معرفی و دانلود کتاب سواد مالی برای همه

عکس جلد کتاب سواد مالی برای همه
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سواد مالی برای همه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سواد مالی برای همه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سواد مالی برای همه

موسی احمدی و محمدجواد صدیقی پاشاکی در کتاب سواد مالی برای همه متذکر می‌شوند که اگرچه با کمی دقت در الگوی زندگی اقشار مختلف مردم می‌توان دریافت که اکثراً از یک برنامه‌ی مالی مشابه در طول زندگی پیروی می‌کنند، اما رسیدن به یک برنامه‌ی مالی مناسب، منوط به داشتن سواد مالی‌ست. این نوع از دانش و سواد، گاهی پیچیده‌تر از آن است که از درستی اعمالمان در این زمینه مطمئن باشیم. نویسندگان کتاب پیش رو در همین راستا مجموعه‌ای از مفاهیم مالی را براساس موضوعاتی که در دیگر کشورها وجود دارد ارائه کرده‌اند و معادل آن‌ها در کشور خودمان را نیز در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند.

درباره‌ی کتاب سواد مالی برای همه

سواد مالی یک مفهوم نسبتاً جدید در علم اقتصاد است و معنای آن به‌طور خلاصه فهم درست و استفاده‌ی اصولی از آموزه‌ها و مهارت‌های مالی است. این مهارت‌ها شامل داشتن برنامه‌ی مالی مخصوص به خود، بودجه‌بندی و سرمایه‌گذاری‌های مفید و هوشمندانه است. با داشتن این نوع از سواد، پیش‌نیاز اساسی برای ایجاد یک رابطه‌ی درازمدت با پول را دارید و این برای شما یک نقطه‌ی شروع بسیار ارزشمند است. شروع سفری به مقصد موفقیت در تمامی زمینه‌های مالی. هرچه زودتر شروع کنید، آینده‌ی روشن‌تری خواهید داشت، چراکه داشتن اطلاعات بیشتر و جامع‌تر در این زمینه، تنها کلید طلایی موفقیت است.

معرفی و دانلود کتاب سواد مالی برای همه

دکتر موسی احمدی و محمدجواد صدیقی پاشاکی در کتاب سواد مالی برای همه به ما می‌گویند که اگرچه بسیاری از مهارت‌ها، از جمله بودجه‌بندی خانوار، یادگیری نحوه‌ی مدیریت و بازپرداخت بدهی‌ها، و سرمایه‌گذاری‌های مختلف ممکن است زیر چتر سواد مالی قرار گیرند، اما بیشتر این مهارت‌ها، به حداقل دانش در زمینه‌ی مفاهیم کلیدی مالی، مانند بهره‌ی مرکب و ارزش زمانی پول نیاز دارند. پیام اصلی در کتاب دکتر احمدی و محمدجواد صدیقی پاشاکی این است که به‌طور کلی، فایده‌ی اصلی سواد مالی، افزایش ضریب تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه توسط افراد است و اما با دیدی جزئی‌نگرانه‌تر دلایل اهمیت آن به شرح زیر است:

جلوگیری از اشتباهات جبران‌ناپذیر: تصمیمات مالی به‌ظاهر کوچک ممکن است پیامدهای بلندمدتی داشته باشند که برای افراد پرهزینه باشد یا بر برنامه‌های زندگی آن‌ها تأثیر بگذارد. سواد مالی به افراد کمک می‌کند تا در امور مالی شخصی خود دچار خطا نشوند.
گوش‌به‌زنگ و آماده بودن در شرایط اضطراری: مواردی از سواد مالی مانند پس‌انداز افراد را برای شرایط غیرمترقبه آماده نگه می‌دارد. اگرچه از دست دادن شغل یا داشتن یک هزینه‌ی غیرمنتظره‌ی بزرگ، برای همه تأثیرگذار است، اما افراد می‌توانند با به‌کارگیری سواد مالی خود، از پیش برای این شرایط آمادگی داشته باشند.
کمک به افراد در زمینه‌ی رسیدن به اهداف اصلی و بلندمدت: با درک بهتر نحوه‌ی بودجه‌بندی و پس‌انداز پول، افراد می‌توانند برنامه‌هایی را تنظیم کنند که علاوه بر تأمین احتیاجات، مسئولیت‌پذیری در قبال امور مالی خود را بیاموزند. همچنین این برنامه‌ی شخصی می‌تواند مسیری را برای دستیابی به اهداف به‌ظاهر دست‌نیافتنی برایشان ایجاد کند. اگرچه ممکن است رویای شما امروز غیرممکن به‌نظر برسد، اما همیشه می‌توانید برنامه‌ای برای افزایش شانس خود در تحقق آن داشته باشید.
بالا رفتن میزان اعتمادبه‌نفس: با داشتن دانش مناسب و مکفی در زمینه‌های مالی، افراد می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری به اولویت‌های زندگی خود بپردازند و احتمال غافلگیری یا تأثیرات منفی حاصل از نتایج پیش‌بینی‌نشده برایشان کمتر از افراد معمولی باشد.

کتاب سواد مالی برای همه در یازده فصل به موضوعاتی چون ارزش آموزش، اهمیت پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و اصول آن، بدهی، ملاحظات مالیاتی، بیمه، کارآفرینی، علم اقتصاد و ... می‌پردازد. دکتر موسی احمدی و محمدجواد صدیقی پاشاکی در پایان کتاب نمونه‌ای از بودجه‌ی خانوار را نیز در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند تا بتوانند مثال ساده‌ای از بودجه‌بندی را به‌صورت عملی تمرین کنند.

کتاب سواد مالی برای همه را انتشارات بورس ذیل مجموعه‌ کتاب‌های مالی عمومی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب سواد مالی برای همه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب علاوه‌ بر علاقه‌مندان، دانشجویان و متخصصان حوزه‌ی مدیریت مالی، برای عموم مردم که به‌دنبال دانش و سواد مالی هستند، کاربردی و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب سواد مالی برای همه می‌خوانیم

فصل اول: ارزش آموزش

آموزش و انتخاب یک شغل یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی تمام افراد است. بنابراین ضروری است که فرد بداند که در چه رشته‌ای، تا چه مقطعی و همچنین در چه زمینه‌ی شغلی‌ای می‌خواهد وارد شود. شاید در دوران تحصیل کم‌تر در خصوص این موارد صحبت می‌شود و ما همواره به‌دنبال این هستیم که تنها وارد یک رشته‌ی دانشگاهی شویم و سپس فارغ‌التحصیل شده و دنبال یک شغل باشیم. به‌عبارت دیگر هدف‌گذاری مناسبی از رشته‌ی تحصیلی و شغل خود نداریم. در این فصل متوجه خواهید شد که برای برنامه‌ریزی درمورد رشته‌ی تحصیلی و شغل چه مواردی را باید مدّنظر داشته باشید.

هدف قرار دادن حرفه‌ی مناسب

بسیاری از ما کار می‌کنیم تا درآمد کسب کنیم و بتوانیم صورت‌حساب‌های خود را پرداخت کنیم، از تفریحات مناسب بهره‌مند شویم و در زندگی به شرایط مناسبی دست یابیم. بهترین راه برای کسب درآمد، داشتن یک مهارت متمایز یا تبدیل شدن به یک متخصص در یک موضوع خاص است. راه‌های زیادی وجود دارد که مردم بتوانند آموزش ببینند و این مهارت‌ها را برای خود ایجاد کنند. افراد کارآفرین می‌توانند تجارت یا کسب‌وکار خانوادگی خود را یاد بگیرند و برای خود، شرکت تأسیس کنند. در همین راستا محصولات یا فن‌آوری‌های جدید، کتاب‌ها و فیلم‌نامه‌های جدید ایجاد می‌شوند. دستیابی به سطوح تحصیلات بالاتر می‌تواند شغل‌هایی را در زمینه‌هایی مانند مدیریت سازمانی، مشاوره‌ی مالی و حقوقی، مراقبت بهداشتی، خریدوفروش و مواردی از این قبیل ایجاد کند.

اگر به‌دنبال شغل رویایی خود باشید مسیر دشواری در مقابلتان قرار دارد. مخصوصاً اگر بخواهید وارد یک صنعت یا تجارت دشوار شوید، این موضوع درمورد آن صدق می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: ارزش آموزش
فصل دوم: اهمیت پس‌انداز
فصل سوم: سرمایه‌گذاری
فصل چهارم: اصول سرمایه‌گذاری
فصل پنجم: بدهی
فصل ششم: ملاحظات مالیاتی
فصل هفتم: بیمه
فصل هشتم: کارآفرینی
فصل نهم: علم اقتصاد
فصل دهم: 9 اشتباه رایج که نباید انجام داد
فصل یازدهم: نمونه بودجه خانوار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سواد مالی برای همه
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات250
زبانفارسی
شابک978-600-7872-77-2
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سواد مالی برای همه

شایان مهماندوست
۱۴۰۲/۱۱/۱
بدکی نیست کتاب خیلی کلی توضیح میده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سواد مالی برای همه

برای دریافت کتاب سواد مالی برای همه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.