معرفی و دانلود کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل

عکس جلد کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل

کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل نوشته‌ی محمدرضا شمس، کودکان را به دنیای هیجان‌انگیز و زیبای حیوانات جنگل می‌برد و نگاهی کودکانه و الهام‌بخش به اسطوره‌ی محبوب گیلکی‌ها، سیاگالش دارد. تصویرگر کتاب آموزنده‌ی حاضر، پروین حیدری‌زاده، نیز طبیعت، حیوانات جنگل و پیرمرد مهربان قصه را رنگارنگ و شاد به تصویر کشیده است.

درباره‌ی کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل

محمدرضا شمس که یکی از نویسندگان خلاق و پرکار کتاب کودک است، در کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل، به شکلی کودکانه، اسطوره‌ی سیاگالش را به تصویر می‌کشد؛ پیرمردی که از جنگل و حیواناتش مراقبت می‌کند. او با خرس قهوه‌ای صبحانه می‌خورد، با سیاهگوش مسابقه می‌دهد و به گل‌های درختان رسیدگی می‌کند.

کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل، درباره دوستی با طبیعت است و کودکان را به محیط زیست و حیوانات علاقه‌مند می‌کند. علاوه ‌بر این، به صورت غیرمستقیم، به معرفی حیوانات موجود در جنگل‌های شمال ایران به بچه‌ها می‌پردازد. کودکی که کتاب را چند بار بخواند، متوجه می‌شود که حیواناتی مانند خرس، مرال و شنگ در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند و احتیاج به مراقبت نه‌تنها سیاگالش، بلکه همه‌ی ایرانیان دارند.

معرفی و دانلود کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل

سیاگالشِ کتاب محمدرضا شمس، از اسطوره‌ای گیلانی به همین نام گرفته شده است که مردم به آن علاقه‌ی زیادی دارند. مردم گیلان باور دارند که سیاگالش، در جنگل‌ها پرسه می‌زند، از چارپایان و طبیعت منطقه مراقبت می‌کند و به دام و رمه‌ها برکت می‌دهد. اگر سیاگالش به کسی نظر کند، برکت و فراوانی به او روی می‌آورد و اگر از کسی روی برگرداند، دچار ضرر و زیان می‌شود. این اسطوره می‌تواند به ما در علاقه‌مند کردن کودکان به طبیعت و آموزش ارتباط صحیح با آن کمک کند، همان‌طور که محمدرضا شمس با هوشمندی از آن استفاده کرده است.

تصویرهای کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل، که انتشارات پرتقال آن را چاپ کرده است، پر از جزئیات دوست‌داشتنی است که می‌تواند کودکان را حسابی سرگرم کند. کودکان دقیقه‌های طولانی از دیدن قاصدک‌ها، پروانه‌ها، گل‌های ریز و درشت و پرنده‌های رنگی در کتاب لذت می‌برند؛ درست مثل کاوش در جنگل. رنگ‌های زنده و چهره‌های خندان نیز باعث می‌شود تماشای کتاب روحتان را تازه کند.

در یک کلام می توان گفت، اگر به دنبال کتابی شاد و لطیف درباره دوستی با محیط زیست و مهربانی با حیوانات برای کودکان هستید، کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل انتشارات پرتقال نوشته‌ی محمدرضا شمس و به تصویرگری پروین حیدری‌زاده یکی از بهترین گزینه‌هاست.

کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل، برای کودکان 6 تا 9 سال یعنی سال‌های ابتدایی دبستان مناسب است؛ اما مطمئن باشید بزرگتر‌ها هم از خواندن این کتاب لطیف و زیبا لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل می‌خوانیم

سبیل‌های فک را شانه زد. با پلنگ و سیاه‌گوش مسابقه داد. به تشی گفت: «به‌جای بازیگوشی کمی بیشتر حواست را جمع کن.» با گل و بز پیر دوچرخه‌سواری کرد. دنبال شکارچی‌ها کرد. غروب سیاگالش به‌طرف خانه‌اش راه افتاد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیاگالش، نگهبان جنگل
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات40
زبانفارسی
شابک978-622-274-587-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل

Mohadese Gh
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
به تعداد صفحاتش دقت نکرده بودم، فکر میکردم طولانی تر باشه، ولی برای بچه‌ها جالبه که با شخصیتهای افسانه‌ای قدیم آشنا بشوند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل

برای دریافت کتاب سیاگالش، نگهبان جنگل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.