معرفی و دانلود کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو

عکس جلد کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو
قیمت:
۷۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو

به دنیای جادویی انجی سیج وارد شوید! او این‌بار هم قرار است ماجراجویی هیجان‌انگیزی را پیش روی شما قرار دهد. انجی سیج در کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو ماجرای مجلدهای پیشین را پی می‌‌گیرد. نکو و اسناری در گذشته زندانی شده‌ و همه‌ی اهالی برج از بازگشت آن‌ها ناامید شده‌اند. در این میان، ترتیوس فوم، روح رئیس کاتب‌ها قصد دارد سیپتیموس را به جست‌وجویی خطرناک بفرستد. آیا نکو و اسناری باز می‌گردند؟ چه بر سر سیپتیموس خواهد آمد؟...

درباره‌ی کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو

اکنون که چهارمین جلد از مجموعه‌ی پرطرفدار «سیپتیموس هیپ» پیش روی شماست، احتمال می‌دهیم با «سیپتیموس» آشنا باشید. پسری نوجوان که پس از تولد توسط یک جادوگر ربوده و از خانواده‌اش جدا شد. در مجلد اول (افصون) و دوم (پرواذ) در جریان ماجرای تلاش‌های او برای یافتن خانواده‌ی واقعی‌اش و تعلیم دیدن توسط مارسیا اوراسترندِ جادوگر قرار گرفتید. جلد سوم (فیظیک) نیز ماجرای اتاقی را بازگو می‌کند که روحی شرور سال‌ها پیش در آن زندگی کرده است. کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو (Queste) در ادامه‌ی مجلدهای قبلی به رشته‌ی تحریر درآمده و درعین‌حال، اثری مستقل به شمار می‌رود.

ماجرای کتاب جسط و جو از این قرار است: «نکو» و «اسنارى» مدت‌هاست که در زمان گرفتار شده‌اند و هیچ‌کس از آن‌ها خبری ندارد. تقریباً همه در برج متوجه شده‌اند که شانس بازگشت آن‌ها بسیار اندک است. در این میان، «ترتیوس فوم»، روح اولین رئیس کاتب‌ها (یا به عبارت دقیق‌تر، روح بی‌ادب و غیرقابل تحمل سردابه‌ها) خواب تازه‌ای برای سیپتیموس هیپ نوجوان دیده است. او تصمیم گرفته سیپتیموس را به جست‌وجویی خطرناک بفرستد؛ پای مرگ و زندگی سیپتیموس در میان است و او باید در این مسیر منتظر دردسرهای فراوان و چالش‌های بی‌شمار باشد. آیا او می‌تواند از جست‌وجو برای پیدا کردن نکو و اسناری جان سالم به در ببرد و از مهلکه‌ای که به‌واسطه‌ی ترتیوس فوم رقم خورده، بگریزد؟

سیپتیموس در این میان نقشه‌ی دیگری دارد. او در پی آن است تا خانه‌ی فوریکس را پیدا کند؛ خانه‌ای عجیب که زمانی در آنجا حضور دارد؛ به عبارت دقیق‌تر، خانه‌ی فوریکس جایی است که همه‌ی زمان‌ها در آنجا به هم گره می‌خورند. سیپتیموس هیپ ناامیدانه تلاش می‌کند تا از طریق این خانه نکو و اسناری را که در گذشته گرفتار آمده‌اند، نجات دهد. این که چه اتفاقی رخ می‌دهد، چه بلایی بر سر سیپتیموس می‌آید و آیا اسناری و نکو به قلعه باز می‌گردند یا نه، بماند برای وقتی که خود کتاب جسط و جو را مطالعه کردید. این شما و یک ماجراجویی تازه از مجموعه‌ی سیپتیموس هیپ که ناامیدتان نخواهد کرد.

معرفی و دانلود کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو

بد نیست اشاره کنیم انجی سیج (Angie Sage) کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو را نخستین بار در هشتم آپریل سال 2008 منتشر کرد. این اثر هنگام انتشار با تحسین منتقدان و استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. کتاب جسط و جو به همت مهرداد مهدویان به زبان فارسی ترجمه شده و انتشارات افق آن را روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های سیپتیموس هیپ

سیپتیموس هیپ (Septimus Heap) نام یک مجموعه کتاب پرطرفدار، برای نوجوانان است که قهرمانی به همین نام (سیپتیموس هیپ) دارد. این اثر که از جمله موفق‌ترین مجموعه‌ها برای این گروه سنی به شمار می‌رود، توسط انجی سیج، نویسنده‌ی برجسته‌ی انگلیسی به رشته‌ی تحریر در آمده است. در مجموع، هفت رمان ذیل این مجموعه منتشر شده است که به ترتیب زمان انتشار عبارتند از: «افصون»، «پرواذ»، «فیظیک»، «جسط و جو»، «سایرن خبیس»، «صیاهی» و «عاتش». اولین جلد این مجموعه (افصون) در سال 2005 و آخرین جلد آن (عاتش) در سال 2013 منتشر شد.

هر جلد از مجموعه کتاب سیپتیموس هیپ داستان پسری به همین نام را روایت می‌کند که قدرت جادویی خارق‌العاده‌ای دارد. او تصمیم گرفته نزد ماهرترین جادوگر تعلیم ببیند و دوران شاگردی‌اش هم قرار است هفت سال و یک روز به طول بینجامد. انجی سیج در آثار خود دنیایی خارق‌العاده و عجیب و غریب را ترسیم می‌کند و ماجراهای سیپتیموس هیپ را به تصویر می‌کشد که به همراه دوستانش چالش‌های مختلف را از سر می‌گذرانند. رمان از زبانی طنز بهره می‌گیرد و طرفداران ژانر فانتزی را شیفته‌ی خود می‌سازد. این کتاب‌ها مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند و افتخارات مختلفی را برای نویسنده به ارمغان آورده‌اند. باید اشاره کنیم اگرچه هفت مجلد این مجموعه با یکدیگر مرتبطند، اما در عین حال می‌توان هر کدام از آن‌ها را به تنهایی و مستقل مطالعه کرد.

بد نیست بدانید برادران وارنر حق ساخت فیلم سینمایی جلد اول را خریداری کرده است. هر هفت مجلد توسط مهرداد مهدویان به زبان فارسی ترجمه شده و به همت انتشارات افق روانه‌ی بازار کتاب گشته است. در صورت تمایل می‌توانید نسخه‌ی الکترونیک این آثار را از سایت و اپلیکیشن کتابراه دریافت کنید.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های سیپتیموس هیپ

  • ترجمه به بیش از 28 زبان در سراسر دنیا
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های پابلیشرز ویکلی
  • در فهرست پرفروش‌ترین مجموعه‌‌ کتاب‌های نیویورک‌ تایمز
  • بیش از یک میلیون نسخه فروش، در ایالت متحده آمریکا
  • در فهرست پرفروش‌ترین‌ مجموعه‌های کتاب‌ سنس (Book sense)
  • پرفروش‌ترین مجموعه کتاب کودک در بریتانیا (UK No #1 bestselling series)
  • و...

نکوداشت‌های کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو

  • جذاب، تماشایی و سرزنده. (نقد کتاب Kirkus)
  • طرفداران جلدهای قبلی مجموعه‌ی پرفروش سیپتیموس هیپ، با اشتیاقی که شایسته‌ی این کتاب است، به استقبال کتاب چهارم، جسط و جو خواهند آمد. اتفاقات وحشتناکی برای سیپتیموس هیپ دوازده‌ساله در راه است. (اسکول لایبرری ژورنال)

کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو مناسب چه کسانی است؟

انجی سیج کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو را برای رده‌ی سنی نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده است. افرادی که به رمان‌های ماجراجویانه، فانتزی و تخیلی علاقه‌مند هستند، از مخاطبان اصلی کتاب حاضر به شمار می‌آیند.

با انجی سیج بیشتر آشنا شویم

انجی سیج در سال 1952 و در انگلستان متولد شد. او عمده‌ی شهرت خود را مرهون کتاب‌هایی است که در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان (در ژانر علمی - تخیلی) به رشته‌ی تحریر درآورده. از جمله مجموعه‌ی پرطرفدار سیپتیموس هیپ، که او را به نویسنده‌ای پرفروش بدل ساخته است. او در ادامه‌ی ماجراهای مجموعه‌ی نامبرده، مجموعه‌ی دیگری را نیز به رشته‌ی تحریر درآورده که تادهانتر مون (TodHunter Moon) نام دارد.

از دیگر آثار انجی سیج می‌توان به کتاب‌های «راه‌یاب»، «خانه‌ی تسخیرشده‌ی من»، «آرمنته‌ی جن‌زده»، «ارواح پرستار» و «توله دراکولا» اشاره کرد. همه‌ی عناوین نامبرده به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند.

در بخشی از کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو می‌خوانیم

مرین قبل از طلوع خورشید از رختخواب بیرون آمد و تلوتلو خوران و خواب‌آلود به طرف رصدخانه‌ى تاریک رفت. آن‌جا بشکه‌ى کرم‌هاى حشره را پیدا کرد. با چشم‌هاى پف‌کرده، یک مشت کرم تازه و درخشان برداشت که انگار براى سفرش آماده شده بودند. وقتى در بشکه را مى‌بست، چشم‌هایش را درست و حسابى باز کرد... و فریاد کشید. سایه‌ها را فراموش کرده بود. بیش‌تر از یک دوجین سایه دور و بر بشکه‌ى کرم‌ها مى‌لولیدند و خیره نگاهش مى‌کردند. بقیه هم بى‌هدف دور و بر رصدخانه پرسه مى‌زدند، طورى‌که انگار نسیمى نامرئى پخش و پلاى‌شان کرده است. مرین که مى‌دانست سایه‌ها تمام حرکاتش را زیر نظر دارند، آهسته توى اتاق نیمه‌مبله‌ى سایمون رفت. قفل قفسه را باز کرد و جعبه‌ى سیاه کوچکى را بیرون کشید که رویش این عبارت نوشته شده بود: «کارآگاه‌باشى.»

او با آرنج راهش را از بین سایه‌هاى وفادارش باز کرد و به رصدخانه برگشت. بعد کارآگاه‌باشى و چند گنجینه‌ى دیگر را توى کوله‌پشتى‌اش گذاشت. کوله‌پشتى را پشتش انداخت و نفس عمیقى کشید. مى‌دانست وقت رفتن است، ولى ماندن توى رصدخانه‌ى سرد، ترسناک و نمناک با سایه‌هایى که تویش وول مى‌خوردند خیلى بهتر از رفتن به سفرى بود که باید مى‌رفت. باید خیلى تیز از صدها پله‌ى لیز و تاریک پایین مى‌آمد؛ پله‌هایى که توى صخره‌ها کنده شده بودند. بعد پاورچین‌پاورچین از کنار اتاق مگاگ پیر مى‌گذشت و از نقب وورم خاکى لزج و بزرگ هم بیرون مى‌رفت. ولى مى‌دانست چاره‌اى ندارد؛ باید مى‌رفت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: نکو و اسنارى
1: مرخص شدن نکو
2: آزاد
3: فهرست سیاه
4: خارج شدن از زمین‌هاى بد
5: چایخانه‌ى توربوى خوشحال
6: داخل شدن به قلعه
7: مسئولیت
8: سردابه‌ها
9: اتاقى با دید خوب
10: مدیریت اژدها
11: نگهبان اژدها
12: ترى تارسال
13: سورتمه‌ى برج جادوگر
14: خانه‌ى توى سرسره‌ى مارى
15: توى اتاق زیر شیروانى
16: نقشه‌ى اسنارى
17: دردسر
18: تکه‌تکه
19: آقاى افنیه گرب
20: از نو متحد کردن
21: ترتیوس فوم
22: اخراجى
23: برعکس
24: اجتماع
25: محاصره
26: فرار کردن
27: موش‌هاى پیغام‌رسان
28: قایق جست و جو
29: جست و جوى سیلاس
30: قول و قرار
31: اردوى هیپ‌ها
32: مسافرت شبانه
33: صبحانه
34: مسیرهاى جنگلى
35: برف
36: کلبه
37: دعوت
38: ردگیرى
39: زیر برف
40: لبه‌ى پرتگاه
41: مرد عوارضى
42: از نو متحد کردن
43: پل
44: دربان
45: خانه‌ى فارکس
46: جست و جوى اولر
47: جست و جوى سیپتیموس
48: از این در به آن در
49: در زمان
ابتداها و انتهاها...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو
نویسنده
مترجممهرداد مهدویان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات640
زبانفارسی
شابک978-964-369-612
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو

Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۲/۴/۲
کتاب فانتزی سیپتیموس هیپ بسیار جذاب هست و این جلد اتفاقات جالبی داشت که نمی‌شد کتاب زمین گذاشت یکی از جذابیت‌های خاص کتاب‌های سیپتیموس هیپ این هست که هر جلد داستان‌های مستقلی داره و میشه جلد ممنو به ترتیب خونده نشه ولی در رعایت ترتیب جلد‌ها یک انسجامی از قبل در ذهن شکل میگیره هرچند این کتاب سنی شده نوجوان نوشته برای من ۳۶ ساله هم جذابه توصیف صحنه‌ها به جا و به قا عده هست و میشه مکان‌ها اشخاص راحت تصویر سازی کرد ویرایش کتاب بشدت ضعیف هست و مترجم از اصطلاح‌های در کتاب استفاده کرده برای من ایرانی نا آشنا هست و باعث شده بعضی جملات متوجه نشدم بعد از یک جلد فهمیدن مقصود از اصطلاح نیم بند همان تقریبا هست!!!!!
از کتاب راه سپاس گذارم و امید دارم صوتی این داستان‌ها هم تولید بشه
زینب ممبینی
۱۴۰۲/۵/۷
سلام واقعا خسته نباشید این کتاب مثل سری‌های قبلی عالی بود و حتی غز قبلیا جنجالی تر بود اونایی که سریای قبلی رو خوندن من نظرم اینه که قرار سیپتیموس جادوگر فوق العاده‌ای بشه وچیزای غیرقابل پیشبینی داره که آخرش همه رو شکه میکنه
مریم
۱۴۰۳/۱/۲۰
عالی بود، من کل این مجموعه رو خوندم جست و جو بهترینش بود، سراسر هیجان
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو

برای دریافت کتاب سیپتیموس هیپ 4: جسط و جو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.