معرفی و دانلود کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی: چین، سیلیکون ولی و نظم نوین جهانی

عکس جلد کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی: چین، سیلیکون ولی و نظم نوین جهانی
قیمت:
54600 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی: چین، سیلیکون ولی و نظم نوین جهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی: چین، سیلیکون ولی و نظم نوین جهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی: چین، سیلیکون ولی و نظم نوین جهانی

کای فولی در کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی: چین، سیلیکون ولی و نظم نوین جهانی، تاریخ قدرت‌گیری و پیشرفت چین را در زمینه هوش مصنوعی بررسی می‌کند و از رقابت تنگاتنگ آمریکا و این کشور برای دستیابی به فناوری‌های نوین سخن می‌گوید. این کتاب یکی از آثار پرفروش نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال است.

درباره کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی:

هوش مصنوعی به عنوان یکی از دانش‌های جذاب و جدید دوران معاصر همواره مخالفان و موافقانی داشته و کشورهای پیشرفته دنیا نیز تحقیقات گسترده‌ای درباره آن انجام می‌دهند تا بتوانند در آینده حرف اول را در زمینه علوم کامپیوتری بزنند. کای فولی یکی از معتبرترین متخصصان در زمینه هوش مصنوعی در کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی: چین، سیلیکون ولی و نظم نوین جهانی (AI superpowers)، نشان می‌دهد چین با سرعتی حیرت انگیز و غیر منتظره در حوزه هوش مصنوعی پیشرفت کرده و حتی از رقیب سرسخت خود یعنی آمریکا نیز پیشی گرفته است.

دکتر لی در کتاب ابرقدرت‌های هوش مصنوعی به صورت علمی و دقیق استدلال می‌کند که تحولات بی‌سابقه‌ای در آینده نزدیک رخ خواهد داد و عرصه این دانش بیش از پیش گسترش پیدا خواهد کرد. همچنین همانطور که رقابت میان چین و ایالات متحده افزایش پیدا می‌کند، این دو کشور نیز باید بپذیرند که با گسترش قدرت فناوری، مسئولیت‌های جدیدی بر دوش آن‌ها قرار خواهد گرفت و تحولات عمیقی در اقتصاد کشورها به وجود خواهد آمد.

درواقع در آینده‌ای نه چندان دور ممکن است بسیاری از مشاغل با تهدید جدی روبه‌رو شوند و ربات‌ها به جای نیروی انسانی کار کنند. کای فولی در کتاب ابرقدرت‌های هوش مصنوعی درباره وضعیت انواع مشاغل توضیح می‌دهد و با توصیفی روشن بیان می‌کند که کدام مشاغل با این فناوری جدید تقویت می‌شوند و کدام یک از بین می‌روند.

در انتها نویسنده نگران آینده انسانیت است و پرسش‌های عمیق و فلسفی درباره ارتباط انسان با ربات‌ها و انواع پدیده‌های تکنولوژی مطرح می‌کند و تلاش دارد تا راه حلی روشن و مناسب برای آن بیابد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی:

- کتاب پرفروش نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و USA Today
- جز ده کتاب برتر در حوزه تجارت و اقتصاد در سال 2018 به انتخاب Publishers Weekly Fall
- اثر برجسته و مهم نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، واشنگتن پست، وایرد، فایننشال تایمز، بلومبرگ، بیزینس ویک، بیزینس اینسایدر، فوربس

نکوداشت‌های کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی:

- کتابی جذاب و برانگیزاننده. (مجله Fortune)

- کتاب خواندنی و جذاب درباره برتری‌های هوش مصنوعی و چالش‌های آن. (Financial Times)

- کای فولی معتقد است که چین ابرقدرت بعدی در حوزه فناوری خواهد بود و در کتاب خود دلیل این امر را توضیح می‌دهد. (New York Magazine)

- تحلیلی هوشمند درباره همزیستی میان انسان و هوش مصنوعی. پس حتما باید این کتاب را بخوانید. (ساتیا نادلا مدیر فعلی مایکروسافت)

- کای فولی در کتاب درخشان خود درباره آینده هوش مصنوعی و ارتباط آن با انسان‌ها سخن می‌گوید و به خوبی توانسته تغییرات مثبت و منفی این حوزه را شرح دهد. (مارک بنیوف، رئیس و مدیر عامل شرکت Salesforce)

- بعد از سی سال کار پیشگامانه در زمینه هوش مصنوعی در گوگل، مایکروسافت، اپل و سایر شرکت‌ها، کای فولی نقشه اصلی پیشرفت انسان در دهه‌های آینده را می‌داند و درباره مفهوم انسان در عصر فناوری سخن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوید. (مجله Forbes)

کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به دانش هوش مصنوعی و آینده پیش‌روی‌ آن علاقه دارید و می‌خواهید از دنیای فناوری و تکنولوژی آگاهی بیشتری داشته باشید، این کتاب برای شما مناسب است.

کای فولی را بیشتر بشناسیم:

یکی از بزرگ‌ترین پژوهشگران حوزه کامپیوتر و فناوری در دنیا کای فولی (Kai-Fu Lee) نام دارد. او تاجر، نویسنده و مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری پیشرو در زمینه فناوری و متمرکز بر توسعه نسل بعدی شرکت‌های پیشرفته چینی است.

کای فولی پیش از تاسیس شرکت خود با نام Sinovation Ventures در سال 2009، بنیانگذار و رئیس Google China بود و در مایکروسافت و اپل نیز سمت‌های اجرایی را بر عهده داشت.

دکتر لی لیسانس خود را در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه کلمبیا و مدرک دکترای خود را نیز از دانشگاه کارنگی ملون دریافت کرد. همچنین دانشگاه سیتی هونگ کنگ نیز به او یک دکترای افتخاری اهدا نموده و مجله تایم نیز در سال 2013 کای فولی را به عنوان یکی از صد چهره بانفوذ در جهان معرفی کرده است.

این نویسنده چینی بیش از صد مقاله در ژورنال‌های مختلف به چاپ رسانده، هشت کتاب پرفروش چینی نوشته است و بیش از 50 میلیون دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد.

در بخشی از کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی می‌شنویم:

وقتی افق اقتصادی را از نظر می‌گذرانیم، می‌بینیم که هوش مصنوعی نویدبخش ایجاد ثروت در مقیاسی است که هرگز در تاریخ بشری دیده نشده است؛ چیزی که باید باعث خوشوقتی باشد. اما اگر دستگاه‌های هوش مصنوعی را به حال خود بگذاریم، توزیع جهانی ثروت را نه‌تنها نابرابرتر بلکه ناامیدکننده‌تر از همیشه خواهند کرد. کشور‌هایی که از لحاظ هوش مصنوعی فقیر هستند قادر به دستیابی به نردبان توسعۀ اقتصادی نخواهند بود و به وضعیت دائماً وابسته‌ای سقوط خواهند کرد. کشورهای ثروتمند در هوش مصنوعی ثروت زیادی را کسب خواهند کرد اما شاهد انحصار گستردۀ اقتصاد و بازار کار خواهند بود که طبقات اقتصادی را به وجود خواهند آورد.

اشتباه نکنید؛ این نه‌تنها چرخش طبیعی تخریب خلاقانۀ سرمایه‌داری نیست، بلکه فرآیندی است که قبلاً به تعادل تازه‌ای از شغل‌های بیشتر، دستمزد بالاتر و کیفیت بهتر زندگی برای همه کمک کرده است. تصور می‌شود بازار آزاد باید بتواند خودش را تصحیح کند، اما این سازوکارهای خوداصلاحی در اقتصادی مبتنی بر هوش مصنوعی با شکست مواجه خواهد شد. نیروی کار با دستمزد پایین هیچ مزیتی بر ماشین نخواهد داشت و انحصارطلبی داده‌محور به‌طور بی‌پایانی خود را تقویت خواهد کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
10 دقیقه
مقدمه
34 دقیقه
بخش یک: پرتاب ماهواره برای چین
43 دقیقه
پرده برداری از یادگیری عمیق
24 دقیقه
بخش دوم: کپی کارها در میدان بزرگ جنگ
29 دقیقه
ساعت‌های جدید امپراطور
50 دقیقه
صفحات زرد درمقابل بازار
21 دقیقه
بخش سوم: اینترنت جایگزین چین در جهان
21 دقیقه
جهش یک باره موبایل
21 دقیقه
نوآوری انبوه برای توده‌ها
20 دقیقه
اینجا، آنجا، همه جا
25 دقیقه
اسکن شدن یا اسکن کردن
27 دقیقه
بخش چهارم: داستان دو کشور
21 دقیقه
مشکل اجلاس
32 دقیقه
شبکه‌های برق درمقابل باتری‌های هوش مصنوعی
23 دقیقه
بخش پنجم: چهار موج هوش مصنوعی
25 دقیقه
موج دوم؛ هوش مصنوعی کسب‌وکار یا تجارت
26 دقیقه
موج سوم؛ هوش مصنوعی درک
26 دقیقه
عرصه عمومی و داده‌های خصوصی
28 دقیقه
رویکرد گوگل در مقابل در رویکرد تسلا
26 دقیقه
بخش ششم: آرمان‌شهر، ویران‌شهر و بحران واقعی هوش مصنوعی
29 دقیقه
خوش‌بینان به فناوری و خطای نودیت
22 دقیقه
هوش مصنوعی چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد و چه کارهایی را نمی‌تواند؟ نمودارهای ریسک جایگزینی
19 دقیقه
دو نوع تلفات شغلی؛ جایگزین‌های نظیر به نظیر و تغییرات ریشه‌ای
24 دقیقه
اوج گیری الگوریستم و ظهور ربات‌ها
21 دقیقه
بخش هفت: حکمت سرطان
29 دقیقه
تشخیص
21 دقیقه
نظرات دوم و شانس دوباره
22 دقیقه
بخش هشتم: طرحی برای هم‌زیستی انسان با هوش مصنوعی
20 دقیقه
سه راه حل؛ کاهش ساعات کاری، بازآموزی و توزیع دوباره
22 دقیقه
ذهنیت چوب سحرآمیز سیلیکون ولی
20 دقیقه
نامه‌ای فینک و تاثیر سرمایه گذاری‌های جدید
20 دقیقه
مستمره حاصل از سرمایه گذاری اجتماعی، مراقبت، خدمات و آموزش
27 دقیقه
بخش نهم: داستان جهانیِ هوش مصنوعی ما

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی: چین، سیلیکون ولی و نظم نوین جهانی
نویسنده
مترجممیرجواد سیدحسینی
راویمیلاد تمدن
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی
54600 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی: چین، سیلیکون ولی و نظم نوین جهانی

Reza Nazifi
۱۴۰۱/۴/۱۴
کتاب بسیار مفید با ترجمه عالی و گوینده بسیار توانمند که با علافه میتوان گوش داد
مطالب کتاب بسیار کاربردی است برای همه کسانی که قصد ورود به کسب و کارهای جدبد دارند واقعا آموزنده است و جتی میتوان به عنوان مرجع استفاده کرد
ایکاش مدیران جامعه ما اهل مطالعه بودند و الزام میشد هر مدیر تصمیم گیرنده و یا
تصمیم ساز حتما یکبار این کتاب را بخواند
کتاب بسیار مفیدی هست در حوزه هوش مصنوعی و تفهیم اهمیت داده و داده کاوی
من با سالها تجربه و کار و تخصص در حوزه داده کاوی و هوش مصنوعی و ایجاد کسب و کارهای مختلف و طراحی استارتاپ، واقعا لذت بردم و یاد گرفتم و نت برداری کردم که استفاده کنم
بیان شیوا و جذاب گوینده رو علاقمندی شنونده برای گوش کردن آن در هر موقعیتی و تمرکز بر فهمیدن مطالب آن خیلی تاثیر میگذارد موردی که خیلی از کتاب‌های صوتی به آن دقت نمی‌کنند
در مورد اهمیت داده‌ها، نکته‌ای که برای من جالب بود روی فرضیه من در مورد سریال بازی تاج و تخت صحه گذاری کرد!
بیشتر علاقمندان این سریال از قسمت پایانی آن ناراحت بودند ولی من فکر میکنم اون همه بودجه و سرگرمی ففط برای بیان آن یک جمله در زمان انتخاب جدیدترین امپراطور، بعد از اون همه جنگ و از بین رفتن همه امپراطوری‌ها بیان شد
ابن بود که وقتی که کوچکترین پسر استارک که فلج بود را به عنوان امپراطور انتخاب کردند دلیلش را تقریبا به این شکل توضبح داد:
همه امپراطورهای قبلی، قدرت نظامی و پول داشتند که اخر دنیا به اینجا رسید، ولی این نه پول داره نه قدرت نظامی ولی حافطه داره!! و همه داستان‌ها رو میدونه واین چیزیه که امپراطورهای قبلی نداشتند!!
حافظه و داستان یعنی همون داده و اطلاعات!
تمام جهان خلقت براساس داده بنا گذاری شده
firooz bahmani
۱۴۰۰/۹/۱۸
درجدال بین بین چین وآمریکا در استفاده ار هوش مصنوعی، چین برنده خواهد بود الان در مهد کودکهای چین هوش مصنوعی آموزش داده میشود و در درمان سرطان وسایر مسائل زندگی از آن استفاده خواهدشد
حامد نیک مهر
۱۳۹۹/۱۱/۲۶
کتاب بسیار روان هست ولی کمی طولانی و پر تکرار شده... در محتوا جذاب و جدید و واثق هست. نقش چین کمی پررنگ شده که فکر میکنم نقاط قوت رقبای آمریکایی هم بیش از اشارات کتاب نافذ است
Futurist Esmaiel Rahimi
۱۴۰۱/۱/۲
برای درک عمیق روند جهانی هوش مصنوعی، این کتاب باید بارها و بارها مطالعه و یا شنیده شود.
ترجمه پارسی کتاب هم عالی است. ‌
puyan dowlati
۱۴۰۰/۶/۶
در کل کتاب خوبیه و نکات مهمی داره، مطالب بیخود هم در بین صحبتها دیده میشه. ضمنا گوینده ضعیفه و هیجان به ماجرا نمیده.
فاطمه پاکدامن
۱۴۰۲/۷/۲۷
بنظرم بهتره با وارد شدن به عصر جدید جهان. این کتاب و کتابهای مشابه دنبال شود. برایمان بهتر است. ‌
مروا هستم ✌️
۱۴۰۱/۴/۲۶
کلی اطلاعات در مورد رقابت چین و امریکا میده. بیشتر تاریخیه و خب صدالبته نویسنده تلاش کرده تا چین رو بولدتر نشون بده
. Matinof
۱۳۹۹/۱۰/۲۰
واقعا دنبال یک کتاب درمورد هوش مصنوعی بودم. خیلی خوشحالم از این کتاب.
صنم‌ کازرونیان‌
۱۴۰۲/۱۱/۷
اطلاعات مفیدی برای عموم مردم نداره برای تاجرها مناسب تر هست ‌و قدرت اقتصادی چین را بیان می‌کند.
فاطمه کریم پور
۱۴۰۲/۴/۵
سلام. خیلی دنبال همچین کتابی بودم ممنون ازهمه شماکه هرآنچه لازم ومفیدهست میذارید.
Sam Kh
۱۴۰۱/۷/۲
باحال بود، یک کتاب با موضوع جدید خواندم اگر تخصص هم ندارید بازم خالی از لطف نیست
حسین پایداری
۱۴۰۰/۱۱/۹
کتاب خوبی است ترجمه خوب وروان دارد ولی اگر توسط مترجم اصطلاحات فنی توضیح داده میشود عالی بود
farshid fouladi
۱۴۰۰/۹/۸
تدوین صدای گوینده ضعیف انجام شده بود
مطالب کتاب نهایتا در ۳ ۴ فصل باید گفته میشد و باقی حشو می‌باشد
زهرا پناهی
۱۴۰۱/۷/۱۰
خیلی میخواد چین رو پررنگ کنه
کتاب باید به دوراز تعصب نوشته بشه
محمد فلاح رکنی
۱۴۰۱/۸/۱۹
کاملا یک افق از آینده هوش مصنوعی رو پیش روی ما قرار میده
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی: چین، سیلیکون ولی و نظم نوین جهانی

برای دریافت کتاب صوتی ابرقدرت‌های هوش مصنوعی: چین، سیلیکون ولی و نظم نوین جهانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.