معرفی و دانلود کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش

عکس جلد کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش
قیمت:
۷۰۰۰۰ 49000 تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش

آخرین جلد از مجموعه‌ی پرفروش و پرطرفدار «سیپتیموس هیپ» هم‌اکنون پیش روی شماست. انجی سیج در کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش داستان سیپتیموس را پی می‌گیرد که همچنان در تلاش است خود را بشناسد، قدرت‌هایش به‌عنوان یک جادوگر را ارزیابی کند و بفهمد جادو در زندگی او چه نقشی دارد؛ بلکه از این طریق بتواند به جنگ با سیاهی‌ای که قلعه را محاصره کرده بپردازد. لازم به ذکر است اثر حاضر نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین رمان رده‌ی سنی نوجوان بوده است.

درباره‌‌ی کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش

خود را برای مطالعه‌ی آخرین مجلد از مجموعه‌ کتاب‌های سیپتیموس هیپ آماده کنید! انجی سیج (Angie Sage)، با کتاب عاتش (Fyre) بازگشته و اثری را پیش روی مخاطبان خویش قرار داده که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذر کرد...

سیپتیموس هیپ 7: عاتش آخرین جلد از مجموعه‌ای پرطرفدار به همین نام (سیپتیموس هیپ) می‌باشد. اگر از قبل عناوین دیگری را که ذیل این مجموعه منتشر شده‌اند مطالعه کرده باشید، حتماً با سیپتیموس و باقی شخصیت‌های کتاب آشنا هستید. ازاین‌رو، حساب شما، به‌عنوان طرفدار پروپاقرص این مجموعه از باقی خوانندگان جداست؛ اما اگر به‌تازگی به خیل عظیم طرفداران سیپتیموس هیپ پیوسته‌اید، خیال‌تان راحت، هیچ جای نگرانی نیست! پیش از آن که سیپتیموس هیپ 7: عاتش را معرفی کنیم، بر داستان‌های جلدهای پیشین مجموعه‌ی سیپتیموس هیپ مروری خواهیم داشت. بااین‌حال لازم به یادآوری است اگرچه کتاب‌های این مجموعه در پی یکدیگر به نگارش درآمده‌اند، هر کدام اثری مستقل به شمار می‌آیند. به این معنا که پیش از مطالعه‌ی مجلدهای قبلی می‌توانید به مطالعه‌ی کتاب عاتش بپردازید.

سیپتیموس هیپ، قهرمان داستان ما، دوازده ساعت پس از تولد، توسط یک جادوگر دزدیده و از خانواده‌اش جدا می‌شود و تلاش پدر و مادرش برای بازیافتن او بی‌ثمر می‌ماند. دراین‌میان، پدر سیپتیموس که به‌تازگی پسرش را از دست داده، به‌طور اتفاقی نوزادی را میان برف‌ها پیدا می‌کند. دختری که چشم‌هایی بنفش دارد و بی‌آنکه سیپتیموس به چرایی آن آگاه باشد، حس عجیبی را در او ایجاد می‌کند.

شما در مجلد اول (افصون) و مجلد دوم (پرواذ) در جریان ماجرای تلاش‌های سیپتیموس هیپ برای یافتن خانواده‌ی واقعی‌اش و تعلیم دیدن توسط مارسیا اوراسترندِ جادوگر قرار می‌گیرید. در جلد سوم (فیظیک) با ماجرای روحی مرموز آشنا می‌شوید که سال‌ها در اتاقی زندانی بوده و اکنون، پس از اشتباهی که یکی از جادوگرهای تازه‌کار مرتکب شده، از اتاق فرار کرده است. روحی دردسرساز و بدترکیب که با آزاد شدنش دردسرهای فراوانی را پیش روی سیپتیموس هیپ و دوستانش قرار می‌دهد. جلد چهارم (جسط و جو) و پنجم (سایرن خبیس) نیز شرح ماجرای کمک به «اسناری» و «نکو» و گرفتار آمدن در جزیره‌ای ناشناخته است. جلد ششم (صیاهی) در ادامه‌ی مجلدهای قبلی به نگارش در آمده و شرح تلاش‌های سیپتیموس برای نجات جان دوستانش از سیاهی‌ای‌ست که قلعه را فرا گرفته است.

به کتاب عاتش بازگردیم. سیاهی همچنان محل زندگی سیپتیموس هیپ و دوستانش را محاصره کرده است و او باید همه‌ی شجاعتش را به کار ببندد تا به جنگ با آن برود. او برای پیروزی در این نبرد نیز تنها یک راه دارد و آن از نو روشن کردن آتش قدیمی است. انجی سیج در این اثر نیز تصویری باورپذیر از نبرد با شر را پیش روی مخاطبان خود قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش

یکی از امتیازاتی که کتاب عاتش نسبت به مجلدهای پیشین این مجموعه از آن برخوردار است، این موضوع می‌باشد که همه‌ی شخصیت‌های محبوب جلدهای یک تا شش، در مجلد نهایی به داستان باز می‌گردند. به عبارت دقیق‌تر، کتاب عاتش محل گردهمایی همه‌ی شخصیت‌های فرعی و اصلی مجموعه‌ی سیپتیموس هیپ می‌باشد. امری که بسیاری از مخاطبان را به قدردانی از نویسنده وا داشته است.

انجی سیج کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش را نخستین بار به تاریخ شانزدهم آپریل سال 2013 منتشر کرد. این اثر هنگام انتشار با تحسین منتقدان و استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. به گزارش نیویورک‌ تایمز این اثر در لیست کتاب‌های پرفروش بوده است. کتاب عاتش به همت مهرداد مهدویان به زبان فارسی ترجمه شده و انتشارات افق آن را روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است. این شما و این آخرین جلد از مجموعه‌ای هیجان‌انگیز که تضمین می‌کنیم به «یک بار» مطالعه‌ کردنش رضایت نمی‌دهید و بدون شک به بازخوانی آن خواهید پرداخت!

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های سیپتیموس هیپ

سیپتیموس هیپ (Septimus Heap) نام مجموعه‌ کتابی است که قهرمانی به همین نام دارد. این اثر که از جمله موفق‌ترین مجموعه‌ها برای گروه سنی نوجوان به شمار می‌رود، توسط انجی سیج، نویسنده‌ی برجسته‌ی انگلیسی به رشته‌ی تحریر در آمده است. در مجموع، هفت رمان ذیل این مجموعه منتشر شده است که به ترتیب زمان انتشار عبارتند از: «افصون»، «پرواذ»، «فیظیک»، «جسط و جو»، «سایرن خبیس»، «صیاهی» و «عاتش». اولین جلد این مجموعه (افصون) در سال 2005 و آخرین جلد آن (عاتش) در سال 2013 منتشر شد.

هر جلد از مجموعه کتاب سیپتیموس هیپ داستان پسری به نام سیپتیموس را روایت می‌کند که قدرت جادویی خارق‌العاده‌ای دارد. او تصمیم گرفته نزد ماهرترین جادوگر تعلیم ببیند، از این روی موظف شده تا هفت سال و یک روز تا پایان دوران شاگردی‌اش مشغول به تحصیل باشد. انجی سیج در آثار خود دنیایی خارق‌العاده و عجیب و غریب را ترسیم می‌کند و ماجراهای سیپتیموس هیپ را به تصویر می‌کشد که به همراه دوستانش چالش‌های مختلف را از سر می‌گذرانند. رمان از زبانی طنز بهره می‌گیرد و طرفداران ژانر فانتزی را شیفته‌ی خود می‌سازد. این کتاب‌ها مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند و افتخارات مختلفی را برای نویسنده به ارمغان آورده‌اند.

گفتنی است هر هفت مجلد توسط مهرداد مهدویان به زبان فارسی ترجمه شده و به همت انتشارات افق روانه‌ی بازار کتاب گشته است. در صورت تمایل می‌توانید نسخه‌ی الکترونیک این آثار را از سایت و یا اپلیکیشن کتابراه دریافت کنید.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های سیپتیموس هیپ

  • ترجمه به بیش از 28 زبان در سراسر دنیا
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های پابلیشرز ویکلی
  • در فهرست پرفروش‌ترین مجموعه‌‌ کتاب‌های نیویورک‌ تایمز
  • بیش از یک میلیون نسخه فروش، تنها در ایالت متحده آمریکا
  • در فهرست پرفروش‌ترین‌ مجموعه‌های کتاب‌ سنس (Book sense)
  • پرفروش‌ترین مجموعه کتاب کودک در بریتانیا (UK No #1 bestselling series)
  • و...

نکوداشت‌های کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش

  • هر کدام از هفت مجلد مجموعه کتاب‌ سیپتیموس هیپ اثری مستقل و به‌طرز خوشمزه‌ای طلسم‌کننده هستند! (نقد کتاب Kirkus، مرور ستاره‌دار)

  • مملو از کمدیِ خاص منحصربه‌فرد انجی سیج... کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش یک کتاب فانتزی خارق‌العاده، در بهترین حالت خودش است. (وب‌سایت آمازون)

  • کتاب عاتش برای همه‌ی مخاطبان، فارغ از این که به کدام رده‌ی سنی تعلق دارند، مناسب است. اگرچه این کتاب برای کودکان طراحی شده است، اما همه‌ی سنین از آن لذت خواهند برد. (وب‌سایت Deseret)

  • هفتمین کتاب از مجموعه کتاب‌های پرفروش سیپتیموس هیپ، نوشته‌ی انجی سیج... اثر حاضر ماجراهای خنده‌دار و خارق‌العاده‌ی یک شاگرد جادوگر را روایت می‌کند که تلاش دارد به یک جادوگر درجه یک تبدیل شود. (نقد کتاب نیویورک تایمز)

  • انجی سیج برای جمع‌بندی و پایان بخشیدن به مجموعه کتاب پرطرفداران خود، سیپتیموس هیپ، همه‌ی شخصیت‌های شش جلد پیشین، مُرده و زنده را فرا می‌خواند تا طوفان جدیدی از شاهکارهای جادویی خود به پا کند! (نقد کتاب Kirkus)

  • انجی سیج استاد دنیایی است که خود آن را آفریده و [در آن] حتی به کوچک‌ترین جزئیات هم توجه ویژه‌ای داشته است. جهانی که او خلق کرده، با همه‌ی شخصیت‌هایش، در مجلد آخر، عاتش نیز -دقیقاً به همان اندازه که در سرتاسر مجموعه چنین بود- زنده و جذاب است. (اِل‌ای‌اِل بوک لیست ( ALA Booklist))

کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش مناسب چه کسانی است؟

انجی سیج کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش را برای رده‌ی سنی نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده است. افرادی که به رمان‌های ماجراجویانه، فانتزی و تخیلی علاقه‌مند هستند، از مخاطبان اصلی کتاب حاضر به شمار می‌آیند.

با انجی سیج بیشتر آشنا شویم

انجی سیج در سال 1952 و در انگلستان متولد شد. او عمده‌ی شهرت خود را مرهون کتاب‌هایی است که در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده. از جمله مجموعه‌ی پرطرفدار سیپتیموس هیپ، که او را به نویسنده‌ای پرفروش بدل ساخته است. او در ادامه‌ی ماجراهای مجموعه‌ی نامبرده، مجموعه‌ی دیگری را نیز به رشته‌ی تحریر درآورده که تادهانتر مون (TodHunter Moon) نام دارد.

از دیگر آثار انجی سیج می‌توان به کتاب‌های «راه‌یاب»، «خانه‌ی تسخیرشده‌ی من»، «آرمنته‌ی جن‌زده»، «ارواح پرستار» و «توله دراکولا» اشاره کرد. همه‌ی عناوین نامبرده به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند.

در بخشی از کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش می‌خوانیم

نیم‌ ساعت از نیمه‌شب که می‌گذرد، شعله‌ای زبانه می‌کشد. ملکه و هاتپرا زیرزمین‌اند. نور فانوس، دیواری صاف و سفید با ستون‌های روشن خط هیروگلیف را نمایان می‌کند. ملکه دنبال نمادی ویژه می‌گردد و خیلی زود پیدایش می‌کند: یک دایره‌ی آبی و طلایی که اژدهایی را احاطه کرده است. دستش را روی دایره می‌گذارد و منتظر می‌مانند. ملکه متوجه می‌شود هاتپرا انگشتری در انگشت اشاره‌ی دست راستش را می‌چرخاند، انگشتری طلایی به شکل اژدهایی ظریف که دمش در دهانش است و در جای چشم‌ها، زمرد سبز روشن دارد. انگشتر زیبا ساخته شده، ولی دوست داشتنی‌ترین ویژگی‌اش، نوری زردرنگ و ملایم ‌است که از اعماق وجودش بیرون می‌تابد و در دست هاتپرا می‌درخشد.

و حالا، هیروگلیف‌پوش با غرشی خفیف و عمیق شروع به حرکت می‌کند. دیوار عقب می‌رود و فضایی پهن و تاریک پیش چشم‌شان ظاهر می‌شود. ملکه به هاتپرا لبخند می‌زند. هاتپرا با لبخندی غمگین پاسخ می‌دهد و هر دو با هم وارد می‌شوند.

ملکه فانوسش را بالا نگه‌ می‌دارد. فانوس بر یک جفت ستون سفید مرمری درخشان نور می‌تابد که در دل تاریکی بالا می‌روند. آن‌ها از میان ستون‌ها جلو می‌روند و آهسته روی زمینی موزائیکی قدم می‌گذارند که با رنگ‌های قرمز، زرد، سفید و سبز روشن می‌درخشند. به مقصد می‌رسند. ملکه فانوس را به هاتپرا می‌دهد و او فانوس را آن‌قدر بالا می‌گیرد تا نورش روی زیباترین موجودی بیفتد که تا آن موقع دیده: کشتی وفادار اژدهایی‌اش!

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: نقشه‌ی آنچه پنهان است
2: عروسی سفید
3: گودال‌های آب
4: مهاجرت
5: اتاق بزرگ کیمیاگری
6: گوش دادن
7: ردپاهای اشتباه
8: کلبه‌ی نگهبان
9: سه‌قلوها
10: بطری ابری
11: آتش اژدهایی
12: اتاق قلب
13: خوشامد‌گویی
14: اتاق افسون‌زدایی
15: روز آخر
16: گم‌شده
17: سقوط
18: انتقال‌ها
19: آنچه ممکن بود رخ دهد
20: جادوگری
21: آنچه قرار است بشود
22: رابطه‌ها
23: دودکش کیمیاگری
24: صبحی نه‌چندان دلچسب
25: اتاق غریبه‌ها
26: زمان‌بندی بد
27: معماخوانی
28: طعمه
29: در ورودی
30: بندرِ قصر
31: سفر جینا
32: هیپ‌ها علیه هیپ‌ها
33: عقرب
34: کمربند قاچاقچی‌ها
35: فنر
36: به طرف قلعه
37: خروجی‌ها
38: پرواز اژدها
39: متجاوزان
40: نگهبانان
41: دردسری در اعماق
42: فارکس
43: زمان‌های دشوار
44: مکان
45: سیل
46: رویارویی نهایی
47: آتش
48: ملکه
49: جادوگر ویژه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش
نویسنده
مترجممهرداد مهدویان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات536
زبانفارسی
شابک978-600-353-173-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۷۰۰۰۰ 49000 ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش

Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۲/۹/۲۸
سلام و خسته نباشید به عزیزان کتاب‌های سیپتیموس هیپ هم تموم شد هر چند برای راه سنی نوجوانان نوشته شده بود ولی برای من جذاب بود به حدی که تا جلد هفتم کتاب پیش رفتم ترجمه نسبت به جلد‌های قبلی بهتر شده بود روند داستان تا نیمه‌های کتاب آرام بود و اتفاق خاصی نیفتاده و بیشتر حالت مقدمه برای اتفاقات بود که بنظرم کمی طولانی بود و از نیمه کتاب به بعد واقعا اتفاقات سریع و ممتد پیش رفت بجز چند ضعف در کاراکتر سازی که در جلد‌های قبلی گفتم نقد منفی جدی نسبت به کتاب ندارم پتانسیل خوبی برای تهیه نسخه صوتی داره هرچند همچین کتاب‌هایی بیشتر بعد از تبدیل به فیلم و سریال طرفدار پیدا میکنند و خوشحالم که اول کتاب خوندم برای علاقه مندان به ژانر فانتزی و جادوی پیشنهاد میکنم کتاب بخونن حتما جذاب خواهد بود و امیدوارم مثل من لذت ببرید ممنونم از وقتی که برای خواندن کامت گذاشتید
زینب ممبینی
۱۴۰۲/۶/۱۷
سلام از جمله کتابهایی بود که اصلا دلم نمیخواست به جلد آخر برسه ولی خیلی استادانه همه نکات ریز رو کنار هم گذاشت تا یه پایان جالب باکلی هیجان تمام بشه توی این این ۷جلد همه چیز این داستان رو دوس داشتم مخصوصا دقت نویسنده تو توجه به نکات ریز که در طی داستان میدیدی همون نکات ریز میشد کلید حل معما و این غافلگیری هیجان خاصی داشت حتما بخونید و لذت ببرید با تشکر از نویسنده مترجم و کتابراه
مریم
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
داستان خیلی مهیج و گیراست ولی توصیفات اضافی و گاهی خسته کننده دارد، ایرادهای املایی هم دارد به خصوص در مورد اسامی، مثلا به جای ماریسا، مارسیا تایپ شده که باعث اشتباه میشه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش

برای دریافت کتاب سیپتیموس هیپ 7: عاتش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.