معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی ArcGIS در مدل سازی صنعت نفت (نفت، گاز، پتروشیمی)

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی ArcGIS در مدل سازی صنعت نفت (نفت، گاز، پتروشیمی)
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی ArcGIS در مدل سازی صنعت نفت (نفت، گاز، پتروشیمی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی ArcGIS در مدل سازی صنعت نفت (نفت، گاز، پتروشیمی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی ArcGIS در مدل سازی صنعت نفت (نفت، گاز، پتروشیمی)

کتاب آموزش کاربردی ArcGIS در مدل سازی صنعت نفت (نفت، گاز، پتروشیمی) نوشته‌ی امیر درج، محمدصادق مطلبی، محمدامین دانشفر، مفاهیم مهم و کلیدی کلیات GIS، کاربرد آن در صنعت نفت و گاز، اصول و مفاهیم مسیریابی در GIS و ... را به طور کامل و با جزییات برای شما شرح می‌دهد.

کشورهای مدرن مدت‌هاست که از GIS در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می کنند. GIS در صنعت نفت کاربرد فراوان و چشمگیری دارد به طوری که سالانه کنفراس‌های فراوانی در دنیا با این موضوع برگزار می‌شود. در کشورهای دیگر هماهنگی بین آموزش و کاربرد GIS وجود دارد؛ در حالی که در کشورهای جهان سوم، معمولا ورود فن‌آوری قبل از آموزش و کسب مهارت‌های آن است. عملی شدن GIS در ایران در حدود یک دهه است که در ایران اتفاف افتاده و این تکنولوژی در برخی از زمینه‌ها به کار گرفته شده و در سال‌های اخیر توجه مدیران و متخصصان زیادی را به خود جلب کرده است.

امروزه توسعه پایدار کشورها ارتباط مستقیمی با انرژی و بحث انتقال آن دارد. به دلیل انتقال منابع نفت و گاز از محل تولید به سراسر کشور و همینطور موضوع صادرات باعث شده تا در زمینه انتقال انرژی دقت بسیاری شود. مشخص است که عوامل گوناگونی در انتقال منابع طبیعی و انرژی دخالت دارند، این موضوع باعث شده تا انتخاب مسیر انتقال انرژی‌ها به شکلی جدی‌تری بررسی شود. سیستم اطلاعات مکانی یا GIS با داشتن ابزارها و امکانات لازم می‌تواند برای مکان‌یابی بهترین مسیر انتقال نیرو و انرژی، بسیار کمک‌کننده باشد. بدون مکان‌یابی و مسیر یابی هیچ پروژه انتقال انرژی در کشورهای توسعه‌‌یافته انجام نمی‌شود که این امر نشان از حائز اهمیت بودن آن دارد.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی ArcGIS در مدل‌سازی صنعت نفت (نفت، گاز، پتروشیمی) می‌خوانیم:

ساختار رستری روش تشریح و ارائه موقعیت مکانی پدیده‌ها با ساختار رستری جدیدتر از روش‌برداری می‌باشد و بر خلاف آن بر اساس سطح (به جای نقطه) استوار است. کوچکترین جزء پایه هندسی در این ساختار سلول می‌باشد که معمولا به شکل مربع و به صورت ستون و ردیف‌هایی در یک ماتریس همسان ارائه می‌گردد. بین سلول‌های یک داده رستری هیچ‌گونه ارتباط منطقی وجود ندارد. هر سلول تنها می‌تواند دارای یک ارزش باشد که نمایانگر یک ویژگی نظیر ارتفاع، نوع خاک و پوشش گیاهی خواهد بود. ساختار رستری عمدتا برای ارائه نقشه‌هایی در مقیاس‌های کوچکتر از 10000: 1 به کار می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کلیات و مفاهیم GIS
فصل 2: کاربرد GIS در صنعت نفت و گاز
فصل 3: اصول و مفاهیم مسیریابی در GIS
فصل 4: مدل‌های تلفیق داده‌های مکانی در GIS
فصل 5: آنالیز سطح زمین
فصل 6: مدل‌سازی خطوط انتقال نیرو
فصل 7: مکان‌گزینی دفع پسمانده‌ها
فصل 8: مکان‌گزینی پالایشگاه و استخراج نفت
فصل 9: ریسک خطوط انتقال نیرو
فصل 10: مکان‌گزینی صنایع پتروشیمی
نتیجه گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی ArcGIS در مدل سازی صنعت نفت (نفت، گاز، پتروشیمی)
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات ماهواره
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات445
زبانفارسی
شابک978-622-266014-7
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های مهندسی نفت
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش کاربردی ArcGIS در مدل سازی صنعت نفت (نفت، گاز، پتروشیمی)

فرشید غلامی
۱۴۰۱/۷/۲۸
پیشنهاد میکنم تهیه کنید این کتاب به صورت پروژه محور هم در ارتباط با تحلیل سلسه مراتبی منطق فازی و شبکه عصبی گام به گام راهنمایی کرده بخصوص برای دوستانی که پایان نامه دارن توصیه میشه
lolman Fafa
۱۴۰۱/۵/۲۲
کتاب خوب و کاربردی هست، متاسفانه داده‌ها برای کار کردن موجود نیست، اگه داده‌ها در اختیار قرار دهند در تمرین و یادگیری کوثرتر خواهد بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی ArcGIS در مدل سازی صنعت نفت (نفت، گاز، پتروشیمی)

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی ArcGIS در مدل سازی صنعت نفت (نفت، گاز، پتروشیمی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.