معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟

عکس جلد کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟
قیمت:
240000 تومان - 25.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟

چرا برخی از ملت‌ها ثروتمند و برخی دیگر فقیر هستند؟ ثروت و فقر، سلامتی و بیماری، رفاه و قحطی چگونه در میان ملت‌ها تقسیم می‌شود؟ کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد. جیمز ای. رابینسون و دارون عجم اوغلو نویسندگان این کتاب هستند. این اثر افتخارات بسیاری را از جمله جایزه‌ی لیونل گلبر از آن خود کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟

پرسشی سهل و ممتنع که از ابتدای تاریخ تمدن تا همین امروز، قرن‌هاست که ذهن متخصصان و پژوهشگران را به خود مشغول کرده است: چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ آیا پاسخ را باید در فرهنگ ملل مختلف جست‌وجو کرد؟ شرایط اقلیمی و جغرافیایی تا چه میزان در جواب این سؤال نقش دارند؟ سیاست‌ورزی‌های حکومت‌ها چطور؟ جیمز ای. رابینسون (James A. Robinson) و دارون عجم اوغلو (Daron Acemoglu) در کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ (?Why Nations Fail) این پرسش استراتژیک و پاسخ‌های پیرامون آن را بررسی می‌کنند.

چرا بوتسوانا، کشوری به مساحت پانصدوهشتاد هزار متر مربع در جنوب آفریقا، با نرخ رشدی سریع به یکی از کشورهای توسعه‌یافته‌ی جهان تبدیل شده است، در حالی که سایر کشورهای آفریقایی مانند زیمبابوه، کنگو و سیرالئون در فقر و قحطی و خشونت فرو رفته‌اند؟ کنتراست رفاهی و اجتماعی و سیاسی کره‌ی شمالی و کره‌ی جنوبی چطور؟ دو کشور هم‌نژاد که مانند دو ساحت مثلث یین و یانگ در یک محدوده‌ی جغرافیایی تنگاتنگِ یکدیگر قرار دارند اما یکی از این دو کشور مردمانی ثروتمند دارد و دیگری ملتی که از فقیرترین انسان‌های جهان به شمار می‌روند. جیمز‌ ای. رابینسون و دارون عجم اوغلو پاسخ این پرسش را دریافته‌اند. با خرید کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ شما هم می‌توانید از این پاسخ پژوهیده آگاه شوید.

نویسندگان این کتاب از خلال پانزده سال تحقیق شواهد تاریخی خارق‌العاده‌ای را از امپراتوری روم، دولت‌شهرهای مایا، ونیز قرون وسطی، اتحاد جماهیر شوروی، آمریکای لاتین، انگلستان، اروپا، ایالات متحده و آفریقا، حول محور پرسش اصلی این کتاب کشف کردند که آنان را به خلق یک نظریه‌ی جدید در این زمینه رهنمون ساخت. نظریه‌ای که خود آبستن پرسش‌های بسیار دیگری شد؛ از جمله:

  • آیا چین با همین سرعت به رشد خود ادامه خواهد داد و غرب را به سیطره‌ی خود فرو خواهد برد؟
  • آیا آمریکا بهترین روزهایش را پشت سر گذاشته است؟
  • مؤثرترین راه برای کمک به انتقال میلیاردها نفر از فقر به سوی رفاه چیست؟

مطالب این کتاب طیف گسترده‌ای از علوم را در بر می‌گیرد؛ از تاریخ تمدن گرفته تا علوم سیاسی و اقتصاد. این کتاب طرز تفکر شما را در مورد توسعه‌ی اقتصادی دگرگون خواهد کرد و به شما بینشی تازه از مسائل استراتژیک و به‌روز جهان خواهد داد.

محسن میردامادی و محمدحسین نعیمی‌پور ترجمه‌ی این کتاب صوتی را بر عهده داشته‌اند و نشر صوتی استودیو نوار با همکاری انتشارات روزنه آن را در قالب کتاب گویا تهیه و منتشر کرده است. کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ را با صدای تایماز رضوانی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟

  • تأیید شده از سوی 6 تن از برندگان جایزه‌ی نوبل
  • برنده‌ی جایزه‌ی لیونل گلبر
  • برنده‌ی جایزه‌ی آرتور راس
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سیاسی پدی پاور و سیاست کلی
  • نامزد جایزه‌ی کتاب اقتصادی سال در نشریه‌ی فایننشیال تایمز
  • نامزد جایزه‌ی کتاب اقتصادی سال در نشریه‌ی مک کینزی
  • نامزد جایزه‌ی کتاب ناداستان گودریدز

نکوداشت‌های کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟

  • سیاستمداران و هر کسی که به توسعه‌ی اقتصادی علاقه دارد باید این کتاب را مطالعه کند. (جرد دایموند، نقد کتاب نیویورک)
  • جسور، پرمغز، جاه‌طلبانه و در نهایت امیدوارکننده. (واشنگتن پست)
  • کتابی ضروری برای دانشجویان اقتصاد و علوم سیاسی، و همچنین برای خوانندگان عمومی. کسانی که این کتاب را مطالعه می‌کنند از نویسندگان آن بابت ظرفت خود در بیان دانش‌شان قدردانی خواهند کرد. (Kirkus Reviews)
  • مدتی پیش یک فیلسوف کمترشناخته‌شده‌ی اسکاتلندی کتابی نوشت درمورد آنچه باعث موفقیت ملت‌ها و شکستشان می‌شود. آن کتاب هنوز هم خوانده می‌شود. با همان ظرافت و با همان چشم‌انداز وسیع تاریخی، دارون عجم اوغلو و جیمز رابینسون دوباره همین سوال را برای زمانه‌ی ما مطرح کرده‌اند. قرن‌ها بعد، نوادگان ما نیز به همین ترتیب، این کتاب را خواهند خواند. (جورج آکرلوف، برنده‌ی جایزه نوبل اقتصاد 2001)

کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعات سیاسی و اقتصادی علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب تحسین‌شده را از دست ندهید.

با جیمز ای. رابینسون و دارون عجم اوغلو بیشتر آشنا شویم

جیمز ای. رابینسون، دانشمند علوم سیاسی و اقتصاددان مطرح جهان، و یکی از 8 استاد کنونی دانشگاه شیکاگو است. او با تمرکز بر آمریکای لاتین، آفریقا، بولیوی، جمهوری دموکراتیک کنگو، سیرالئون، هائیتی و کلمبیا در حال انجام تحقیق و پژوهش است و تا کنون ثمره‌ی بسیاری از تحقیقات خود را در برجسته‌ترین دانشگاه‌های جهان تدریس کرده است. رابینسون پیش از این بر کرسی دانشگاه‌هایی همچون هاروارد، کالیفرنیا، برکلی، ملبورن و... به آموزش و پرورش نخبه‌های مطالعات اقتصادی جهان پرداخته است.

این اقتصاددان آمریکایی ترک‌تبار در سال 1967 در استانبول متولد شد. دارون عجم اوغلو از سال 1993 در مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) تدریس می‌کند. او کارشناسی ارشد و سپس دکترای خود را در 25 سالگی در مدرسه‌ی اقتصاد لندن تکمیل کرد و در سال 2005 مدال جان بیتس کلارک را دریافت کرد. مطابق یک نظرسنجی در سال 2011 عجم اوغلو پس از پل کروگمن و گرگ منکیو در فهرست «اقتصاددانان زنده‌ی محبوب زیر 60 سال» در در رتبه‌ی سوم میان اقتصاددانان آمریکایی قرار گرفت. در سال 2015، او به عنوان معتبرترین اقتصاددان 10 سال گذشته بر اساس داده‌های پژوهشی در نشریه‌ی اکونومیک انتخاب شد.

جیمز ای. رابینسون و دارون عجم اوغلو کتاب‌های مشترک دیگری نیز با یکدیگر دارند که از میان آن‌ها می‌توان به «ریشه‌های اقتصادی دیکتاتوری و دموکراسی» و «دالان باریک» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب چرا صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ می‌شنویم

در سال 1583 ویلیام لی پس از اتمام تحصیلاتش در دانشگاه کمبریج به کالورتون بازگشت تا در آن جا کشیش محلی شود. ملکه الیزابت اول جدیداً دستوری صادر کرده بود که بر اساس آن رعایای کشورش باید همیشه یک کلاه بافتنی بر سر داشته باشند. لی در یادداشت‌های خود آورده است: «دست بافندگان تنها ابزار تولید چنین پوشاکی بود. اما این کاری بود که بسیار به طول می‌انجامید. من شروع به فکر کردم. مادر و خواهرهایم را می‌دیدم که در گرگ‌ومیش غروب نشسته‌اند و با میله‌های بافندگی خود کار می‌کنند. اگر کلاه‌ها با دو میله و یک رشته نخ بافته می‌شدند چرا کار با چندین میله دنبال نشود؟» این فکر بکر سرآغاز ماشینی شدن نساجی بود. لی به فکر ساختن دستگاهی افتاد که مردم را از زحمت تمام‌نشدنی بافتن پوشاک با دست معاف کند. او حکایت می‌کند که: «کم‌کم وظایفم را در قبال کلیسا و خانواده از یاد بردم و اندیشه‌ام درمورد دستگاه و ساخت آن تمام ذهن و قلب مرا به خود مشغول کرد. سرانجام در سال 1589 دستگاه یا به‌قول لی دار بافندگی آماده شد. او با هیجان به لندن رفت تا با ملکه ملاقات کند، میزان سودمندی آن دستگاه را به او نشان دهد و از او درخواست پروانه‌ی اختراع نماید تا مانع از نسخه‌برداری دیگران از این طرح شود.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
37 دقیقه
مقدمه
15 دقیقه
پیشگفتار
131 دقیقه
فصل اول: خیلی نزدیک، خیلی متفاوت
76 دقیقه
فصل دوم: نظریه‌هایی که جواب نمی‌دهد
87 دقیقه
فصل سوم: تولید فقر و غنا
87 دقیقه
فصل چهارم: تفاوت‌های کوچک و برهه‌های سرنوشت‌ساز
95 دقیقه
فصل پنجم: رشد تحت سلطه نهادهای استعماری
96 دقیقه
فصل ششم: جدایی
106 دقیقه
فصل هفتم: نقطه عطف
106 دقیقه
فصل هشتم: موانع توسعه
89 دقیقه
فصل نهم: توسعه معکوس
95 دقیقه
فصل دهم: پراکندگی رفاه
112 دقیقه
فصل یازدهم: چرخه تکاملی
109 دقیقه
فصل دوازدهم: چرخه شوم
123 دقیقه
فصل سیزدهم: امروزه چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟
82 دقیقه
فصل چهاردهم: درهم شکستن قالب
121 دقیقه
فصل پانزدهم: فقر و غنا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟
نویسنده،
مترجممحسن میردامادی، محمدحسین نعیمی پور
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۶ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی
240000 ت - 25.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟

فاطمه خجسته
۱۴۰۲/۲/۵
کتاب بسیار غنی و سنگینی بود، روالی مستند و تاریخی داشت و دلایل شکست و موفقیت سرزمین‌های بسیاری رو در طول تاریخ بر شمرده بود. شاید یکبار شنیدنش، حق مطلب رو ادا نکنه و باید چند باره این کتاب رو گوش داد. مهمترین درسی که از این کتاب گرفتم این بود که فقط برای موفقیت نیست که هزاران راه وجود داره و دلایل شکست خوردن در زندگی جمعی هم به نوبه‌ی خودش حیرت انگیز و قابل تامله. در این کتاب وقتی با دلایل شکست خوردن ملت گ‌های مختلف آشنا میشیم و این دلایل در ذهن مخاطب کنارهم چیده میشه، گاهی همپوشانی‌ها و مشابهت‌های عجیبی به چشم می‌خوره و گاهی هم تفاوت‌های قابل توجهی وجود داره که خودش گواه بر اینه که برای شکست خوردن هم راه‌های حیرت انگیز و گوناگونی وجود داره. سلطه طلبی، ترس از تغییر، مانع اختراعات و پیشرفت‌های صنعتی شدن، به بردگی گرفتن و غلبه اقلیتی بر اکثریت یک جامعه جز مواردی بود که در بسیاری از مثال‌های تاریخی این کتاب، در سرزمین‌های مختلف، همپوشانی و مشابهت‌های بسیاری پدید آورده بود ولی در عین حال، ویژگی‌های عرفی و تاریخی متمایزی هم وجود داشت که مطالعه و دقت در هر کدوم حائز اهمیته. خیلی دوست داشتم این کتاب رو دوباره گوش بدم چون اطلاعات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی زیادی رو از ملل مختلف به مخاطب منتقل می‌کنه اما به لحاظ روحی آمادگیش رو نداشتم، شاید به این خاطر که هیچ وقت در طول زندگیم شکست رو از این زاویه و به این گستردگی ندیده بودم، همیشه به شکست، اونطور که در کتاب‌های انگیزشی و روانشناسی فراگرفته بودم به عنوان مقدمه‌ای برای موفقیت نگاه می‌کردم و گره‌های کور و ناتمام این کتاب، من رو بارها و بارها به سطر به سطر رمان درخت پرتقال برد وقتی خود شکستن خوردن، به نظر پروژه‌ای برنامه ریزی شده‌ای ناشی
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
برای بار سوم میخوام گوش کردن این کتابو شروع کنم. اگه هنوز توی دانشگاه درس میدادم، حتما این کتاب رو جزو منابع تکمیلی دانشجوهام میذاشتم؛ مثل کتاب ما ایرانیانِ فراستخواه یا جامعه شناسی‌های علی رضا قلی که همیشه جزو منابع درسی بچه هام بود. نمیدونم اساتید محترم این روزا توی دانشگاه راجع به چی حرف میزنند و روشون میشه که از چی حرف بزنند، اما این کتاب، کتابیه که خوندنش در همه سطوح و برای همه رشته‌ها ضروریه… حتی یه ثانیه هم واسه انتخابش تردید نکنید. بار اول با اشتراک نوارم گوش دادم. بار دوم نسخه متنی رو از روی فیدیبو یا شایدم طاقچه خوندم؛ الان هم که نسخه صوتی رو خریدم، چون حقیقتا اپ (آی او اس) کتابراه واسه پخش نسخ صوتی خیلی از بقیه روون تر و راحت تر کار می‌کنه.
مهدی حمیدی
۱۴۰۳/۱/۲۳
کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند کتابی بسیار تخصصی همراه با تحقیقات گسترده، ارزیابی‌های گوناگون در زمینه‌های مختلف می‌باشد می‌توان این کتاب را به صورت مرجعی برای نحوه تعامل جامعه‌های گوناگون در قبال یکدیگر در نظر گرفت. جایی که رفتار ملت‌ها در قبال دولت‌ها و دولت شهرها و رفتار اقتصادی آن‌ها بر روی می‌تواند سیاست و تمامی جوانب زندگی آن‌ها تاثیر بگذارد. اینکه چگونه نظام‌های فراگیر می‌توانند باعث رشد و بالندگی جوامع شوند و نظام‌های فردگرا و مطلقه باعث انحطاط و زوال و زبونی جوامع مختلف گردند. کتاب حاضر را بسیار پیشنهاد می‌نمایم
alireza yamghani
۱۴۰۲/۱/۳
این کتاب با نگرشی به تاریخچه ملل مختلف، به واکاوی نظریه‌های گوناگون در خصوص علل موفقیت و شکست آن‌ها می‌پردازد. بدین ترتیب معیارهای خوبی برای مقایسه بین ملت‌ها و عدم تونایی آن‌ها در رشد و توسعه خود به شنونده می‌دهد. گذشته از اینها بررسی اقوام در زمانهای دور و نزدیک کمک می‌کند تا شرایط زیستی آن‌ها و نحوه برخورد آن‌ها با مشکلات را بیشتر بشناسیم. ترجمه کتاب روان است و صدای جناب آقای تایماز رضوانی که فراز و فرودها و هجا‌ها را به درستی بیان کرده‌اند به درک شنونده از پیام نویسنده کمک شایانی می‌کند. با تشکر از کتابراه
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۱۰/۵
همیشه دوست داشتم این کتاب رو بخونم، شک نکنید که ۵ ستاره یعنی رتبه عالی رو میگیره، اگر از کتابهای نویسنده ایرانی بگویند که کدام کتاب را باید خواند، بنده مثلاً بعنوان ۲۰ کتاب اولی که باید خوانده شود، کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب رو انتخاب میکنم و اگر کسی سوال کند که یک شخص کتابخوان کدام کتاب نویسنده خارجی رو باید بخواند، بنده کتاب چرا ملت‌ها شکست میخورند را بعنوان ۲۰ کتاب نویسنده خارجی انتخاب میکنم.
Ami Goudi
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
مدتها بود نسخه کاغذی کتاب را گرفته بودم اما متاسفانه فرصت نمیکردم بخوونم. به محضی که نسخه صوتی آمد بلافاصله تهیه کردم و گوش کردم.
واقعا خواندنش را حداقل یکبار به همه پیشنهاد میکنم.
مخصوصا برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم.
دید خوبی به ما در مورد سرگذشت کشورهای مشابه به ما می‌دهد.
صداگذاری و خوانش راوی هم عالی بود.
سپاس از زحمتتان
Masoud Bagheri
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
یک نکته‌ای که من دوس داشتم بیشتر بشنوم در خصوص دودستگی‌ای هست که نویسنده بین حاکمان و مردم در نظر گرفته. آیا حکومتی که توسط اولیگارش‌ها بر مردم تحمیل میشه برخواسته از فرهنگ همین مردم نیست؟ آیا خود مردم در نهایت این نفرات را تایید نکرده اند؟ بر خلاف نویسنده که تاثیر فرهنگ و استایل رو موخر بر نوع حکومت میدونه معتقدم نوع حکومت رو هم حتی همین فرهنگ تعیین میکنه
Majid Salehi
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
سلام به همه دوستان این کتاب برای من بسیار عالی و جذاب بود. هم کتاب و هم نسخه صوتی آن عالی هستند. بسیار منسجم و خوب نوشته شده است. یک فرضیه در خصوص علت عقب ماندگی یا شکست ملت‌ها ارایه داده و با مثالهای زیادی از تمام دنیا آنرا اثبات می‌کند. جزو بهترین خرید‌های من بوده است. واقعا ارزش گوش کردن را دارد.
مریم عبدالمحمدی
۱۴۰۲/۱/۱۲
کتاب بسیار عالی هستش. بعضی فصل‌ها رو چند بار گوش دادم چون واقعا اطلاعاتش ارزشمنده. همیشه این سوال ذهنمو درگیر کرده بود که این همه تفاوت آمریکای لاتین با آمریکای شمالی از نظر فقر و غنا در چیه. این همه فراز و نشیب در طول تاریخ تامل برانگیزه و این کتاب یکی از اوناست که میتونه جواب بعضی از سوالات مون رو تا حدودی روشن کنه
Reza Ardeshiri
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
با خوندن این کتاب از خوندن حداقل کتاب معاف میشید چرا که مسائل مختلفی رو که باید هر کدوم تو یه کتاب خاص پیدا کنی رو یکجا جمع کرده و در اختیار شما میذاره نکاتی که گفته برا افرادی که علاقه مند هستند جالبه و یچیزیش که برا خود من جذاب بود این که از یه سری از سیاست‌های نامبرده شده تو زندگی و تصمیمای خودم استفاده میکنم
ب.ز
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
اجرای گوینده مسلط و درست و عالی بود. خود کتاب در زمان بهار عربی نوشته شده بعضی مسائل را اکنون که حادث شده با پیش بینی نویسنده میشود مقایسه کرد نادیده چقدر تئوری نویسنده کتاب درست است از خاورمیانه درکتاب خبر چندانی نیست حالا بخاطر خاصی هست یا نه نمیدانم خیلی به آفریقا و اروپا نگاه کرده
مسعود خاکزاد
۱۴۰۲/۳/۱۹
من این کتاب رو باید ۲۰ سال پیش میخوندم
مهم نیست چندسال دارید، هرشغلی دارید، باهر سطحی از تحصیلات، با هر رویکرد سیاسی و اجتماعی که دارید حتما این کتاب رو بخونید لطفا حتما بخونید. این کتاب برای من مثل نخ تسبیح آنچه را به صورت پراکنده و مجزا میدانستم بهم مرتبط و منسجم کرد.
Ali Akbari
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
کتاب عالیه، تاریخچه امریکا، تاریخچه کشورهای دیگه مثل مکزیک و... رو مطرح میکنه و علت پیشرفت و موفقیتشون رو میگه و تاریخچه کشورهای شکست خورده و سیاست‌های غلطشون رو هم میگه، دیدگاه من به خیلی چیزا عوض شد با این کتاب
معصومه فرزانه
۱۴۰۲/۳/۹
کتاب روان و خوبیه. نیاز نیست خیلی از علوم سیاسی و اقتصادی بدونید تا کتاب رو متوجه بشید. ریشه بد بختی و رنج مردم در کشورهای توسعه نیافته، اختیار کردن سیاستهای غلط، جهل، رانت، عدم همدلی ومآرکت جمعی همه اینها حقیقتهای علل شکست ملتها هستند
روح الله اعتمادی
۱۴۰۲/۱/۴
سلام یک کتاب فوق‌العاده جالب در مورد حقایق تاریخی بسیاری از ملت هاست که به چگونگی شکل گیری نظامات کشورهای مختلف و علل ضعیف و یا قدرت کشورها می‌پردازد که یک تئوری واحد رو دنبال می‌کند گوش کردن این کتاب رو جهت اطلاعات عمومی مفید دیدم
مشاهده همه نظرات 54

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟

برای دریافت کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.