافت کتاب صوتی قارقارک‌ها وارد می‌شوند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.