معرفی و دانلود کتاب سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس

عکس جلد کتاب سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس
قیمت:
23175 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس

کتاب سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس نوشته‌ی غلامرضا آقایاری، ماجراجویی جالب نوجوانی‌ شیفته‌ی امام حسین را روایت می‌کند که طی مراسم پرده‌خوانی به گذشته سفر می‌کند، وارد صحرای کربلا می‌شود و مسائل بسیاری را به چشم خود می‌بیند. این رمان با تلفیق تخیل و وقایع تاریخی شما را میهمان داستانی جذاب می‌کند و نوجوانان را با اتفاقات عاشورا آشنا می‌سازد.

درباره‌ی کتاب سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس:

غلامرضا آقایاری ماجرای عجیب رضا را برای‌تان شرح می‌دهد؛ او که راوی رمان سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس محسوب می‌شود، به محرم و فرهنگ کهن پرده‌خوانی علاقه‌ی بسیاری دارد. پدر رضا صاحب قهوه‌خانه‌ای‌ست و از آن‌جایی که پدرش هم خود را از مریدان امام حسین می‌داند در قهوه خانه‌ی خود مراسم پرده‌خوانی برگزار می‌کند. رضا پرده‌های بسیاری دیده است اما به راحتی متوجه می‌شود که پرده‌ی مرشد آقا، دوست پدرش تفاوت‌های بسیاری دارد و همین موضوع، او را بیشتر جذب می‌کند.

پرده‌خوان برنامه‌ی خود را شروع می‌کند و رضا به مرور احساس می‌کند که دیگر صدای مرشد آقا را نمی‌شنود و از محیط اطراف خود فاصله می‌گیرد. او به درون پرده وارد می‌شود و خود را در مقابل سلیمان بن عمرو یکی از یاران امام حسین می‌بیند! رضا که عاشق امام حسین بود اکنون در دل واقعه‌ی کربلا قرار داد اما چه کاری از دست او برمی‌آید؟

کتاب حاضر به تمامی سوالات و دغدغه‌های نوجوانان در خصوص وقایع عاشورا پاسخ می‌دهد اما نباید از یاد برد دلیل اصلی جذابیت رمان سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس داستان منحصربه‌فرد و جذابی‌ست که غلامرضا آقایاری توانسته با استفاده از اطلاعات درست تاریخی در اختیار شما قرار دهد.

از طرف دیگر این رمان با اشاره به سنت پرده‌خوانی، نسل جدید را با میراث ارزشمند پرده‌خوانی آشنا می‌کند و راهنمایی مفید برای نوجوانان است تا با فرهنگ دیرینه‌ی کشورشان ارتباط عمیق‌تری برقرار نمایند.

کتاب سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این رمان خواندنی به نوجوانانی که به وقایع تاریخی و مذهبی به ویژه عاشورا علاقه دارند، به شدت توصیه می‌شود. سفر به گذشته در داستان‌ها، ایده‌ی جدیدی نیست اما کمتر کسی تا به امروز از این موضوع برای به تصویر کشاندن وقایع عاشورا استفاده کرده است و همین موضوع به اهمیت و جذابیت کتاب غلامرضا آقایاری اضافه می‌کند.

در بخشی از کتاب سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس می‌خوانیم:

آن شب تا صبح خوابم نبرد. هنوز هم باورم نمی‌شد، من واقعاً کربلایی شدم! آن ‌هم چه زیارتی، لحظۀ شهادت عمو سلیمان و محمدبن‌سعید را که از خودم هم کوچک‌تر بود با چشم دیدم. چه زیارتی از این بالاتر که آدم خودش در کربلا حضور داشته باشد و لحظۀ شهادت چند نفر را ببیند؟!

مرشد آقا گفت که از این به بعد تا ده روز آنجا پرده‌خوانی می‌کند. یعنی من ده‌بار دیگر به زیارت کربلا می‌روم؟ زیارت هم که نروم دیدن و شنیدن پرده‌خوانی مرشد آقا آن‌قدر برایم جذاب است که حکم همان زیارت را دارد.

صبح زود قبل از بیدارشدنِ پدر از خواب بیدار شدم. دیگر بیش از آن نمی‌توانستم بخوابم. کتری آب جوش را روی اجاق گذاشتم تا صبحانه را حاضر کنم که وقتی پدر از خواب بیدار شد، صبحانه را زودتر بخوریم و راهی قهوه‌خانه شویم.

لباس‌هایم را پوشیدم و منتظر بیدارشدن پدر ماندم. مادرم مثل هر روز زودتر بیدار شد. وقتی مرا دید که حاضر و آماده منتظر نشسته‌ام با تعجب پرسید:

خیر باشه آقا رضا! این وقت صبح حاضر و آماده نشستی کجا می‌خوای بری؟

سلام. جای خاصی نمی‌خوام برم. مثل هر روز، می‌خوام با بابا برم قهوه‌خانه.

پدر از سروصدای من و مادر بیدار شد. چشمان خواب‌آلودش را به ‌سختی باز کرد و گفت:

چه خبره؟ مادر و پسر صبح اول وقت کنفرانس راه انداختید؟!

فهرست مطالب کتاب

پرده اول: سلیمان‌بن‌عمرو (اسلم‌بن‌عمرو)
در آغوش آفتاب
پرده دوم: جون، مولی اباذر
سفیدتر از برف، خوش‌بوتر از یاس
پرده سوم: سالم مولی عامر‌بن‌مسلم
سفر بر بال پروانه‌ها
پرده چهارم: نافع‌بن‌هلال بَجَلی مرادی
سفر بر بال فرشتگان
پرده پنجم: عمرو جناده‌بن‌کعب‌بن‌حارث
خورشید نوجوان
پرده ششم: مجمّع‌بن‌عبدالله عائذی، عائذ‌بن‌مجمّع‌بن‌عبدالله، جناده‌بن‌حرث المزحجی المرادی السلمانی، سعید‌بن‌عبدالله، عمرو‌بن‌خالد اسدی
پرستوهای عاشق
پرده‌ی هفتم: عبدالله‌بن‌مسلم‌بن‌عقیل
پیشانی ما هم، ستاره دارد...
پرده هشتم: ابوبکربن‌حسن‌بن‌علی (عبدالله اکبر)
داماد فرشتگان
پرده نهم: سویدبن‌عمرو، ابوالحتوف‌بن‌حرث، سعد‌بن‌حرث، ‌ام الحسن و ‌ام الحسین.
لاله‌های واژگون، یاس‌های سوخته
پرده آخر: اربعین
چهل قدم تا نور
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-622-208-699-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
23175 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس

برای دریافت کتاب سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.