معرفی و دانلود کتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر 2: روزی که مادربزرگم فرمانروای شهر گمشده شد!

عکس جلد کتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر 2: روزی که مادربزرگم فرمانروای شهر گمشده شد!
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر 2: روزی که مادربزرگم فرمانروای شهر گمشده شد! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر 2: روزی که مادربزرگم فرمانروای شهر گمشده شد! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر 2: روزی که مادربزرگم فرمانروای شهر گمشده شد!

بیایید حقیقت بزرگی را برای شما فاش کنیم! کتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر 2: روزی که مادربزرگم فرمانروای شهر گمشده شد! بامزه‌ترین کتاب داستانی‌ست که هر کودکی می‌تواند در عمر خود بخواند! علی اصغر سیدآبادی، داستان‌نویس ایرانی، با همراهی شخصیت بامزه‌ی قصه‌اش یعنی دکتر دی. پی، دوباره به سراغ سنگ‌نوشته‌های کوروش صغیر، این پادشاه کشور 180 سانتی‌متری در تهران رفته تا حقایق ‌تازه‌تری را درباره‌ی این لوح مرموز کشف کند!

درباره‌‌ی کتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر 2: روزی که مادربزرگم فرمانروای شهر گمشده شد!

اگر قسمت قبلی از کتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر را خوانده باشید حتما با دکتر دی. پی و حوادث عجیب‌وغریب محل کارش آشنا هستید. در غیر این صورت اصلاً نگران نباشید! چرا که علی اصغر سیدآبادی، نویسنده‌ی این مجموعه داستان متفاوت و خواندنی، همه‌ی قصه را از اول برای شما خواهد گفت؛ پس با خیال راحت با کتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر 2: روزی که مادربزرگم فرمانروای شهر گمشده شد! همراه باشید!

دکتر دی. پی، متخصص خواندن خط‌های میخی‌ست. اما او این‌روزها با عجیب‌ترین سنگ‌نوشته‌ای که تمام زندگی‌اش دیده سروکله می‌زند. یک لوح بسیار بدخط و رازآلود که رمزگشایی از آن حالاحالاها وقت می‌برد! اما دکتر دی. پی آدمی نیست که به همین راحتی‌ها تسلیم شود؛ او شروع به کشف اسرار این لوح عجیب می‌کند و آن وقت، حقایق یکی‌یکی به روی دکتر دی. پی گشوده می‌شود! سنگ‌نوشته متعلق به کوروش صغیر، پادشاه سرزمینی دو متری در تهران است و عجیب‌تر آن که کوروش صغیر کسی نیست جز پسر کوچک همکار دکتر! در جلد دوم از ماجرای سنگ نوشته‌های کوروش صغیر، دکتر به نکات‌ تازه‌تری در سنگ‌نوشته برخورد می‌کند. کوروش صغیر در این لوح از ماجرای سگی می‌گوید که در یک دردسر بزرگ افتاده و نیاز به کمک دارد. او همچنین ما را از ماجرای فرمانروایی مادربزرگش بر شهر گمشده باخبر می‌کند. اما برای این که ما هم از لوح عجیب‌ کوروش صغیر و حرف‌های عجیب‌تر او سردربیاوریم، چاره‌ای نیست جز آن که با دکتر دی. پی همراه شویم!

داستان کتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر 2: روزی که مادربزرگم فرمانروای شهر گمشده شد! ماجرایی طنزآمیز و خواندنی از دنیای ذهنی یک پسربچه است. همه‌ی کودکان مثل کوروش صغیر در این داستان، از قدرت تخیل بالایی برخوردارند؛ برخی از آن‌ها خود را حاکمان سرزمین‌های خیالی می‌دانند و برخی دیگر به نجات مردمان سرزمین خود نیز می‌روند! کافی‌ست با خیالات شیرین کودکان خود را همراه شویم تا وسعت و قدرت ذهن خلاق آن‌ها را درک کنیم و از طرفی به یاد بیاوریم که اولین سنگ‌بنای رشد مهارت‌های زندگی در کودکان، همین قدرت بی‌بدیل دنیای ذهن و خیال است.

علی اصغر سیدآبادی، که از جمله نویسندگان موفق حوزه‌ی نشر کودک و نوجوان به‌شمار می‌رود، در این اثر نیز مثل بسیاری آثار دیگرش از مثال‌ها و شخصیت‌های تاریخی برای فضاسازی داستان‌های فانتزی خود استفاده کرده و به واسطه‌ی این تلفیق خلاقانه، برای مخاطبان کوچک خود زمینه‌ای را جهت آشنایی بیشتر با تاریخ کهن ایران‌زمین، فراهم کرده است.

این کتاب با تلاش نشر کتاب چ، واحد کودک و نوجوان نشر چشمه، به دست نوجوانان علاقه‌مند رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی سنگ نوشته‌های کوروش صغیر

«سنگ نوشته‌های کوروش صغیر» یک مجموعه‌ی داستانی و فانتزی به قلم علی اصغر سیدآبادی و مناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان است. شخصیت اصلی این داستان یعنی کوروش، پسربچه‌ای است که در دنیای خیالی و کودکانه‌اش، خود را فرمانروای یک سرزمین بسیار کوچک می‌داند. او یادداشت‌های خود را با همان لحن کودکانه و با تلفیق اطلاعات تاریخی‌ای که در ذهن دارد، می‌نویسد. حال این یادداشت‌ها به دست همکار پدرش یعنی دکتر دی. پی که یک باستان‌شناس است افتاده و قرار است دست‌خط کج‌ومعوجش توسط او رمز‌گشایی شود!

کتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر 2: روزی که مادربزرگم فرمانروای شهر گمشده شد! برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب یک داستان میخ‌کوب‌کننده برای تمام کودکان است؛ خصوصاً آن‌هایی که به داستان‌های فانتزی با ته‌مایه‌های تاریخی عشق می‌ورزند! گروه سنی 10 تا 12 سال مخاطبان اصلی این اثر هستند.

در بخشی از کتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر 2: روزی که مادربزرگم فرمانروای شهر گمشده شد! می‌خوانیم

از این کوروش صغیر خوشم می‌آید که خیلی تیز است. درباره‌ی علاقه‌ی پدر کوروش به کوروش کبیر قبلاً هم نوشته‌ام. من هم با این‌که متخصص خط میخی‌ام و کارم خواندن نبشته‌های! دوره‌ی هخامنشی است، میزان علاقه‌ی ایشان را به کوروش طبیعی نمی‌دانم. کاری کرده که بچه به زبان خودش حرف نمی‌زند و برای ما سنگ‌نوشته می‌نویسد. شاید یک جور مسخره کردن هم در آن باشد، اما از من نشنیده بگیرید. در این چند خط خیلی خوب خصوصیات پدر و مادرش را توضیح داده است. آن‌ها دچار حیوان‌هراسی‌اند و وقتی سگ و گربه می‌بینند فرار می‌کنند و معمولاً دعوت شام کسی را که در خانه‌اش حیوان خانگی دارد قبول نمی‌کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر 2: روزی که مادربزرگم فرمانروای شهر گمشده شد!
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک978-622-5212-48-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر 2: روزی که مادربزرگم فرمانروای شهر گمشده شد!

برای دریافت کتاب سنگ نوشته‌های کوروش صغیر 2: روزی که مادربزرگم فرمانروای شهر گمشده شد! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.