معرفی و دانلود کتاب سازگاری‌های هورمونی در فعالیت‌های ورزشی

عکس جلد کتاب سازگاری‌های هورمونی در فعالیت‌های ورزشی
قیمت:
۸۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سازگاری‌های هورمونی در فعالیت‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سازگاری‌های هورمونی در فعالیت‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سازگاری‌های هورمونی در فعالیت‌های ورزشی

کتاب سازگاری‌های هورمونی در فعالیت‌های ورزشی، حاصل همکاری رقیه پوزش جدیدی و سیما موحد است. این کتاب در تلاش است تا از خلال پانزده فصل، تأثیر ورزش و حرکات جسمانی را بر عملکرد قسمت‌های مختلف بدن بررسی کند و خوانندگان را به سمت ایده‌آل تندرستی سوق دهد. نویسندگان این کتاب، با تمرکز بر عملکرد دستگاه عصبی و دستگاه غدد درون‌ریز، از پژوهش‌های مختلف بهره برده‌اند و در نهایت، منبعی جامع و کاربردی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

درباره‌ی کتاب سازگاری‌های هورمونی در فعالیت‌های ورزشی

تأثیر ورزش بر سیستم‌های مختلف بدن و عملکرد آن، موضوع مهمی است که پژوهش‌های متعددی را به خود اختصاص داده. در این میان، آگاهی نسبت به این مسئله برای متقاضیان مربی‌گری و دانشجویان فیزیولوژی ورزشی، ضروری است. ازاین‌رو، رقیه پوزش جدیدی و سیما موحد، کتاب سازگاری‌های هورمونی در فعالیت‌های ورزشی را تألیف کرده‌اند تا با گردآوری نتایج به‌دست‌آمده از جدیدترین و متنوع‌ترین مطالعات این حوزه، منبعی جامع و کاربردی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

میان سیستم‌های مختلف بدن، دستگاه عصبی و دستگاه غدد درون‌ریز، بیش از سایرین تحت‌تأثیر حرکات ورزشی قرار می‌گیرند. به همین خاطر هم نیازمند توجه و بررسی دقیق‌تری هستند. دستگاه غدد درون‌ریز، وظیفه‌‌ی ترشح هورمون‌های متعدد و متنوعی را بر عهده دارد که هریک کار منحصربه‌فردی در بدن انجام می‌دهند.

هدف کتاب پیش رو، بررسی تأثیر حرکات و ورزش‌های مختلف بر هورمون‌هایی است که در قسمت‌های مختلف بدن ترشح می‌شود. این کتاب، با نگاهی جامع سراغ پژوهش‌های این حوزه رفته و از مقالات مختلف بهره برده است. ازاین‌رو مربیان ورزش، دانشجویان و ورزشکاران می‌توانند با مطالعه و پیاده‌سازی توصیه‌های درج‌شده در این کتاب، فعالیت‌های ورزشی خود را هدفمند کنند و در نهایت، به نتایج دلخواه خود دست یابند.

کتاب سازگاری هورمونی در فعالیت‌های ورزشی، متشکل از پانزده فصل است که رقیه پوزش جدیدی و سیما موحد آن را با صحبت درباره‌ی ارتباط میان دیابت و فعالیت‌های ورزشی آغاز کرده‌اند. فصل دوم کتاب به تمرینات طولانی‌مدت و سازوکار هورمون‌های هیپوفیزی اختصاص دارد و سومین بخش هم به هورمون رشد می‌پردازد.

عملکرد غده‌ی تیروئید، سیستم تولید مثل مردان، تنظیم آدرنرژیک انرژی و سوخت‌وساز بدن، تعادل انرژی و کنترل وزن، تنظیم هورمونی الکترولیت و مایعات مصرفی در حین انجام فعالیت‌‌های جسمانی، تأثیر تمرینات بر استخوان‌ها، استرس ورزشی و سیستم‌های ایمنی بدن، مخدرهای درون‌زا و ارتباط میان ویتامین D و عملکرد ورزشی، شماری از دیگر مباحث تشریح‌شده در کتاب سازگاری هورمونی در فعالیت‌های ورزشی‌اند. این کتاب را انتشارات حتمی، ناشر تخصصی علوم ورزش و پزشکی منتشر کرده است.

کتاب سازگاری‌های هورمونی در فعالیت‌های ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌ی حرکت‌شناسی، علوم ورزشی، فیزیولوژی ورزش، متابولیسم ورزشی، مربی‌گری و تربیت‌ بدنی، مخاطب اصلی این کتاب‌اند.

با نویسندگان کتاب سازگاری‌های هورمونی در فعالیت‌های ورزشی بیشتر آشنا شویم

رقیه پوزش جدیدی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز است که در گروه تربیت بدنی، گرایش فیزیولوژی ورزشی تدریس می‌کند. او در سال 1352 متولد شده و تحصیلات مقطع دکترای خود را در رشته‌ی فیزیولوژی ورزشی گذرانده است. از او تاکنون مقالات عملی فراوانی منتشر شده؛ همچنین گردآوری و تدوین کتاب‌های «تربیت بدنی عمومی 1 و 2» را در کارنامه دارد.

سیما موحد، نویسنده‌ی کتاب‌های علمی و تخصصی علوم ورزشی و سلامت است که کتاب «نقش فعالیت‌های ورزشی در سلامت کودکان» را تألیف کرده است.

در بخشی از کتاب سازگاری‌های هورمونی در فعالیت‌های ورزشی می‌خوانیم

طول مدت ورزش نیز یک عامل مداخله‌گر در پاسخ هورمون‌ها به فعالیت جسمانی است. مدت افزایش یافته به جای شدت، ممکن است تاثیر بیشتری بر سطوح هورمون‌ها در طی فعالیت جسمانی داشته باشد. این به ویژه ثابت می‌کند که: هورمون‌ها در تنظیم هومئوستاز مایعات و الکترولیت درگیر هستند.

با ادامه فعالیت جسمانی (مدت‌دار) یک افزایش حرارت متابولیکی ناگریز از عرض کردن و در نتیجه آب و الکترولیت‌ها را از دست می‌دهد. افزایش آلدسترون که تعادل سدیم را تنظیم می‌کند به وسیله فعالیت جسمانی بیشینه حاد (مثل دویدن روی تردمیل) دو برابر افزایش یافته و در حدود یک ساعت به سطوح پایه بر می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: دیابت و فعالیت جسمانی
فصل 2: تمرینات طولانی مدت منظم و هورمون‌های هیپوفیزی در انسان
فصل 3: فعالیت جسمانی و محور هورمون رشد - فاکتور رشد شبه انسولین
فصل 4: فعالیت جسمانی و عملکرد غده تیروئید
فصل 5: سیستم تولید مثل مردان، فعالیت جسمانی و تمرین
فصل 6: تنظیم آدرنرژیک انرژی و سوخت و ساز
فصل 7: تعادل انرژی و کنترل وزن
فصل 8: پاسخ‌های گرلین به فعالیت جسمانی حاد و تمرین
فصل 9: تنظیم هورمونی الکترولیت و مایعات در طول فعالیت جسمانی
فصل 10: تنظیمات هورمونی ناشی از تاثیرات تمرین بر استخوان
فصل 11: استرس ورزشی و سیستم‌های ایمنی
فصل 12: تاثیر هورمون بر عملکرد ورزشی
فصل 13: ویتامین D و عملکرد ورزشی
فصل 14: تاثیر ارتفاع بر پاسخ هورمونی به فعالیت جسمانی
فصل 15: فعالیت جسمانی و مخدر‌های درون زاد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سازگاری‌های هورمونی در فعالیت‌های ورزشی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-355-524-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سازگاری‌های هورمونی در فعالیت‌های ورزشی

برای دریافت کتاب سازگاری‌های هورمونی در فعالیت‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.