معرفی و دانلود کتاب صوتی بابابزرگ سبیل موکتی

عکس جلد کتاب صوتی بابابزرگ سبیل موکتی
قیمت:
۵۷۰۰۰ 28500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بابابزرگ سبیل موکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بابابزرگ سبیل موکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بابابزرگ سبیل موکتی

اگر از همین لحظه موها یا ریش و سبیلتان دچار رشدی سریع و بی‌وقفه شود، چه مشکلاتی برایتان پیش خواهد آمد؟ شخصیت اصلی کتاب صوتی بابابزرگ سبیل موکتی نوشته‌ی علی اصغر سیدآبادی، تصمیم می‌گیرد به پدربزرگش برای رفع این مشکل کمک کند. آیا او موفق می‌شود؟

درباره‌ی کتاب صوتی بابابزرگ سبیل موکتی

شخصیت اصلی داستان کتاب بابابزرگ سبیل موکتی نوشته‌ی علی اصغر سیدآبادی، پسربچه‌ای است که مجبور می‌شود برای مدتی با پدربزرگ و مادربزرگش زندگی کند. آن‌ها به پسرک می‌گویند که پدر و مادرش به مسافرت رفته‌اند. گرچه در اواخر کتاب متوجه می‌شویم این مسافرت مثل باقی سفرها نیست. در این سفر پدر و مادر پسرک تنها در مواقعی خاص می‌توانند تماسی کوتاه با او داشته باشند و راه ارتباطی‌شان یک‌طرفه است. پسرک در نبود آن‌ها به خانه‌ی پدربزرگ و مادربزرگش می‌رود. همه چیز معمولی به نظر می‌رسد الّا یک چیز: سبیل‌های بابابزرگ.

بابابزرگ از همان اول سبیل‌های پرپشتی داشت. اما از وقتی پای خبرنگارها و آدم‌های کنجکاو به خانه باز شده، رشد سبیل‌های بابابزرگ به طرز عجیب و غریبی زیادتر شده است. حالا بابابزرگ با چالش‌های کوچک و بزرگی روبه‌روست. سبیل‌هایش آنقدر بزرگ و دراز شده‌اند که دیگر نمی‌تواند در خیابان راه برود! به‌سختی از در خانه وارد می‌شود و خوابیدنش مکافات است. همه می‌گویند باید سبیل‌هایش را کوتاه کند. اما پسرک قصه‌ی ما فکر بکری دارد و وقتی فکرش را با بقیه درمیان می‌گذارد، بابابزرگ تصمیم می‌گیرد مسئولیت سبیلش را به او بسپارد.

کتاب‌هایی که در نوجوانی می‌خوانیم شاید اولین کتاب‌های جدی زندگی‌مان باشند. برخلاف کتاب‌های کودک، پای موضوعات جدی و مهمی همچون جنگ، مرگ، تاریخ و... به کتاب‌های نوجوانان باز می‌شود. اما کماکان عنصر خیال در بسیاری از این کتاب‌ها پابرجاست. نوجوان در حقیقت کودکی است که در حال بزرگ شدن است و بزرگسالی‌ست که دارد از پیله‌ی کودکی درمی‌آید. جایی در گذار از کودکی به بزرگسالی. نوجوانی چیزهایی از هر دو سر طیف را در خود دارد. در کتاب‌های نوجوانان می‌توان مسائل جدی مانند مسئولیت‌پذیری را با آن‌ها در میان گذاشت و در عین حال می‌توان از پرسوناژی تخیلی حرف زد که رشد بی‌وقفه‌ی سبیل‌هایش دردسرآفرین شده است. درست مثل این داستان که نشر صوتی رادیو گوشه آن را در قالب کتاب گویا تهیه و منتشر کرده است.

کتاب صوتی بابابزرگ سبیل موکتی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این کتاب صوتی نوجوانان کتاب‌خوانی هستند که می‌خواهند یک داستان جالب و خیال‌انگیز از نویسنده‌ی معاصر کشورشان را بشنوند.

با علی اصغر سیدآبادی آشنا شویم

این نویسنده‌ی ایرانی در سال 1350 در سیدآباد خراسان متولد شد. او در جوانی از نیشابور به تهران آمد و تحصیلات خود را در رشته‌ی روزنامه‌نگاری در دانشگاه علامه طباطبایی تکمیل کرد. علی اصغر سیدآبادی به مدت دو سال در مقام مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد فعالیت داشت اما عمده‌ی فعالیت او در زمینه‌ی نویسندگی کتاب‌های کودک و نوجوان، پژوهش ادبی و روزنامه‌نگاری است.

جایزه‌ی کتاب سال شورای کتاب کودک، جایزه‌ی بهترین کتاب تصویری کودک از جشنواره‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جایزه‌ی بهترین منتقد ادبیات کودک و نوجوان از جشنواره‌ی نقد ایران تنها بخشی از افتخارآفرینی‌های علی‌اصغر سیدآبادی است. «دیوها روزها از آدم‌ها می‌ترسند»، «قصه‌های بز زنگوله‌پا»، «قصه‌های شیرین مغزدار و «شاهزاده‌ی بی‌تاج و تخت زیرزمین» عناوین برخی از آثار او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی بابابزرگ سبیل موکتی می‌شنویم

یه روز من رفتم باغ که برای نوه‌ها سیب بچینم. اونا خیلی سیب دوست دارن. رفتم زیر درخت سیبی که بیشتر از همه‌ی درختای سیب دوستش داشتم. بالا رو نگاه کردم. یه سیب بزرگ به من چشمک زد. وقتی یه سیب به آدم چشمک می‌زنه منظورش اینه که منو بچین. سیب رو چیدم و گذاشتم توی سبد. می‌خواستم برگردم که دیدم سیبیلم به درخت گیر کرده. هرچی کشیدم، هرچی کشیدم درد گرفت. اما از درخت جدا نشد. رفتم جلو و سبیلمو شل کردم. با دستم این‌طرف اون‌طرف کردم تا گره‌شو پیدا کنم و بازش کنم. پیدا نشد. با سرعت خودمو عقب کشیدم و پوست صورتم کشیده شد. سیبیلم می‌خواست از صورتم کنده شه. درخت تکون خورد و چندتا سیب ازش کنده شد اما سیبیل من نه! دردش خیلی زیاد بود. داد زدم. انقدر بلند که هرچی پرنده توی باغ بود پرید. باغ پر از صدای بال پرنده شد اما سیبیلم از درخت کنده نشد! آروم که شدم و پرنده‌ها هم که برگشتن سمت شاخه‌ها یه‌دفعه فکری به سرم زد. چاقوی توی جیبمو درآوردم و بازش کردم و یواش‌یواش بردم طرف شاخه‌ای که سیبیلم به اون گیر کرده بود. می‌خواستم شاخه رو ببرم که چشمم افتاد به یه سیب کوچولو که به من چشمک می‌زد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
مقدمه
8 دقیقه
فصل اول - قسمت یک
12 دقیقه
فصل اول - قسمت دو
5 دقیقه
فصل اول - قسمت سه
12 دقیقه
فصل دوم - قسمت یک
13 دقیقه
فصل دوم - قسمت دو
12 دقیقه
فصل دوم - قسمت سه
7 دقیقه
فصل دوم - قسمت چهار
14 دقیقه
فصل سوم - قسمت یک
15 دقیقه
فصل سوم - قسمت دو
17 دقیقه
فصل سوم - قسمت سه
11 دقیقه
فصل سوم - قسمت چهار
5 دقیقه
فصل چهارم - قسمت یک
12 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دو
7 دقیقه
فصل پنجم - قسمت یک
16 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دو
8 دقیقه
فصل پنجم - قسمت سه
6 دقیقه
فصل ششم - قسمت یک
5 دقیقه
فصل ششم - قسمت دو
9 دقیقه
فصل ششم - قسمت سه
12 دقیقه
فصل ششم - قسمت چهار
10 دقیقه
فصل هفتم - قسمت یک
5 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دو
7 دقیقه
فصل هفتم - قسمت سه
8 دقیقه
فصل هفتم - قسمت چهار
9 دقیقه
فصل هشتم - قسمت یک
6 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دو
13 دقیقه
فصل هشتم - قسمت سه
7 دقیقه
فصل نهم - قسمت یک
8 دقیقه
فصل نهم - قسمت دو
5 دقیقه
فصل نهم - قسمت سه
3 دقیقه
فصل دهم - قسمت یک
5 دقیقه
فصل دهم - قسمت دو
7 دقیقه
فصل دهم - قسمت سه
7 دقیقه
فصل دهم - قسمت چهار
8 دقیقه
فصل دهم - قسمت پنج
5 دقیقه
فصل دهم - قسمت شش
12 دقیقه
فصل دهم - قسمت هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بابابزرگ سبیل موکتی
نویسنده
راویآرش راسخ
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۵۷۰۰۰ 28500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بابابزرگ سبیل موکتی

محبوبه محمدنیا
۱۴۰۲/۲/۳۱
فکر میکردم مثل داستانای رولد دال باشه! ولی اینجوری نبود جذابیت نداشت
احمدرضا آزادی
۱۴۰۲/۱/۱۶
داستان خیلی خیلی خوب و طولانی‌ای خوب و من واقعا از شنیدنش لذت بردم!!
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بابابزرگ سبیل موکتی

برای دریافت کتاب صوتی بابابزرگ سبیل موکتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.