معرفی و دانلود کتاب سه گام در کنترل افسردگی

عکس جلد کتاب سه گام در کنترل افسردگی
قیمت:
۵۰۰۰۰ 25000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سه گام در کنترل افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه گام در کنترل افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه گام در کنترل افسردگی

کتاب سه گام در کنترل افسردگی نوشته‌ی سلیمان شهبازی موخر و صادق آرامش به شما نشانه‌ها، انواع و راه‌های درمان افسردگی را آموزش می‌دهد و با راهکارهای مفیدی که دارد کمک می‌کند تا بر این بیماری مسئله‌ساز پیروز شوید.

معرفی کتاب سه گام در کنترل افسردگی:

افسردگی یک اختلال روانی محسوب می‌شود که بیشتر به سرماخوردگی روحی شباهت دارد و اگر بخواهید به زبانی درست‌تر آن را بشناسید باید بدانید که یک بیماری شایع است که بشر امروزی با آن دست و پنجه نرم می‌کند و باعث آزار و اذیت روحی و روانی او می‌شود.

شاید اکنون برای‌تان سوال پیش آمده باشد که چرا بشر امروزی با آن درگیرتر از گذشتگان است؟ دلیل آن به این حقیقت بازمی‌گردد که در سده‌ی اخیر سبک زندگی انسان‌ها تغییر شگرفی یافته و همین موضوع بر روح و روان مردم تأثیر گسترده‌ای گذاشته است.

افسردگی دارای دلایل زیادی است و گاهی این بیماری در پی سختی‌های زندگی، مشکلات جسمانی یا سایر عوامل تحریک کننده ظهور پیدا می‌کند و گاهی هم به صورت ناگهانی و بدون وجود عوامل مرتبط، ظاهر می‌شود. به عبارتی، تحقیقات علمی نشان می‌دهد که افسردگی علت مشخص و واحدی ندارد و می‌توان آن را ناشی از عوامل ژنتیکی، محیطی، روانشناسی و... دانست. از آن‌جایی که افسردگی ممکن است به همراه خود بیماری‌های دیگری مثل دیابت، بیماری‌های قلبی، پارکینسون، سرطان و... بیاورد، پس شناخت آن برای زندگی در دنیای امروز اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید از آن غافل ماند. سلیمان شهبازی و صادق آرامش در کتاب سه گام در کنترل افسردگی تلاش می‌کنند تا به شما در این زمینه یاری برسانند و کمک کنند تا بر این مشکل غلبه کنید. کتاب حاضر سه فصل کلی دارد که به ترتیب به موضوعات شناخت، انواع و درمان افسردگی می‌پردازد و در هر فصل با جامعیت کامل و انواع مثال‌ها این معضل را برای‌تان تفهیم می‌کند.

کتاب سه گام در کنترل افسردگی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی افراد از هر قشر و طبقه‌ای توصیه می‌شود؛ چرا که افسردگی چهره‌های مختلفی دارد و در برابر هر شخص با نشانه‌ها و علائم جدیدی ظاهر می‌شود و ممکن است شما هم درگیر آن باشید، اما به دلیل عدم آگاهی در بی‌خبری به سر ببرید.

جملات برگزیده‌ی سه گام در کنترل افسردگی:

- اگر از پایان گرفتن غم‌هایت ناامید شده‌ای به خاطر بیاور زیباترین صبحی که تا به حال تجربه کرده‌ای را مدیون صبرت در برابر سیاه‌ترین شبی هستی که هیچ دلیلی برای تمام شدن آن نمی‌دیدی.
- اجازه ندهیم فکر کردن به تلخی رفتار دیگران آرامشمان را از ما بگیرد.
- محبت خرجی ندارد در حالیکه همه‌چیز را خریداری می‌کند.

در بخشی از کتاب سه گام در کنترل افسردگی:

موسیقی شکلی از هنر است که احساس، عاطفه، ادراک و شناخت انسان را بدون نیاز به تکلم و زبان منتقل می‌کند. موسیقی برای ادامه حیات بشری ضروری است. تجربیات فراوان نشانگر تأثیرات و تغییرات فیزیولوژیک نه تنها برای انسان بلکه حیوانات و گیاهان بوده است. استفاده از موسیقی در درمان به عنوان جزء کلیدی شفابخش در آیین‌های جادویی و مذهبی آغاز شد.

از ابتدای تاریخ، بشر از موسیقی برای شفا استفاده می‌کرده است. امروزه، موسیقی به عنوان مکملی برای غلبه بر برخی احساسات بی هویتی و فرد زدایی در محیط‌های بالینی به کار می‌رود؛ و در همان حال ابزار ارزشمندی برای تأثیر مثبت بر پاسخ استرس بیماران است. پژوهش‌های صورت گرفته استفاده از موسیقی را به عنوان یک ابزار درمانی، به ویژه به عنوان شیوه‌ای که می‌تواند برای سالمندان مفید باشد مورد تأکید قرار داده‌اند و براین باورند که موسیقی درمانی به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی عمل می‌کند و دقت در انتخاب نوع موسیقی می‌تواند بر خلق و کاهش افسردگی افراد تأثیر داشته باشد. در همین راستا، استفاده از موسیقی با ریتم ملایم و آرامبخش می‌تواند در کاهش ریشه‌های افسردگی مثل خشم، ناکامی، غمگینی و اضطراب کمک کند و در الگوهای رفتاری نقش داشته باشد. موسیقی درمانی در سلامت شناختی، فیزیکی و هیجانی افراد نیز نقش دارد و از طریق نظمی که در ترتیب نت‌های مختلف وجود دارد و نیز به واسطه کلام، سلامت روان افراد را تقویت می‌کند و در عین حال از افراد در برابر غمگینی، احساس گناه و تنهایی محافظت می‌کند و می‌توان از آن در جهت مبارزه با احساسات ناخوشایند و کاهش احساس تنهایی افراد افسرده استفاده کرد. از سویی شرکت در جلسات موسیقی درمانی می‌تواند موقعیت‌هایی برای ایجاد روابط اجتماعی فراهم سازد و تغییرات مثبتی در حالات روحی و جسمی افراد ایجاد کند و به تبع آن احساس کنترل بر زندگی را بالا برده، دلهره و تنیدگی را کاهش دهد و اعتماد به نفس افراد را غنی سازد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تأمل
فصل اول: نشانگان و عوامل افسردگی
افسردگی چیست؟
نشانگان افسردگی
مثلث شناختی بِک
فصل دوم: انواع افسردگی
انواع افسردگی
اختلال افسردگی اساسی
اختلال افسردگی پایدار (افسرده خویی)
اختلال ملال پیش از قاعدگی
اختلال کژ تنظیمی خلقی ایذایی (اختلال بی نظمی خلق اخلالگر)
اختلال افسردگی ناشی از مواد و دارو
اختلال افسردگی ناشی از یک بیمار طبی دیگر
اختلال افسردگی معین
اختلال افسردگی نامعین
اختلال دو قطبی نوع I
اختلال دو قطبی نوع II
اختلال سیکلوتایمی (خلق ادواری)
سایر اختلالات دو قطبی
افسردگی موقعیتی
فصل سوم: راهکارهای درمانی افسردگی
راهکارهای درمانی
مکمل‌ها و گیاهان دارویی
داروهای درمانی
فلوکستین
پاروکستین
ترازودون
فهرست منابع
ضمایم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه گام در کنترل افسردگی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-136-537-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۰۰۰ 25000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سه گام در کنترل افسردگی

Mary Jfri
۱۴۰۰/۶/۲۴
کتاب مفید و خوبیه پیشنهاد میکنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سه گام در کنترل افسردگی

برای دریافت کتاب سه گام در کنترل افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.