معرفی و دانلود کتاب سناریوها، داستان‌ها و موارد کاربرد از طریق چرخه عمر توسعه نظام‌ها (بخش دوم)

عکس جلد کتاب سناریوها، داستان‌ها و موارد کاربرد از طریق چرخه عمر توسعه نظام‌ها (بخش دوم)
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سناریوها، داستان‌ها و موارد کاربرد از طریق چرخه عمر توسعه نظام‌ها (بخش دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سناریوها، داستان‌ها و موارد کاربرد از طریق چرخه عمر توسعه نظام‌ها (بخش دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سناریوها، داستان‌ها و موارد کاربرد از طریق چرخه عمر توسعه نظام‌ها (بخش دوم)

کتاب سناریوها، داستان‌ها و موارد کاربرد از طریق چرخه عمر توسعه نظام‌ها (بخش دوم) نوشته ایان الکساندر و نیل میدن، به نقش سناریوها در چرخه عمر نظام تکنیک‌ها، کاربرد داستان در مهندسی نظام‌های خودرو و تأثیر سناریوها در کنترل ترافیک هوایی می‌پردازد.

داستان، تنها یک داستان است، اما داستان کابر، کلید برنامه‌ریزی کرانه و توسعه نرم‌افزار چابک است. داستان کاربر از تکنیک‌هایی مشابه سناریوها و موارد کاربرد متمایز است، زیرا همواره از منظر کاربر، نه توسعه و بسط‌دهنده گفته می‌شود. داستان کابر به عنوان متن روی یک کارت شروع می‌شود، اما عمر آن از طریق توسعه گسترش می‌یابد، زیرا مشتری و توسعه‌دهندگان در گفت‌وگویی شرکت دارند که به تأیید، ارزیابی، گسترش و اصلاح اصل اولیه داستان می‌پردازند. کاربران می‌توانند در گفتن داستان‌ها متبحرتر شوند و توسعه‌دهندگان در شنیدن داستان‌ها و این کار با شناسایی چند طبقه داستان پایه صورت می‌گیرد.

ایان الکساندر (Ian Alexander) و نیل میدن (Neil Maiden) در کتاب سناریوها، داستان‌ها و موارد کاربرد از طریق چرخه عمر توسعه نظام‌ها (Scenarios, stories, use cases : through the systems development life-cycle‬) بیان می‌کنند که داستان‌های کاربر مناسب، کاربردی و برای هر نوع کاربرد نرم‌افزار اساسی هستند؛ از سامانه‌های حساس ایمنی درونی‌سازی شده تا سامانه‌های حساب‌رسی اداری عادی. کاربران داستان (و ایکس پی و به‌طورکلی روش‌های چابک)، با وجود شک و تردیدهای مطرح‌شده توسط مهندسان سنتی نرم‌افزار، برای پروژه‌ها در هر سطح و مقیاسی مناسب هستند. تمام توسعه نرم‌افزار یک فعالیت انسانی است و در نتیجه وابسته به افراد و گروه‌های چابک است.

در بخشی از کتاب سناریوها، داستان‌ها و موارد کاربرد از طریق چرخه عمر توسعه نظام‌ها (بخش دوم) می‌خوانیم:

روزگاری (دقیقاً چند دهه قبل) رایانه‌ها پدیده‌هایی شگفت‌انگیز بودند و به طرز شگفتی‌آوری گران بودند. افراد مسئول کار با آن‌ها همچون کشیش‌های یک معبد با دیوارهای شیشه‌ای در مقابل یک «رایانه بزرگ» بودند. اصحاب کسب‌وکار متقاضیان متواضعی بودند که از هر آنچه تکنسین‌ها به آن‌ها می‌دادند، تشکر می‌کردند.

اما یک نکته تأسف‌بار وجود داشت؛ تکنسین‌ها «چیزی در مورد کسب‌وکار نمی‌دانستند» و ازاین‌رو، کسب‌وکار مشغول پرداخت برای سامانه‌هایی بود که افراد حوزه‌ی کسب‌وکار باید به تکنسین‌ها می‌گفتند که چه‌کار باید بکنند. شورش کاربران موفقیت‌آمیز بود؛ اما این امر برای یک دوره‌ی زمانی بود؛ زیرا به نظر می‌رسید که آن‌ها فاقد دانش کافی درباره‌ی مسائل فنی تحقق تمایلات خود هستند. یک فاصله و آتش‌بس ناراحت‌کننده به وجود آمد که تأکید نیرومندی بر قراردادها داشت؛ پیش‌نیازهای انعطاف‌ناپذیر و دقیق تعریف‌شده و دارای وابستگی قوی که در اصل اندکی بیش از انگشتان اشاره در هنگام شکست اجتناب‌ناپذیر پروژه‌ی توسعه نقش ایفا می‌کردند. این وضعیت ناخوشایند «با ناراحتی ادامه یافت».

قدرت - به خصوص عدم توازن نیرو و قدرت - یکی از علل ریشه‌ای شکست توسعه است. اگر اصحاب کسب‌وکار دست بالاتر را داشتند، خواهان زمان غیرمنطقی بودند و قلمرو را حذف نمی‌کردند (حتی قلمرو کم اهمیت‌تر) که کل گروه را قادر می‌ساخت به شکل کیفی به این زمان‌های مقرر برسد. اگر افراد فنی دارای دست بالاتر بودند، به‌جای ارزش کسب‌وکار بر فرایندهای طولانی متمرکز، بر نبوغ فنی متمرکز بودند. آنچه مورد نیاز است یک جریان مشترک است که هر دو طرف را صادق و در مسیر کار نگه دارد. داستان کاربر را وارد کنید.

فهرست مطالب کتاب

بخش دوم: سناریوها در چرخه عمر نظام تکنیک‌ها
فصل سیزدهم: داستان‌های کاربرد توسعه نرم‌افزار چابک
فصل چهاردهم: موارد کاربرد، موارد آزمایش
فصل پانزدهم: داستان‌های پروژه: ترکیب مدل‌های فرایند چرخه‌ی زندگی
بخش سوم: سناریوها در اقلام: موردکاوی‌ها
فصل شانزدهم: کاربرد داستان و کاربرد مجدد آن در مهندسی نظام‌های خودرو
فصل هفدهم: موارد کاربرد و کاربرد نادرست در نظام‌های راه‌آهن
فصل هجدهم: سناریوها در کنترل ترافیک هوایی
فصل نوزدهم: سناریوها و پیش‌نیازهای کیفیت در ارتباطات راه دور
فصل بیستم: سناریوها در تجهیزات متحرک راه‌آهن با رویل
فصل بیست و یکم: ارزیابی سناریوها با شبیه‌سازی
بخش چهارم: مسیر فرارو
فصل بیست و دوم: به‌کارگیری سناریوها
فصل بیست و سوم: آموزش مهندسان رایانه برای استفاده و کاربرد (سناریوها)
فصل بیست و چهارم: کاربرد سناریوها در کدام موارد (هنوز) خوب نیستند
فصل بیست و پنجم: آینده سناریوها
پیوست‌ها
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سناریوها، داستان‌ها و موارد کاربرد از طریق چرخه عمر توسعه نظام‌ها (بخش دوم)
نویسنده،
مترجممسعود منزوی
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات438
زبانفارسی
شابک978-622-248-073-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سناریوها، داستان‌ها و موارد کاربرد از طریق چرخه عمر توسعه نظام‌ها (بخش دوم)

برای دریافت کتاب سناریوها، داستان‌ها و موارد کاربرد از طریق چرخه عمر توسعه نظام‌ها (بخش دوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.