معرفی و دانلود کتاب جهان شگفت انگیز خاک

برای دانلود قانونی کتاب جهان شگفت انگیز خاک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جهان شگفت انگیز خاک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جهان شگفت انگیز خاک

جکی استراود و مارک ردمایل گوردون در کتاب جهان شگفت انگیز خاک، شما را با اهمیت خاک در زندگی انسان و حقایقی جالب و آموزنده پیرامون انواع خاک و روش‌های مراقبت از آن آشنا خواهند کرد. این کتاب اطلاعات مفیدی در اختیار کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به محیط‌زیست قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب جهان شگفت انگیز خاک

آیا می‌دانید خاک بزرگ‌ترین تصفیه‌کننده‌ی آب در کره‌ی زمین است؟ یا تابه‌حال فکر کرده‌اید که منافذ درون بافت خاک می‌توانند آب را در خود نگه دارند؟ خاک کارهای مهم دیگری هم انجام می‌دهد، مثلاً می‌تواند مواد مضر آب را از آن جدا کند یا کربن هوا را بگیرد تا زمین را در برابر گرما حفظ نماید. به‌علاوه، همان‌طور که می‌دانید همه‌ی خانه‌های ما روی پِی زمین یا همان خاک بنا شده‌اند.

تازه این‌ها فقط گوشه‌ای از فواید خاک است. در کتاب جهان شگفت انگیز خاک (Under Your Feet)، نوشته‌ی جکی استراود (Jackie Stroud) و مارک ردمایل گوردون (Marc Redmile Gordon) به دنیایی سفر می‌کنید که بسیار منظم و به‌هم‌پیوسته است و توازنی در محیط زیست ایجاد کرده. این دنیا، دنیای اسرارآمیز خاک است که تاکنون با جلوه‌های گوناگون آن در کشاورزی، باغداری، زندگی حشرات و... مواجه شده‌اید.

برای دانستن شگفتی‌های بی‌شمار خاک، خواندن این کتاب و دیدن تصاویر دقیق و پرجاذبه‌ی آن را به شما توصیه می‌کنیم. کتاب جهان شگفت انگیز خاک ترجمه‌ی سید جواد نقیبی، یگانه افشاری زاد و عبدالله کاویانی راد است که از سوی انتشارات مرجع علم منتشر شده است.

در نکوداشت کتاب جهان شگفت انگیز خاک

  • بوم‌شناسان تازه‌کار در کتاب جهان شگفت انگیز خاک مجموعه‌ای از حقایق باورنکردنی را کشف خواهند کرد؛ برای مثال، آیا می‌دانستید که یک مشت خاک بیش از تعداد انسان‌های روی زمین موجودات زنده دارد؟ (دیلی تلگراف)

کتاب جهان شگفت انگیز خاک مناسب چه کسانی است؟

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به آشنایی با دانستنی‌های علمی و زیست محیطی می‌توانند از این کتاب به عنوان راهنمایی جذاب استفاده کنند.

با نویسندگان کتاب جهان شگفت انگیز خاک آشنا شویم

مارک ردمایل گوردون در زمینه‌ی ارتباط حیاتی میان خاک و تغییرات آب و هوایی تخصص دارد و بخشی از تیم علمی RHS محسوب می‌شود.

جکی استرود یک دانشمند خاک است که در «Rothamsted Research»، یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه های تحقیقات کشاورزی در جهان، مشغول به فعالیت است.

در بخشی از کتاب جهان شگفت انگیز خاک می‌خوانیم

سلام بچه‌ها!

همه ما می‌دانیم که خاک چیست و بدون آن نمی‌توانیم گیاه بکاریم. اگر این کتاب را بخوانید یاد می‌گیرید که ما انواع مختلفی خاک داریم، از خاک‌های باتلاقی گرفته تا خاک‌های بیابانی. جانوران زیادی هم در خاک زندگی می‌کنند مثل حشره‌ها، حلزون‌ها، کرم‌ها، موش‌ها و جانداران ریزی مثل باکتری‌ها و قارچ‌ها. این جانوران خاک را برای کشت گیاهان آماده می‌کنند. البته یادتان باشد که خاک هم نیاز به مواظبت دارد وگرنه باد و باران به راحتی آن را از ما می‌گیرند و دیگر نمی‌توانیم کشاورزی کنیم.

این کتاب را بخوانید و به یک دانشمند خاکشناس بزرگ تبدیل شوید. امیدواریم لذت ببرید!

فهرست مطالب کتاب

چرا به خاک نیاز داریم؟
گرمایش زمین
جنس خاک
افق‌های خاک
شهر خاک
ساقه‌ها و ریشه‌ها
تولید مواد غذایی
کار یک کرم
در حال تجزیه
خاک خشک
خاک خیس
باتلاق‌های زیبا
خورشید؛ باد و باران
بیدار در شب
سلسله‌ قارچ‌ها
کرم‌های شگفت‌انگیز
خاک‌های شگفت‌آور
گورکن‌ها
بی‌مهرگان
جامعه مورچه‌ها
زندگی کوچک
میکروب‌ها در عمل
همه آن چیزی که می‌درخشد
زمین در سراسر جهان
از خاک تا شن و ماسه
خاک ماه
آیا گیاهان می‌توانند در مریخ رشد کنند؟
دانشمند خاک باشید!
مراقبت از خاک
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جهان شگفت انگیز خاک
نویسنده،
مترجمسید جواد نقیبی، یگانه افشاری زاد، عبدالله کاویانی راد
ناشر چاپیانتشارات مرجع علم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-7766-14-1
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جهان شگفت انگیز خاک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جهان شگفت انگیز خاک

برای دریافت کتاب جهان شگفت انگیز خاک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.