معرفی و دانلود کتاب سرمایه گذار احساساتی

عکس جلد کتاب سرمایه گذار احساساتی
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرمایه گذار احساساتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرمایه گذار احساساتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرمایه گذار احساساتی

جی مورلند در کتاب سرمایه گذار احساساتی یک سؤال جالب از شما می‌پرسد؛ آیا فکر می‌کنید یک سرمایه‌گذار منطقی هستید؟ اکثر مردم این‌طور فکر می‌کنند؛ اما حقیقت این است که بخش زیادی از ما سرمایه‌گذارانی احساساتی هستیم. احساسات ما اغلب باعث می‌شوند که تصمیم‌هایی عجولانه و غیرعاقلانه بگیریم که منجر به عملکرد ضعیف و همچنین نتیجه‌گیری بد می‌شوند. در این کتاب راهنما، جی مورلند، سخنران و اقتصاددان رفتاری، سوگیری‌های احساسی پنهانی را که بر اعمال ما تأثیر می‌گذارند، شرح داده است.

درباره‌ی کتاب سرمایه‌گذار احساساتی

جی مورلند (Jay Mooreland) نویسنده‌ی کتاب سرمایه‌گذار احساساتی (The Emotional Investor) عقیده‌ی جالبی دارد، به‌نقل از او، این مفهوم پیشرفت است که ارزش دارد و شادی و رضایت در زندگی تنها به پول وابسته نیست. او می‌گوید که یکی از اصلی‌ترین محرک‌های خوشبختی، پیشرفت شخصی‌ست، ممکن است نتوانیم شرایط خود را کنترل کنیم، اما می‌توانیم نحوه‌ی پیشرفت خود را در چارچوب محدودیت‌های شرایطمان تحت کنترل درآوریم. شاید به همین دلیل است که افرادی با سطح زندگی بسیار ضعیف، می‌توانند بسیار شادتر از افرادی باشند که «همه چیز» دارند و بی‌نیازند! قلمرویی که مورلند در آن می‌نویسد و سخنرانی می‌کند، به تصمیمات سرمایه‌گذاری مربوط می‌شود. همه‌ی ما می‌دانیم که سرمایه‌گذاران هرازگاهی تصمیمات ضعیفی در این زمینه می‌گیرند و این تصمیمات می‌توانند بسیار پرهزینه باشند. مورلند نمی‌خواهد فقط به ذکر بایدها و نبایدها بسنده کند، بلکه قصد دارد دلایل اصلی زمینه‌ساز خطا را به‌خوبی شرح دهد؛ اینکه چرا روش‌های فعلی ما اشتباه هستند و چرا باید به‌دنبال شیوه‌های اصولی‌تری بگردیم. شاید همه‌ی افرادی که پیش از این در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری فعالیت کرده‌اند، کلیّات کار را به‌خوبی بدانند اما هدف مورلند این است که به افراد کمک کند بفهمند چرا باید مسیر بهتری را انتخاب کنند. اگر این «چرا» درک شود، زمینه‌ای فراهم می‌شود که در آن، تغییرِ مسیر بسیار آسان‌تر خواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب سرمایه گذار احساساتی

در کتاب سرمایه‌گذار احساساتی خواهید خواند که نقش احساسات در میان تمام عوامل تأثیرگذار بر روند سرمایه‌گذاری‌هایتان، غالباً نادیده گرفته می‌شوند. کتاب پیش رو مسیر یک استراتژی سرمایه‌گذاری پایدار را که اتفاقاً احساسات شما نیز در آن نقش داشته، برایتان روشن می‌کند. جی مورلند به سؤالات بسیار کلیدی و جالبی در این زمینه پاسخ می‌دهد که شاید ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده باشد. برای مثال اینکه اصلاً چرا سرمایه‌گذاران دچار خطا و اشتباه می‌شوند و احساساتی عمل می‌کنند؟، و چه اقدامی در رابطه با این چالش بهتر است؟ پس از مطالعه‌ی کتاب پیش رو احتمالاً به نتیجه‌گیری بسیار خوبی خواهید رسید، این‌که «آیا اصلاً می‌خواهید این کار را انجام دهید و وارد بازار پرریسک سرمایه‌گذاری شوید؟». حقیقت این است که پیشرفت نیاز به تلاش، صبر و پشتکار دارد. ممکن نیست شب بخوابید، صبح بیدار شوید و همه‌چیز خودبه‌خود دستخوش تغییر شده باشد. در همه حال باید بدانید و آگاه باشید که هیچ‌چیز نمی‌دانید و اطلاعات فعلی‌تان احتیاج به به‌روز شدن دارند.

روند واقعی پیشرفت و خبره‌شدن در سرمایه‌گذاری، شاید سال‌ها زمان ببرد. شما در طی این سال‌ها پیشرفت خواهید کرد اما گذر روزها و هفته‌ها می‌تواند بسیار خسته‌کننده و رخوت‌بار باشد. باید هشیار باشید که در تمام مدت شما در حال بهبود بخشیدن به فرایند هستید و نکته‌ی کلیدی این است که نباید تسلیم شوید. رسیدن به پاسخ سؤال‌های «چرا» و «چه چیزی برای من مفید است» می‌تواند به ایجاد انگیزه‌ی فردی در صعود و سقوط‌ها کمک کند. بهتر است فراموش نکنید که همه‌ی ما نقاط ضعفی داریم و در هر صورت رقیبانتان نیز بی‌خطا نیستند، پس همیشه شانسی برای شما وجود دارد! مورلند کتاب راهنمای خود را در سه بخش اصلی به رشته‌ی تحریر درآورده است. بخش اول به سؤال «چه کاری و چرا انجام می‌دهیم؟» اختصاص دارد. در دومین بخش، نویسنده به دست آوردن چشم‌انداز صحیح را مدّ نظر داشته و به آن پرداخته است و بخش سوم نیز، پاسخگوی سؤال دیگری‌‌ست: «حال چه می‌توان کرد؟» که حاوی راهکارهای مفید و عملی برای کسب‌وکار شماست.

شکیبا پورمند کتاب سرمایه‌گذار احساساتی را به زبان فارسی برگردانده و انتشارات بورس آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب سرمایه‌گذار احساساتی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سرمایه‌گذاری عاقلانه و سودآور اهمیت می‌دهید، توصیه می‌کنیم مطالعه‌ی این کتاب راهنما را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب سرمایه گذار احساساتی می‌خوانیم

روی چیزی که برایتان قابل کنترل است تمرکز کنید

باید مطمئن شویم که روی چیزهایی که می­‌توان کنترل کرد تمرکز می‌­کنیم. بسیاری از سرمایه‌‌گذاران بیشتر زمان خودشان را به در نظر گرفتن فاکتورهایی که خارج از کنترل آن­‌ها هستند می‌گذرانند. ما دائماً جویای این هستیم که بازار چه خواهد کرد؛ کدام بخش‌­ها بهتر خواهند شد؛ نرخ­‌های بهره کی بالا خواهد رفت و دولتمردان ممکن است چه تغییرات سیاسی‌‌ای را ایجاد کنند.

در عین حال زمان کمی را به فکر کردن در مورد مسائلی که کنترل کاملی روی آن­‌ها داریم می‌گذرانیم؛ چیزهایی مثل روند و برنامه­‌ی سرمایه­‌گذاری­مان و اینکه چگونه در رخدادهای آتی بازار واکنش نشان خواهیم داد. جیسون زوویگ نویسنده و مقاله‌­نویس وال استریت ژورنال، این حقیقت کاملاً ساده را به این شکل بیان می‌کند: سرمایه‌گذاری هوشمندانه، کنترل کردن کنترل‌شونده­‌هاست. این چیزی است که کل کتاب در موردش صحبت می­‌کند: یادگیری کنترل احساسات و گرفتن تصمیمات مالی حساب­‌شده و متفکرانه. سرمایه‌­گذاری احساسی ممکن است حس خوبی به انسان بدهد؛ اما بهتر این است که سرمایه­‌گذاری متفکرانه داشته باشیم.

هزینه­‌ی سرمایه­‌گذاری احساسی

همه می­‌دانیم که اصل سرمایه­‌گذاری، خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالاست. اما از نظر احساسی تمایل به خرید در قیمت بالا و فروش در قیمت پایین داریم. سرمایه‌­گذاری احساسی اغلب منجر به تصمیمات عجولانه بر پایه­‌ی نتایج کوتاه­‌مدت می­‌شود. بیشتر اوقات این تصمیمات بسیار گران تمام می­‌شوند؛ یا به از دست دادن پول منتهی می­‌شوند یا به خروج از بازار در زمان اوج­.

شرکتی به نام دالبار تجزیه و تحلیل گسترده‌­ای را روی هزینه‌­­های رفتار سرمایه­‌گذاران انجام می‌دهد. گزارش شرکت با عنوان «آنالیز کمی رفتار سرمایه‌­گذار» نشان می‌دهد که سرمایه­‌گذاران با رفتارشان سبب می‌­شوند شاخص معیارشان به‌طور قابل ملاحظه­‌ای کمتر از متوسط نرخ بازگشت بازار باشد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده و کتاب
مقدمه
بخش اول: چه کاری و چرا انجام می‌دهیم؟
فصل اول: اندیشیدن و احساس کردن
فصل دوم: بازار بی‌ثبات، رفتار بی‌ثبات
بخش دوم: به‌دست‌آوردن چشم‌انداز صحیح
فصل سوم: تفکر نزدیک‌بین
فصل چهارم: توهم قطعیت
فصل پنجم: توهم کنترل
فصل ششم: اخبار و شایعات
فصل هفتم: اعتمادبه‌نفس کاذب
فصل هشتم: نقطه‌مرجع
فصل نهم: رنج از دست دادن
بخش سوم: حال چه می‌توان کرد
فصل دهم: بر مبنای اطلاعاتی که دارید قضاوت می‌کنید
فصل یازدهم: نیاز به یک طرح سرمایه‌گذاری مکتوب
فصل دوازدهم: ارزش یک مشاور مالی خصوصی
فصل سیزدهم: جمع‌بندی
نظرات نهایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرمایه گذار احساساتی
نویسنده
مترجمشکیبا پورمند
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات100
زبانفارسی
شابک978-600-7872-86-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرمایه گذار احساساتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرمایه گذار احساساتی

برای دریافت کتاب سرمایه گذار احساساتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.