معرفی و دانلود کتاب سنجش از دور شهری کاربردی

عکس جلد کتاب سنجش از دور شهری کاربردی
قیمت:
90000 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سنجش از دور شهری کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سنجش از دور شهری کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سنجش از دور شهری کاربردی

حسن محمودزاده در کتاب سنجش از دور شهری کاربردی شما را با انواع مدل‌های دورسنجی و مزایای آن آشنا می‌کند. با خواندن این اثر با یکی از کاربردهای سیستم اطلاعات جغرافیایی و اهمیت آن در توسعه‌ی شهرهای مدرن آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب سنجش از دور شهری کاربردی

دورسنجی یا سنجش از دور، یک فناوری نوین است که کمک می‌کند بدون هیچ‌گونه تماس فیزیکی درباره‌ی اشیای مختلف اطلاعات مفیدی به دست بیاوریم. لازمه‌ی انجام این عملیات منبعی‌ست که به سمت پدیده‌ها انرژی ساطع می‌کند تا به این وسیله اشیا را تجزیه و تحلیل کند و به شناخت و پایش آن‌ها بپردازد. در کتاب سنجش از دور شهری کاربردی، نوشته‌ی حسن محمودزاده با جزئیات این فرایند و ویژگی و کاربردهای آن به خوبی آشنا خواهید شد.

امروزه چیزی که سنجش از راه دور را به دانشی مهم و سرنوشت‌ساز بدل کرده، افزایش سریع شهرهای بزرگ در حال توسعه در جهان و تغییر مناظر شهری است. این مسئله رفاه انسانی را به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ی عصر حاضر بدل نموده و سبب شده نیاز به درک و نظارت بر عملکرد شهرها از نظر فیزیکی، اجتماعی و ... بیش از پیش احساس شود.

لازم به ذکر است که برای درک بهتر مکانیسم دورسنجی، باید به عواملی چون ماهیت منبع تولید انرژی، مسیر عبور انرژی در اتمسفر منبع به طرف شی یا پدیده، خواص شی یا پدیده، قابلیت سنجنده‌ها و... توجه کرد.

کتاب سنجش از دور شهری کاربردی را انتشارات شهرسازی منتشر کرده و در اختیار علاقمندان قرار داده است.

کتاب سنجش از دور شهری کاربردی مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌ی جغرافیا خصوصاً گرایش سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی و دانشجویان رشته‌ی مهندسی شهرسازی از جمله مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب سنجش از دور شهری کاربردی می‌خوانیم

امروزه در حوزه‌ی مطالعات شهری از سنجش از راه دور فعال می‌توان در تهیه انواع نقشه‌ها مانند نقشه های توپوگرافی، شهری، پوشش گیاهی، مطالعه بلایای طبیعی، به دست آوردن سرعت وسایل نقلیه استفاده کرد. پرکاربردترین تصاویر ماهوارهای مورد استفاده در مطالعات فرونشست داده‌های راداری هستند. داده‌های راداری امروزه حرف اول را در انجام مطالعات مربوط به توپوگرافی و جابه‌جایی و فرونشست سطح زمین در مناطق شهری و غیر شهری می‌زنند.

لایدار یک تکنیک سنجش از دور لیزری است که با اندازه‌گیری فاصله، اطلاعات هندسی سطح اشیاء را جمع‌آوری می‌کند و تولید مدل‌های سه‌بعدی شهری برای مدیریت شهری و مدیریت بحران، پیش‌بینی سیل و مدل‌سازی طغیان رودخانه‌ها، مدل‌سازی رانش زمین، عمق سنجی رودخانه‌ها، مطالعات زیست‌بوم جنگل‌ها در مقیاس وسیع و با دقت بالا، تولید مدل‌های ارتفاعی رقومی از محیط‌های مختلف شهری جنگلی و...، نقشه‌برداری از خطوط انتقال نیرو، راه آهن‌ها، جاده‌ها و برنامه‌ریزی برای هدایت آن‌ها تنها بخشی از کاربردهای سیستم لایدار هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر سنجش از دور و سنجنده‌های مهم سنجش از دور شهری
فصل دوم: سنجش از دور فعال: کاربرد عملی رادار و الیدار در محدوده‌های شهری
فصل سوم: جزایر حرارتی شهری و محاسبه‌ی آن در نواحی شهری
فصل چهارم: طبقه‌بندی شی‌ءگرا در محیط شهری
فصل پنجم: مدل‌سازی توسعه‌ی شهری و پیش‌بینی روند توسعه آتی
فصل ششم: کاربرد گوگل ارث انجین سامانه BIG DATA در محیط شهری
منابع و مأخذ
فهرست جداول
فهرست اشکال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سنجش از دور شهری کاربردی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-622-93218-1-2
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
90000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سنجش از دور شهری کاربردی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سنجش از دور شهری کاربردی

برای دریافت کتاب سنجش از دور شهری کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.