معرفی و دانلود کتاب سالشمار تفصیلی احوال و آثار پروین اعتصامی

عکس جلد کتاب سالشمار تفصیلی احوال و آثار پروین اعتصامی
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سالشمار تفصیلی احوال و آثار پروین اعتصامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سالشمار تفصیلی احوال و آثار پروین اعتصامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سالشمار تفصیلی احوال و آثار پروین اعتصامی

کتاب سالشمار تفصیلی احوال و آثار پروین اعتصامی نوشته‌ی رحیم رئیس نیا، علاوه بر شرح زندگینامه‌ی بزرگترین شاعر زن ایرانی، به بررسی مفاهیم اشعار وی نیز می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب سالشمار تفصیلی احوال و آثار پروین اعتصامی:

بزرگان شعر و ادب در طول تاریخ الگوهای ملموسی برای هویت اندیشان نسل‌های ایرانی بوده‌اند و با آثار متفاوتشان مسیر اصالت و بزرگی نسل‌ها را با مشعل علم، خرد و اخلاق منور ساختند.

دیوان شاعران بزرگ ایرانی از آدم الشعراء رودکی سمرقندی گرفته تا فردوسی، سنایی، عطار، مولوی، سعدی، حافظ، صائب تبریزی، فضولی، نباتی، ملک الشعراء بهار، علامه دهخدا، شهریار و... با موضوعات متفاوت مملو از هدایت انسان به رشد و تعالی و معنویت است.

اما بدون شک شاعری که صریح و واضح در تمام اشعار دیوانش بدون توجه به خواهش‌های نفسانی، مشعل‌دار علم و اخلاق بوده، حکیم بانوی شعر ایران، پروین اعتصامی است. شخصیت و شعر پروین اعتصامی، هر چند به تعبیر مقام معظم رهبری، «سعی می‌شد که چهره‌اش پنهان بماند» و برخی از منتقدان ادبی گاه نبوغ شعری او را نادیده گرفته‌اند، اما در نهایت اشعار او در بطن جامعه جاری و در بین طبقات مختلف مردم، مورد قبول واقع شد.

اشعار پروین اعتصامی بسیار ساده و دلنشین هستند. ویژگی‌هایی مانند اخلاق و تمامی مفاهیم زیبا بر دیوان پروین موج می‌زند چنانکه استاد بهار در مورد شعرهای او می‌گوید: پروین اعتصامی در قصاید خود علاوه بر شرح سخنان عارفانه، روح انسان را به سمت تلاش، امید، کسب کمال، باارزش شمردن وقت، اقدام نیک بختی و ... هدایت می‌کند.

کتاب سالشمار تفصیلی احوال و آثار پروین اعتصامی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به افرادی که به اشعار، مضامین و زندگی‌نامه‌ی بزرگان هنر علاقه‌مندند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب سالشمار تفصیلی احوال و آثار پروین اعتصامی می‌خوانیم:

اعتصامی، بانو پروین در عصر ما از شعرای نامی و خوش بیان و زبر دست و توانا می‌باشد. اشعارش پسندۀ طبع پیر و برنا و در فنون شعری مهارتی به سزا داشته است. در اوقات اشتغالات علمی به ساختن دیوانی دل فریب و زیبا که دارای تمامی فنون فصاحت و اصول بلاغت و حاوی مزایای لفظی و معنوی می‌باشد، پرداخت. در حقیقت زنی شاعر ایرانی که دارای آن استعداد و قریحه بوده و اشعاری نغز و نیکو بدان ملاحت و شیوائی بسراید، به ویژه که در اوایل ادوار زندگی بوده و با تحصیلات علمی و اشتغالات خانوادگی توأم بوده باشد، از نوادر محسوب است.

اشعار و قصاید پروین همه فصیح و بلیغ و حکیمانه و نمکین است. بعد از فوت او فضلا و ادبای ایرانی اشعاری راجع به مقام ادبی و تاریخ وفاتش سروده و نشر کردند؛ از آن جمله آقای علی سالارسعید، متخلص به حیدری، در پایان قصیده‌ای که در تأسف از فوت بانو پروین سروده، در تاریخ هجری قمری فوتش گوید:

تاریخ فوت هجری، جستم ز حیدری گفت مرده ادیبۀ دهر، پروین اعتصامی

که این جمله با حساب ابجدی مساوی است با «1360».

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: سالشمار تفصیلی احوال و آثار پروین اعتصامی
بخش دوم: کتابشناسی تفصیلی پروین اعتصامی
بخش سوم: منابع و یادداشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سالشمار تفصیلی احوال و آثار پروین اعتصامی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ائلشن
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-428-183-6
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سالشمار تفصیلی احوال و آثار پروین اعتصامی

برای دریافت کتاب سالشمار تفصیلی احوال و آثار پروین اعتصامی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.