معرفی و دانلود کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک

عکس جلد کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک

کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک سومین جلد از هفت‌گانه‌ای به قلم انجی سیج است. زمانی که «سیلاس هیپ» و »گرینگ»، دو دانش‌آموز مدرسه‌ی جادوگری، تصمیم می‌گیرند تا مُهر و موم یکی از اتاق‌های قدیمی را باز کنند، اتفاقی دردسرساز رخ می‌دهد: همزمان با باز شدن در، روح ملکه‌ای خبیث که سال‌هایی بسیار دور در آن اتاق زندگی می‌کرد، آزاد می‌شود؛ ملکه‌ای که برای حفظ موقعیتش حاضر است هر کاری انجام دهد. گفتنی‌ست این مجموعه در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار داشته است.

درباره‌ی کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک

اکنون که سومین جلد از مجموعه‌ی پرطرفدار «سیپتیموس هیپ» پیش روی شماست، احتمال می‌دهیم با «سیپتیموس» آشنا باشید. پسری نوجوان که پس از تولد توسط یک جادوگر ربوده و از خانواده‌اش جدا شد. در مجلد اول (افصون) و دوم (پرواذ) در جریان ماجرای تلاش‌های او برای یافتن خانواده‌ی واقعی‌اش و تعلیم دیدن توسط مارسیا اوراسترندِ جادوگر قرار گرفتید. اکنون انجی سیج در جلد سوم، با نام فیظیک (Physik) نیز یک داستان پرهیجان دیگر را پیش روی شما قرار داده است.

ماجرا از آنجایی شروع شد که سیلاس هیپ و گرینگ، از شاگردان مدرسه‌ی جادوگری، اتاق تاریک و گر‌دوخاک‌گرفته‌ی زیر شیروانى را یافتند. روبه‌روی‌شان در کوچکی قرار داشت که به اتاقی مهر و موم‌شده باز می‌شد. سیلاس هیپ که هنوز جادوگری معمولی (و نه ویژه) بود، تصمیم گرفت مُهر اتاق را باز کند. تصمیمی به‌ظاهر ساده که درنهایت، اتفاقاتی پیش‌بینی‌نشده را رقم زد. در واقع، اگر سیلاس هیپ می‌دانست با باز کردن در اتاق چه ماجراهایی رقم خواهد خورد، همان لحظه مجاب می‌شد تا همه‌ی اتاق‌های مهروموم‌شده را به حال خودشان واگذارد. به هر روی، سیلاس هیپ تصمیمش برای باز کردن در را گرفته بود. چشم‌هایش را بست تا بهتر بتواند طلسم را اجرا کند؛ بنگ... در با صدای بلندی باز شد. سیلاس موفق شده بود!

با باز شدن دری که برای مدت‌ها بسته مانده بود، روح یک ملکه به نام ادلدردا -که پانزده سال قبل از آن‌ها در آن اتاق زندگی کرده بود- آزاد شد. راستش را بخواهید، ملکه ادلدردا در زمان حیاتش هم انسان خوبی نبود، چه برسد به حالا که از مرگش سال‌ها می‌گذشت. در واقع، ملکه بعد از مرگ هم به همان افتضاحیِ زمان حیات بود. با این توضیحات احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که ملکه برای جاودانه ساختن روحش و ابدی کردن آزادی‌اش دست به هر کاری می‌زد و هر نقشه‌ی شوم و شرارت‌باری راکه لازم بود، عملی می‌ساخت.

کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک چالش‌های سیپتیموس، گرینگ، سیلاس و دیگر شاگردان مدرسه‌ی جادوگری را با ملکه ادلدردای خبیث به تصویر می‌کشد. نویسنده برای این اثر نیز، همچون دو جلد پیشین، از زبان طنز بهره برده است. امری که دوچندان بر جذابیت این مجموعه افزوده است.

معرفی و دانلود کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک

بد نیست اشاره کنیم انجی سیج (Angie Sage) کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک را نخستین بار در ماه مارس سال 2007 منتشر کرد. این اثر هنگام انتشار با تحسین منتقدان و استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. کتاب فیظیک به همت مهرداد مهدویان به زبان فارسی ترجمه شده و انتشارات افق آن را روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های سیپتیموس هیپ

سیپتیموس هیپ (Septimus Heap) نام یک مجموعه کتاب پرطرفدار، برای نوجوانان است که قهرمانی به همین نام (سیپتیموس هیپ) دارد. این اثر که از جمله موفق‌ترین مجموعه‌ها برای این گروه سنی به شمار می‌رود، توسط انجی سیج، نویسنده‌ی برجسته‌ی انگلیسی به رشته‌ی تحریر در آمده است. در مجموع، هفت رمان ذیل این مجموعه منتشر شده است که به ترتیب زمان انتشار عبارتند از: «افصون»، «پرواذ»، «فیظیک»، «جسط و جو»، «سایرن خبیس»، «صیاهی» و «عاتش». اولین جلد این مجموعه (افصون) در سال 2005 و آخرین جلد آن (عاتش) در سال 2013 منتشر شد.

هر جلد از مجموعه کتاب سیپتیموس هیپ داستان پسری به همین نام را روایت می‌کند که قدرت جادویی خارق‌العاده‌ای دارد. او تصمیم گرفته نزد ماهرترین جادوگر تعلیم ببیند و دوران شاگردی‌اش هم قرار است هفت سال و یک روز به طول بینجامد. انجی سیج در آثار خود دنیایی خارق‌العاده و عجیب و غریب را ترسیم می‌کند و ماجراهای سیپتیموس هیپ را به تصویر می‌کشد که به همراه دوستانش چالش‌های مختلف را از سر می‌گذرانند. رمان از زبانی طنز بهره می‌گیرد و طرفداران ژانر فانتزی را شیفته‌ی خود می‌سازد. این کتاب‌ها مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند و افتخارات مختلفی را برای نویسنده به ارمغان آورده‌اند. باید اشاره کنیم اگرچه هفت مجلد این مجموعه با یکدیگر مرتبطند، اما در عین حال می‌توان هر کدام از آن‌ها را به تنهایی و مستقل مطالعه کرد.

بد نیست بدانید برادران وارنر حق ساخت فیلم سینمایی جلد اول را خریداری کرده است. هر هفت مجلد توسط مهرداد مهدویان به زبان فارسی ترجمه شده و به همت انتشارات افق روانه‌ی بازار کتاب گشته است. در صورت تمایل می‌توانید نسخه‌ی الکترونیک این آثار را از سایت و اپلیکیشن کتابراه دریافت کنید.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های سیپتیموس هیپ

  • ترجمه به بیش از 28 زبان در سراسر دنیا
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های پابلیشرز ویکلی
  • در فهرست پرفروش‌ترین مجموعه‌‌ کتاب‌های نیویورک‌ تایمز
  • بیش از یک میلیون نسخه فروش، در ایالت متحده آمریکا
  • در فهرست پرفروش‌ترین‌ مجموعه‌های کتاب‌ سنس (Book sense)
  • پرفروش‌ترین مجموعه کتاب کودک در بریتانیا (UK No #1 bestselling series)
  • و...

نکوداشت‌های کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک

  • به‌یاد‌ماندنی. (وب‌سایت آمازون)
  • کمتر مخاطبانِ مجموعه‌ی سیپتیموس هیپ از کتاب فیظیک ناامید خواهند شد. (فهرست کتاب ALA)
  • خوانندگان کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک خیلی زود با قهرمانان آن آشنایی پیدا می‌کنند. (اسکول لایبرری ژورنال)
  • فیظیک عنوانی است بسیار مناسب، برای ماجراجویی‌ای که قرار است در جلد سوم شاهد آن باشید. (مجله‌ی پابلیشرز ویکلی)
  • خوانندگان اثر حاضر بدون شک درگیر این داستان خواهند شد. ماجراها و چالش‌های پی‌درپی و بی‌وقفه‌ی سیپتیموس هیپ و باقی افراد گروهش باعث می‌شود مخاطبان نگران شوند، از هیجان به نفس‌نفس بیفتند و از خنده روده‌بر شوند. (Voice of Youth Advocates (VOYA) )

کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک مناسب چه کسانی است؟

انجی سیج کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک را برای رده‌ی سنی نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده است. افرادی که به رمان‌های ماجراجویانه، فانتزی و تخیلی علاقه‌مند هستند، از مخاطبان اصلی کتاب حاضر به شمار می‌آیند.

با انجی سیج بیشتر آشنا شویم

انجی سیج در سال 1952 و در انگلستان متولد شد. او عمده‌ی شهرت خود را مرهون کتاب‌هایی است که در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان (در ژانر علمی - تخیلی) به رشته‌ی تحریر درآورده. از جمله مجموعه‌ی پرطرفدار سیپتیموس هیپ، که او را به نویسنده‌ای پرفروش بدل ساخته است. او در ادامه‌ی ماجراهای مجموعه‌ی نامبرده، مجموعه‌ی دیگری را نیز به رشته‌ی تحریر درآورده که تادهانتر مون (TodHunter Moon) نام دارد.

از دیگر آثار انجی سیج می‌توان به کتاب‌های «راه‌یاب»، «خانه‌ی تسخیرشده‌ی من»، «آرمنته‌ی جن‌زده»، «ارواح پرستار» و «توله دراکولا» اشاره کرد. همه‌ی عناوین نامبرده به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند.

در بخشی از کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک می‌خوانیم

جینا آن روز عصر روتختى نمناک شاهزاده اسمیرالدا را دور خودش پیچیده و روى تخت قلمبه‌شده‌اش نشسته بود. کنار تخت، باقى‌مانده‌ى پاى بزرگى، نانى برشته، پنیر، سیب، کیک و شیر بود. شوالیه‌ى روز، طبق قرارى که با جینا گذاشته بود، به آشپز دستور داده بود تا این چیزها را برایش بیاورد. جینا شمع کوچک کنار تختش را روشن کرده و کنارش نشسته بود و دست‌هایش را روى شعله‌ى کوچکش گرم مى‌کرد. همان‌موقع، صداى ضعیف ضربه‌اى را روى دیوار چوبى اتاقش شنید. صدا به صورت فریاد داخل مى‌آمد. بعضى وقت‌ها جنون‌آمیز بود و بعضى وقت‌ها ناامیدانه. موهاى پشت گردن جینا سیخ شدند. صداى شاهزاده‌هاى کوچک بود. آن‌ها هنوز زنده بودند.

جینا مى‌دانست نباید این کار را بکند، ولى یک‌جورهایى نتوانست جلوى خودش را بگیرد. گوشش را روى پوشش چوبى دیوار گذاشت. صداى ضربه از آن‌ور دیوار مى‌آمد. او با ناامیدى کامل مطمئن بود صداى ضعیف نفس کشیدن‌هاى تند، سکسکه و صداهاى عجیب گریه و زارى را مى‌شنود؛ گریه و زارى بچه‌ها. جینا تحمل این‌یکى را دیگر نداشت. به طرف در دوید و با مشت‌هایش محکم روى آن کوبید. فریاد کشید: «سر هیروارد، سر هیروارد، آن‌ها این‌جا هستند. صداى‌شان را مى‌شنوم... باید بیرون‌شان بیاریم! آه سر هیروارد، خواهش مى‌کنم کسى را پیدا کنید تا کمک کند.»

سر هیروارد در عین تعجب جینا از دیوار اتاق خوابش رد شد. او براى هر کسى از دیوار اتاق رد نمى‌شد، ولى بعضى وقت‌ها کار دیگرى نمى‌شد کرد. کنار جینا ایستاد. سرش را تکان داد تا از شر افکار آزار دهنده خلاص شود؛ که پر از چوب بود. شوالیه روى شمشیرش تکیه داد و با حالتى تعجب‌زده به جینا نگاه کرد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
مقدمه
1: اسنارى اسنارلسن
2: بازار بازرگان
3: میهمانى ناخواسته
4: سوراخ توى دیوار
5: ملکه ادلدردا
6: مسیر بیرونى
7: سرسره‌ى مارى
8: آتش زیر آب
9: پیشگویى عملى
10: اتاق پرو ملکه
11: آیینه
12: جیلى جن
13: قوطى قلعى ناوبرى
14: مارسل لوس پاى
15: راه قدیمى
16: قصر خالى
17: ارواح قصر
18: لانه‌ى اژدها
19: موش‌گیرها
20: آتش و پیدا کن
21: یافتن سوار
22: آلفرون
23: غیب‌گو
24: مسافر قاچاق
25: من، مارسل لوس
26: برج جادوگر
27: هوگوى تازه وارد
28: مصادره
29: انبار شماره‌ى نه
30: گوسفندهاى وحشت‌زده
31: گنجینه‌ى دراگو
32: برکه‌ى سیاه
33: شاهزاده اسمیرالدا
34: خاطرات شاهزاده اسمیرالدا
35: شوالیه‌ها
36: برودا پاى
37: جشن
38: خانه‌ى تابستانى
39: جریان آب زیرزمینى
40: اتاق بزرگ کیمیاگرى و فیزیک
41: شیشه
42: رودخانه
43: درهاى بزرگ زمان
44: پیدا کن
45: صندوق فیزیک
46: بهدارى
47: موش‌هاى قصر
48: فرستادن
49: آتش استخوانى
چیزهایى که شاید دوست داشته باشید بدانید، درباره‌ى...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک
نویسنده
مترجممهرداد مهدویان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات584
زبانفارسی
شابک978-964-369-532-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک

Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۲/۳/۲۳
این سومین جلد از کتاب سیپتیموس هیپ هست که می‌خوانم داستان پسری که کار آموز جادوگری هست... یک انتقاد شدید برای ترجمه کتاب دارم که روان نیست و از کیفیت این داستان جذاب کم می‌کنه بعضی بند‌ها رو باید چند بار خوند تا متوجه منظور نویسنده شد یا اصلاح نیم بند!!! که مترجم استفاده کرده که در زبان فارسی کار ۳ بردی ندارن نزدیک تریین ترجمه تقریبا بود... که بعد از جلد متوجه شدم نیم بند هم معنی تقریبا هست وفاداری به متن خوب هست ولی نه تا جایی که کتاب غیر قابل فهم بکنه مخصوصا که رمان هست و میشه با کمی تغییر کتاب روان تر کرد حیف این رمان جذاب که با این ترجمه ضعیف خسته کننده شده....
با این حال ممنونم از کتاب را بابت انتشار کتاب و امیدوارم صوتی کتاب هم تهیه ی
بشه کتاب تقریبا در ایران گم نام هست ولی جذابیتی هم رده با کتاب‌های هری پاتر داره و اگر فیلمی از روی کتاب ساخته بشه مطمعنم استقبال خوبی از کتاب‌ها هم بشه
یک نکته جذابی که داره در پایان هر جلد داستان به یک سکون و تعادلی میرسه و راحت تر میشه جلد بعدی شروع کرد اینطور نیست که داستان نیمه بمونه و گاهی برای متوجه شدن روند داستان مجبور به برگشتن و خواندن بخش‌های از جلد‌های قبلی بشی من این نکته رو در این سری کتاب‌ها خیلی دوستدارم
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۲/۶/۱۵
واقعا که مثل دو جلد قبلی بسیار زیبا و جذاب بود و واقعاً دست نویسنده درد نکنه که تخیلی به این زیبایی داره من که خیلی مشتاقم جلد چهارم از این سری داستان رو حتماً بخونم با تشکراز سایت کتابراه
زینب ممبینی
۱۴۰۲/۵/۳
سلام با تشکراز کتابراه این هم یه کتاب عالی دیگه از سری داستان هیپ‌ها هست که خیلی مهیج و غیرقابل پیش بینی جلو میره و جایی که انتظار نداری اتفاق غیرمنتظره‌ای میوفته... عالی
نیکتوم نینوایی
۱۴۰۲/۸/۱۳
کتاب جذابی هست مثل دو جلد قبلیش فقط دلم می‌خواست کشتی اژدهایی رو تو این جلد احیا میکردن و امیدوار هم شدم ولی باز هم نشد.
مریم
۱۴۰۳/۱/۲۰
عالی، خیلی هیجان انگیز و جالب
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک

برای دریافت کتاب سیپتیموس هیپ 3: فیظیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.