معرفی و دانلود کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان

عکس جلد کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان
قیمت:
69000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان

کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان یکی دیگر از آثار گرانبهای دنیل کانمن است با که همکاری کاس سانستین و اولیویه سیبونی با محوریت قضاوت‌های نادرست نوشته شده است. با مطالعه این اثر پرفروش نیویورک تایمز متوجه می‌شوید چرا مردم قضاوت‌های اشتباه انجام می‌دهند و چگونه می‌توانند به نتایج بهتر و تصمیمات دقیق‌تر برسند.

درباره کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان

تصور کنید دو پزشک در یک شهر تشخیص‌های متفاوتی برای یک بیمار می‌دهند. گاهی نیز دو قاضی برای یک پرونده به نتایج متفاوتی می‌رسند و حکمی حتی متضاد صادر می‌کنند. ممکن است برای رفع مشکل اینترنت با شرکت تماس بگیرید و از هر پشتیبان جواب مختلفی بگیرید. حالا تصور کنید همان پزشک، قاضی یا پشتیبان بسته به اینکه در چه روز و ساعتی در حال انجام وظیفه است تصمیم‌های متفاوتی می‌گیرد. این‌ها همه مثالی برای نویز هستند: تنوع در قضاوت‌هایی که اصولا باید یکی باشند. دنیل کانمن، کاس سانستین و اولیویه سیبونی در کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان (Noise A Flaw in Human Judgment) اثرات مخرب نویز در مسائل گوناگون پزشکی، حقوقی، اقتصاد، سیاست و ارتباط‌های انسانی را به ما نشان می‌دهند. هر جا که بشر به قضاوت نیاز داشته باشد، پای خطا هم در میان است اما در بیشتر موارد شرکت‌ها و افراد از این موضوع بی‌اطلاعند.

خطاهای تصمیم‌گیری در دو گروه سوگیری و نویز قابل دسته‌بندی هستند. سوگیری به معنی تمایل ما به دیدن مواردی است که نظر ما را تایید می‌کند. نویز اما به پراکندگی نظر اشاره دارد. تشخیص پزشکی مثال آشنایی برای نویز است که اتفاق نظر در آن به سختی اتفاق می‌افتد. منابع بسیاری به بررسی سوگیری‌ها می‌پردازند اما به حاشیه رفتن مفهوم نویز (با وجود حضور غیرقابل انکار آن در زندگی روزمره) باعث شد دنیل کانمن، روانشناس معروف تصمیم به تالیف کتابی با این موضوع بگیرد. این اثر با کنکاش در سرشت قضاوت انسانی، دلایل وقوع این خطای شناختی و تفاوت آن با سوگیری را توضیح می‌دهد. با مطالعه کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان متوجه می‌شوید که با وجود رایج بودن نویز، با راه‌حل‌هایی ساده می‌توانید آن را کاهش دهید و در نتیجه تصمیمات بهتری بگیرید.

فهم مسئله نویز و تلاش برای حل آن نیازمند کوششی جمعی است و باید گفت دنیل کانمن، کاس سانستین و اولیویه سیبونی وظیفه خود را تمام و کمال در این مورد ایفا کرده‌اند. کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان دارای همان نوآوری و بینشی است که سایر آثار کانمن را در میان پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داده و با ایده‌های خلاقانه و متعدد خود شما را شگفت‌زده می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان

- نویز ممکن است مهم‌ترین کتابی باشد که در بیش از یک دهه خوانده‌ام. یک ایده جدید! واقعاً بسیار مهم است که بلافاصله آن را عملی خواهید کنید. یک شاهکار. (آنجلا داکورث، نویسنده)

- استاندارد طلایی برای کتاب‌های حوزه‌ی علوم رفتاری ارائه‌ی بینش‌های بدیع، شواهد دقیق، محتوای گیرا و نمونه‌های عملی است. به ندرت پیش می‌آید کتابی بیش از دو مورد را پوشش دهد، اما نویز به خوبی هر چهار مورد را در خود جای داده و به موفقیت تحسین برانگیزی رسیده است.» (آدام گرنت، نویسنده‌ی کتاب دوباره فکر کن!)

- مجموعه‌ای از تحقیقات علمی و نوشتاری واضح و روشن. (نیویورک تایمز)

- در نویز، نویسندگان به طرز درخشانی بینش‌های منحصربه‌فرد و بدیع خود را در مورد نقص‌های قضاوت انسان در هر حوزه‌ای از تلاش‌های انسانی به کار می‌گیرند. نویز یک دستاورد استادانه و نقطه عطفی در زمینه روانشناسی است. (فیلیپ ای. تتلاک، نویسنده)

کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به روانشناسان عمومی و پژوهشگران و علاقه‌مندان به این حوزه پیشنهاد می‌شود.

با نویسندگان کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان بیشتر آشنا شویم

کاس سانستین (Cass R. Sunstein) حقوقدان آمریکایی است. او در زمینه‌های مختلفی مانند محیط طبیعی و علوم رفتاری مطالعه داشته و آثار متعددی را منتشر کرده است. «طرح دموکراسی، قانون اساسی چیست؟»، «تطابق، قدرت تأثیرگذاری اجتماعی» و «فمینیسم و تئوری‌های سیاسی» برخی از کتاب‌های دیگر این نویسنده هستند.

دنیل کانمن (Daniel Kahneman) روانشناس، محقق و استاد بازنشسته دانشگاه است. او که به دلیل دامنه گسترده مطالعاتش شهرت دارد در سال 2002 جایزه نوبل اقتصاد را به دست آورد. این پژوهشگر به صورت ویژه بر رفتارهای انسان و عوامل موثر بر آن تمرکز دارد و این موضوع را می‌توان به خوبی در آثار منتشر شده‌ی او مشاهده کرد. اگر به مطالعه آثار بیشتری از این نویسنده علاقه دارید، کتاب‌های «نویز: خدشه‌ای بر قضاوت انسان» و «قضاوت در شرایط نااطمینانی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اولیویه سیبونی (Olivier Sibony) نویسنده، مشاور استراتژیک و استاد دانشگاه فرانسوی است. او در کشورهای مختلفی مانند انگلستان و آمریکا نیز فعالیت داشته و حاصل تجربیات گوناگون خود را در مقالات مختلف منتشر می‌کند.

جملات برگزیده کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان

- هرجا قضاوت باشد، نویز هم هست؛ بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید.
- به‌طرز عجیبی، کاهش مقدار یکسانی از سوگیری و نویز تأثیر یکسانی بر دقت دارد.
- در جهان بی‌نقص، متهمان در پیشگاه عدالت‌اند؛ در جهان ما، در پیشگاه یک سیستم نویزی.
- قضاوت مثل پرتاب آزاد است: هرچقدر هم برای تکرار دقیق آن تلاش کنیم، هرگز دقیقاً یکسان نیست.

در بخشی از کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان می‌خوانیم

همۀ ما دست‌کم به یک منشأ نویز موقعیتی توجه کرده‌ایم: حس‌وحال. همۀ ما این تجربه را داریم که قضاوتمان به حس‌وحالمان بستگی دارد - و بی‌تردید توجه کرده‌ایم که قضاوت‌های دیگران هم بسته به حس‌وحالشان تغییر می‌کند.

دربارۀ تأثیر حس‌و‌حال بر قضاوت تحقیقات روان‌شناختی بسیار زیادی انجام شده است. بسیار ساده است که افراد را موقتاً خوشحال یا ناراحت کنیم و بی‌ثباتی قضاوت و تصمیم آن‌ها را پس از ایجاد این حس‌وحال بسنجیم. محققان برای این کار از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کنند. برای مثال، گاهی از شرکت‌کنندگان می‌خواهند که خاطره‌ای شاد یا غمگین را در حد یک پاراگراف بنویسند. گاهی هم صرفاً تکه‌ای از فیلمی خنده‌دار یا غم‌انگیز را برایشان پخش می‌کنند.

روان‌شناسانی دهه‌ها به تحقیق اثرات دستکاری حس‌وحال پرداخته‌اند. شاید پرکارترین آن‌ها روان‌شناس استرالیایی، جوزف فورگاس، باشد. او نزدیک به صد مقالۀ علمی در موضوع حس‌وحال منتشر کرده است.

بعضی از تحقیقات فورگاس طرز فکر فعلی شما را تأیید می‌کنند: کسانی که حس‌وحال خوبی دارند معمولاً مثبت‌ترند؛ یادآوری خاطرات خوب برایشان ساده‌تر از خاطرات بد است، موافقت بیشتری با افراد دارند، بیشتر سخاوت دارند و کمک می‌کنند و الی آخر. تأثیر حس‌وحال منفی معکوس است. به‌نوشتۀ فورگاس: «همان لبخندی را که آدمی با حس‌وحال خوب آن را دوستانه تلقی می‌کند، ممکن است در چشم کسی که حس‌وحال منفی دارد ناخوشایند باشد؛ برای کسی که حس‌وحال خوبی دارد صحبت‌ از آب‌و‌هوا جالب است، ولی برای شخصی که در حس‌وحال بدی است خسته‌کننده است».

به بیان دیگر، حس‌وحال تأثیری بر موضوعات فکر شما دارد و این تأثیر را می‌توانیم بسنجیم: این‌که در محیط خود به چه چیزی توجه می‌کنید، از حافظۀ خود چه بیرون می‌کشید، این سیگنال‌ها را چگونه می‌فهمید. اما حس‌وحال تأثیر دیگری هم دارد که شگفت‌انگیزتر است: حس‌و‌حال طرز فکر شما را هم تغییر می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش یک: در جست‌وجوی نویز
فصل 1: جرم و مجازات نویزی
فصل 2: سیستم نویزدار
فصل 3: تصمیم‌های تک
بخش دو: ذهن شما ابزار اندازه‌گیری است
فصل 4: امور قضاوتی
فصل 5: اندازه‌گیری خطا
فصل 6: تحلیل نویز
فصل 7: نویز موقعیتی
فصل 8: گروه‌ها چگونه باعث افزایش نویز می‌شوند
بخش سه: نویز در قضاوت‌های پیش‌گویانه
فصل 9: قضاوت‌ها و مدل‌ها
فصل 10: قواعد بی‌نویز
فصل 11: جهل عینی
فصل 12: درۀ امور نرمال
بخش چهار: چگونه نویز ایجاد می‌شود
فصل 13: میانبرهای ذهنی، سوگیری‌ها و نویز
فصل 14: عملیات همانندسازی
فصل 15: مقیاس‌ها
فصل 16: الگوها
فصل 17: منشأهای نویز
بخش پنج: بهبود قضاوت
فصل 18: قضاوت‌کننده‌های بهتر برای قضاوت‌های بهتر
فصل 19: سوگیری‌زدایی و بهداشت تصمیم
فصل 20: ترتیب‌دهی اطلاعات در پزشکی قانونی
فصل 21: گزینش و تجمیع در پیش‌بینی
فصل 22: خطوط راهنما در پزشکی
فصل 23: تعیین مقیاس برای امتیازدهی به عملکرد
فصل 24: ساختاردهی در فرایند استخدام
فصل 25: پروتکل سنجش‌های میانی
بخش شش: نویز بهینه
فصل 26: هزینه‌های کاهش نویز
فصل 27: شأن انسانی
فصل 28: قاعده یا استاندارد؟
مرور و نتیجه‌گیری: نویز را جدی بگیریم
مؤخره
پیوست الف) نحوۀ اجرای نویزرسی
پیوست ب) چک‌لیست برای ناظر تصمیم
پیوست ج) اصلاح پیش‌بینی‌ها
سپاسگزاری
دربارۀ نویسندگان
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان
نویسنده، ،
مترجممحسن اسلامی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-622-6840-91-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان

برای دریافت کتاب نویز، نقصی در قضاوت انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.