معرفی و دانلود کتاب سکوت سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان

عکس جلد کتاب سکوت سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سکوت سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سکوت سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سکوت سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان

کتاب سکوت سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان به اهمیت مدیریت نیروی انسانی و ایجاد یک محیط کاری سالم به منظور بهره‌وری هر چه بیشتر می‌پردازد. هر کارفرمای مجربی در تلاش است تا با مهیا کردن فضایی امن، کارکنان خود را به بیان نظرات و به اشتراک گذاشتن عقایدشان ترغیب نماید؛ اما چه عواملی منجر به بروز پدیده‌ای می‌شوند که از آن به‌عنوان سکوت سازمانی یاد می‌شود؟ سید محمود عظیمی مؤلف به شما پاسخ می‌گوید.

درباره‌ی کتاب ﺳﮑﻮت ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺷﻐﻠﯽ ﮐﺎرﮐﻨﺎن

پژوهش در هر رشته‌ای همواره نتایجی ارزشمند برای بهبود عملکرد در آن زمینه‌ی خاص ارائه می‌دهد، حال چه در رشته‌های مربوط به علوم نظری صورت گیرد یا علوم عملی. هر سازمان و نهادی مانند یک خانواده است و اگر اعضای آن خانواده تعاملی مناسب و سازنده با یکدیگر نداشته باشند، بی‌تردید نه‌تنها در انجام امور مختلف سازمانی هیچ بهبود و پیشرفتی صورت نمی‌گیرد، بلکه مشکلات متعددی دامن‌گیر آن تشکیلات شده و دیری نمی‌پاید که آن سازمان یا به نهادی منفعل و بدون بازده مفید تبدیل می‌شود و یا به‌طور کامل از بین می‌رود.

در کتاب سکوت سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان، مؤلف کتاب به ارائه‌ی متون مربوط به پژوهش‌های گوناگون در این زمینه پرداخته و معضل سکوت سازمانی را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار داده است. خواننده در این کتاب ابتدا با مفهوم سکوت سازمانی و سیر تحول آن آشنا و سپس عوامل منجر به این پدیده، به او معرفی می‌شوند. کتاب سکوت سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان به بررسی پیامدها و اهمیت سکوت در سازمان از ابعاد گوناگون می‌پردازد و مؤلف ارزیابی واکنش‌های کارکنان نسبت به این مقوله را از دیدگاه پژوهش‌های گوناگون مطرح می‌نماید.

نقطه‌ی مقابل سکوت سازمانی، آوای کارکنان نامیده می‌شود و پس از توضیح این مقوله، عوامل مؤثر در ایجاد این رویکرد در کارکنان یک سازمان و اهمیت و پیامدهای آن مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. دیگر مفهومی که در این کتاب به آن پرداخته شده، رهبری اخلاقی و سیر تحول آن در یک سازمان است. بدین منظور راهکارهایی برای مدیران ارائه می‌شود تا آن‌ها بتوانند یک فضای کاری مطلوب و پویا ایجاد کرده و در نتیجه از ثمرات تعامل میان کارکنان و کارفرمایان بهره‌مند شوند. بدیهی است که این امر متعاقباً به افزایش بهره‌وری و پیشرفت سازمان مربوطه می‌انجامد و با فراهم شدن یک فضای کاری امن، کارکنان نیزبا اشتیاق بیشتری وظایف خود را انجام می‌دهند.

با چنین رویکردی کارکنان سازمان می‌دانند نقشی پویا در عملکرد مؤسسه‌ی خود دارند و مدیران نیز در این رابطه‌ی متقابل با کارآمدی بیشتری قادر به نظارت بر سازمان خود هستند، چرا که هر کارمند تبدیل به عنصری فعال و ناظر بر امور است و چنانچه نقصی در عملکرد آن مشاهده کند، بی تردید آن را با رؤسای خود در میان می‌گذارد.

گفتنی است انتشارات صالحیان این کتاب را منتشر کرده است.

کتاب سکوت سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان مناسب چه کسانی است؟

علاوه بر متخصص علوم انسانی و مدیریت نیروی کار، می‌توان گفت خواندن این کتاب برای هر کارمند و مدیری مفید است.

در بخشی از کتاب ﺳﮑﻮت ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺷﻐﻠﯽ ﮐﺎرﮐﻨﺎن می‌خوانیم

برخی باور‌های ضمنی در سازمان‌ها وجود دارد که منجر به محیطی می‌شوند که در آن کارکنان در اظهار نظر درباره مسائل مشخص احساس راحتی نمی‌کنند. این عقیده که مدیران باور‌ها و فرض‌های کارکنان را تحت تاًثیر قرار می‌دهند، موضوع جدیدی نیست. عقاید مدیریتی می‌توانند اثر نیرومندی در چگونگی رفتار مدیران و کارکنان داشته باشد.

به طور مثال، او ذکر کرده است زمانی که مدیران فرض می‌کنند کارکنان از کار متنفرند، نمی‌توان برای انجام کار به خوبی به آن‌ها اطمینان کرد، در نتیجه مدیران مکانیزم‌های کنترل را برای جلوگیری از طفره رفتن ایجاد خواهند کرد. به دنبال آن کارکنان نیز در می‌یابند که مدیریت اعتمادی به آن‌ها ندارد در این صورت دلسرد دنبال راه گریزی از سیستم هستند، این واکنش باور‌های اولیه مدیران را تقویت می‌کند.

زمانی که ایدئولوژی رایج در یک سازمان عدم اظهار نظر است: 1- کارکنان خودسر هستند. 2- مدیریت بهترین‌ها را می‌داند. و 3- مخالفت نامطلوب می‌باشد، به دنبال آن مدیریت نیز ساختار‌ها و سیاست‌هایی را بر پا خواهد کرد که جریان قبلی را تسهیل خواهد نمود و این تمایل، میل مدیران برای جلوگیری از هر نوع تهدید و یا بازخورد را تقویت خواهد کرد. دو ویژگی ساختاری مشترک در سازمان‌ها که به وسیله این باور‌ها به وجود آمده است، تمرکز در تصمیم گیری و فقدان مکانیزم‌های بازخورد رسمی رو به بالا هستند (تقی پور، 20: 2011). بنابراین اگر باور رایج در سازمان آن است که، کارکنان باید فرصت طلب باشند و هیچ دانش معتبری در مورد صلاح سازمان ندارند، پس برای مدیران مطلوب است که آن‌ها را در فرآیند تصمیم گیری شرکت ندهند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: سکوت سازمانی
تعریف سکوت سازمانی
سیر تحول سکوت سازمانی
عوامل موثر بر سکوت کارکنان
اهمیت و پیامدهای سکوت در سازمان
پیامدهای سکوت سازمانی بر احساسات و واکنشهای رفتاری کارکنان
احساس عدم کنترل کارکنان
ناهماهنگی شناختی کارکنان
فصل سوم: آوای کارکنان
تعریف آوای کارکنان
انواع آوای کارکنان
سیر تحول آوای کارکنان
عوامل موثر بر آوای کارکنان
اهمیت و پیامدهای آوا در سازمان
فصل چهارم: رهبری اخلاقی
تعریف رهبری اخلاقی
سیر تحول رهبری اخلاقی
عوامل موثر بر رهبری اخلاقی
عوامل سطح کلان اثرگذار بر رفتار اخلاقی
عوامل سطح میانی اثر گذار بر رفتار اخلاقی
عوامل سطح خرد اثر گذار بر رفتار اخلاقی
اهمیت و پیامدهای رهبری اخلاقی
فصل پنجم: عملکرد شغلی
تعریف عملکرد شغلی
عوامل موثر بر عملکرد شغلی
رابطه رفتار سکوت کارکنان با نگرشهای شغلی
فصل ششم: سخن پایانی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سکوت سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات صالحیان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات82
زبانفارسی
شابک978-622-214-969-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سکوت سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان

برای دریافت کتاب سکوت سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.