معرفی و دانلود کتاب سفر به شهر ممنوعه

عکس جلد کتاب سفر به شهر ممنوعه
قیمت:
9900 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفر به شهر ممنوعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفر به شهر ممنوعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفر به شهر ممنوعه

کتاب سفر به شهر ممنوعه، داستانی علمی تخیلی نوشته‌ی رضا تکلی و روایتگر آینده‌ی مبهم سیاره‌ی انسان‌هاست. آینده‌ی جایی که اگر در زمان حال از آن مراقبت نکنیم، نسل بعدی کودکان را با مشکلات بسیار حادی رو‌به‌رو خواهد کرد.

داستان از جایی شروع می‌شود که نسلی از کودکان در حال زندگی هستند و بارش باران و برف را لمس نکرده‌اند. درختان و گونه‌های مختلف گیاهی و حیوانی از بین رفته است. پرنده‌ای به جای نمانده و آلودگی‌های مختلفی زندگی انسان‌ها را به خطر انداخته است. شهرها یکی پس از دیگری سقوط می‌کنند و عرصه بر انسان تنگ می‌گردد. در این بین دختری جسور به نام سارا قصد دارد تا دلیل این اتفاقات را پیدا کند و در عین حال راه حلی برای نجات انسان در این سیاره بیابد.

داستان‌ها و افسانه‌ها برای آیندگان شکل گرفت تا آن‌ها را از اسرار هستی آگاهی بخشد. داستان‌ همواره با زندگی روتین مردم گره خورده و جزء جدایی‌ ناپذیر زندگی آن‌ها شده است. هر کسی در هر ژانری و در هر سنی علایق منحصر به‌ فرد خودش را دارد و گاهاً با ادبیات معاصر و شاید هم با ادبیات کلاسیک راضی می‌شود.

ادبیات علمی تخیلی پس از پیشرفت صنعتی بسیار قدرت گرفت و به خصوص در سینما جایگاه و طرفداران خاص خود را جذب کرد. این نوع ادبیات به بررسی مسائلی می‌پردازد که شاید در این زمان باورپذیر نباشد، اما این امکان وجود دارد که سال‌ها بعد نمود پیدا کرده و در دنیای واقعی رخ دهد.

کتاب سفر به شهر ممنوعه، نگاهی به رویکرد انسان با تنها منزلگاه زندگی‌اش یعنی محیط زیست است. در این داستان با دختری همراه می‌شویم که جهت تحقق رؤیایش پا به مسیری می‌نهد که خطرات بسیاری را برای او و همراهانش در پی خواهد داشت.

در این داستان جغرافیا و نژاد وجود ندارد. شهرها به صورت تخیلی ایجاد شده‌اند و هر شهر نماد یک کشور می‌باشد. شهرها با اعداد نامگذاری شده‌اند و هر شهر ویژگی منحصر به‌ فرد خودش را دارد. بسیاری از سؤالات در این سفر پاسخ داده شده و بخشی از آن نیز در جلد دوم کتاب با نگاه و رویکردی متفاوت عرضه خواهد شد. با مطالعه‌ی این سفر، تغییرات مهمی در رویکرد و نگاه‌تان به زندگی و محیط اطراف خود خواهید داشت.

در بخشی از کتاب سفر به شهر ممنوعه می‌خوانیم:

سارا با خود اندیشید یک همسفر خوب و دانا پیدا کرده و می‌تواند او را همراه خود به این سفر ببرد. آن‌ها از یکدیگر خداحافظی کردند و سارا به سمت خانه روانه شد، چند قدمی بیشتر برنداشته بود که احساس کرد کسی او را تعقیب می‌کند. سرعتش را بیشتر کرد، هرزگاهی پشت سرش را نگاه می‌کرد، دو مرد با هیکل‌های درشت و ترسناک در تعقیبش بودند. سارا ترسید، اما باهوش‌تر از این بود که به سادگی اسیر غریبه‌ها شود، او در میان جمعیت سرعتش را بیشتر کرد و پس از چند خیابان و کوچه آن‌ها را گم کرد، دقایقی را در یک کوچه‌ی بن بست خلوت سپری کرد و هنگامی که از رفتن آن‌ها اطمینان یافت، قصد ترک کوچه را داشت که ناگهان صدایی توجهش را به خود جلب کرد.

در انتهای کوچه تعداد زیادی کارتن و زباله روی هم انباشته شده بود و صدای جیغ‌های ممتد جانوری به گوش می‌رسید. سارا اهمیتی نداد و به سمت خیابان حرکت کرد، اما در میانه‌های راه جیغ شدیدتری شنید و باز‌گشت. او سمت زباله‌ها رفت و از پشت کارتن‌های روی هم انباشته شده، پرنده‌ی سیاهی را یافت که خون زیادی از دست داده بود و مدام بیقراری می‌کرد. سارا به سرعت پرنده را به آغوش گرفت، اما پرنده مقاومت می‌کرد. جثه‌ی پرنده به قدری بود که داخل کوله‌اش جا شود، اما کوله یا جای کپسول اکسیژن بود و یا پرنده‌ای که نامش را نمی‌دانست! او تصمیمش را گرفت و کپسول را از کوله‌اش بیرون آورد، با احتیاط پرنده را داخل کوله‌اش قرار داد و به راه افتاد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفر به شهر ممنوعه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سخنوران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-600-455-773-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفر به شهر ممنوعه

آرش مزبانی
۱۳۹۹/۱۱/۷
به نظرم کتاب نسبتا خوبی بوده ولی برای خوانندگانی که مطالعات محیط زیست و منابع طبیعی ندارن پذیرش این اتفاقات و چگونگی از بین رفتن پرندگان و حیواناتو گیاهان سخت هست و نویسنده می‌بایست ابتدا اتفاقاتی مثل تبدیل زمین به ویلا و تخریب جنگلها و سوزاندن درختان و چرای بی رویه دام در جنگلها و استفاده بی رویه سموم کشاورزی که باعث تغییرات ژنتیکی و آلودگی خاک میشده برای خوانندگان گزارش میداد و بعد به اصل داستان می‌پرداخت. ولی در مجموع بسیار عالی بود
رضا خردمند ساعی
۱۳۹۸/۹/۲
سلامنقطه قوت کتاب سرعت اتفاقات و اجتناب توضیحات اضافه (محیط داستان) هست. نقطه ضعف کتاب عدم توضیح در مورد سموم هست. اگر هدف نویسنده اشنایی با چگونگی نابودی زمین توسط بشر هست باید توضیحات این قسمت پر رنگ تر باشد. ولی در کل سبک خلاصه گویی نویسنده جالب بود. این سبک باعث میشه تا شما درگیر رنگ و بند کفش قهرمان داستان نباشید و بیشتر روی موضوع اصلی دقت کنید.
tite shiriyan
۱۳۹۸/۶/۱۵
از نظر من کتاب ضعیفی بود. قلم داستان خوب نبود. از بخشهای هیجانی داستان خیلی سریع گذر میکرد. شخصیت‌های داستان خیلی اسون و بدون هیجان حذف میشدن به نظرم جز ایده داستان هیچ چیز دیگش جالب نبود. واینکه داستان کاملا نصف نیمه رها شد دقیقا جایی که انتظار هیجان داری داستان تموم شد. نمیدونم شاید فصل دویی هم باشه. خلاصه پیشنهاد نمیکنم و از نویسنده داستان میخوام به جزئیات بیشتر دقت کنه
بهار بانو
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
نه بیش از حد بی منطق بود، و نه بییش از حد رئال و خسته کننده. به شخصه دوستش داشتم و بی صبرانه منتظر نسخه بعدی کتاب هستم.
سفر به شهر ممنوعه 2 کی منتشر میشه خیلی طولانی شد
سیدامیرعلی مصطفوی موسوی
۱۳۹۷/۸/۲
یک کتاب فوق‌العاده که با دغدغه‌هایی که کمتر بهشون توجه میشه، شما رو تا اخر داستان با خودش میکشونه... من منتظر ادامه داستانم ❤
sahar Pirali
۱۴۰۱/۶/۱۰
به نظرم نویسنده دارای ذهن خلاق است اما کم تجربه، عجولانه داستان رو پیش برده و توجهی به جزئیات نداشته در کل داستان جذابی میتوانست باشد
مجید تکلی
۱۳۹۷/۸/۵
کتاب بی‌نظیری بود. داستانش انقدر جذابه که آدم دوست داره بدونه جلوتر چه اتفاقایی میوفته.
mehrdad soroush
۱۳۹۷/۸/۵
کتابش عالیه، داستانش روان و قشنگه و پیشنهاد می‌کنم بخونیدش جذبتون میکنه
کافی نت کوثر
۱۳۹۷/۸/۲
بسیارعالی و روان و داستانی بسیار پرهیجان.
مهسا کردبچه
۱۳۹۸/۶/۱۳
داستان خیلی جالبی بود و از جهتی وحشتناک از دنیایی که ما انسانها میسازیم
هستی بیدکی
۱۴۰۰/۸/۲۴
من خیلی دوسش داشتم تو ژانر فانتزی بود کسایی که فانتزی میخونن اینو حتما بخونید
Anahita A.m
۱۳۹۷/۱۰/۲۰
میشه یه خلاصه بگین از این کتاب؟
مهسا قهرمانی
۱۳۹۸/۶/۲۷
ممنون، کتاب موضوع جذابی داشت.
ملیحه خورسی
۱۳۹۷/۸/۹
عالی و عالی و عالی
مصطفی نیازی
۱۴۰۰/۱۰/۱۷
نصف نیمه تمام شد
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب سفر به شهر ممنوعه

برای دریافت کتاب سفر به شهر ممنوعه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.