معرفی و دانلود کتاب صوتی سرمایه گذار احساساتی

عکس جلد کتاب صوتی سرمایه گذار احساساتی
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرمایه گذار احساساتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرمایه گذار احساساتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرمایه گذار احساساتی

کتاب صوتی سرمایه گذار احساساتی نوشته‌ی جی مورلند، راهنمای سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی است تا با درک سوگیری‌های احساسی پنهانشان، روند حرفه‌ای‌تری را در اتخاذ تصمیم‌های مهم مالی پیش بگیرند و از خطاهایی که ضررهای کلانی به آن‌ها وارد می‌کنند، دور بمانند.

درباره‌ی کتاب صوتی سرمایه‌گذار احساساتی

بیشتر مردم اعتقاد دارند که در امر سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مانند بورس، افرادی منطقی هستند که تنها با رویکردهای علمی دست به تصمیم‌گیری می‌زنند، اما واقعیت این است که ما هر چقدر هم در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش بالایی داشته باشیم، باز هم انسانیم و احساسات مختلفی را ناخواسته و یا حتی نادانسته در کارمان دخیل می‌کنیم. تصمیماتی که عجولانه و بر اساس احساسات گذرا گرفته شوند، موجب بروز خسارت و افت کیفیت عملکرد ما در این حوزه می‌شوند. ازاین‌رو به راهنمایی مشاورانی کاربلد نیاز است تا بتوان این مسیر را به سلامت طی کرد و با اخذ تصمیمات آگاهانه و عاقلانه، در این فضا به سود کلان رسید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سرمایه گذار احساساتی

کتاب صوتی سرمایه‌گذار احساساتی (The Emotional Investor) نوشته‌ی جی مورلند (Jay Mooreland)، از جمله منابع مفیدی است که به شما در این زمینه کمک می‌کند. نویسنده‌ی کتاب، جی مورلند، اقتصاددان، مشاور، مدرس و سخنران در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری است و رفتار سرمایه‌گذاران را نیز به خوبی می‌شناسد. او بنا به تجربیاتی که دارد، از نقش انکارناپذیر احساسات در بحث سرمایه‌گذاری می‌گوید و به مخاطب نشان می‌دهد که در این حوزه، راه فراری از تأثیرگذاری احساسات وجود ندارد و تنها می‌توان با داشتن آگاهی، نوشتن برنامه‌ی سرمایه‌گذاری و همچنین کمک گرفتن از مشاوران مالی متخصص، ریسک دخالت آن را در گرفتن تصمیمات سرنوشت‌ساز کاهش داد.

کتاب صوتی سرمایه‌گذار احساساتی شامل سیزده فصل و یک بخش برای جمع‌بندی اطلاعات است. جی مورلند در این کتاب صوتی به شما سازوکار احساس و تفکر مغز را یاد می‌دهد، از تلاطمات بازار و ارزش آن می‌گوید، اهمیتِ داشتن چشم‌انداز درست و راه رسیدن به آن را توضیح می‌دهد، از توهم قطعیت و روش پیش‌بینی کم‌خطا صحبت می‌کند، فلسفه‌ی توهم کنترل را تشریح و شیوه‌ی اثرگذاری اخبار و شایعات بر تصمیم‌ها را تفسیر می‌کند، اعتمادبه‌نفس کاذب و بعد رنج روانی از دست دادن را زیر ذره‌بین می‌برد و در آخر هم روش قضاوت درست و برنامه‌ریزی مالی را آموزش می‌دهد.

کتاب صوتی سرمایه‌گذار احساساتی اثری از جی مورلند است که به همت شکیبا پورمند به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی بورس وظیفه‌ی انتشار این کتاب را به عهده داشته و شما آن را با صدای شیما نیازی می‌شنوید.

کتاب صوتی سرمایه‌گذار احساساتی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال آن هستید که در بازارهای سرمایه‌گذاری عملکرد بهتری داشته باشید و دانش خود را در این زمینه بالا ببرید، شنیدن کتاب صوتی فوق انتخابی مفید برایتان خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی سرمایه گذار احساساتی می‌شنویم

ناتوانی متخصصین در پیش‌بینی مداوم اقتصاد و بازده‌های بازار گواه این است که بازار غیرقابل‌پیش‌بینی و تصادفی است؛ به خصوص در کوتاه‌مدت.

ما نمی‌دانیم که بازار چه موقع روند صعودی خواهد داشت و چه موقع روند کاهشی. نمی‌دانیم چه میزان افزایش و به چه مدتی خواهد داشت. در واقع نتیجه برای ما تصادفی است. فقط بعد از وقوع یک رویداد ممکن است علت و معلول را شناسایی کنیم؛ اما این برای سرمایه‌گذار خیری ندارد. ما با واژه‌ی «تصادفی» احساس ناراحتی می‌کنیم. اگر چیزی تصادفی باشد، نمی‌توانیم روی نتایج کنترل داشته باشیم ولی دوست داریم احساس کنترل کنیم. ما اغلب به دنبال شناسایی الگوها در نتایج تصادفی هستیم؛ درحالی که روشن است پرتاب یک سکه مانند فضای سرمایه‌گذاری نیست. بنابراین غالباً مهارت یا فقدان مهارت سرمایه‌گذاری را به نتایج تصادفی نسبت می‌دهیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
1 دقیقه
شناسنامه
4 دقیقه
درباره‌ی نویسنده و کتاب
16 دقیقه
مقدمه
21 دقیقه
بخش اول ـ فصل اول: اندیشیدن و احساس کردن
14 دقیقه
فصل دوم: بازار بی‌ثبات، رفتار بی‌ثبات
14 دقیقه
بخش دوم ـ فصل سوم: تفکر نزدیک‌بین
19 دقیقه
فصل چهارم: توهم قطعیت
19 دقیقه
فصل پنجم: توهم کنترل
16 دقیقه
فصل ششم: اخبار و شایعات
19 دقیقه
فصل هفتم: اعتمادبه‌نفس کاذب
21 دقیقه
فصل هشتم: نقطه‌ی مرجع
17 دقیقه
فصل نهم: رنج از دست دادن
14 دقیقه
بخش سوم ـ فصل دهم: قضاوت بر مبنای اطلاعات
19 دقیقه
فصل یازدهم: نیاز به یک طرح سرمایه‌گذاری مکتوب
21 دقیقه
فصل دوازدهم: ارزش یک مشاور مالی خصوصی
17 دقیقه
فصل سیزدهم: جمع‌بندی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرمایه گذار احساساتی
نویسنده
مترجمشکیبا پورمند
راویشیما نیازی
ناشر صوتیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرمایه گذار احساساتی

علی یزدان پناه احمدآبادي
۱۴۰۳/۱/۳۱
با سلام و عرض ادب جی مورلند نویسنده، اقتصاد دان رفتاری، مشاور سرمایه گذاری، مدرس و سخنران در حوزه رفتار سرمایه گذاران است. نویسنده در این کتاب، سو گیری‌های احساسی پنهان که روی تصمیم‌های ما تاثیر می‌گذارد را آشکار می‌کند و نقش غیر قابل انکار احساسات را در سرمایه گذاری‌های ما تشریح می‌کند. باید حداقل ٥ سال به بالا در بازارهای مالی فعالیت داشته باشید تا به این تجربه‌های دست پیدا کنید برای تحلیل گران فاندامنتال (بنیادی) بشدت توصیه می‌شود برای تکنیکالیست‌ها هم مناسب می‌باشد.
رضا رضایی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
عالی بود و جامع و شیوا
bookworm
۱۴۰۲/۱۰/۸
بسیار خوب و مفید بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرمایه گذار احساساتی

برای دریافت کتاب صوتی سرمایه گذار احساساتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.