معرفی و دانلود کتاب شایستگی‌ها در محیط کار: ارائه ادبیاتی مشترک برای مدیریت استعداد

برای دانلود قانونی کتاب شایستگی‌ها در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شایستگی‌ها در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شایستگی‌ها در محیط کار: ارائه ادبیاتی مشترک برای مدیریت استعداد

کتاب شایستگی‌ها در محیط کار نوشته‌ی بروس گریفیتس و انریکه واشنگتن خوانندگان خود را برای درک، ساخت و اجرای مدل‌های شایستگی در محیط کار به‌عنوان یک عنصر اساسی و یکپارچه در سیستم‌های مدیریت منابع انسانی و کشف استعداد مجهز کرده است. این اثر تعریفی از مدل‌های شایستگی ارائه می‌دهد و مدیران منابع انسانی را در جهت شناسایی و هدایت استعداد کارکنان شرکت‌ها یاری می‌کند.

درباره‌ی کتاب شایستگی‌ها در محیط کار

منابع انسانی چیست و چه تأثیری بر پیشبرد اهداف شرکت‌ها در سال‌های اخیر داشته است؟ جهان امروز در حال کنار گذاشتن روش‌های سنتی در هر حوزه‌ای است. در حوزه‌ی کسب‌وکار و مدیریت شرکت‌ها هم کم‌کم روش‌ها و متدهای پیشین به فراموشی سپرده می‌شوند و این منابع انسانی است که وظیفه‌ی کشف و جهت‌دهی به استعداد کارکنان، یا به‌ دیگر عبارت، ایجاد درآمد از طریق استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌های افراد را برعهده دارد.

کتاب شایستگی‌ها در محیط کار (Competencies at Work)، نوشته بروس گریفیتس (Bruce Griffiths) و انریکه واشنگتن (Enrique Washington)، به‌دنبال این است که به مخاطبان نشان دهد چگونه مدل‌های شایستگی به‌عنوان بهترین روشی که فعلاً در تعریف معیارها وجود دارند، برای تمام برنامه‌های مدیریت و هدایت استعداد مانند مصاحبه‌های شغلی، مراکز ارزیابی، شرح شغل و اهداف یادگیری- تکامل یافته‌اند. مدل‌های شایستگی تعریف‌کننده معیارهایی هستند که در کنار هم باعث می‌شوند یک فرد یا یک سازمان، با داشتن آن‌ها، به موفقیت و برتری در میان رقبا برسد. این مدل‌ها، پایه و اساس کارکردهای مهم منابع انسانی مانند استخدام، آموزش و توسعه و مدیریت عملکرد هستند. به طور مثال، مدل‌های شایستگی جهت مشخصی را برای عملکرد نیروی کار، که با اهداف و استتراتژی‌های سازمانی همسو باشد تعیین می‌کنند؛ یا از دیگر سو، منابع انسانی را قادر می‌سازند تا درک دقیقی از تمام توانایی‌ها و مهارت‌های کارکنان داشته باشد.

کتاب شایستگی‌ها در محیط کار، برای افراد و سازمان‌ها، بدون توجه به سطح مواجهه قبلی با مدل‌سازی شایستگی عالی است. مدیران کسب‌وکار یاد خواهند گرفت که چگونه مدل‌های شایستگی را توسعه دهند و از برنامه‌های کاربردی محبوب برای ایجاد یک سیستم و استراتژی مدیریت استعداد یکپارچه استفاده کنند. شایستگی‌ها در کار فراتر از توضیحات تئوری و نظریه‌ای است و باید به صورت عملی نشان داده شود، اما اثر بروس گریفیتس و انریکه واشنگتن، نکات مهمی را برای اجرای نظریات به افراد و سازمان‌ها ارائه می‌دهد. توصیه‌ها و تکنیک‌های کتاب بر اساس تجربه دنیای واقعی نویسندگان آن است.

بروس گریفیتس و انریکه واشنگتن یک رویکرد استراتژیک برای مدیریت استعداد ارائه می‌دهند که برای هر سازمانی کاربرد دارد. همچنین چالش‌ها و مسائل موجود در ساخت و اجرای مدل‌ها را نیز مورد به بحث می‌گذارند. کتاب در پنج فصل تدوین شده است. در فصل اول، نویسندگان اصول زیربنایی مدل‌سازی شایستگی را- با ارائه تعریفی جامع از شایستگی- بیان می‌کنند؛ فصل دوم به بررسی یک شایستگی اختصاص دارد؛ فصل سوم در باب شایستگی‌ها به‌عنوان زبان مشترک بین سیستم‌های مدیریت استعداد‌ها است؛ در فصل چهارم به بیان شایستگی‌های عمومی، از جمله شش شایستگی اصلی، پرداخته می‌شود؛ در نهایت، فصل پنجم کاربردهای شایستگی را از طریق مثال‌های واقعی کسب‌وکار نشان می‌دهد.

این اثر به همت دکتر امیر رضا خاکی، محمد مهدی محمودی و محمد صابر مرشد ترجمه و توسط انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است.

کتاب شایستگی‌ها در محیط کار مناسب چه کسانی است؟

مدیران منابع انسانی سازمان‌ها، هر متخصصی که به دنبال اجرای مدل‌های شایستگی است، دانشجویان رشته‌های مدیریت دولتی و صنعتی و روانشناسی صنعتی‌وسازمانی و افراد علاقمند به حوزه کسب‌و‌کار، از جمله کسانی هستند که به این اثر جذب خواهند شد.

با نویسندگان کتاب شایستگی‌ها در محیط کار بیشتر آشنا شویم

بروس گریفیتس بنیان‌گذار سازمان سیستم‌های بین‌المللی (OSI) مستقر در سن دیگو، کالیفرنیا است که به حرفه‌ی رهبری و مشاوره دادن به سازمان‌های بزرگ و کسب‌وکارهای کوچک اشتغال دارد. وی از آکادمی گارد ساحلی ایالات متحده با مدرک لیسانس و از دانشگاه ایالتی سن دیگو با مدرک کارشناسی ارشد در روانشناسی صنعتی‌و‌سازمانی فارغ‌التحصیل شد. بروس گریفیتس در حال حاضر استاد رشته «مدیریت» در کالج مطالعات گسترده سن ‌دیگو است. کتاب «بازتعریف آموزش مبتنی بر شایستگی: شایستگی برای زندگی»(Redefining Competency Based Education) از دیگر آثار او است.

انریکه واشنگتن یکی از بنیان‌گذاران گروه ژنراتور است. انریکه دارای مدرک کارشناسی بازاریابی و کارشناسی ارشد ارتباطات شرکتی ‌و‌ عمومی از دانشگاه استون هال و همچنین مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی ‌و سازمانی از دانشگاه ایالتی کانزاس است. وی بیشتر به‌خاطر کمک‌ به افراد و سازمان‌ها برای رساندن آن‌ها به توانایی حداکثریشان، شناخته می‌شود. کتاب « منابع عملی برای استخدام مدیران اقلیت در آژانس‌های حمل و نقل عمومی»(Practical Resources for Recruiting Minority Chief Executive Officer at Public Transportation Agencies) اثر دیگر این نویسنده است.

در بخشی از کتاب شایستگی‌ها در محیط کار می‌خوانیم

افراد شایسته در موفقیت و دوام سازمان‌ها، عناصری مهم‌اند. بدون آن‌ها، سازمان‌ها، ساختمان‌هایی خالی و دستگاه‌هایی بی‌استفاده هستند. این افراد هستند که دارای ایده می‌باشند و کالاها و خدمات سازمان را تولید و بازاریابی کرده و به فروش می‌رسانند. فقط افراد هستند که می‌توانند سازمان را سازماندهی کرده و به آن انرژی دهند. اما چه چیزی شایستگی آن‌ها را تعریف می‌کند؟ آیا آن چیز، استعداد ذاتی است؟ یا دانش؟ مهارت؟ توانایی؟ شخصیت؟ و یا انگیزه؟

این کتاب مفهومی نسبتاً جدید، ولی به‌طور گسترده‌ای پذیرفته شده از شایستگی و مدل‌های شایستگی را بررسی خواهد کرد. این کتاب بیان خواهد داشت که این مدل‌ها در ارائه‌ی ادبیات مشترک برای مدیریت استعدادها در سیستم‌های مدیریت منابع انسانی کاملاً حیاتی هستند. در واقع، بدون یک مدل پذیرفته شده از کارمند ایده‌آل، سیستم‌های منابع انسانی (مانند جذب، استخدام، ارتقا، آموزش و ارزیابی) غیربهینه بوده و حتی ممکن است با یکدیگر تعارض داشته باشند.

صفحات آینده، تعریف روشن و کاربردی از شایستگی را ارائه خواهد داد که بر رفتار و عملکرد مؤثر به‌عنوان عنصر اصلی تعریفی تأکید می‌کند. طراحی و اجرای مدل‌ها و نیز شایستگی‌های نمونه و مدل‌های کامل ارائه خواهند شد. مطالعات موردی درباره‌ی کاربردهای موفق در سازمان‌ها، کارآمدی مدل‌های شایستگی را نشان خواهند داد. در نهایت، نکات جزئی در ارائه و تفسیر مدل‌ها در حوزه‌های کلیدی منابع انسانی مانند انتخاب، آموزش و مدیریت عملکرد بحث خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
چکیده
مقدمه: آیا شایستگی‌ها مهم هستند؟
فصل اول: اصول زیربنایی مدل‌سازی شایستگی
تأثیرات تاریخی بر مفاهیم کنونی شایستگی
تعریف امروزی شایستگی‌ها
شایستگی‌های عمومی
شایستگی‌ها در مخزن استعدادها
سؤالات
پی‌نوشت
فصل دوم: بررسی یک شایستگی
عناصر کلاسیک تعریفی
میزان شایستگی مورد‌نیاز
دیدگاه‌های توسعه
سؤالات
پی‌نوشت
فصل سوم: شایستگی‌ها در محیط سیستم‌های سازمانی
شایستگی‌ها به‌عنوان زبان مشترک بین سیستم‌های مدیریت استعداد‌ها
برنامه‌های رایج سیستم استعداد برای مدل‌های شایستگی
کنار هم گذاشتن همه چیز: سفر شایستگی یک کارمند
مزایای سیستم مدیریت استعداد مبتنی بر شایستگی
شایستگی‌ها و ارتباط آن با گوناگونی در نیروی کار
سؤالات
پی‌نوشت
فصل چهارم: شایستگی‌های عمومی
شش شایستگی اصلی ( به اضافه‌ی 1)
ایجاد رابطه- همه چیز به روابط مربوط است!
حل مسئله و تصمیم گیری
نفوذ: استفاده‌ی ماهرانه از قدرت
برانگیختگی و انرژی: برانگیختن به سوی موفقیت، اما به چه وسیله ای؟
سازماندهی و برنامه ریزی: خود را سازماندهی کنید!
مهارت‌های ارتباطاتی: یک رهبر نمی‌تواند ارتباط برقرار نکند
شایستگی اضافه شده(شایستگی هفتم مدل): تخصص فنی و کارکردی
سؤالات
پی‌نوشت
فصل پنجم: مطالعات موردی و مثال‌ها
مطالعات موردی یادگیری و توسعه
شایستگی‌ها در مدیریت عملکرد
شایستگی‌ها در انتخاب استعداد‌ها
سؤالات
پی‌نوشت
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شایستگی‌ها در محیط کار: ارائه ادبیاتی مشترک برای مدیریت استعداد
نویسنده،
مترجمامیررضا خاکی، محمد صابرمرشد، محمدمهدی محمودی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-964-468-650-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شایستگی‌ها در محیط کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شایستگی‌ها در محیط کار

برای دریافت کتاب شایستگی‌ها در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.