معرفی و دانلود کتاب شبکه اجتماعی دانشگاهی در اسپانیا

برای دانلود قانونی کتاب شبکه اجتماعی دانشگاهی در اسپانیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبکه اجتماعی دانشگاهی در اسپانیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبکه اجتماعی دانشگاهی در اسپانیا

کتاب شبکه اجتماعی دانشگاهی در اسپانیا نوشته‌ی ماریسول گومز، سرجیو روزز و پدرو فاریاس بتل، به بررسی استفاده‌‌ی علمی دانشجویان از شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد.

تمرکز اصلی کتاب شبکه اجتماعی دانشگاهی در اسپانیا (The academic use of social networks among university students)، بر قابلیت ارتباطات و کارکردهای وسیع رسانه‌ها در زمینه‌ی آموزش در دانشگاه‌های آینده است. شبکه‌های اجتماعی به پدیده‌ای نو و جهانی در نظام آموزشی تبدیل شده‌اند. در کشور اسپانیا نیز دانشجویان از شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاری تجربیات خود با سایر همکلاسی‌ها و اساتید استفاده می‌کنند.

امروزه استفاده از این شبکه‌ها، برنامه‌ریزی‌های روزانه‌‌ی دانشجویان را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار داده است. قابلیت ارتباطات وسیع رسانه‌ها می‌تواند برای استفاده‌‌ی آموزشی در آینده مورد بررسی قرار گیرد؛ علیرغم اینکه ابعاد سرگرمی آن بر ابعاد آموزشی غالب است.

ماریسول گومز (Marisol Gomez)، سرجیو روزز (Sergio Roses) و پدرو فاریاس بتل (Pedro Farias) در این کتاب، اکثر شبکه‌های مناسب را برای استفاده‌‌ی آموزشی مطرح نموده و مشخص کرده‌اند که کدام نوع از فعالیت‌ها می‌تواند بین دانشجویان قابل قبول‌تر باشد و کدامین ابزارهای شبکه‌های اجتماعی برای اهداف آموزشی از همه مفیدتر هستند.

نتایج نشان می‌دهد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بررسی جامعه‌‌ی دانشجویی بسیار گسترده است. همچنین دانشجویان گرایش مطلوبی به استادانی نشان می‌دهند که از شبکه‌های اجتماعی به عنوان منابع آموزشی استفاده می‌کنند.

با این‌وجود، فراوانی استفاده از چنین شبکه‌هایی برای فعالیت‌های آموزشی تقریباً کم بوده و به طور متوسط، اغلب فعالیت‌های آموزشی استفاده‌ شده همان‌هایی هستند که توسط خود دانشجویان آغاز شده بودند. مثل پاسخ دادن به پرسش‌ها بین هم‌کلاسی‌ها و انجام کارهای کلاسی. حمایت و آگاهی آموزشی اندک از شبکه‌های اجتماعی، ممکن است باعث شود تا استادان از پتانسیل موجود شبکه‌های اجتماعی بهره‌برداری کمتری داشته باشند.

در بخشی از کتاب شبکه اجتماعی دانشگاهی در اسپانیا می‌خوانیم:

شبکه‌های اجتماعی، جهانی شده‌اند. جوانان آن‌ها را به طور کامل با زندگی‌شان ترکیب کرده‌اند. آن‌ها تبدیل به فضای ایده‌آلی شده‌اند که در آن اطلاعات و دانش در یک مسیر سریع، ساده و مناسب مبادله می‌شوند. استادان می‌توانند از مزیت این موقعیت و علاقه دانشجویان به استفاده از شبکه‌های اجتماعی، استفاده کنند تا از این طریق آن‌ها را با تدریس خودشان مرتبط کنند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، سیستم‌عامل‌های ویدئویی، مستلزم گرفتن اطلاعات و دانش از مکان‌هایی است که دانشجویان را با سرگرمی پیوند می‌دهد و جاهایی که ممکن است آن‌ها با ضررهای کمتری روبه‌رو باشند (آلونسو و مانوز د لونا، 2009).

بنابراین، دی لا تور (2009) اشاره به این دارد که دیگر جستجو در اینترنت و یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی، برای جوانان اتلاف وقت نیست. زیرا آن‌ها مرتبط به مهارت‌های فناوری و ارتباطی ضروری در دنیای امروزی هستند. این به آن معناست که علاوه بر استفاده‌ اجتماعی به عنوان یک فضا و مسیر برای ارتباط، اطلاعات و سرگرمی، شبکه‌ها پتانسیل زیادی برای حوزه‌ آموزشی دارند و شواهد بیانگر این موضوع هستند که دانشجویان به استفاده‌ آموزشی از شبکه‌های اجتماعی تمایل دارند (برای مثال اسپونی، گونزالز، لگزیا و همکاران، 2011).

در حوزه آموزش عالی اروپا، رسانه‌ اجتماعی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی، راه‌های متعددی را برای رسیدگی به چالش‌های آموزش عالی، هم از دیدگاه فنی و هم از دیدگاه آموزشی ارائه می‌دهند. در حقیقت بعضی از مشخصه‌های ذاتی آن‌ها مثل همکاری، انتشار رایگان اطلاعات یا تولید مطالب شخصی برای ایجاد دانش، روی یک اصل ضروری در زمینه‌ آموزشی اعمال ‌شده‌اند (دی هارو، 2010). این به آن معناست که دانشجو بعضی از مهارت‌های تأکید شده توسط حوزه آموزش عالی اروپا را توسعه می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
مواد و روش‌ها
نتایج
بحث و نتیجه‌گیری
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبکه اجتماعی دانشگاهی در اسپانیا
نویسنده، ،
مترجمنیلوفر شیعتی ثابت
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات40
زبانفارسی
شابک978-622-6598-14-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شبکه اجتماعی دانشگاهی در اسپانیا

برای دریافت کتاب شبکه اجتماعی دانشگاهی در اسپانیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.