معرفی و دانلود کتاب سیاست اهل ریا

عکس جلد کتاب سیاست اهل ریا
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیاست اهل ریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیاست اهل ریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیاست اهل ریا

کتاب سیاست اهل ریا نوشته‌ی مجتبی نصیری، ضمن بیان اصول و مبانی این سیاست به تبیین رئوس روش‌ها و مشخصات تابعین و بیان خصوصیات مهم تابعین و راهیان آن می‌پردازد.

از تشابه اساسی (سیاست اهل ریا) با روش‌های سیاسی بین‌المللی حاکم بر کشورهای جهان درمی‌یابیم، جریانات سیاسی جاری حاکی از بکارگیری این سیاست و یا حداقل تحت‌الشعاع اصول آن می‌باشد.

در بخشی از کتاب سیاست اهل ریا می‌خوانیم:

برای دستیابی به اغراض و نیّات این جماعت می‌باید دقیقاً به رفتار و عکس‌العمل‌های آن‌ها در مقابل دیگران توجه نمود، برای مثال وقتی با آنان دیدار و احوال‌پرسی می‌کنید درمی‌یابید با حرکات، نگاه، تکرار جملات مانند احوال‌پرسی و یا چه خبر؟ می‌خواهند پی ببرند علّت مراجعه و دیدار شما چیست و با آن‌ها چه کار دارید، لذا به دلیل همین برخورد و واکنش متوجه می‌شوید خودشان نیز زمانی‌ که به دیدار دیگران می‌روند و یا خاصه سلام و احوال‌پرسی گرم می‌کنند قطعاً می‌خواهند برای آن‌ها کاری انجام دهید و خلاصه این جماعت در صورتی که طالب نفعی از دیگران نباشند زحمت سلام و احوال‌پرسی را هم به خود نخواهند داد.

اگر دیگران با آنان به احترام رفتار نمایند تصور می‌کنند دلیل شایستگی و برتری است و یا منافعی از شخص مقابل در نزد آن‌هاست و بالعکس اگر بی‌اعتنایی و بدرفتاری از اشخاصی مشاهده کنند آن را دلیل بی‌شخصیتی و عیوب فراوان آنان تلقی خواهند نمود و این کج‌اندیشی از بارزترین خصایص آن‌هاست.

اینان برای کوچک‌ترین رفتار و یا گفتار دیگران در فکر و خیال خود به دنبال علت می‌گردند، حتّی برای یک سلام گرم و صمیمانه و یا یک نگاه و برخورد سَرد، لذا اگر به آن‌ها هدیه‌ای داده شود و یا دعوتی به‌عمل آید و یا کمکی فی‌سبیل‌الله انجام گیرد همه‌ی اینگونه موارد را در جهت حفظ منافع شخص مقابل و یا به منظور جبران خدمات نکرده خود می‌دانند، و در غیر این صورت درصدد جستجو و کشف علّت حدوث وقایع مذکور خواهند بود و سؤالاتی از این قبیل را در ذهن خود مرور می‌نمایند که: آیا مقدمه درخواست کاری از آن‌هاست؟! آیا منافعی نصیب طرف گردیده و این سهم محاسبه شده برای آن‌هاست؟! آیا طالب ازدواج با دختر یا خواهر و یا فلان وابسته به آنان هستند؟! و یا پی‌ریزی ضربه و آسیب و ایراد خسارتی را بر علیه آن‌ها فراهم می‌نمایند؟! و غیره.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بیان اصول و مبانی سیاست اهل ریا
تبیین رئوس روش‌ها و مشخصات تابعین سیاست اهل ریا
خصوصیات مهم تابعین و راهیان سیاست اهل ریا
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیاست اهل ریا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهر علم
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات49
زبانفارسی
شابک978-622-99385-4-6
موضوع کتابکتاب‌های اخلاق و معارف
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیاست اهل ریا

Mojtaba Nasiri
۱۳۹۸/۲/۲۳
انتشار اینگونه کتابها باتوجه به گسترش آلودگیهای اخلاقی و اجتماعی بسیار مفید و لازم می‌باشد، ونظر به محدویت و کوتاهی عمر، انتقال چنین تجربیاتی به دیگران بسیار ضروری است، دیگر امتیاز این کتاب اجمالی بودن آن است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سیاست اهل ریا

برای دریافت کتاب سیاست اهل ریا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.