معرفی و دانلود کتاب سگ‌های آقای اوو

عکس جلد کتاب سگ‌های آقای اوو
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سگ‌های آقای اوو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سگ‌های آقای اوو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سگ‌های آقای اوو

نوید مصطفی‌پور گندلی، نویسنده‌ی کتاب سگ‌های آقای اوو، به قلب جنگل می‌رود تا تنهایی یک بچه‌گوزن را پس از شکار شدن مادرش به تصویر بکشد. این نویسنده با شرح جزئیاتی از حال‌وهوای این حیوان، مخاطب را به هم‌ذات‌پنداری با او وامی‌دارد. سپس بعد از روایتِ این حادثه‌ی غم‌انگیز، دو خرگوش وفادار را به‌عنوان دوستانِ وفادارِ بچه‌گوزن، سر راه او قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب سگ‌های آقای اوو

کتاب سگ­‌های آقای اُوو، داستان امروز ما انسان‌­هاست. داستان قرارگیری بر سر راه دوراهی‌ها؛ خوب یا بد، دوستی یا دشمنی. داستان انسان‌هایی است در کالبد حیوانات. حیواناتی که بسیار به انسان می‌­مانند و غریزه‌هایی گاه بسیار محبت‌آمیز و گاه بسیار هراس­‌آلود و وحشت­‌انگیز دارند. قصه‌ی دوستیِ شکار و شکارچی است و قصه‌ی جنگیدن برای بقا.

داستان کتاب سگ‌های آقای اوو راجع‌به بچه‌گوزنی است که در روزی تلخ، مادرش را از دست داده. او با چشمان خود دیده که مادرش چگونه شکارِ سگ‌های آقای اُوو شده است. تنها کاری که می‌توانسته انجام دهد، عمل به حرف مادرش بوده؛ یعنی فرار از دست سگ‌های شکارچی. حالا که زیر درختی آرام گرفته، نمی‌تواند اتفاقاتی را که به چشم دیده باور کند. بچه‌گوزن که تا امروز به لطف مادرش، خطرات زیادی را با گوشت و پوستِ خود، حس نکرده بوده، حالا باید با تمام تهدیدهایِ جنگل مقابله کند و زنده بماند.

نیمه‌شب است. آرامشِ بچه‌گوزن با صدای سگ‌های آقای اوو برهم می‌خورد. با بالاترین سرعتی که می‌تواند، پا به فرار می‌گذارد. لحظه‌ای خود را در لبه‌ی پرتگاهی می‌بیند که همیشه از نزدیک شدن به آن ترس داشته. باید بین پریدن در دره و ایستادن جلوی سگ‌ها یکی را انتخاب کند. دره شاید احتمال اندکی برا زنده ماندنش باقی بگذارد، اما سگ‌ها کاری با او می‌کنند که با مادرش کردند. دوباره تصویر مادرش را مجسم می‌کند و تصمیم می‌گیرد قبل از پریدن لحظه‌ای رودرروی سگ‌ها شود تا شاید بارقه‌ای از امید ببیند. وقتی به عقب برمی‌گردد، در کمال تعجب نه سگ‌ها را می‌بیند و نه صدای آن‌ها را می‌شنود!... او برای رهایی از این کابوس‌ها، نیاز به همدم و دوست دارد؛ کسی که کنارش باشد و او را درک کند. درست صبح روز بعد، فرشته‌های نجات سروکله‌شان پیدا می‌شود. دو خرگوشی که با وجود جثه‌ی کوچکشان قول می‌دهند با گوزن بمانند و از او مراقبت کنند. حالا گوزن برای مقابله با تهدید حیوانات وحشی دو دوست وفادار در کنار خود دارد...

نوید مصطفی‌پور گندلی با روایت داستانی در قلب جنگل از زاویه‌دید حیوانات، به بررسی نیازهای عمیق انسانی در زمان فقدان می‌پردازد. او به‌خوبی درونیات یک حیوانِ کوچکِ آسیب‌دیده را با توصیفات زیبای خود به تصویر می‌کشد و باعث می‌شود مخاطب بین خود و حیوانات وجوه مشترک بسیاری پیدا کند.

کتاب سگ‌های آقای اوو به کوشش انتشارات اهورا قلم روانه‌ی بازار شده است.

کتاب سگ‌های آقای اوو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به نوجوانان و مخاطبانِ داستان‌های فارسی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب سگ‌های آقای اوو می‌خوانیم

حضور دو حیوان یکی شکار و دیگری شکارچی به یاری غریزه‌شان آنان را به نقطه‌ای از جنگل رساند که تقریباً غیرممکن می‌نمود یک شکارچی بتواند آن‌ها را بیاید. جایی که جریان باد بوی تنشان را به سمت بوته‌زار فشرده و پر از خاری می‌برد که هیچ شکارچی یارای گذر از آن را نداشت. زنده ماندن در آن شب هرچند تصادفی بود، امّا حالا از اقبال بلند هر روز می‌توانستند چیزی از یکدیگر بیاموزند تا بیشتر زنده بمانند.

هوا و زمین را بو می‌کشیدند، هنوز تکه‌های نیمه‌خورده و حتّی چند ماهی کامل کنار رودخانه بود. تازه بودند امّا هدف چیز دیگری بود. هر چند ماهی وعده‌ی غذایی مناسبی بود امّا شکار اصلی لذیذتر بود. می‌بایست همین نزدیکی‌ها باشد. لاک‌پشت گفته بود. تمام حواس و تمرکزش را برای یافتن بو یا نشانه‌ای در حاشیه‌ی رودخانه در مرز بین سنگ‌ها و ریگ‌ها با جنگل به کار بسته بود، آنچنان که خیزش را ندید وقتی از بین درختان برای گرفتن و دریدنش به او هجوم آورده بود. او را دزد ماهی‌های خود می‌دانست و با ضربه‌ای به فاصله‌ی دوری پرت کرد. وقتی پایش به سنگ خورد و از غلتیدن باز ایستاد توانست ببیند که خرس چقدر بزرگ است و به سوی او می‌دود. بلند شد و به هر زحمتی بود به دنبال یاران خود فرار کرد. حضورشان در آن محل اشتباه بود یا اصلاً حرف لاک‌پشت دروغ بود. صدای خُرخُر درندگی همراه با دندان‌هایی که از خشم به یکدیگر ساییده می‌شدند در انتظارش بودند.

- امیدوارم، امیدوارم از شامتون لذت برده باشید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سگ‌های آقای اوو
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اهورا قلم
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-600-426-142-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سگ‌های آقای اوو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سگ‌های آقای اوو

برای دریافت کتاب سگ‌های آقای اوو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.