معرفی و دانلود خلاصه کتاب چگونه خوش شانس باشیم

عکس جلد خلاصه کتاب چگونه خوش شانس باشیم
قیمت:
۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب چگونه خوش شانس باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب چگونه خوش شانس باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب چگونه خوش شانس باشیم

خلاصه کتاب چگونه خوش شانس باشیم تألیف جنیس کاپلان و بارنابی مارش، ثابت می‌کند برخلاف آنچه تصور می‌شود، وقایع ظاهراً تصادفی تحت کنترل انسان هستند و از قاعده‌ای مشخص تبعیت می‌کنند. این میکروکتاب با ترکیب تحقیقات علمی و مرور زندگی افراد موفق و سرشناس، به تکنیک‌های ساده‌ای می‌رسد که به کمک آن‌ها می‌توان در هر موقعیتی خوش‌شانس بود.

درباره‌ی خلاصه کتاب چگونه خوش‌ شانس باشیم

شانس از مفاهیم تأثیرگذار و البته رمزآلود زندگی ماست. به آن اعتقاد داریم اما دقیقاً نمی‌دانیم از کجا سرچشمه می‌گیرد. چرا عده‌ای همیشه خوش‌شانس هستند و دیگران همیشه بدشانسی می‌آورند؟ این نیرو از کجا هدایت می‌شود؟ جنیس کاپلان (Janice Kaplan) اعتقاد دارد که آنچه ما شانس می‌خوانیم، آنقدرها هم تصادفی نیست. درواقع می‌توان آن را کنترل کرد و تحت اختیار نگه داشت. او به همراه بارنابی مارش (Barnaby Marsh)، در خلاصه کتاب چگونه خوش‌ شانس باشیم (How Luck Happens) سعی دارند این مسأله را موشکافی کرده و حقایق مربوط به این راز را کشف کنند.

جنیس کاپلان، تهیه‌کننده‌ی تلویزیون و رمان‌نویس است و بیشتر به سبب کتاب‌های داستانی‌اش شناخته می‌شود. او و دکتر بارنابی مارش، محققی که عموماً بر روی مفهوم «تصمیم‌گیری» پژوهش می‌کند، در میکروکتاب چگونه خوش‌ شانس باشیم از دو زاویه مفهوم شانس را بررسی می‌کنند: اول گفتگو با افراد مشهور و موفقی مثل هریسون فورد، جاناتان گراف، دن آریلی و جاش گروبن و مرور زندگی آن‌ها و دوم با کمک پژوهش‌های علمی و تحقیقاتی‌ای که در این مورد انجام‌گرفته. نویسندگان با ترکیب این دو دیدگاه به این نتیجه می‌رسند که موفقیت تصادفی نیست و عواملی کنترل‌شونده در این میان نقش دارند. درواقع افراد موفق، خواسته و حتی ناخواسته فاکتورهایی را رعایت کرده‌اند که باعث شده در زمان درست در جای درست باشند. مؤلفین در ادامه به تکنیک‌هایی نه‌چندان پیچیده می‌رسند که به کمک آن‌ها می‌توان در کار، ازدواج، روابط، سلامتی و هر چیز دیگری به موفقیت دست پیدا کرد.

خلاصه کتاب چگونه خوش‌ شانس باشیم به ما کمک می‌کند تا در هر جایگاهی که هستیم، از مدیریت سازمان تا سرپرستی خانواده، برای خود موقعیت‌های مملو از شانس خلق کنیم و به چیزی که می‌خواهیم برسیم. این میکروبوک را انتشار لیوسا با ترجمه‌ی خشایار رحیمیان به بازار کتاب عرضه نموده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب‌های میکرو

مجموعه‌ کتاب‌های میکرو نشر لیوسا، چکیده‌ی مختصر و مفید کتاب‌های مطرح حوزه‌های مدیریت، رهبری، موفقیت و خودیاری هستند. این میکروبوک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ساختار مطالب و محتوای اساسی کتاب‌های اصلی حفظ‌ شود و خواننده بتواند آن‌ها را در کمتر از یک ساعت مطالعه کند.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب چگونه خوش‌ شانس باشیم

  • اگرچه از پذیرش شانس متنفریم اما باید بپذیریم که نقش مهمی در زندگی‌مان دارد. این کتاب سرگرم‌کننده نشان می‌دهد که چطور می‌توان کمی بیشتر شانس را به زندگی وارد کرد. (آدام گرانت، روان‌شناس و نویسنده)

  • کتابی زیبا، هوشمندانه و آگاهی‌بخش... به شما یاد می‌دهد که چطور برای خودتان شانس ایجاد کنید. من سرگردان بودم اما حالا استراتژی‌های علمی زیادی دارم تا رؤیاهایم را محقق کنم. شما هم با خواندن این کتاب به همین مرحله خواهید رسید. (هلن فیشر، محقق و نویسنده)

  • کتاب چگونه خوش‌ شانس باشیم را بخوانید تا درهای ذهن و قلبتان به‌سوی فرصت‌های جدید، و مهم‌تر از همه، فرصت ساختن یک دنیای سرشار از خوش‌شانسی باز شود. (دیپاک چوپرا، نویسنده)

  • هیچ‌چیزی مهم‌تر از شانس نیست. کتاب چگونه خوش شانس باشیم رازهای این پدیده را افشا می‌کند و نشان می‌دهد که چطور کمی شانس بیشتر برای خودمان به ارمغان بیاوریم. (پل زک، نویسنده)

خلاصه کتاب چگونه خوش‌ شانس باشیم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال موفقیت، تغییر زندگی و خلق شانس بیشتر برای خود هستید، این میکروکتاب را از دست ندهید.

با جنیس کاپلان و بارنابی مارش بیشتر آشنا شویم

جنیس کاپلان، تهیه‌کننده‌ی تلویزیون، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی آمریکایی است. او پیش‌تر سردبیر مجله‌ی محبوب و پرفروش «پاراد» بود. کاپلان ده رمان و پنج کتاب غیرداستانی هم تألیف کرده. «سپاسگزاری» ازجمله‌ی این آثار است که پرفروش بوده و در لیست نیویورک‌تایمز هم قرار گرفته. کپلان بیشتر از 30 برنامه‌ی تلویزیونی برای شبکه‌های مختلف آمریکا تهیه کرده است.

دکتر بارنابی مارش استاد و پژوهشگر دانشگاه است. مارش در زمینه‌ی تصمیم‌گیری در موقعیت‌های پیچیده و سخت تخصص دارد و در این مورد به شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد مشاوره می‌دهد. او با مرکز تحقیقات دانشگاه‌های پرینستون و هاروارد همکاری دارد.

در بخشی از خلاصه کتاب چگونه خوش شانس باشیم می‌خوانیم

شاید پشتکار و اشتیاق در رسیدن به هدف کمکت ‌کنند اما برای اینکه کاملاً مؤثر باشند، باید با عامل سوم، یعنی قرارگرفتن در جایگاه مناسب، ترکیب شوند؛ به این معنی که باید خودت را در موقعیت مناسب یا به‌اصطلاح در مسیر شانس قرار بدهی. وین گِرِتسکی، اسطوره هاکی روی یخ، از این روش استفاده می‌کرد. او توضیح می‌دهد که دلیل امتیاز بالایش استراتژی اسکیتش بود. او همیشه به سمت محلی حرکت می‌کرد که توپ به آن جا می‌رفت، نه محلی که توپ در آن جا قرار داشت. به‌همین ترتیب، اگر خودت را در موقعیت‌هایی فرصت‌خیز قرار بدهی، احتمال موفقیتت را افزایش می‌دهی. به‌همین دلیل است که بازیگران مشتاق به هالیوود نقل‌مکان می‌کنند یا اکثریت استارت‌آپ‌های فناوری در سیلیکون ولی مستقر هستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب چگونه خوش شانس باشیم
نویسنده،
مترجمخشایار رحیمیان
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات28
زبانفارسی
شابک978-600-340-296-6
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب چگونه خوش شانس باشیم

نرجس کاری
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
در واقع شانس نتیجه همکاری سه جانبه‌ی بخت و اقبال+ استعداد + سختکوشی است. با پشتکار شانس خودت را افزایش بده. در جایگاهی بایست که در معرض شانس قرار بگیری و خلاف جهت جریان حرکت کن
شاید پشتکار و اشتیاق در رسیدن به هدف کمکت کنند اما برای اینکه کاملاً موثر باشند باید با عامل سوم یعنی قرار گرفتن در جایگاه مناسب ترکیب شوند
مجتبی عسگری
۱۴۰۲/۲/۲۹
خوندش خالی از لطف نیست خیلی کوتاهه بخونیدش خوبه.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب چگونه خوش شانس باشیم

برای دریافت خلاصه کتاب چگونه خوش شانس باشیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.