معرفی و دانلود کتاب سفر قهرمانی مادرانگی: یافتن خود و مواجهه با آن

عکس جلد کتاب سفر قهرمانی مادرانگی: یافتن خود و مواجهه با آن
قیمت:
۸۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفر قهرمانی مادرانگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفر قهرمانی مادرانگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفر قهرمانی مادرانگی: یافتن خود و مواجهه با آن

آیا می‌توان به مادرانگی و چالش‌های بی‌شمار فرزندآوری به چشم فرصتی برای رشد و تعالی نگریست؟ لیزا مارچیانو در کتاب سفر قهرمانی مادرانگی می‌کوشد از این منظر منحصر‌به‌فرد به مقوله‌ی مادر شدن و فرزندپروری بپردازد. این اثر برنده‌ی جوایز متعددی شده است.

درباره‌ی کتاب سفر قهرمانی مادرانگی

مادری اغلب به عنوان یک تجربه‌ی زیبا و ارزشمند به تصویر کشیده می‌شود، اما همچنان می‌توان از آن به عنوان یکی از چالش‌برانگیزترین نقش‌های انسانی نیز یاد کرد. از بارداری تا تربیت فرزندان، مادر شدن با چالش‌های بی‌شماری همراه است که می‌توانند از منظر جسمی، عاطفی و ذهنی خسته‌کننده و ملال‌آور باشند. لیزا مارچیانو در کتاب سفر قهرمانی مادرانگی (Motherhood: Facing and Finding Yourself) به این نقش دشوار و وظیفه‌ی بغرنج، به چشم فرصتی بی‌همانند و غنی برای پیشرفت شخصی نگاه می‌کند. او در این کتاب می‌کوشد مادرانگی را از یک نقطه نظر منحصر‌به‌فرد یعنی رشد روانی مادر بررسی کند و به این مسئله می‌پردازد که چگونه شادی‌ها و دشواری‌های توأمان تربیت فرزندان می‌توانند بخش مهمی از سفر به سوی رشد و کمال باشند.

فرزندپروری، با تنش‌های بغرنج و شدید جسمی و عاطفی که در شمار تبعات گریزناپذیر آن قرار دارد، می‌تواند بوته‌ای باشد که خود را در آن مورد آزمایش، تغییر و دگرگونی قرار دهیم. از خلال پذیرفتن این نقش اساسی است که بخش‌هایی از شخصیت ما منسوخ شده و در عوض ساختارهای جدیدی در وجود ما و ابعاد گوناگون زندگی‌مان ساخته می‌شود. مادر شدن یکی از فرصت‌های بزرگ زندگی برای تسلیم شدن در برابر تغییر و تحول است. این نقش راه برگشتی ندارد و نمی‌توان در نیمه‌ی راه از ایفا کردن آن انصراف داد. به همین جهت می‌بایست با توشه‌ی ذهنی آماده و سنجیده‌ای در مسیر آن گام برداشت.

معرفی و دانلود کتاب سفر قهرمانی مادرانگی

هر تجربه چالش برانگیزی این پتانسیل را دارد که ما را به سفری درونی به ژرفای ذهنمان رهنمود سازد و راهمان را به سمت کشف ثروت‌های بزرگ درونی باز کند. مادر شدن را نیز می‌توان در شمار این دست تجربه‌ها قلمداد کرد. اگر به خود مجال شکوفایی دهیم و تبعات مثبت و منفی نقش جدید خود را بپذیریم، مادری تصویری واضح و شفاف را از خودمان به ما نشان خواهد داد. مادری از ما می‌خواهد آنچه را که برایمان مهم‌تر است کشف و موضع خود را نسبت به آن اتخاذ کنیم. لیزا مارچیانو معتقد است این درست همان مسیری‌ست که به ما کمک می‌کند به فردی که باید باشیم تبدیل شویم.

لیزا مارچیانو در کتاب سفر قهرمانی مادرانگی نگاهی درخشان، دلسوزانه و همه‌جانبه به ابعاد مختلف مختلف مادرانگی ارائه می‌دهد. او با پرداختن به مطالعات موردی، افسانه‌ها و تجربیات تکان‌دهنده‌ی خود، سفری قهرمانانه را به اعماق مادرانگی آغاز می‌کند؛ سفری پرفرازونشیب که ره‌توشه‌ی آن خرد و آگاهی خواهد بود.

انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال ترجمه‌ی مریم نیکی را از این اثر تهیه و منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب سفر قهرمانی مادرانگی

  • برنده‌ی مدال نقره‌ای ناتیلوس در رده‌ی فرزندپروری و خانواده
  • فینالیست جایزه‌ی NextGeneration Indie Books
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب در دسته‌ی فرزندپروری و خانواده با حمایت جشنواره‌ی کتاب آمریکا
  • برنده‌ی جایزه‌ی برنز IPPY در رده‌ی والدین و خانواده

نکوداشت‌های کتاب سفر قهرمانی مادرانگی

  • لیزا مارچیانو کتابی نوشته است که همه‌ی زنان باید وقتی از آستانه‌ی مادر شدن عبور می‌کنند آن را بخوانند. او در کتاب سفر قهرمانی مادرانگی از خلال داستان‌ها و سبک نوشتاری شاعرانه‌ی خود، غریزه‌ی مادرانگی مخاطب خود را در آغوشی حمایتگر قرار می‌دهد و به او کمک می‌کند تا در این عرصه به خودشکوفایی برسد. (بریتا بوشنل، نویسنده)

  • مادر شدن یک سفر بی‌نهایت پیچیده است که هم‌زمان به طرز شگفت‌آوری زیبا و دردناک است. مارچیانو این ماهیت را به زیبایی در کتاب جدید خود به تصویر می‌کشد. او به ما کمک می‌کند که مسیرهای منحصربه‌فرد خود را از طریق مادر شدن آشکار سازیم، به درون خود سفر کنیم و با همه‌ی مادران در پیوندهایی مشترکی با یکدیگر متحد شویم. کتاب سفر قهرمانی مادرانگی اثری است که بارها و بارها به آن باز خواهم گشت. (دایانا اسپالدینگ)

  • این کتاب چیزی را در درون من تغییر داد. لیزا مارچیانو با ارائه‌ی روایتی تزلزل‌ناپذیر و عمیقاً تکان‌دهنده از مادر شدن، نقشه‌ای را به خوانندگان خود ارائه می‌دهد که با آن بتوانند از طریق دگرگونی خود شفا یابند. (آونی دوشی، نویسنده)

  • این کتاب که دربرگیرنده‌ی روایاتی از تاریکی‌ها و روشنایی‌ها، شادی‌ها و غم‌ها، سختی‌ها و فرصت‌های فرزندپروری است، یک نقشه‌ی راه ضروری برای رسیدن به یکی از پربارترین تجربه‌های زندگی به شمار می‌رود. اثری خواندنی، متقاعدکننده و جذاب برای هر کسی که به دنبال شناختن یونگ، مادرانگی و خویشتن است. (لیزا اونگر، نویسنده‌ پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب سفر قهرمانی مادرانگی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب سفر قهرمانی مادرانگی برای کسانی که در حال حاضر مادر شدن را تجربه می‌کنند و یا افرادی که قرار است در آینده‌ای دور یا نزدیک به سراغ آن بروند، و همچنین برای کسانی که می‌خواهند بینشی همه‌جانبه و تأثیرگذار پیرامون این موضوع داشته باشند، ضروری است.

با لیزا مارچیانو بیشتر آشنا شویم

لیزا مارچیانو (Lisa Marchiano)، نویسنده‌ی کتاب سفر قهرمانی مادرانگی، در ابتدا در یک سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی در واشنگتن دی‌سی مشغول به کار شد. او همچنان که در سازمان‌های بشردوستانه فعالیت می‌کرد، تصمیم گرفت برای ادامه‌ی مسیر زندگی حرفه‌ای خود به سراغ روان‌درمانگری برود؛ مسیری پرپیچ‌وخم که او را تبدیل به یک تحلیلگر یونگی کارکشته کرد. لیزا مارچیانو اکنون در مطب خصوصی خود به مداوای مراجعان می‌پردازد و در کنار روان‌درمانگری با مطبوعات مشهور و معتبر و مجلات علمی نیز همکاری می‌کند. او نه‌تنها در ایالات متحده، بلکه در سراسر جهان در مورد موضوعات حول محور روانکاوی یونگی سخنرانی و تدریس می‌کند و به تولید یک پادکست هفتگی به نام This Jungian Life نیز می‌پردازد.

در بخشی از کتاب سفر قهرمانی مادرانگی: یافتن خود و مواجهه با آن می‌خوانیم

پری سیزدهم نشان‌دهندۀ واقعیت آزاردهنده‌ایست که کاملاً با ایده‌های ما دربارۀ زندگی‌مان منطبق نمی‌شود. بنابراین می‌خواهیم از آن اجتناب کنیم یا چشممان را بر رویش ببندیم. سیزده عددی است که تداعی‌کنندۀ تاریکی، گناه و شیطان است. پری سیزدهم نماد بخشی از ماست که اغلب آن را نمی‌شناسیم. نماد پرخاشگری، حسادت و توقع در درون ماست. پری سیزدهم درون ما زنده است و بی‌تردید وقتی مادر می‌شویم، دلش می‌خواهد در زندگی ما نقش داشته باشد. اگر جایی برای ویژگی‌های تاریکمان باز نکنیم، احتمالاً تمام زخم‌هایی را که می‌خواهیم فرزندانمان را از آن‌ها دور نگه داریم، سر راهمان قرار می‌گیرند. مونیکا و کارل مصمم بودند که به هر روشی لیلی را شاد نگه دارند. با این کار از او فردی حساس، زودرنج و آسیب‌پذیر ساختند که به‌راحتی فریب می‌خورد.

مونیکا نیز مثل پادشاه و ملکۀ داستان، می‌خواست از لیلی در برابر نخستین زخم‌های زندگی محافظت کند. پادشاه تمام دوک‌ها را نابود کرد تا جلوی تمام ناراحتی‌ها را بگیرد و از پذیرش این مسئله خودداری می‌کرد که زندگی همیشه حرکتی رو به آینده دارد و چیزهایی که دوستشان داریم، تغییر می‌کنند و از دست می‌روند. دوران بلوغ برای بسیاری از ما مانند راه تاریکی است؛ سفری از امنیت کودکی است که ممکن است گاهی خطرناک باشد؛ اما تقریباً همیشه در نظر والدین سفری مخاطره‌آمیز است. وقتی ما به‌عنوان مادر نمی‌گذاریم فرزندمان با زندگی به‌طور طبیعی مواجه شود، رشد خود و رشد فرزندمان را متوقف می‌کنیم. هدف نهایی روان در زندگی این است که روزبه‌روز آگاه‌تر شویم. وقتی بیش‌ از اندازه به مراقبت از فرزندانمان بها می‌دهیم، فرصت رشد و آگاهی را از خود می‌گیریم. وقتی خودمان و فرزندانمان را از چالش‌ها و صدمه‌ها دور نگه می‌داریم، جلوی رشد را می‌گیریم. داستان این موضوع را به‌روشنی بیان می‌کند؛ وقتی زیبای خفته به خواب می‌رود، زندگی تمام خانواده متوقف می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
پیشگفتار
مقدمه: سفر به خاستگاه
بخش اول: افتادن در چاه
فصل اول: از دست دادن آزادی
فصل دوم: از دست دادن کنترل
فصل سوم: گم کردن خودمان
بخش دوم: در اعماق چاه
فصل چهارم: مواجهه با تاریکی
فصل پنجم: ارزش تاریکی
فصل ششم: تاریکی مجسم
بخش سوم: بازگشت
فصل هفتم: برتری یافتن
فصل هشتم: بازیافتن خلاقیت
فصل نهم: بازیافتن قدرت
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفر قهرمانی مادرانگی: یافتن خود و مواجهه با آن
نویسنده
مترجممریم نیکی
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات334
زبانفارسی
شابک978-622-7087-49-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفر قهرمانی مادرانگی

خانم کتابخون
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مطالعه این کتاب رو به مادران بخصوص مامان اولی‌ها پیشنهاد میکنم. بعد از تولد اولین فرزند زندگی دستخوش تغییرات زیادی میشه. این تغییرات هم شادی آور هستند هم خسته کننده هم عصبی کننده هم امید به همراه دارند. وجود یک مادر سرشار از احساس‌های متناقض میشه و اگر مادر، در کنار مسئولیت فرزند و خانه، به کار از خارج منزل یا تحصیل هم اشتغال داشته باشه فشار حداکثری رو تجربه میکنه. از طرفی مسئولیتها چندین برابر شدند و از طرفی خیلی از تفریحات که منبع شارژ شدن هستند هم حذف شدند. مادر برای انجام بدیهی‌ترین نیازهای خود، مثل غذا خوردن، خوابیدن و استراحت کردن نیاز به تقلا و تکاپو دارد. حس خستگی، حس پیر شدن، حس نداشتن آزادی، حس چشم پوشی از بسیاری از آرزوها و خواسته‌ها در کنار یک احساس غیرقابل توصیف از عشق در درون مادر شروع به شکل گرفتن میکنه. این مسیر رو یک مادر باید به تنهایی طی کنه. با گله گذاری و نالیدن تغییری در روند ایجاد نخواهد شد جز حس کلافگی بیشتر. تقابل و ایستادگی در برابر حجوم افکار و احساسات منفی جز سرخوردگی نتیجه‌ای نخواهد داشت. این کتاب کمک میکنه تا یک مادر راحت تر سفر قهرمانی خودش رو شروع کنه. به دل تاریکی‌ها، ترس‌ها و تنهایی هاش فرو بره و با دستاورد برگرده. از دل سختی‌های مادر بودن با حکمت و دانش بیرون بیاد و نه با حس انزجار و شکست و تنهایی.
به آفرید بهرامی نیا
۱۴۰۲/۵/۱۰
عالی به نظرم خوندش برای هر خانمی واجبه مخصوصا اگر مثل من تازه مادر شده باشید.
فاطمه منصوریان
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
حس خوبی از این کتاب ندارم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب سفر قهرمانی مادرانگی

برای دریافت کتاب سفر قهرمانی مادرانگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.