معرفی و دانلود کتاب ساز و کارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی)

عکس جلد کتاب ساز و کارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی)
قیمت:
۳۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساز و کارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساز و کارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساز و کارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی)

کتاب ساز و کارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی) تألیف علی رستگار، راهنمایی کاربردی برای آموزش چگونگی ارزیابی شایستگی‌های افراد در یک سازمان است. امروزه با اقبال به رویکردهای شایسته‌سالاری ضرورت وجود سیستم و ابزاری برای سنجش شایستگی‌های کارکنان بیش از پیش احساس می‌شود. کتاب نامبرده برای نیل به این هدف تأسیس کانون‌های ارزیابی را پیشنهاد می‌دهد و به اصول تأسیس چنین کانون‌هایی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب سازوکارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی)

علی رستگار، مؤلف کتاب سازوکارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی) معتقد است که شایستگی، تصویری از یک انسان رشدیافته را نشان می‌دهد که برای انجام یک کار آمادگی‌های کامل را از هر جهت (دانش، مهارت، رفتار، توانایی) داشته باشد. ضرورت به‌کارگیری کارکنان شایسته در یک سازمان مستلزم آگاهی از روش‌ها و فنون ارزیابی شایستگی است چراکه همه‌ی شایستگی‌ها قابل‌مشاهده و سنجش با چشم نیستند. بنابراین پس از تشخیص اینکه چه شایستگی‌هایی برای دستیابی به اهداف سازمان موردنیاز است، بایستی آن را در میان افراد بسنجیم. یکی از روش‌های سنجش شایستگی کانون‌های ارزیابی هستند. کانون ارزیابی سیستمی نظام‌مند برای ارزیابی و توسعه‌ی شایستگی‌ها است که با استفاده از روش‌ها، ابزارها و تمرین‌های هدفمند به ارزیابی شایستگی‌های موردنیاز در راستای اهداف یک سازمان می‌پردازد. کتاب سازوکارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی، راهنمایی جامع و عملی برای تدوین شایستگی‌ها و ایجاد چنین کانون‌هایی برای سنجش شایستگی است.

کتاب سازوکارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی) در سه فصل نگاشته شده‌ است. مؤلف در فصل نخست به توضیح شایستگی و ضرورت کاربست اصل شایسته‌سالاری در سازمان می‌پردازد و و در دو فصل بعدی راهنمایی عملی برای مدل‌سازی و طراحی کانون ارزیابی ارائه می‌دهد. در فصل دوم ابتدا به چگونگی شناسایی و تعیین شایستگی‌ها را می‌پردازد و سپس در انتهای همین فصل سازوکار طراحی مدل شایستگی را آموزش می‌دهد. مدل‌های شایستگی الگویی برای جستجوی توانمندی افراد در هر شغل هستند. نهایتاً نیز در فصل سوم روش‌های ارزیابی شایستگی، کانون ارزیابی شایستگی و ابزارها و تمرین‌های ارزیابی آن را توضیح می‌دهد. همچنین در بخش انتهایی کتابِ سازوکارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی در قالب یک پیوست یکی از انواع مدل‌های شایستگی رایج در جهان، SHRM، را بیان می‌کند. این کتاب با بهره‌گیری از نمودارها و برجسته‌کردن برخی از جملات اساسی روند مطالعه را برای مخاطبان تسهیل کرده‌ است.

کتاب سازوکارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی) در انتشارات دیباگران تهران منتشر شده‌ است. این انتشارات بر تألیف کتاب‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف فنی، مهندسی، بازاریابی و... تمرکز دارد.

کتاب سازوکارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی) برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب سازوکارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی) برای تمام سازمان‌ها، کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، مدیران و کارشناسان حوزه‌ی منابع انسانی کاربردی و مناسب است.

در بخشی از کتاب ساز و کارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی) می‌خوانیم

شایستگی‌ها بیانگر این هستند، که افراد چگونه باید انجام وظیفه نمایند و یا در شرایط خاص چگونه رفتار کنند و واکنش نشان دهند؛ بنابراین شایستگی‌ها باید شفاف، واضح و به شیوهای ساختارمند تعیین و تعریف شوند و در واقع مدلسازی شوند.

در این راستا، مهمترین و کلیدی‌ترین گام در مدل‌سازی شایستگی، شناسایی و تعیین شایستگی‌های مورد نیاز حال و آینده است. شایستگی‌هایی که بتوانند با پاسخگویی مناسب به تغییر و تحولات محیطی؛ باعث تحقق اهداف و استراتژی‌های سازمان شوند و در قالب یک مدل مفهومی، سیستماتیک و نظاممند ترسیم و درک شوند.

مدل شایستگی، ساز و کاری نظام‌مند برای انطباق‌پذیری و سازگاری سازمان‌ها با تغییرات گسترده و مستمر محیطی است و چارچوبی برای نظم بخشیدن به مجموعه‌ای از دانش‌ها، مهارت‌ها، رفتارها و توانایی‌هایی است، که بر کیفیت کار و میزان بهره‌وری افراد و به دنبال آن بهره‌وری فرآیندها و در نهایت سازمان تأثیر می‌گذارند، در نهایت نتایج این تأثیر در میزان رضایت‌مندی ذی‌نفعان و تعالی سازمان نمایان می‌گردد و توسعه می‌یابد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1 / مقدمه‌ای بر شایستگی سرمایه‌های انسانی
مقدمه
شایستگی
ابعاد شایستگی
انواع شایستگی
اهمیت و ضرورت شایستگی
فصل 2 / سازوکار طراحی و تدوین مدل شایستگی
مقدمه
چرخه حیات شایستگی
شناسایی و تعیین شایستگی‌ها
گام‌های عملیاتی شناسایی و تعیین شایستگی‌ها
اشتباهات رایج در مورد شایستگی‌ها
سطوح شایستگی‌ها
طراحی و تدوین مدل شایستگی
فصل 3 / سازوکارهای ارزیابی شایستگی
مقدمه
ارزیابی شایستگی
روش‌های ارزیابی شایستگی
کانون ارزیابی شایستگی
اهداف کانون ارزیابی شایستگی
رویکردهای کانون ارزیابی شایستگی
ارکان کانون ارزیابی شایستگی
ابزارها و تمرین‌های ارزیابی شایستگی
اصل چندگانگی در ارزیابی شایستگی
بایدها و نبایدهای کانون ارزیابی شایستگی
پیوست / مدل شایستگی برای مدیریت منابع انسانی
مدل شایستگی برای مدیریت منابع انسانی) مدل شایستگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساز و کارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی)
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-622-218-421-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ساز و کارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی)

برای دریافت کتاب ساز و کارهای ارزیابی شایستگی سرمایه‌های انسانی (راهنمای گام به گام و کاربردی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.