معرفی و دانلود کتاب ساده، مثل پرواز

عکس جلد کتاب ساده، مثل پرواز
قیمت:
39600 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساده، مثل پرواز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساده، مثل پرواز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساده، مثل پرواز

گاهی ممکن است برای یک پرنده، پرواز آنقدرها هم که به نظر می‌رسد کار ساده‌ای نباشد. کتاب ساده، مثل پرواز اثر کوری لئوناردو، داستان پرنده‌ای است که همیشه به فکر پرواز در آسمان آبی و پهناور است؛ اما اتفاقاتی می‌افتد که او نمی‌تواند به آرزویش دست پیدا کند. این داستان دوست‌داشتنی موفق شده است به جایزه‌ی نقره‌ای Parents' Choice دست یابد.

درباره‌ی کتاب ساده، مثل پرواز

برای پرنده‌ای که از تولد در قفس زندانی بوده است، آزاد و رها پرواز کردن، زیباترین آرزویی است که می‌تواند در ذهن داشته باشد. آلیستر، طوطی آفریقایی داستان ساده، مثل پرواز (The Simple Art of Flying)، پرنده‌ای است که در هر لحظه به فکر فرار از قفس، برای رسیدن به آسمان بی‌کران است.

آلیستر و خواهرش، اگی، در مغازه‌ی فروش حیوانات خانگی به دنیا آمده‌اند و همه‌ی عمر خود را در قفس گذرانده‌اند؛ اما آرزوی آن‌ها بال زدن و نشستن روی یک درخت نخل است؛ درختی که می‌توانند آن را تزیین کنند و روی آن به زندگی ادامه دهند؛ اما طولی نمی‌کشد که این آرزوی زیبا، نقش بر آب می‌شود؛ زیرا پسری به نام فریتز، اگی را با خود به خانه می‌برد و آلیستر نیز به پرنده‌ی خانگی پیرمردی به نام آلبرتینا تبدیل می‌شود. از این پس، مسیر زندگی آلیستر و اگی از هم جدا می‌شود و هرکدام، به این فکر می‌کند که دیگری، در کجای دنیا و مشغول به چه کاری است.

کوری لئوناردو، در کتاب ساده، مثل پرواز، زندگی هر کدام از این دو پرنده و افکار و کارهایشان را روایت می‌کند؛ تلاش برای رسیدن دوباره به یکدیگر، آرزوی پرواز و تردید در انتخاب زندگی راحت و توأم با آرامش یا زندگی سخت ولی آزاد و رها، همه در این اثر گرد آمده‌اند. بدین ترتیب، اگرچه این کتاب درمورد پرنده‌هاست؛ اما ما انسان‌ها هم می‌توانیم در هر لحظه، خود را جای آن‌ها قرار دهیم و تصمیم بگیریم که در موقعیت آلیستر و اگی، یا سایر شخصیت‌های داستان چه می‌کردیم.

این کتاب جذاب، می‌تواند شما را به دنیایی خیالی ببرد و باعث شود به تجاربی دست پیدا کنید که تا پیش از این، هیچ‌گاه در زندگی خود نداشته‌اید؛ بنابراین، پیشنهاد ما به شما این است که فرصت خواندن کتاب ساده، مثل پرواز را از دست ندهید.

نکوداشت‌های کتاب ساده، مثل پرواز

- دلگرم‌کننده، لذت‌بخش و باورپذیر. (Kirkus Reviews)

- کوری لئوناردو، داستانی را خلق کرده است که خوانندگان با مطالعه‌ی آن، وادار به تفکر جدی‌تر درمورد شخصیت‌ها می‌شوند. این داستان بامزه که با محوریت حیوانات شکل گرفته است، نشان می‌دهد که خانواده می‌تواند اشکال و اندازه‌های گوناگونی داشته باشد. (School Library Journal)

- این کتاب، درمورد حیوانات، دوستی و عشق است؛ اما بیشتر از هر چیزی، نشان می‌دهد که چطور هرکس – انسان یا پرنده - نیاز به دوست‌داشته‌شدن و خواسته‌شدن دارد. (School Library Connection)

کتاب ساده، مثل پرواز مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب نوجوانان و افرادی‌ست که به حیوانات و شیوه زیست آن‌ها علاقه دارند.

در بخشی از کتاب ساده، مثل پرواز می‌خوانیم

اَگی می‌گوید: «اَلیستر، یاد یه جُکی انداختیم!» خودش پیش‌پیش خنده‌اش گرفته. «این رو شنیدی؟ از توله‌سگ‌ها شنیدمش. خیلی خنده‌داره.»

خب، پس پورکی و بَبز راست می‌گفتند. خواهرم دارد تقریباً در هفت متری من، جلوی فروشگاه، زندگی می‌کند. واقعیتش این است که اگر این فاصله یک کیلومتر هم بود، چندان فرقی به حال من نمی‌کرد. چون فقط روزی سه بار می‌توانم اَگی را ببینم، آن هم زمانی است که زندانبانش او را به اتاق‌پشتی می‌آورد تا غذا بخوریم و کمی راه برویم و تحرک داشته باشیم. اَگی فکر می‌کند باید به‌خاطر این دیدارها فریتز را ببخشم.

ولی من با این حرفش کاملاً مخالفم.

«اَگی، داشتی بهم درباره‌ی قفل در فروشگاه می‌گفتی، یادته؟» روی میز نشسته‌ایم و اَگی روی سرپنجه‌هایش رفته و حواسش پرت این است که ببیند فریتز آن‌طرف اتاق، پای یخچال، چه می‌کند. با هزار امید حرفم را ادامه می‌دهم: «... داشتیم می‌گفتیم شاید بتونم با منقارم بچرخونمش و از همون‌جا بزنیم بیرون؟»

برمی‌گردد و به من نگاه می‌کند: «آره، ولی بعد یاد این جوکه افتادم.»

آهی می‌کشم. «خب، باشه. تعریفش کن.»

«خب، بذار الان می‌گم. می‌دونی پرنده‌ها چرا به جنوب پرواز می‌کنن؟» بالش را روی منقارش می‌گذارد تا یک موقع جواب را لو ندهد.

«نمی‌دونم، اَگ. چرا؟»

داد می‌زند: «چون دورتر از اینه که پیاده برن! فهمیدی، اَلیستر؟»

«فهمیدم.»

«وای، به نظرم خیلی جوک خوبیه! وقتی داشتی دوباره از فرار حرف می‌زدی، یاد این افتادم.»

بهش می‌گویم: «نمی‌فهمم چرا حرفم یاد این انداختت.»

«چون ما نمی‌تونیم پرواز کنیم...»

از حرفش یکه می‌خورم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساده، مثل پرواز
نویسنده
مترجمنغمه یزدان پناه
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات293
زبانفارسی
شابک978-600-462-749-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
39600 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ساده، مثل پرواز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ساده، مثل پرواز

برای دریافت کتاب ساده، مثل پرواز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.