معرفی و دانلود کتاب سپیده سیاه

عکس جلد کتاب سپیده سیاه
قیمت:
۲۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سپیده سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سپیده سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سپیده سیاه

کتاب سپیده سیاه اثری خواندنی از میلاد سرداری است. این رمان ایرانی در مورد موضوع اعتیاد است و سعی دارد روایتی تکان‌دهنده و عمیق از این بیماری داشته باشد. سرداری در رمان خود از روایت اول شخص بهره برده تا به مخاطبان نشان دهد که حادثه‌ی گرفتار آمدن در دام اعتیاد ممکن است برای هر شخصی رخ دهد و باید نسبت به آن کاملاً خودآگاه باشند.

درباره‌ی کتاب سپیده سیاه

کتاب سپیده سیاه نوشته‌ی میلاد سرداری به موضوعات و دغدغه‌های اجتماعی می‌پردازد. یک اثر رئالیستی و تأثیرگذار که بر آن است ابعاد گوناگون و پنهان این بیماری مهیب را برای مخاطب به تصویر بکشد. در رمان با روایت اول شخص مواجه هستیم و داستان شخصیتی به اسم «امین مؤمنی» را می‌خوانیم که مسیر پرپیچ‌وخم او در این گرفتاری زیستی روایت می‌شود. روایت اول شخص باعث می‌شود تا ما این اتفاقات داستانی را نه از دید افراد خارج بلکه به واسطه‌ی خود شخص مبتلا به اعتیاد و شخصیت اصلی ماجرا ببینیم. این رویکرد به تمهیدی تبدیل می‌شود تا بیشتر از آنکه نسبت به داستان نقش قاضی یا تماشاگر را داشته باشیم، از دید قربانی داستان را لمس کنیم و با او هم‌ذات‌پنداری کنیم.

اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هر جامعه است. نوجوانان و جوانان ممکن است با انتخاب‌های غلط مسیری را برای زندگی خود گزینش کنند که دیگر نتوانند از پیامدهای آن رهایی بیابند. اعتیاد می‌تواند بسیار سریع‌تر از آنچه افراد گمان می‌کنند آسیب‌های جسمانی و روانی فراوان را به شخص تحمیل کند و او را تا سال‌ها درگیر بیماری نگاه دارد. آنچه میلاد سرداری در رمان سپیده سیاه قصد دارد برای مخاطبان ترسیم کند این واقعیت است که ممکن است شخص نداند که در چنین مسیری قرار گرفته و آن را جدی نگیرد. در واقع می‌توان گفت دلیلی که کتاب با روایت اول شخص پیش می‌رود به همین رویکرد و نگاه نویسنده بازمی‌گردد. سرداری با اتخاذ چنین ساختار روایی‌ای به مخاطب نشان می‌دهد دیدنِ چنین رخدادهایی از دید شخصیت اصلی چه معنایی دارد و چه احساسات متناقضی در این سیر درونی و بیرونی به وجود می‌آید.

معرفی و دانلود کتاب سپیده سیاه

شاید بتوان رمان سپیده سیاه را یک اثر آموزنده نیز توصیف کرد. رمان با وجود آنکه از نظر روایی نیز برای مخاطبان علاقه‌مند به رمان‌های فارسی جالب است، اما محتوای آن واجد ارزش بیشتری است.

کتاب پیش رو توسط انتشارات آئی‌سا منتشر شده.

کتاب سپیده سیاه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کسانی که به خواندن رمان‌های ایرانی علاقه دارند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب سپیده سیاه می‌خوانیم

درست زیر ساختمان ایستاده بودم، چند قدم سستم را به عقب برداشتم و منتظر دوئل سنگ و آسفالت ماندم، دوئلی که در یک سمتش دو جسم بی‌جان بودند و در سمت دیگرش دو جسم نیمه‌جان که جانشان در گرو آن‌ها بود. صادق دستانش را روبه‌رویش گرفت و بعد از یک نفس سنگین سنگ را رها کرد. رهایش کرد و من دانستم پس از آن دیگر هرگز آدم قبل نخواهم بود، این تصویر قرار بود برای تمام عمر در ذهنم حک شود و من این را خوب می‌دانستم. چند صدم ثانیه بیشتر طول نکشید اما احساسش بی‌نظیر بود، احساسی پر از تردید و دوگانگی، پر از یأس و امید، پر از رویا و کابوس... تمام آن‌ها در یک فاصله‌ی معین در هوا شناور بودند، نه تلخی‌شان دل را می‌آزرد و نه شیرینی‌شان دل را می‌زد! همه چیز در توازن کامل بود، برای یک بار هم که شده، ولو لحظه‌ای در زندگی من، شانس برنده بودن و بازنده شدن به یک میزان بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سپیده سیاه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات671
زبانفارسی
شابک978-622-7555-85-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سپیده سیاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سپیده سیاه

برای دریافت کتاب سپیده سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.