معرفی و دانلود کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی

عکس جلد کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی
قیمت:
۵۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی

کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی چکیده‌ای از سخنرانی‌ها و میزگردها، همچنین اطلاعاتی را در زمینه‌ی اقتصاد صنعتی و سیاست‌های توسعه‌ی آن دربرمی‌گیرد که در همایشی مرتبط با این موضوعات مطرح شده بودند. صاحب‌نظران گوناگونی از ایران و سایر کشورها در این همایش بین‌المللی حضور داشته‌اند و شما می‌توانید با تهیه‌ی این کتاب حوزه‌ی اقتصاد سیاسی، به گزیده‌ای از صحبت‌ها و نظرات ایشان دسترسی داشته باشید.

درباره‌ی کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی

در تاریخ هجدهم و نوزدهم مهر سال 1394، همایشی با عنوان «سیاست‌های صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال» برگزار شد که هدف آن تعامل و تبادل نظر پیرامون سیاست‌های تجاری و صنعتی بود. این همایش نقش قابل‌توجهی در گسترش گفتمان‌های ملی و بین‌المللی در زمینه‌ی سیاست‌های کلان اقتصادی داشت. کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی، چکیده‌ای از سخنرانی‌ها و میزگردهای این همایش است که اطلاعات سودمندی را در رابطه با اقتصاد صنعتی و پیشرفت آن در اختیارتان قرار می‌دهد. نویسندگان و صاحب‌نظران مختلفی در نگارش مقالات این اثر دست داشته‌اند که اشاره به تمامی آن‌ها از حوصله‌ی این متن خارج است. در ادامه به موضوعات و مباحث محوری هر کدام از بخش‌های کتاب اشاره خواهیم کرد.

بخش نخست کتاب شامل مباحث و مطالبی است که موضوعات کلیدی همایش را برای مخاطبان شرح می‌دهند. بخش دوم کتاب نیز خلاصه‌ای از 16 سخنرانی را از اقتصاددانان و نظریه‌پردازان ایرانی و خارجی دربرمی‌گیرد. در سخنرانی اول این بخش به ارتباط میان توسعه‌ی فراگیر و سیاست صنعتی اشاره شده است. سخنرانی دوم دیدگاه تازه‌ای را در رابطه با سیاست صنعتی مطرح کرده و در سومین سخنرانی، با توسعه‌ی صنعتی صادرات‌گرا آشنا خواهید شد. سخنرانی چهارم به نقش صنعت در توسعه‌ی پایدار ایران پرداخته و سخنرانی پنجم نحوه‌ی اثرگذاری سیاست‌ ارزی بر سیاست‌های اقتصادی را نشان می‌دهد. سخنرانی ششم شامل موضوعاتی است که در زمینه‌ی رشد صنایع مالزی مطرح شده‌اند. تنوع صادراتی موضوع اصلی سخنرانی هفتم محسوب می‌شود. اثرگذاری سیستم‌های هوشمند محیطی و ارتباطات بین‌المللی بر سیاست‌های توسعه‌ی صنعتی ایران در سخنرانی هشتم تشریح شده است. تولید و اشتغال و ارتباط آن‌ها با سیاست‌های صنعتی، موضوعات محوری سخنرانی نهم تلقی می‌شوند.

در سخنرانی دهم کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی، صادرات و اشتغال در کشور ایران مورد توجه بوده‌اند. چارچوب قوانین تجارت بین‌الملل و مواجهه‌ی تجارت ایران با این قوانین در سخنرانی یازدهم بررسی شده‌اند. سیاست‌های تجاری ایران در سخنرانی دوازدهم و سیاست‌های توسعه در کشورهای صادرکننده‌ی نفت، مبحث اصلی بخش سیزدهم محسوب می‌شوند. همینطور اشتغال نیروی کار در سخنرانی چهاردهم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در سخنرانی پانزدهم از جایگاه زنان در سیاست‌های صنعتی سخن به میان آمده و در شانزدهمین سخنرانی هم رشد زیست‌محیطی در رابطه با سیاست‌های صنعتی تحلیل شده است.

در بخش سوم کتاب خلاصه‌هایی از میزگردهای همایش ارائه شده‌اند. در میزگرد اول به چالش‌های توسعه‌ی صنایع تکمیلی پتروشیمی توجه شده و در میزگرد دوم، صحبت به سمت رشد سرمایه‌گذاری‌های خارجی کشیده شده است. میزگرد سوم به شرح توسعه‌ی اشتغال اختصاص پیدا کرده و چالش‌های توسعه‌ی صنعت خودروهای تجاری در میزگرد چهارم مد نظر بوده‌اند. همچنین میزگرد پنجم سازمان‌های جهانی تجارت را موضوع محوری بحث خود قرار داده است.

در بخش چهارم کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی، به‌عنوان سخنان پایانی، پایه‌های نظری و تجربی سیاست‌های صنعتی، وضعیت کنونی کشور در زمینه‌ی سیاست‌های صنعتی، پیشنهادات سیاستی و برخی ملاحظات کلی در زمینه‌ی رشد سبز بیان شده‌اند.

کتاب حاضر به همت انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی برای چه کسانی مناسب است؟

پژوهشگران حوزه‌ی اقتصاد، همین‌طور علاقه‌مندان به مباحث مرتبط با سیاست اقتصادی، با مطالعه‌ی مقالات گردآوری‌شده در کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی، اطلاعات معتبر و ارزشمندی را در این زمینه به دست خواهند آورد.

در بخشی از کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی می‌خوانیم

فرایند تحول اقتصادی، برخلاف آنچه که در بسیاری کشورها مکانیکی و به‌صورت خروجی سرمایه‌گذاری تعریف می‌شود، ماهیتی پویا دارد که برآمده از «توسعه قابلیت‌های داخلی» توأم با «رشد سرمایه‌گذاری روی ظرفیت‌های مولد» است و از این منظر ظرفیت‌سازی فیزیکی بدون پشتیبانی قابلیت‌های داخلی، نمی‌تواند کارکردی پایدار داشته باشد. از میان بی‌شمار کشورهایی که طی چند دهه اخیر اقدام به اجرای سیاست صنعتی نموده‌اند از آن جا که عمده تمرکز مسئولان آن‌ها متوجه هدف‌گذاری صنایع مشخص، تجهیز زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بوده تنها عده معدودی موفق شده‌اند در مسیر تحول صنعتی موفق شده و از تله درآمد پایین و یا متوسط رهایی یابند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: خلاصه مدیریتی و نکات کلیدی همایش
سخن آغازین
بخش دوم: خلاصه سخنرانی‌ها
سیاست صنعتی و توسعه فراگیر و پایدار
بازبینی سیاست صنعتی: دیدگاه نو ساختارگرایی
توسعه صنعتی صادرات‌گرا در ایران
نقش بخش صنعت در ایجاد رشد اقتصادی پایدار در آینده میان‌مدت اقتصاد ایران
آثار سیاست ارزی بر سیاست‌های صنعتی صادرات‌گرا در ایران
تجربه مالزی در بالا رفتن از زنجیره ارزش جهانی در صنایع مختلف
خوشه‌های صنعتی، تنوع صادراتی و ارتقاء زنجیره ارزش
نقش سیستم‌های هوشمند محیطی و ارتباطات بین‌المللی در تدوین سیاست‌های توسعه صنعتی در ایران
توسعه توانمندی‌ها برای تحول تولید و اشتغال
توسعه توانایی‌ها و صرفه‌های مقیاس محرک صادرات و اشتغال ایران
چارچوب قوانین تجارت بین‌الملل و چشم‌انداز تجارت ایران
سیاست‌های تجاری ایران برای پیوند به بازارها
استراتژی و سیاست‌های توسعه در کشورهای صادرکننده نفت: چشم‌انداز و چالش‌های صنعت‌گستری و اشتغال‌زایی
سیاست صنعتی و توسعه اشتغال نیروی کار دارای تحصیلات عالی
اهمیت جایگاه زنان در سیاست‌های اقتصادی و صنعتی ایران طی دهه آتی
توسعه صنعتی و رشد فراگیر و پایدار زیست محیطی
بخش سوم: خلاصه میزگردها
میزگرد چشم‌انداز و چالش‌های توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی
میزگرد تشویق سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد شرکت‌های مشترک صادراتی
میزگرد بنگاه‌های کوچک، توسعه اشتغال و خوشه‌های صنعتی
میزگرد چشم‌انداز و چالش‌های توسعه صنعت خودروهای تجاری
میزگرد سیاست تجاری، الحاق به سازمان جهانی تجارت و تشویق صادرات غیر‌نفتی
بخش چهارم:سخن پایانی
مبانی نظری و تجربی سیاست‌های صنعتی، تجاری و فناوری
وضعیت کشور از نقطه نظر توسعه صنعتی
رویکردها و توصیه‌های سیاستی
ملاحظات کلی رشد سبز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیاست‌های توسعه صنعتی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-964-468-505-7
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی

برای دریافت کتاب سیاست‌های توسعه صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.