معرفی و دانلود کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر: تناقضی قابل توجه در بازار سهام

عکس جلد کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر: تناقضی قابل توجه در بازار سهام
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر: تناقضی قابل توجه در بازار سهام

کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر یک راهنمای ارزشمند برای سرمایه‌گذاران است. اگر شب‌ها خواب آسوده ندارید و مدام نگران دوران بازنشستگی، پرداخت هزینه‌ی تحصیل فرزندانتان یا امنیت مالی هستید، پیم ون ویلت و جان د. کانینگ در این کتاب، یک راه‌حل خوب در اختیارتان گذاشته‌اند. این راهنمای مدیریت ثروت در نوع خود منحصربه‌فرد است، چراکه توسط یک مدیر دارایی نوشته شده که بر میلیاردها دلار دارایی پرتفوی نظارت دارد و حالا قصد کرده رویکردها و سیاست‌های خود را با سرمایه‌گذاران، مشاوران، بانکداران و دیگر علاقه‌مندان بازار سهام به اشتراک بگذارد.

درباره‌ی کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر

بهترین تعریف از سرمایه‌گذاری را بنجامین گراهام در کتاب خود به نام سرمایه‌گذار هوشمند ارائه کرده است: «عملیات سرمایه‌گذاری فرایندی است که پس از تجزیه و تحلیل کامل، امنیت اصل سرمایه و بازدهی کافی را نوید می‌دهد.» عملیاتی که این الزامات را برآورده نمی‌کنند و صرفاً بر پایه‌ی حدس و گمان هستند. پیم ون ویلت (Pim van Vliet) و جان د. کانینگ (Jan de Koning) نیز در کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر (High Returns from Low Risk) توضیح می‌دهند چگونه سرمایه‌گذاری کم‌ریسک و کم‌هیجان همچنان می‌تواند به میزان بازدهی بالا منجر شود که کاملاً با این تعریف مطابقت دارد. این کتاب در مورد سرمایه‌گذاری مبتنی بر شواهد (تحلیل کامل)، حفظ اصل سرمایه، سرمایه‌گذاری در بازارهای کم‌خطر و میزان بازدهی بسیار بالا و شگفت‌انگیز است.

معرفی و دانلود کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر

این کتاب سرمایه‌گذاری را به هسته‌ی اصلی خود بازمی‌گرداند و آن را با زبانی بسیار ساده توضیح می‌دهد. اصلی‌ترین توصیه‌ی نویسندگان آن برای شما این است: روی چیزهایی تمرکز کنید که می‌توانید به‌عنوان یک سرمایه‌گذار کنترل بهتر و بیشتری روی آن‌ها داشته باشید. شاید ریسک و درآمد مؤلفه‌ی مهم بازده سهام (بازده کل حاصل از سود سهام و بازخرید سهام) نیز از همان موارد باشند. مطالعه‌ی این کتاب امکان سرمایه‌گذاری‌های محافظه‌کارانه‌ای را برای شما فراهم می‌کند که با وجود آن‌ها ثروتتان به‌شکلی مستمر و پیوسته افزایش پیدا خواهد کرد و هم‌زمان می‌توانید شب‌ها نیز با آسودگی و بی‌استرس سر بر بالشت خود بگذارید!

با این حال، برای اینکه واقعاً از تمامی سرمایه‌گذاری‌های خود سود ببرید، به صبر، پیگیری طولانی‌مدت و ساخت شخصیتی مختص به خود در بازار سرمایه‌گذاری نیاز دارید. به عبارت دیگر، شما باید درست مثل یک سرمایه‌گذار واقعی رفتار کنید، حتی اگر بسیار تازه‌کار و جوان هستید! حقیقتی که باید باور کنید و بپذیرید این است که هیچ اشکالی ندارد اگر به آرامی پولدار شوید، شما یک قمارباز نیستید که به‌دنبال برنده شدن سریع است و بازدهی خود را به خطر می‌اندازد، شما سوددهی معقول اما پیوسته و مستمر خواهید داشت.

در کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر خواهید خواند علیرغم همه‌ی جذابیت‌هایی که بازارهای پرخطر و هیجان‌انگیز دارند، استراتژی مبتنی بر شواهد پیم ون ویلت و جان د. کانینگ بارها ثابت کرده که سهام کم‌ریسک از لحاظ تاریخی، سهام‌های با ریسک بالا را که قدمتشان تنها به بیش از هشتاد سال قبل می‌رسد، شکست می‌دهند. و شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که دقیقاً با چه درصدی از بازدهی و به چه مقدار؟ جواب این است: بیش از هجده برابر بازده! با مطالعه‌ی این کتاب خواهید آموخت که افزایش ثروت نباید به فرایندی استرس‌زا برای شما تبدیل شود، و علاوه بر اینکه بازدهی بالا را از ریسک پایین دریافت می‌کنید، نباید هیچ خطری اصل سرمایه‌ی شما را تهدید کند!

پیم ون ویلت و جان د. کانینگ کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر را در هجده فصل به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند که شامل عناوین روبه‌رو می‌شود: «خلاف جهت هدفتان»، «فقط دیدگاه شما اهمیت دارد»، «جذابیت پنهان ریسک»، «موشکافانه بررسی کنید»، «آسوده‌خاطر بنشینید و تماشا کنید»، «به اندازه»، «معامله کنید و صبور باشید»، «تناقض همه‌جا وجود دارد» و ... .

انتشارات بورس کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر را با ترجمه‌ی محسن اسلامی و کامیار نوربخش منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر

  • اثر کم‌ریسک، یعنی این ایده که از نظر تاریخی، برخلاف بسیاری از تئوری‌های معروف، به نظر نمی‌رسد میانگین بازده سهام در اکثر معیارهای استاندارد ریسک بالا، الزاماً بالا باشد، یکی از مهم‌ترین «ناهنجاری‌ها» در دنیای مدرن دقیقاً در همین بازارهای سهام است؛ دارایی، مالیه و سرمایه‌گذاری. پیم ون ویلت یکی از پیشگامان مطالعه در این زمینه و استفاده از آن برای بهبود پرتفوی سرمایه‌گذاران است. هر کسی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری سیستماتیک در بازار سهام است باید این کتاب مهم را به دقت مطالعه کند. (کلیفورد اس اسنس، بنیان‌گذار، مدیرعامل و مدیر سرمایه‌گذاری AQR، ایالات متحده)
  • تجربه‌ی پیم ون ویلت به‌عنوان یکی از پیشگامان سرمایه‌گذاری با ریسک و نوسان کم، بینش منحصربه‌فردی را نسبت به یکی از جذاب‌ترین ناهنجاری‌های اقتصادی زمان ما ارائه می‌کند. این ایده که ریسک اگر به درستی تعریف شود، بازده مثبت ایجاد می‌کند، یکی از آن ایده‌هایی است که وقتی به اصلش شک می‌کنیم، در آن عمیق‌تر می‌شویم. هیچ کارمای ریسک کیهانی وجود ندارد که به افراد ریسک‌پذیر پول بدهد، و این کتاب به مردم کمک می‌کند تا بفهمند چه نوع ریسک‌های سرمایه‌گذاری باعث امنیت می‌شوند، و کدام‌یک برای آن‌ها هزینه دارند. (اریک فالکنشتاین، نویسنده، ایالات متحده آمریکا)
  • این کتاب بر اساس استدلال‌های هوشمندانه نوشته شده و مطالعه‌ی آن چالش جالبی برای کسانی است که همچنان به دنبال حق بیمه‌ی بالاتر هستند. (Investment Europe, March 2017)

کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، بورس و سهام فعالیت دارید و به‌دنبال سود بیشتر و البته خیالی آسوده‌تر هستید، این کتاب برای شماست!

جملات برگزیده کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر

  • هرگز چیزی را که برای خود انتخاب نمی‌کنید، بر دیگران تحمیل نکنید.
  • از افراط و تفریط بپرهیزید.
  • حسادت، ریشه‌ی تناقض سرمایه‌گذاری است.
  • سعی کنید حقیقت را با تجربه‌ی شخصی خود کشف کنید.
  • داشتن مجموعه‌ی ‌داده گسترده خوب است، ولی ایجاد سبد سهام کم‌ریسک یا پرریسک به صورت شهودی یا به صورت واقع‌بینانه بهتر است.

در بخشی از کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر: تناقضی قابل توجه در بازار سهام می‌خوانیم

ولی چه می‌شد اگر سهام بالقوه‌ی گوگل یا تسلا را به‌موقع تصاحب می‌کردید و بعد، بهای آن تا چهار‌برابر افزایش پیدا می‌کرد؟ آنگاه با شادمانی به سمت بانک می‌رفتید، درحالی‌که می‌دانستید بلیت سفر به کره‌ی ماه را برنده شده‌اید! ولی در خصوص سهامی که هیجان‌ کمتری دارد چطور؟ طبق نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران، چنین سهام‌ کسالت‌آوری، اهداف شما را چندان پیش نخواهد برد. مگر نه اینکه ریسک کم با بازده کم همراه است؟ آیا کسی را می‌شناسید که با سرمایه‌گذاری روی سهام کم‌ریسک و کم‌نوسان، به‌سرعت پول‌دار شده باشد؟ بنابراین، اگر من به شما بگویم که سهام کم‌ریسک می‌تواند شما را پول‌دار کند و سهام پرریسک می‌تواند باعث فقیر شدن شما شود، به‌خوبی درک می‌کنم که بگویید من عقل خود را کاملاً از دست داده‌ام. نمی‌توانم شما را به دلیل داشتن این افکار سرزنش کنم. هرچه باشد، من در هلند به دنیا آمده‌ام و بزرگ شده‌ام و هنوز هم آنجا زندگی می‌کنم. این سخن برای هر شخص آشنا با خرد کلی سرمایه‌گذاری که می‌گوید ریسک‌پذیری بیشتر، بازده بیشتری به همراه دارد، متناقض به نظر می‌رسد. پس، اگر شما کتابی درباره‌ی سرمایه‌گذاری بخرید و فصل اول آن دقیقاً مخالف با این فرض کلی پذیرفته شده باشد، احتمالاً اعتبار نویسنده را زیر سؤال می‌برید.

صادقانه بگویم: من نیز هنگامی که نخستین‌بار درباره‌ی این تناقض مطالعه کردم، تا حدی گیج شدم. در دوران دانشجویی‌ام، به مقاله‌ای برخوردم که تناقض بین ریسک و بازده را برای نخستین‌بار مطرح کرده بود. در جایگاه دانشجوی دوره‌ی دکتری، برای بازخوانی و هضم این مقاله‌ی حیرت‌آور که در اوایل سال 1970 به چاپ رسیده بود، زمان زیادی در اختیار داشتم. نتیجه‌ی این کار که به طور خلاصه در فصل‌های بعدی مطرح می‌کنم، یافتن اطلاعاتی مؤید این بود که سهام با ریسک کمتر، بازده بیشتری در مقایسه با سهام با ریسک بیشتر دارد. بعد از دریافت مدرک دکتری، به این نتیجه رسیدم که زمان آن رسیده است تا این نظریه‌ی آزموده شده را در عمل پیاده کنم. آیا استراتژی سرمایه‌گذاری بر مبنای این تناقض، در عمل نیز نتیجه‌بخش است؟

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار مترجمان
پیشگفتار
فصل 1: خلاف جهت هدفتان
فصل 2: آقای صرفه‌جو وارد بازار سهام می‌شود
فصل 3: لاک‌پشت، خرگوش را شکست می‌دهد
فصل 4: اندکی از آن کافی است
فصل 5: نادیده گرفتن هشتمین مورد از عجایب جهان
فصل 6: فقط دیدگاه شما اهمیت دارد
فصل 7: جذابیت پنهان ریسک
فصل 8: ارزان بخرید و به یاد داشته باشید که روند حرکت دوست شماست
فصل 9: همه‌ی ‌چیزهای خوب در این سه مورد است
فصل 10: تعقیب لاک‌پشت و خرگوش
فصل 11: موشکافانه بررسی کنید
فصل 12: آسوده‌خاطر بنشینید و تماشا کنید
فصل 13: به اندازه، معامله کنید و صبور باشید
فصل 14: بزرگ‌ترین پیروزی
فصل 15: قانون طلایی
فصل 16: تناقض همه‌جا وجود دارد
فصل 17: آیا تناقض ادامه خواهد داشت؟
فصل 18: کلام آخر
سخن پایانی: دیدگاه جان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سود بیشتر از ریسک کمتر: تناقضی قابل توجه در بازار سهام
نویسنده،
مترجممحسن اسلامی، کامیار نوربخش
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات179
زبانفارسی
شابک978-600-7872-74-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس، کتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر

برای دریافت کتاب سود بیشتر از ریسک کمتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.