معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات خون‌ آشام - جلد اول: بیداری

عکس جلد کتاب صوتی خاطرات خون‌ آشام - جلد اول: بیداری
قیمت:
۹۳,۶۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات خون‌ آشام - جلد اول: بیداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات خون‌ آشام - جلد اول: بیداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خاطرات خون‌ آشام - جلد اول: بیداری

کتاب صوتی خاطرات خون‌ آشام - جلد اول: بیداری نوشته‌ی ال. جی. اسمیت نخستین کتاب از یک رمان سه‌قسمتی با محوریت یک مثلث عشقی خشونت‌بار است که گیلبرت، استفن و دیمون رأس‌های آن هستند. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز، منبع الهام و اقتباس ساخت سریالی پرطرفدار به همین نام شد.

درباره‌ی کتاب صوتی خاطرات خون‌ آشام - جلد اول: بیداری

النا گیلبرت یکی از سه شخصیت اصلی رمان بیداری (The Awakening)، اولین رمان مجموعه‌ی خاطرات خون‌آشام (The Vampire Diaries) است. او سال آخر دبیرستان خود را می‌گذارند و با همکلاسی‌اش کارولین بر سر رسیدن به جایگاه محبوب‌ترین دختر مدرسه رقابت می‌کند. اما ورود یک پسر خارجی مرموز به‌نام استفن به مدرسه، هدف گیلبرت را تغییر می‌دهد. او حالا می‌خواهد قلب استفن را از آن خود کند. گیلبرت عادت دارد هر چیزی را که می‌خواهد به دست آورد؛ خواه آن یک چیز یک وسیله‌ی شخصی باشد و خواه قلب یکی از پسران مدرسه. اما استفن در برابر تلاش‌های گیلبرت مقاوت می‌کند. اتفاقی که تا کنون سابقه نداشته است. تا پیش از این همه می‌خواستند با النا گیلبرت باشند. کافی بود او یک چراغ سبز به پسرها نشان بدهد تا آن‌ها زندگی‌شان را وقف او کنند. اما حالا برای اولین بار است که پسری در برابر او مقاومت می‌کند. و این موضوع گیلبرت را تا سرحد جنون آشفته کرده است. زیرا نمی‌تواند بفهمد که چرا استفن او را پس می‌زند. استفن اهل ایتالیاست؛ اما نه مثل هر ایتالیایی دیگری. او اهل ایتالیای قرن چهاردهم میلادی است! با نگاهی به عنوان کتاب، می‌توانید حدس بزنید که داستان از چه قرار است: بله، استفن یک خون‌آشام است. حال سؤال اینجاست: آیا استفن واقعاً نسبت به گیلبرت بی‌اشتیاق است؟ یا شرایط خاص او ایجاب می‌کند در برابر دوست داشتن گیلبرت از خود مقاومت نشان بدهد؟

ماجرا اما به همین سرراستی نیست. حضور یک شخصیت سوم به‌نام دیمون معادلات مخاطب و البته بیشتر از همه النا گیلبرت را به هم می‌ریزد و یک مثلث عشقی منحصربه‌فرد به وجود می‌آورد. دیمون برادر استفن است که تازه به شهر آمده و هرکجا که می‌رود، مصیبت و بدبختی و خطر نیز به همراه او می‌روند. اما گیلبرت دیمون را هم دوست دارد و حالا بر سر دوراهی این دو برادر گرفتار شده است. او در نهایت کدام یک از آن‌ها را انتخاب خواهد کرد؟

در این میان اتفاقات وحشتناکی درون شهر رقم می‌خورد. گروه‌هایی در تلاش هستند تا از حقیقت حملات وحشیانه‌ای که اتفاق افتاده سر دربیاورند. استفن اقرار می‌کند که او مرتکب این جنایات شده اما بعدتر فاش می‌شود که ماجرا زیر سر برادرش دیمون بوده است.

طرفداران سریال محبوب خاطرات خون‌آشام، این کتاب را مملو از همان نوع تعلیق‌های دلخراش و عاشقانه‌های خشنی که در سریال وجود دارد خواهند یافت. ممکن است در نگاه اول این اثر شبیه یک رمان عاشقانه‌ی معمولی نوجوانان به نظر برسد. اما فلاش‌بک‌های استفن به قرن چهاردهم میلادی و همچنین شخصیت‌پردازی‌های قدرتمند داستان، کتاب را از یک اثر کلیشه‌ای خارج می‌کند.

درباره‌ی مجموعه رمان خاطرات خون‌آشام

مجموعه‌ی خاطرات خون‌آشام دربردارنده‌ی سری رمان‌هایی هیجان‌انگیز در ژانر وحشت است که ال. جی. اسمیت نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی آن‌ها را نوشته و رشته‌ای از وقایع را حول محور مفاهیمی همچون عشق، دوستی، انتخاب، آرزو، قدرت و انتقام دنبال می‌کند. «بیداری»، «کشمکش»، «خشم» و «تجدید دیدار تاریک» عناوین چهار جلد این مجموعه هستند که وقایع‌شان در شهری کوچک به‌نام فلس چرچ در ویرجینیای آمریکا اتفاق می‌افتد. هسته‌ی مرکزی داستان یک مثلث عشقی پیچیده است که دو رأس آن را دو برادر خون‌آشام به‌نام‌های استفن و دیمون تشکیل می‌دهند و رأس سوم متعلق به دختری زیبا به‌نام النا گیلبرت است که ناگزیر است میان آن دو یکی انتخاب کند. تصمیمی که برای هرسه‌ی آن‌ها سرنوشت‌ساز خواهد بود.

اقتباس از کتاب صوتی خاطرات خون‌ آشام - جلد اول: بیداری

کوین ویلیامسون و جولی پلک بر اساس این مجموعه‌رمان در سال 2009 سریالی 171 قسمتی ساختند که توانست بیش از پنجاه جایزه و عنوان افتخار را از آن خود کند. نینا دوبرو، پاول وسلی و ایان سامرهلدر به‌ترتیب نقش النا، استفن و دیمون را در این سریال بازی می‌کنند.

جوایز و افتخارات مجموعه رمان خاطرات خون‌آشام

  • نامزد جایزه‌ی کتاب Kids' Choice در سال 2010
  • مجموعه‌ی پرفروش نیویورک تایمز

کتاب صوتی خاطرات خون‌ آشام - جلد اول: بیداری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر جزو طرفداران سریال خاطرات خون‌آشام و رمان‌های هیجان‌انگیز تخیلی و فانتزی هستید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با ال. جی. اسمیت بیشتر آشنا شویم

لیزا جین اسمیت با نام هنری ال. جی. اسمیت (L. J. Smith) در سال 1965 در فلوریدای آمریکا متولد شد. کتاب‌های او دربرگیرنده‌ی ترکیبی از عناصر مختلف ژانرهای فراطبیعی، ترسناک، علمی-تخیلی، فانتزی و عاشقانه هستند و همواره در آن‌ها شخصیت‌های ظاهراً انسانی اما در حقیقت ماورائی با تقابل خیر و شر درگیرند. در اغلب آثار او یک ضدقهرمان شرور تلاش می‌کند تا یک قهرمان را به دل تاریکی بکشاند. آثار او، به‌ویژه خاطرات خون‌آشام و مجموعه‌ی دنیای شب، در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفته‌اند و جوایز بسیاری را از آن خود کرده‌اند. خاطرات خون‌آشام و دایره‌ی مخفی هر دو به برنامه‌های تلویزیونی پرمخاطبی تبدیل شدند.

در بخشی از کتاب صوتی خاطرات خون‌ آشام - جلد اول: بیداری می‌شنویم

آن شب وقتی که استفن به اتاقش در مهمانخانه برمی‌گشت، ماه کامل بود. سرش گیج می‌رفت و سکندری می‌خورد. سرگیجه‌اش هم به‌خاطر کار زیاد بود و هم به‌خاطر زیاده‌روی در خوردن خون. مدت‌ها می‌شد که اینقدر خود را در خوردن آزاد نگذاشته بود. اما نیروی موحشی که قبرستان قدیمی به او داده بود، این بار جلوی ضمیر ناخودآگاهش را برای کنترل رفتار او گرفت. جنونش شکوفا شد و حیوان درونش سر برآورد. به خاطر می‌آورد که داشت از میان سایه‌ی سنگین قبرها، به انسان‌های مؤنثی که در قبرستان بودند نگاه می‌کرد که ناگهان آن حس قدیمی و آن نیروی باستانی دوباره زنده شد. چیزی انگار نه در او، بلکه از جایی در پشت سرش ناگهان منفجر شده بود و دخترها را فراری داده بود. استفن به یاد می‌آورد که دودل بوده. دودل بوده که آیا به دخترها اجازه‌ی فرار به سمت رودخانه را بدهد و یا به وسوسه‌ی آن نیروی شریر تن بدهد، آن را بیازماید و به منبع آن دست پیدا کند؟ می‌دانست که النا را دنبال کرده. ناتوان در استفاده از فرصتی که برای آزردنش داشته. ناتوان از آزردن النا. غیر از آن‌ها چیز دیگری هم در قبرستان بود. استفن حضور نیرویی بسیار قدرتمند را حس کرده بود. چیزی که دخترها به آن خیره شدند، او نبود! چیزی در پشت سر او بود که وقتی سر برگرداند تا ببیندش، دیگر آن جا نبود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
معرفی
20 دقیقه
فصل یک
36 دقیقه
فصل دو
30 دقیقه
فصل سه
34 دقیقه
فصل چهار
34 دقیقه
فصل پنج
35 دقیقه
فصل شش
28 دقیقه
فصل هفت
31 دقیقه
فصل هشت
31 دقیقه
فصل نه
31 دقیقه
فصل ده
30 دقیقه
فصل یازده
34 دقیقه
فصل دوازده
34 دقیقه
فصل سیزده
38 دقیقه
فصل چهارده
18 دقیقه
فصل پانزده
10 دقیقه
فصل شانزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خاطرات خون‌ آشام - جلد اول: بیداری
نویسنده
مترجممحمد حسینی مقدم
راوینوتاش نیک نژاد
ناشر چاپینشر ویدا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خاطرات خون‌ آشام - جلد اول: بیداری

محمد باقر عبیری
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
مدرسه، دختر و پسرهای پولدار و با وقار و خوشگل، یه کم مایه ارواح و پیشگویی و خون آشام و البته پسر خیلی خوشتیپ که اتفاقاً پورشه سوار میشه! همه و همه مایه یک کلیشه خیلی شیک و تراش خورده این کتاب (کل سری) را تشکیل میدهد. اگر وقت اضافه داشته باشید کتاب سرگرم کننده‌ای است و خواندن آن توصیه میشود.
Shahin
۱۴۰۲/۵/۱۲
خیلی خوب بود
داستان شروع خوبی داشته و پایانی نا مشخص که باعث میشه جلد دوم رو پیگیر شد مثل همیشه ماه آوا هم کارشو درست انجام داده
وحید شریفی
۱۴۰۱/۸/۸
کتاب تینیجری بوده و اسکی رفته روی داستان شفق و ادوارد کالن
ولی جذاب است
مخصوصا برای طرفداران خوناشام‌های جذاب😅
Mahsa Asadolohe
۱۴۰۲/۲/۲۱
کتاب بسیار زیبایی بود و در چند جلد خلاصه شده حتما این جلد و جلد‌ها‌ی دیگر کتاب را خریداری کنید بی نظیر بود
بی نهایت از کتاب راه سپاسگزارم
Alireza Musavi
۱۴۰۲/۲/۷
داستان شدیدا ضعیفی داره و نویسنده انگار یه دختر بچه ۱۴ ساله بوده این کتابو نوشته، صدای راوی خیلی خوبه ولی خود کتاب خیلی خیلی بد
امیرعلی
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
سلام این کتاب بهترین کتاب صوتی است که تا الان پنج جلد داشته است کتاب صوتی خاطرات خون آشام یکی از بهترین کتاب‌های حال حاضر کتابراه است
Arashkarma
۱۴۰۱/۸/۷
من سریالش رو دیده بودم ولی کتابش رو نخونده بودم واقعا قشنگ بود پیچش داستانی و کشمکش خواصی داره اگ طرفدار سریالش باشید عاشق کتابشم میشید
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۷/۲۶
گوینده خوبه داستان هم بدک نیست اگه از ژانرش خوشتون میاد انتخاب بدی نیست من پسندیدم البته تا همه جلداشو نخونم نمی‌تونم کامل قضاوتش کنم
AradDorri
۱۴۰۲/۵/۱۴
گوینده واقعا عالی بود ولی میشد برای شخصیتای مرد گوینده مرد بگذارند اما از توانایی گوینده اصلا کم نمی‌شود
Pariya Fathali
۱۴۰۱/۸/۲۹
با سریال خاطرات خون اشام فرق میکنه داستانش
به شدت پیشنهاد میشه که کتاب رو گوش بدید..
جذب داستان میشید
فیروزه شیرینکام
۱۴۰۱/۸/۱۲
خیلی عالی بود و خوشم اومد و جلدهای بعدی رو هم خریدم تا ببینم نتیجه چی میشه. کشش خوبی داشت. همچنین ممنون از راوی
msm bahrami
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بدک نبود امیدوارم که کتاب بعدی بهتر باشه
محمد ساده دل
۱۴۰۱/۱۱/۹
جالبه ولی کاش فقط النا صحبت نمی‌کرد
Hafez
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
خیلی ضعیف بود، پیشنهاد نمیکنم
هلیا
۱۴۰۱/۱۱/۲
عالیه به نظر من.. حرف نداشت♡
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خاطرات خون‌ آشام - جلد اول: بیداری

برای دریافت کتاب صوتی خاطرات خون‌ آشام - جلد اول: بیداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.