معرفی و دانلود کتاب سلام دنیا: باغبانی

عکس جلد کتاب سلام دنیا: باغبانی
قیمت:
۱۱,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سلام دنیا: باغبانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سلام دنیا: باغبانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سلام دنیا: باغبانی

یک دنیا سرگرمی و تفریح برای کودکانی که دوست دارند با گیاهان مختلف و نحوه‌ی نگه‌داری از آن‌ها بیشتر آشنا شوند. کتاب سلام دنیا: باغبانی، اثر جیل مک دونالد به بچه‌ها نشان می‌دهد که برای باغبانی از چه ابزاری استفاده می‌شود و برای کاشت و پرورش یک گیاه چه کارهایی لازم است. شناخت بخش‌های اصلی گیاهان و مراحل رشد آن‌ها از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب مصور به کودکان آموزش داده می‌شود.

درباره‌ی کتاب سلام دنیا: باغبانی

متأسفانه آپارتمان‌نشینی و زندگی آپارتمانی موجب شده کودکانی که در چنین فضا و خانه‌هایی بزرگ می‌شوند، آشنایی زیادی با دنیای طبیعت نداشته باشند. البته بسیاری از والدین خوش‌سلیقه ممکن است در همین فضای محدود آپارتمان‌ها، چند عدد گل و گلدان را نگهداری کنند و به این ترتیب، کودکانشان نیز تاحدودی با گیاهان و نحوه‌ی نگه‌داری از آن‌ها آشنا شوند، اما خب، بسیاری از کودکان هم هستند که چنین امکانی را در اختیار ندارند. در این حالت، کتاب‌ها و داستان‌ها می‌توانند به کمک بچه‌ها بیایند و به همراه تصاویر زیبا و رنگارنگ خود، طرز مراقبت از گیاهان و نحوه‌ی رشد آن‌ها را به ایشان بیاموزند. جیل مک دونالد (Jill McDonald)، به همین خاطر کتابی نوشته که کودکان را با باغبانی و ابزارهای لازم آن آشنا می‌کند. کتاب سلام دنیا: باغبانی (Hello, World! Garden Time) گام‌به‌گام به بچه‌ها می‌آموزد که چطور می‌توانند از یک باغچه و گیاهان موجود در آن نگه‌داری کنند.

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه کتاب حاضر این است که شخصیت‌ها و قهرمانان آن نیز درست مانند مخاطبانش، کودکانی خردسال هستند. همین نکته باعث می‌شود خوانندگان کتاب، بیشتر بتوانند با شخصیت‌های آن احساس نزدیکی و هم‌ذات‌پنداری کنند. از طرف دیگر، نویسنده کتاب را به‌صورت یک ماجرای سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز نوشته که موجب می‌شود کودکان بیش‌از‌پیش جذب مطالب آن شوند. مخاطبان در قدم اول، با ابزار باغبانی آشنا می‌شوند، سپس همگام با شخصیت‌های کتاب، کار خود را به‌عنوان یک باغبان آغاز می‌کنند. در ادامه، شیوه‌ی رشد گیاهان و بخش‌های مختلف یک گیاه، به ایشان آموزش داده شده و مراحل کاشت، داشت و برداشت برایشان شرح داده می‌شود. خواندن کتاب سلام دنیا: باغبانی، کودکان را با طبیعت و محیط‌زیست آشتی می‌دهد و بعید نیست موجب شود در آینده‌ای نزدیک، مخاطبان این کتاب نیز باغچه‌ی کوچک خودشان را راه‌اندازی کنند.

به تمامی والدین و مربیان مهدکودک‌ها پیشنهاد می‌کنیم این اثر را تهیه کرده و آن را در کنار کودکان مطالعه کنند. بدون شک بچه‌ها بعد از شنیدن مطالب این کتاب از زبان والدین یا مربی خود، هم شیفته‌ی دنیای گیاهان می‌شوند و هم نکته‌های زیادی را در رابطه با مراقبت از آن‌ها می‌آموزند.

آناهیتا حضرتی کیاوندانی برگردان این اثر را به عهده داشته و نشر پرتقال نیز آن را به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های سلام دنیا!

«سلام دنیا!» مجموعه‌ای است شامل کتاب‌هایی که برای کودکان خردسال نوشته شده‌اند و در هر کدام از مجلدهای آن به موضوعات علمی متنوعی پرداخته شده. منظومه‌ی شمسی، ساختار بدن، موجودات اقیانوس‌ها، پوشش گیاهی زمین، حیوانات و... تنها برخی از موضوعاتی هستند که در سری کتاب‌های سلام دنیا! با زبانی ساده برای کودکان شرح داده می‌شوند. البته جیل مک دونالد در نگارش این مجموعه، سعی داشته تا در کنار ارائه‌ی آموزش‌های علمی، نکات فراوانی را در مورد مسائل عمومی، مانند اردو رفتن، آب‌و‌هوا، ماشین‌ها، موسیقی، مدرسه رفتن و... به کودکان یاد بدهد.

سری کتاب‌های سلام دنیا! در نسخه‌ی اصلی خود، سی مجلد را دربرمی‌گیرد و به نظر می‌رسد یک مجموعه‌ی آموزشی غنی برای کودکانی باشد که می‌خواهند دنیای اطرافشان را بهتر بشناسند و آموز‌های کاربردی بسیاری را در رابطه با موقعیت‌های گوناگون بیاموزند. در ایران، چاپ و نشر این مجموعه را انتشارات پرتقال به عهده داشته. «بدن من»، «در مزرعه»، »آب و هوا» و «موسیقی» عنوان برخی از کتاب‌های این مجموعه محسوب می‌شوند.

کتاب سلام دنیا: باغبانی برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان سه تا پنج‌ساله از خواندن کتاب سلام دنیا: باغبانی هم نکته‌های زیادی را یاد می‌گیرند و هم لذت بسیاری می‌برند.

در بخشی از کتاب سلام دنیا: باغبانی می‌خوانیم

ریشه‌ها توی خاک رشد می‌کنند و کم‌کم جوانه می‌زنند.
بعد جوانه خاک را کنار می‌زند و از زمین بیرون می‌آید.
ریشه‌ها گیاه را درون خاک نگه می‌دارند و مواد معدنی و آب را از خاک می‌گیرند و به گیاه می‌رسانند.
گل و گیاه‌های توی باغچه قسمت‌های مختلفی دارند: ریشه، ساقه، برگ،‌ گل و میوه.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سلام دنیا: باغبانی
نویسنده
مترجمآناهیتا حضرتی کیاوندانی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-622-274-380-2
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سلام دنیا: باغبانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سلام دنیا: باغبانی

برای دریافت کتاب سلام دنیا: باغبانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.