معرفی و دانلود کتاب سپاسگزاری

عکس جلد کتاب سپاسگزاری
قیمت:
۳۳۰۰۰ 16500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سپاسگزاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سپاسگزاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سپاسگزاری

دریچۀ جدیدی را با کتاب سپاسگزاری به قلم جنیس کاپلان به روی زندگی‌تان بگشایید! این اثر پرفروش نیویورک تایمز عمل سپاسگزاری را درمان قطعی تمام آشفتگی‌ها و نگرانی‌های بشر امروزی تلقی می‌کند و بر شمردن راهکارهایی ساده و عملی، شما را در این مسیر هدایت می‌کند.

درباره کتاب سپاسگزاری:

همه چیز از شب سال نو شروع شد...

روزنامه‌نگار و سردبیر سابق نشریه رژه، جنیس کاپلان (Janice Kaplan) در شب سال نو با خودش عهد می‌بندد که سپاسگزار باشد. جنبه‌های روشن و مثبت هر اتفاقی را ببیند و به خودش یادآوری کند که سپاسگزاری رفتار و منش است، اما برای رسیدن به نتیجه، باید همواره تلاش کنیم.

کاپلان با تکیه بر تجربیات شخصی و تحقیقات گسترده‌اش که حاصل مشورت با روانشناسانی اهل فن در این زمینه بوده است کتاب سپاسگزاری (The Gratitude Diaries) را تألیف نموده و آن را به تمام افراد فارغ از سن و جنسیت و موقعیت جغرافیایی توصیه می‌کند. او در طی تمرینی یک ساله برای سپاسگزار بودن، درمی‌یابد که زندگی چیزهای باارزش بسیاری به او و اطرافیانش بخشیده که با شکرگزاری برای هر یک کیفیت زندگی‌اش به طرز شگرفی تغییر یافته است.

ساختار این کتاب به نحوی‌ست که شما احساس می‌کنید، یک سال تمام را با کاپلان همسفر بوده‌اید و در تمام فصول، فراز و نشیب‌های زندگی او را مشاهده کرده‌اید. نویسنده به طرزی هوشمندانه هر کدام از فصل‌های سال را به عنوان استعاره‌ای از زندگی تلقی می‌کند و در طی این مسیر، دلایل و وجوه تشبیه هر کدام از ویژگی‌های زندگی را با عناصر طبیعت در می‌یابید. کتاب سپاسگزاری 4 بخش کلی دارد که به ترتیب زمستان، بهار، تابستان و پاییز است؛ هر کدام از این فصول نمادی از یک برهه و یک امر در زندگی‌ست.

این کتاب شگفت‌انگیز در نهایت یک برنامه هفتگی بی‌نظیر برای رعایت سبک زندگی سپاسگزارانه ارائه می‌دهد که شما را به رعایت این شیوه و الگو تشویق می‌کند. زمانی که شما روایت صادقانه و صمیمانه جنیس کاپلان را می‌خوانید، درمی‌یابید که در زبان و کلام او هیچگونه تکلف و پیچیدگی نیست؛ در حقیقت او تمام آنچه را به شما توصیه می‌کند، زیسته است.

نکوداشت‌های کتاب سپاسگزاری:

- این کتاب جذاب و سرگرم‌کننده، مطمئناً دیدگاه مثبت‌تری از زندگی به مخاطبانش خواهد داد. (تایمز)

- کتاب کاپلان، متفکرانه و سرشار از تحقیقات جذاب و تکنیک‌های متقن برای مثبت‌اندیشی است؛ او خودش مثالی متقاعد کننده در وصف ایده‌هایی است که می‌گوید. (ناشران هفتگی)

- من خودم را در این کتاب یافتم! این کتاب در این دوره که به نظر می‌رسد همه احساس خستگی می‌کنند بسیار سودمند و مهم است. (سلست هدلی)

خواندن کتاب سپاسگزاری به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر از توصیه‌ها و راهکارهای تکراری مشاوران و راهنمایی‌های کتاب خودسازی خسته شده‌اید و مطالب‌شان کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، با خواندن این اثر شگفت‌انگیز نگاه‌تان برای همیشه تغییر خواهد کرد و مثبت‌اندیشی، سیره زندگی‌تان خواهد شد. همچنین تمامی علاقمندان کتاب‌های خودسازی از خواندن این اثر خارق‌العاده لذت خواهند برد.

با جنیس کاپلان بیشتر آشنا شویم:

او داستان‌نویس، ویراستار و تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی‌ست. این بانوی مشهور و موفق در ابتدای فعالیت نویسندگی‌اش به طور جدی و حرفه‌ای آثار داستانی بسیاری را روانه بازار کرد اما از سال 2008 به بعد بر روی کتاب‌های غیر داستانی‌اش تمرکز کرد و توانست با آثار جدیدی که در زمینه خودپروری نوشت، مخاطبان و دوستداران بیشتری بیایبد.

جملات برگزیده کتاب سپاسگزاری:

- همیشه چیزی هست که بابتش سپاسگزار باشید، مگر آنکه به‌طور کامل از هم متلاشی شده باشید. (سال بلو، هرتزوگ)
- طبیعت همواره رنگ‌های روح‌بخشی به تن می‌کند. (رالف والدو امرسون)
- روح بیمار می‌تواند شما را سریع‌تر از میکروب بکشد. (جان اشتاین بک)
- می‌شود گفت تنها زمانی زنده هستیم که قلب‌مان از گنجینه‌هایی که در اختیار دارد، آگاه است. (تورنتون وایلدر)

در بخشی از کتاب سپاسگزاری می‌خوانیم:

آیا حس سپاسگزاری می‌تواند سردرد میگرنی را درمان کند؟ چون ماه‌هاست که دیگر به آن مبتلا نشده‌ام. دکتر لیپونیز و دکتر پرت، هر دو معتقدند که احساس‌های مثبت، در هر سلول نفوذ می‌کنند. مدت‌هاست که از قرص مسکن استفاده نکردم. یعنی، باور جدید من به قدرشناسی و سپاسگزاری، سردرد را در پستو نگه داشته است؟ آیا ترشح هورمون قدرشناسی، می‌تواند دستگاه ایمنی را تقویت کند و التهاب بدنم را کاهش دهد؟ تجربۀ شخصی من پژوهش پزشکی موشکافانه‌ای نبود، اما از این احساس خوب، مات و مبهوت بودم.

هیجان‌زده از بینش‌های جدیدم دربارۀ ذهن و جسم، با لیندا استون که در شرکت رایانه‌ای کار می‌کند و دو ماه پیش او را در جشنوارۀ علوم جهانی دیده بودم، تماس گرفتم. جشنواره در خیابان نیویورک و در روز اول به همت برایان گرین، فیزیکدان، و همسرش تریسی دی، تولیدکنندۀ برنامۀ تلویزیونی، برپا شد. کتاب پرفروش گرین به نام جهان هستی باشکوه، را زمانی خواندم که پسرم زاک در کالج فیزیک می‌خواند و بعدها دومین کتابش را نیز خواندم. اکنون هر دو کتاب را دارم. گرین این فرضیه‌های پیچیده را به سبکی نوشته بود که وقتی آن را می‌خواندید، متوجه می‌شدید.

در جشنواره، لیندا و من در کنار یک میز نشسته بودیم. (دکتر سلیگمن، استاد روان‌شناسی مثبت، نیز پس از آن به ما ملحق شد. میز خوبی بود.) دکتر مری کلر کینگ، نابغۀ دانشمندان پژوهشی در دنیا، مهمان افتخاری آن شب بود. او، ژن بی‌آرسی‌ای ا را کشف کرده بود، او این ژن را با سرطان سینه مرتبط می‌دانست و بسیاری از یافته‌های مهم ژنتیکی به‌وسیلۀ او در انسان و حیوان به‌دست آمده است. وی بر روی طرحی ژنتیکی در آرژانتین مشغول به کار بود، در آن طرح، کودکانی را که در دوران دیکتاتوری نظامی ربوده شده بودند، با استفاده از تسلسل ژنتیکی شناسایی می‌کرد تا خانواده‌های بیولوژیکی خود را پیدا کنند.

فهرست مطالب کتاب

کلامی با خواننده
مقدمه
بخش اول: زمستان: ازدواج، عشق و خانواده
فصل اول: دلم نمی‌خواهد خانمی قدرنشناس باشم
فصل دوم: دوباره عاشق همسرم شدم
فصل سوم: تربیت فرزندانی سپاسگزار
فصل چهارم: منطقۀ بدون شکایت
بخش دوم: بهار: پول، شغل و چیزهایی که داریم
فصل پنجم: چگونه انگشترهای الماس کوچک و خاطرات بزرگ می‌شود
فصل ششم: پول اهمیت دارد شاید ندارد
فصل هفتم: بازی‌های شغلی یا آنچه از جیمزباند آموختم
فصل هشتم: تشکر کردن (و نکردن) از ما در محل کار
بخش سوم: تابستان: سپاسگزاری و سلامت
فصل نهم: قدرت ویتامین س (سپاسگزاری)
فصل دهم: زن جنگجو در مسیر کوهنوردی آپالاچی
فصل یازدهم: کاهش وزن به کمک رژیم شگفتی‌آور شکرگزاری
بخش چهارم: پاییز: پیروی کردن، توجه کردن و ارتباط
فصل دوازدهم: وقت‌های بد را بهتر کردن
خاتمه
گفت‌وگو با نویسنده: یادداشت سپاسگزاری
فهرست هفتگی سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سپاسگزاری
نویسنده
مترجمفرانک سالاری
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-964-442-978-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۳۰۰۰ 16500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سپاسگزاری

مجید مجید
۱۴۰۲/۶/۳
کتاب خوبی بود در زمینه شکرگزاری مخصوصاً که مثال‌های خیلی زیادی از تحقیقاتی که دانشمندان و روانشناسان سراسر جهان درباره شکرگزاری انجام داده بودند داخل کتاب بود، من وسطای خوندن کتاب رفتم یک دفترچه یادداشت شکرگزاری خریدم:)
مجید دبیری
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
من باید هر روز شکرگزاری کنم و شکر گزارشی باید مثل یه فرهنگ تو زندگیم اجرا بشه
رضا زمانی
۱۴۰۲/۹/۳
خیلی خوبه که دیدگاه ما دیدگاه قدرشناسانه بشه
ل.د
۱۴۰۱/۲/۱۰
خداروشکر بابت کتاب‌های خوب و همچنین تشکر میکنم از کتابراه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب سپاسگزاری

برای دریافت کتاب سپاسگزاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.