معرفی و دانلود کتاب صوتی برادران جمال‌زاده

عکس جلد کتاب صوتی برادران جمال‌زاده
قیمت:
۴۰۰۰۰ 28000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برادران جمال‌زاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برادران جمال‌زاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برادران جمال‌زاده

کتاب صوتی برادران جمال‌زاده نوشتهٔ احمد اخوت، مجموعه داستانی با فضایی شاعرانه است که به شکلی نوستالژیک درمورد خاطرات گذشته و بازتاب آن‌ها در زمان حال سخن می‌گوید. این کتاب در سال 1382 برنده جایزه ادبی اصفهان در بخش بهترین مجموعه داستان شد.

درباره کتاب صوتی برادران جمال‌زاده:

این مجموعه شامل شانزده داستان کوتاه می‌شود که در اکثر آن‌ها شخصیت‌های تاریخی نقش داشته‌اند. زبان این داستان‌ها سرشار از ترکیب‌ها، تشبیه‌ها و استعاره‌های بکر است که در یک فضای شاعرانه خلق شده‌اند. این زبان شاعرانه باعث خلق فضایی نوستالژیک شده که در بیشتر داستان‌ها به گذشته‌ای خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی ارجاع داده شده است.

گذشته‌ای که در کتاب برادران جمالزاده درمورد آن صحبت می‌شود، با زمان حال که در انزوا و غربت می‌گذرد، در تقابل قرار گرفته است. احمد اخوت به‌خوبی توانسته اثری جدید و متفاوت خلق و توجه مخاطبین زیادی را به خود جلب کند. همچنین به گفته نویسنده، این اثر برجسته در اوایل دهه هفتاد نوشته شده اما زمان انتشار آن در اواخر دهه یعنی سال 1379 بوده است.

کتاب صوتی برادران جمال‌زاده مناسب چه کسانی است؟

اگر به مجموعه داستان‌های کوتاه فارسی علاقه دارید، از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد.

با احمد اخوت بیشتر آشنا شویم:

این داستان‌نویس، مترجم و منتقد ادبی در سال 1330 در اصفهان به دنیا آمد. او دوران دکترای زبان‌شناسی و نشانه‌شناسی خود را در آمریکا گذراند و در همان جا فارغ‌التحصیل شد. احمد اخوت همچنین یکی از اعضای حلقه ادبی «جنگ اصفهان» بود که افراد برجسته‌ای مثل «هوشنگ گلشیری»، «محمد حقوقی» و «ابوالحسن نجفی» در آن فعالیت می‌کردند.

اخوت عضو شورای نویسندگان فصلنامه «زنده رود» نیز بود. مجموعه داستان «برادران جمال‌زاده» اولین مجموعه‌ای بود که به زبان فارسی از این نویسنده منتشر شد که پس از انتشار با استقبال فراوانی مواجه شد. او همچنین داستان‌های نویسندگان برجسته‌ای مثل «ویلیام فاکنر» و «بورخس» را نیز به فارسی ترجمه کرده است.

از دیگر کتاب‌های اخوت می‌توان به «دستور زبان داستان»، «لطیفه‌ها از کجا می‌آیند؟» و «ای نامه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی برادران جمال‌زاده می‌شنویم:

این بار سیاهِ سیاه بود. در آن سرزمین پوشیده از برف، سیاهی‌اش بیشتر می‌نمود و در چشم می‌زد. مثل همیشه پرتلاش، سرزنده و تنهای تنها بود. قارقارکنان دو سه مرتبه بالای سرمان چرخ زد. بعد انگار از چیزی مطمئن شد. با همان کبر و نخوت همیشگی‌اش پر زد و رفت. از برف‌وباران کمی خیس شده بود. پیدا بود که فاصلهٔ زیادی پرواز نکرده است. در آن روز رؤیایی اوایل زمستان صدای قارقارش در کوه‌های اطراف می‌پیچید و کوه‌ها با دقت تمام آن را عیناً تکرار می‌کردند. گویی داشتند سرودی مذهبی را اجرا می‌کردند. کوه‌ها مثل کسانی که سردشان شود و روی سر خود لحاف سفید بکشند، به ما نگاه می‌کردند. درست مانند کسی که سرش را از زیر لحاف بیرون آورد.

و ما کجا بودیم؟ در 135 کیلومتری مسکو. در منطقهٔ کامی که سرزمینی کوهستانی است. پنج نفر بودیم. پنج مرد. یک نفر رانندهٔ جیپ. سه مهندس زمین‌شناس و من که مثل همیشه عنوان خنده‌دار و پرطمطراق کارشناس محقق و مترجم را یدک می‌کشیدم. طبق معمول این جیپ قدیمی خسته از کار روزگار بازی درمی‌آورد. مرتب خاموش می‌کرد و می‌بایست آن را هل می‌دادیم. گرچه مأموریت رفتن و کار در مناطق مشکلاتی داشت؛ اما از کارکردن در آن ادارهٔ کافکایی خیلی بهتر بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
31 دقیقه
بخش یک: آغاز و پایان
47 دقیقه
بخش دو: خداحافظ میرزا حبیبه
30 دقیقه
بخش سه: برادران جمالزاده
25 دقیقه
بخش چهار: واژه‌نامه‌ی بسامدی
33 دقیقه
بخش پنج: آثارالباقیه
20 دقیقه
بخش شش: گوش ونسان ونگوگ
23 دقیقه
بخش هفت: قلب رازگو
21 دقیقه
بخش هشت: همین و نه چیزی دیگر
18 دقیقه
بخش نه: کفش سیندرلا
20 دقیقه
بخش ده: اروپا پس از باران
30 دقیقه
بخش یازده: پرتره‌ی صادقی
14 دقیقه
بخش دوازده: دهکده‌ی بعدی
15 دقیقه
بخش سیزده: تل عاشقان
25 دقیقه
بخش چهارده: زبان شب
19 دقیقه
بخش پانزده: شیفت شب
48 دقیقه
بخش شانزده: چهار پنجره به یک داستان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برادران جمال‌زاده
نویسنده
راویمسعود فروتن
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۴۰۰۰۰ 28000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برادران جمال‌زاده

مهران راستی
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
گوینده تک و توکی اشتباه داره و کمی اگزجره میخونه ولی در کل جذابِ، گوینده خوب و کتاب عالیی. ولی موسیقی هاش طولانیه
فریبا پرنیان
۱۴۰۰/۱۱/۷
سلام عالی فقط صدای موسیقی بلندتر از صدای گوینده هست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برادران جمال‌زاده

برای دریافت کتاب صوتی برادران جمال‌زاده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.