معرفی و دانلود کتاب سفر به فراسوی کیهان: نگرشی نو به هیولای هستی

عکس جلد کتاب سفر به فراسوی کیهان: نگرشی نو به هیولای هستی
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفر به فراسوی کیهان: نگرشی نو به هیولای هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفر به فراسوی کیهان: نگرشی نو به هیولای هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفر به فراسوی کیهان: نگرشی نو به هیولای هستی

کتاب سفر به فراسوی کیهان: نگرشی نو به هیولای هستی به قلم عبدالرحیم پرتوی، داستان پسری به نام هرمز را روایت می‌کند که به دنبال آگاهی و شناخت از چرایی هستی است.

کنجکاوی هرمز، برای یافتن پاسخ و آگاهی از چیستی هستی موجب می‌شود تلاش بی‌وقفه‌ای آغاز کند و با آموزش خلبانی و فضانوردی سرانجام سوار بر فضاپیمایی به‌ نام "هستی‌یاب" شود و کیهان را درنوردد. از کیوان و هرمز می‌گذرد و سرانجام خود را به کرمچاله‌ای می‌رساند و از سوی دیگر آن خارج می‌شود و شاهد صحنه‌های شگرفی در فراسوی کیهان می‌شود.

چیستی هستی مسئله‌ای است که انسان همواره به‌ عنوان عضوی هوشمند از آن، به دنبال یافتنش بوده، هست و خواهد بود. ایران در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در زمینۀ علم و فناوری در همۀ زمینه‌ها کسب کرده است، از جمله در زمینۀ دانش و فناوری بومی پرتاب موجود زنده توسط ماهواره به‌ فضا که اینک در رتبۀ نهم جهان قرار گرفته و با فرستادن انسان به فضا که حدود سال 1404 به وقوع خواهد پیوست به یکی از آخرین پیشرفت‌ها در این زمینه نائل خواهد شد، به همین دلیل آغاز داستان علمی‌تخیلی کتاب سفر به فراسوی کیهان (Journey beyond the universe) از سال 1404 خورشیدی به بعد قرار داده شده است.

در بخشی از کتاب سفر به فراسوی کیهان می‌خوانیم:

پاسی از شب گذشته بود و استاد و دانشجویان به‌قدری محو فعالیت‌های نجومی شده بودند که متوجه گذر زمان و همچنین زمان بازگشت به‌خانه نشده بودند. از طرفی نمی‌خواستند این موقعیت ارزشمندی را که به آن دست یافته بودند به‌حال خود تا فردا رها کنند، لذا ابراهیم داوطلبانه از استاد اجازه می‌خواهد که شب را تا صبح پای تلسکوپ باشد تا بتواند با پایش سیاهچاله و مطالعۀ بیش‌تر روی آن، نتایج و داده‌ها را برای فردا صبح آماده کند. استاد هم موافقت می‌کند و از پیشخدمت می‌خواهد تا امکانات شام و استراحتش را فراهم کند، سپس همگی خداحافظی می‌کنند.

در میان دانشجویان، ناهید و هرمز دو تن از دانشجویانی بودند که به‌ تازگی عقدکرده بودند و آن شب پس از خداحافظی گروه، خود را به‌نزدیک‌ترین رستوران می‌رسانند تا هم استراحت و گپ و گفتی داشته باشند و هم شام سبکی را سفارش بدهند و سپس برای استراحت به‌ خانه‌هایشان برگردند.

در حالی که منتظر سفارش غذا بودند، ماجرای خواستگاری‌ را بین خود باز‌تعریف‌ می‌کردند و کلی می‌خندیدند که شرح آن در پیش خواهد آمد. همچنین در‌بارۀ زندگی مشترک خود و چگونگی گرفتن مراسم برای عروسی و جهیزیه و بچه‌دار شدن و حتا نام بچه هم صحبت کردند که تا پایان صرف شام هم ادامه پیدا کرد.

آن دو پس از پرداخت از رستوران خارج شدند، هوای دلچسب پاییزی پس از باران و با نسیمی برگ‌ریزان و صدای افتادن برگ‌ها در سکوت شب، جلوه‌ای لطیف و شاعرانه از طبیعت را در اذهان متبادر می‌ساخت، آن‌ها دلشان می‌خواست تا نیمه‌های شب همچنان قدم بزنند و گل بگویند و گل بشنوند و از یکدیگر سیر نمی‌شدند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ نویسنده
سفری شگرف در پیش است
ماجرای خواستگاری هرمز
سخنرانی هرمز پیش از سفر بزرگ
آغاز پرواز به بی‌کران هستی
نزدیک شدن به‌مریخ
گذر از کمربند سیارکی
نمایان شدن دهانۀ کرمچاله
بازگشت به گیتی
ورود به‌ جو زمین
تهران چه عوض شده!
دیدار مادر
بازگشت به‌کانون گرم خانواده
سخنرانی در تالار شهر
بازگشت به‌سوی خانه
شام امشب لقمه پیچ!
ایرانگردی با لول‌پیما
تختخواب شیبدار
حضور در سازمان فضایی ایران
ملاقات با دکتر پرتوی
در جستجوی شهاب‌سنگ‌ها
آغازی پس از پایان!
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفر به فراسوی کیهان: نگرشی نو به هیولای هستی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ارشدان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات154
زبانفارسی
شابک978-622-251-159-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفر به فراسوی کیهان: نگرشی نو به هیولای هستی

مهدی صانع
۱۳۹۹/۷/۹
کتاب را بخاطربعضی نکات خوبش به دیگران توصیه میکنم که بخونن، ولی نگارنده از عالم تخیل خیلی فراتر رفته، غلو زیادی کرده و متاسفانه با جبهه گیری خاصش که در تدوین کتاب مشهود است، واقعیتها رو وارونه جلوه داده و... حتی شکل مضحکی به بعضی پارامترها داده و.... بگذریم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سفر به فراسوی کیهان: نگرشی نو به هیولای هستی

برای دریافت کتاب سفر به فراسوی کیهان: نگرشی نو به هیولای هستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.