معرفی و دانلود کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌‌داری

عکس جلد کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌‌داری
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌‌داری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌‌داری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌‌داری

هانس هرمان هوپ در کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌داری، در قالب رساله‌ای روشمند به بررسی نظریه‌ای سیاسی درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات سوسیالیسم و سرمایه‌داری پرداخته است. 

کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌ داری: رساله‌ای روش‌مند درباره‌ اقتصاد، سیاست و اخلاقیات (A theory of socialism and capitalism: economics, politics, and ethics)، پژوهشی چند رشته‌ای پیرامون مسائل بنیادی فلسفه سیاسی و اقتصاد سیاسی است؛ اینکه چطور جامعه برای ارتقای تولید ثروت و ریشه‌کن کردن فقر و ایجاد نظم اجتماعی عادلانه سازماندهی شود. 

هانس هرمان هپه (Hans Hermann Hoppe)، در این کتاب با شرح و بسط نظریه‌ی مالکیت و حق مالکیت نشان داده که سوسیالیسم به هیچ وجه زاییده‌ی اندیشه‌های قرن نوزدهمی مارکسیسم نیست، بلکه قدمت بیشتری دارد و نوعی مداخله تعریف شده همراه با زور در اموال خصوصی و حق مالکیت محسوب می‌شود. 

در بخشی از کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌داری می‌خوانیم:

در تحلیل سه‌گانه به این نتیجه رسیدیم که سوسیالیستی کردن عوامل تولید نتایج اقتصادی را در پی دارد: سرمایه‌گذاری کاهنده، تخصیص نادرست منابع و بهره‌برداری افراط‌گونه که تمامی آن‌ها به استانداردهای زندگی پایین منجر می‌شوند. در این تحلیل به دنبال فهم کامل نوع روسی سوسیالیسم بودیم. جالب و در واقع مهم است که همین‌جا اشاره کنیم تحلیل یاد شده را می‌توان به نیروی کار مولد نیز تعمیم داد. در مقوله نیروی کار نیز باید گفت سوسیالیستی شدن به سرمایه‌گذاری کمتر، تخصیص نادرست منابع و بهره‌برداری افراط‌گونه می‌انجامد. نخست، از آن‌جا که نیروی کار دیگر نمی‌تواند آزادانه شغل انتخاب کند، به عبارت دیگر، چنین فرصت‌هایی محدود شده است، در کل سرمایه‌گذاری کمتری در سرمایه انسانی انجام می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

قدردانی
مقدمه مولف بر ترجمه فارسی
فصل اول: مقدمه
یادداشت‌های فصل اول
فصل دوم: مالکیت، قرارداد، تجاوز، سرمایه‌داری و سوسیالیسم
یادداشت‌های فصل دوم
فصل سوم: سبک روسی سوسیالیسم
یادداشت‌های فصل سوم
فصل چهارم: سبک سوسیال‌ دموکرات سوسیالیسم
یادداشت‌های فصل چهارم
فصل پنجم: سوسیالیسم محافظه‌کاری
یادداشت‌های فصل پنجم
فصل ششم: سوسیالیسم مهندسی اجتماعی و بنیان‌های تحلیل اقتصادی
یادداشت‌های فصل ششم
فصل هفتم: توجیه اخلاقی سرمایه‌داری و اینکه چرا سوسیالیسم از نظر اخلاقی غیرقابل‌ دفاع است؟
یادداشت‌های فصل هفتم
فصل هشتم: بنیان‌های جامعه‌شناختی روان‌شناختی سوسیالیسم یا نظریه دولت
یادداشت‌های فصل هشتم
فصل نهم: تولید سرمایه‌داری و مسئله انحصار
یادداشت‌های فصل نهم
فصل دهم: تولید سرمایه‌داری و مسئله کالاهای عمومی
یادداشت‌های فصل دهم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سوسیالیسم و سرمایه‌‌داری
نویسنده
مترجممتین پدرام
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-600-7106-68-6
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌‌داری

Ali Dastjerdi
۱۴۰۰/۱/۴
خب بعنوان کسی که تا حالا از لبرتارین‌ها چیزی نمیدونسته می‌تونم بگم این کتاب میتونه خیلی خوب شما رو با این دیدگاه آشنا کنه. همچنین این کتاب به خوبی برای دیدگاهش استدلال ارائه میده و به خوبی سوسیالیسم رو نقد کرده. هر چند خود هانس هرمان هوپ توی آخرای کتاب اعتراف میکنه کا آنارکو کاپیتالیسم نیاز به بسط و گسترش داره و منکر این موضوع نیست که خیلی از مسائل در آنارکو کاپیتالیسم مبهمه ولی اینو به خوبی نشون میده که نهادی به اسم دولت نمی‌تونه امانت دار خوبی واسه آزادی باشه. در واقع حرف‌های هانس هرمان هوپه نویدبخشه یک ایدئولوژی جدیده. ولی اینوهم بگم که اگه به این قبیل مسائل علاقه دارید و دوست دارید با دید کامل تری این کتابو بخونید. خوندن مجموعه سه جلدی قانون قانون گذاری و آزادی هایک هم خالی از لطف نیست. در کل توصیه می‌کنم حتما بخونید.
کاربر S
۱۳۹۷/۶/۲۱
این کتاب را باید چندبار خواند بسیار عالی
آرش آرش
۱۴۰۰/۲/۶
عالی و مفید واقع شد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌‌داری

برای دریافت کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌‌داری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.